vraagje dat niet lullig is bedoeld...
+24
Blond
TGR
Parisienne
Atelier Madame
Mamsie
Flippin' Bitch
Caroow
Inge
Lejow
Rovine
Moon
_Inge_
BJA
Sjaantje
Jordana
Susan
Bliss
Polly
SparklingEyes
Burn
May
Clapperdie
Caro
silly-one
28 plaatsers
Pagina 5 van 9
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: vraagje dat niet lullig is bedoeld...
Ik vraag me niet af hoe het qua tijd mogelijk is maar ik vraag me wel af waarom mensen er zin in hebben de hele dag in het topic te posten...is toch saai?
Gast- Gast
ik snap het ook wel.. en ik werk zelf ook 45 u per week.. ben overdag dan ook eigenlijk nooit op t forum (tenzij ik vrij ben)..
het valt me dus ook niet zo op dat er vaak dezelfde mensen zijn..
en ik denk ook niet dat de reactie van guat echt zo overkomt, maar meer hoe er hier in het algemeen wordt gereageerd in dit topic.
Ik denk dat iedereen op zn eigen manier zn tijd in deelt.. en dat de een meer/minder slaapt, de ander meer/minder poetst en weer n ander meer/minder sport etc..
dat is dus ook de verklaring waarom een ander meer/minder op het forum zit. of zie ik dit helemaal verkeerd?
het valt me dus ook niet zo op dat er vaak dezelfde mensen zijn..
en ik denk ook niet dat de reactie van guat echt zo overkomt, maar meer hoe er hier in het algemeen wordt gereageerd in dit topic.
Ik denk dat iedereen op zn eigen manier zn tijd in deelt.. en dat de een meer/minder slaapt, de ander meer/minder poetst en weer n ander meer/minder sport etc..
dat is dus ook de verklaring waarom een ander meer/minder op het forum zit. of zie ik dit helemaal verkeerd?
Gast- Gast
Ik denk niet dat mensen zich echt beledigd voelen, we weten allemaal wel van onszelf wat voor leven we hebben en waar ons wereldje het meest om draait. Wat anderen beweren verandert daar weinig aan. Wat ik nooit zo sympathiek vind is de houding dat het forum een soort leeg en nutteloos vermaak is dat je verder niet serieus hoeft te nemen, je zit hier wel gewoon met mensen van vlees en bloed, al kun je ze dan niet aanraken. Ik krijg soms de indruk dat sommige mensen denken dat het hier een soort Truman Show is waarin ze zelf de enige persoon zijn met een echt leven terwijl de rest er alleen is om het forum te bevolken. Dat vind ik gewoon jammer.
Dan heb ik het overigens zeer zeker niet specifiek over jou, Guat, maar dat is wel waar dit soort discussies vaak op uitdraait.
Dan heb ik het overigens zeer zeker niet specifiek over jou, Guat, maar dat is wel waar dit soort discussies vaak op uitdraait.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
mozzarella schreef:Ik vraag me niet af hoe het qua tijd mogelijk is maar ik vraag me wel af waarom mensen er zin in hebben de hele dag in het topic te posten...is toch saai?
Het hele dag in het dagcafe topic posten lijkt mij ook saai, ik kom er met vlagen.
Maar de hele dag forummen kan best leuk zijn. Al komt het zelden voor dat ik echt een hele dag forum. En dan is het ook best saai af en toe. Ik doe bijvoorbeeld gewoon een paar uur per dag meerdere dingen tegelijk: Tv kijken, tijdschriftje lezen, forummen, en dan tussendoor wat huishouden enzo. Dan gaat de dag best snel, en verveel ik me eigenlijk meestal geen seconde.
Gast- Gast
Dat idee krijg ik helemaal niet van mensen Susan.. Ik vind het ook best nog wel een grove aanname van je, als ik dat zo mag zeggen, dat mensen er zo over denken.
Gast- Gast
Susan schreef:Ik denk niet dat mensen zich echt beledigd voelen, we weten allemaal wel van onszelf wat voor leven we hebben en waar ons wereldje het meest om draait. Wat anderen beweren verandert daar weinig aan. Wat ik nooit zo sympathiek vind is de houding dat het forum een soort leeg en nutteloos vermaak is dat je verder niet serieus hoeft te nemen, je zit hier wel gewoon met mensen van vlees en bloed, al kun je ze dan niet aanraken. Ik krijg soms de indruk dat sommige mensen denken dat het hier een soort Truman Show is waarin ze zelf de enige persoon zijn met een echt leven terwijl de rest er alleen is om het forum te bevolken. Dat vind ik gewoon jammer.
Oh? Waar haal je deze 'wijsheden' vandaan als ik vragen mag?
Gast- Gast
Ik haal die wijsheden nergens vandaan Noa, aangezien er staat dat ik soms de indruk krijg.
Susan- Lady Post-a-lot
Maple schreef:Ik werk 36 uur in de week, én heb tijd om het huishouden te doen, boodschappen te doen, leuke dingen te doen en die 15 posts per dag, die kan ik gerust plaatsen in hooguit twee uurtjes online zijn. Ik sta er eerder versteld van dat mensen met een baan van 26 uur níét snappen hoe je in godsnaam de tijd vindt om 15 posts per dag te plaatsen. Daar moet ik stiekem eigenlijk wel een beetje om lachen
Overigens ieder z'n eigen ding hoor. De één is blij met 15 posts in een jaar, de ander plaatst er 15 in een uur. En met allebei is niets mis.
Ja dat snap ik ook nog wel dat als je alleen werkt en verder geen vrienden hebt die je wilt zien, geen dingen buitenshuis wilt doen etc.. dan snap ik dat je minstens 15 posts moet kunnen plaatsen. Maar als je dat wel allemaal wilt.. dan begrijp ik dat eerlijk gezegd niet zo..
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Moon, je hebt het over willen maar realiseer je je dat sommigen in een positie zitten die ze juist níet willen?
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Ik voelde me héél even in ene hoek gedreven, maar volgens mij is dit geen persoonlijke aanval, of wel? Ik heb inderdaad een klein sociaal netwerk en spreek in mijn vrije tijd niet zo heel veel af met vriendinnen. Heb er een paar, maar die zie/spreek ik eigenlijk meestal op werk. Had dat wel graag anders gezien, maarja, dat heb je niet altijd in de hand.Moon schreef:Maple schreef:Ik werk 36 uur in de week, én heb tijd om het huishouden te doen, boodschappen te doen, leuke dingen te doen en die 15 posts per dag, die kan ik gerust plaatsen in hooguit twee uurtjes online zijn. Ik sta er eerder versteld van dat mensen met een baan van 26 uur níét snappen hoe je in godsnaam de tijd vindt om 15 posts per dag te plaatsen. Daar moet ik stiekem eigenlijk wel een beetje om lachen
Overigens ieder z'n eigen ding hoor. De één is blij met 15 posts in een jaar, de ander plaatst er 15 in een uur. En met allebei is niets mis.
Ja dat snap ik ook nog wel dat als je alleen werkt en verder geen vrienden hebt die je wilt zien, geen dingen buitenshuis wilt doen etc.. dan snap ik dat je minstens 15 posts moet kunnen plaatsen. Maar als je dat wel allemaal wilt.. dan begrijp ik dat eerlijk gezegd niet zo..
Maargoed, los daarvan, als ik even naar mezelf kijk, heb ik echt voldoende tijd om leuke dingen te doen en kosten die 15 posts per dag me alsnog, náást die leuke dingen, niet echt enorm veel moeite.
Niet dat 15 posts per dag een maatstaaf is hoor, maar ik moet nog steeds lachen om die mensen die niet snappen hoe je in godsnaam 15 posts per dag kunt plaatsen... Ik heb dat gevoel eigenlijk pas bij de 30 posts. Want dat red ik echt niet dagelijks. maar 15? Da's nie zo moeilijk
Gast- Gast
Moon schreef:Maple schreef:Ik werk 36 uur in de week, én heb tijd om het huishouden te doen, boodschappen te doen, leuke dingen te doen en die 15 posts per dag, die kan ik gerust plaatsen in hooguit twee uurtjes online zijn. Ik sta er eerder versteld van dat mensen met een baan van 26 uur níét snappen hoe je in godsnaam de tijd vindt om 15 posts per dag te plaatsen. Daar moet ik stiekem eigenlijk wel een beetje om lachen
moon... mij lukt het ook... en jij kent mij.. en mijn situatie is vergelijkbaar met de jouwe:) (heb dan geen huis gekocht maar ach..)
vind het gewoon soms heerlijk om op t forum te zitten en gezellig mee te kletsen in het dagtopic.....
Gast- Gast
Hmmm, ik snap niet zo goed waar je die indruk vandaan haalt. Ik vind het wel wat overdreven... Een Truman show, ehm?!Susan schreef:Ik haal die wijsheden nergens vandaan Noa, aangezien er staat dat ik soms de indruk krijg.
Gast- Gast
Noa schreef:
Hmmm, ik snap niet zo goed waar je die indruk vandaan haalt. Ik vind het wel wat overdreven... Een Truman show, ehm?!
Goed, ik zal even uitleggen wat ik bedoel, want misschien is de vergelijking voor anderen niet zo duidelijk. Ik heb in dit soort discussies vaak het gevoel dat mensen heel erg willen benadrukken dat ze een heel leven hebben rondom het forum. Ik snap dat nooit zo, want dat geldt voor iedereen. Iedereen hier heeft familie, vrienden, een opleiding, een baan, een relatie, een gezin, hobby's, enzovoort, ook mensen die 15 of 30 of misschien wel 50 posts per dag hebben. Daarom snap ik nooit dat het zo benadrukt moet worden, want je bent er geen uitzondering in. Dát is wat ik bedoel. Iedereen staat naast dit forum ook nog in de wereld daarbuiten, er zijn geen mensen voor wie dit forum de hele wereld is, terwijl anderen er alleen maar af en toe even komen buurten.
Daarnaast vind ik het ook een beetje jammer dat er zo vaak gezegd moet worden dat het forum maar oppervlakkig vermaak is. Al is het niet je belangrijkste bron van sociaal contact, er zijn hier mensen die hier dingen vertellen die ze aan niemand anders kwijt kunnen, die dingen met anderen delen die heel belangrijk voor ze zijn of heel gevoelig liggen. Ik vind het om die reden vaak zo naar overkomen om te doen als mensen doen alsof een internetforum maar een niemendalletje is.
Laatst aangepast door Susan op ma 18 apr 2011 - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
mozzarella schreef:Ik vraag me niet af hoe het qua tijd mogelijk is maar ik vraag me wel af waarom mensen er zin in hebben de hele dag in het topic te posten...is toch saai?
Ik kijk wel eens in het dagtopic en heb er ook wel eens meegepost, en in het nachttopic ook als ik een avond thuis was en de volgende dag vrij. (Edit: wat ik overigens erg gezellig vond/vind op zijn tijd!) Of in het weekend als ik nog geen zin had om te slapen.
Maar het dagtopic, daarvan heb ik het idee dat de meeste mensen daarin door een dip/dal gaan. Veel persoonlijke zware problemen. Ik weet niet of het voor zo'n persoon dan 'goed' is daar te zitten, lijkt me dat je elkaar alleen meer aan kunt steken met naargeestige onderwerpen.
Soms verbaasd het mij ook dat sommigen er echt de hele dag zitten. 'ik ga even tandenpoetsen/boodschappen/de afwas doen, ben zo terug'
Dan lijkt mij je wereldje wel heel klein worden.
Laatst aangepast door Jen_ op ma 18 apr 2011 - 8:39; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Susan schreef:Noa schreef:
Hmmm, ik snap niet zo goed waar je die indruk vandaan haalt. Ik vind het wel wat overdreven... Een Truman show, ehm?!
Goed, ik zal even uitleggen wat ik bedoel, want misschien is de vergelijking voor anderen niet zo duidelijk. Ik heb in dit soort discussies vaak het gevoel dat mensen heel erg willen benadrukken dat ze een heel leven hebben rondom het forum. Ik snap dat nooit zo, want dat geldt voor iedereen. Iedereen hier heeft familie, vrienden, een opleiding, een baan, een relatie, een gezin, hobby's, enzovoort, ook mensen die 15 of 30 of misschien wel 50 posts per dag hebben. Daarom snap ik nooit dat het zo benadrukt moet worden, want je bent er geen uitzondering in. Dát is wat ik bedoel. Iedereen staat naast dit forum ook nog in de wereld daarbuiten, er zijn geen mensen voor wie dit forum de hele wereld is, terwijl anderen er alleen maar af en toe even komen buurten.
Daarnaast vind ik het ook een beetje jammer dat er zo vaak gezegd moet worden dat het forum maar oppervlakkig vermaak is. Al is het niet je belangrijkste bron van sociaal contact, er zijn hier mensen die hier dingen vertellen die ze aan niemand anders kwijt kunnen, die dingen met anderen delen die heel belangrijk voor ze zijn of heel gevoelig liggen. Ik vind het om die reden vaak zo naar overkomen om te doen alsof het forum maar een niemendalletje is.
+1
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Jordana schreef:Susan schreef:Noa schreef:
Daarnaast vind ik het ook een beetje jammer dat er zo vaak gezegd moet worden dat het forum maar oppervlakkig vermaak is. Al is het niet je belangrijkste bron van sociaal contact, er zijn hier mensen die hier dingen vertellen die ze aan niemand anders kwijt kunnen, die dingen met anderen delen die heel belangrijk voor ze zijn of heel gevoelig liggen. Ik vind het om die reden vaak zo naar overkomen om te doen alsof het forum maar een niemendalletje is.
+1
+2
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik snap wat je bedoelt Susan. En daarbij komt ook dat voor de een de wereld buiten het forum wat kleiner is, en voor de ander veel groter. De een heeft een kleine vriendengroep, doet niet veel buitenhuis etcetera, en de ander is amper thuis, altijd de hort op, etcetera. Maar het is gewoon niet zo dat het ene beter is dan het andere. Ik krijg inderdaad dan al redelijk gauw het gevoel alsof er een soort competitie heerst, wie een interessanter leven leidt, en dat degenen die veel thuis zijn, zich moeten verantwoorden voor die keuze/reden.
Ook eens met je tweede alinea, voor sommigen (o.a.) mij is het forum gewoon niet oppervlakkig, maar meer dan dat. En dat is prima voor mij, evengoed dat het prima is als het puur vermaak voor iemand is. Maar het is geen wedstrijd tussen forummers wie nou een groter leven buiten het forum heeft en wie niet, en dat gevoel krijg je dan heel snel. Het een is gewoon niet beter dan het andere, maar vaak krijg je wel een soort competitie er in. Dat is zo jammer.
Ook eens met je tweede alinea, voor sommigen (o.a.) mij is het forum gewoon niet oppervlakkig, maar meer dan dat. En dat is prima voor mij, evengoed dat het prima is als het puur vermaak voor iemand is. Maar het is geen wedstrijd tussen forummers wie nou een groter leven buiten het forum heeft en wie niet, en dat gevoel krijg je dan heel snel. Het een is gewoon niet beter dan het andere, maar vaak krijg je wel een soort competitie er in. Dat is zo jammer.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik voelde me héél even in ene hoek gedreven, maar volgens mij is dit geen persoonlijke aanval, of wel? Ik heb inderdaad een klein sociaal netwerk en spreek in mijn vrije tijd niet zo heel veel af met vriendinnen. Heb er een paar, maar die zie/spreek ik eigenlijk meestal op werk. Had dat wel graag anders gezien, maarja, dat heb je niet altijd in de hand.Moon schreef:Maple schreef:Ik werk 36 uur in de week, én heb tijd om het huishouden te doen, boodschappen te doen, leuke dingen te doen en die 15 posts per dag, die kan ik gerust plaatsen in hooguit twee uurtjes online zijn. Ik sta er eerder versteld van dat mensen met een baan van 26 uur níét snappen hoe je in godsnaam de tijd vindt om 15 posts per dag te plaatsen. Daar moet ik stiekem eigenlijk wel een beetje om lachen
Maargoed, los daarvan, als ik even naar mezelf kijk, heb ik echt voldoende tijd om leuke dingen te doen en kosten die 15 posts per dag me alsnog, náást die leuke dingen, niet echt enorm veel moeite.
Niet dat 15 posts per dag een maatstaaf is hoor, maar ik moet nog steeds lachen om die mensen die niet snappen hoe je in godsnaam 15 posts per dag kunt plaatsen... Ik heb dat gevoel eigenlijk pas bij de 30 posts. Want dat red ik echt niet dagelijks. maar 15? Da's nie zo moeilijk
Het is zeker geen persoonlijke aanval hoor, daar ken ik je niet voor Ik kom te weinig op het forum haha geintje!
Maar.. nee echt niet. Het is meer dat ik het niet begrijp dat mensen er tijd voor willen maken denk ik ook..
En iemand zei het is niet altijd willen.. Jazeker wel, er zijn met of zonder beperkingen zoveel mogelijkheden naast een forum... dus dat ben ik niet helemaal met je eens.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind dit forum allesbehalve een oppervlakkig nietszeggend forum. Er zijn op dit forum een handjevol mensen (oké een hand met een paar missende vingers dan) die méér van me weten dan zelfs mijn eigen ouders van me weten. Voor mij neemt het forum wel een belangrijke plaats in mijn leven in. Niet een grote plaats, maar wel een belangrijke plaats. Niet om sentimenteel te doen, overigens
Gast- Gast
Ik forum juist niet als ik vrij ben.. In het weekend ben ik hier dan ook eigenlijk nooit en `s avonds ook niet, alleen soms als ik thuis kom.. Nu toevallig wel, maar ik ben al vanaf 8 uur een kasboek aan het maken, dus heb even pauze genomen..
Anyway, ik heb het forum de hele dag aan staan en zo nu en dan kijk en reageer ik even..
Anyway, ik heb het forum de hele dag aan staan en zo nu en dan kijk en reageer ik even..
Gast- Gast
Overigens heb ik van mensen die in het Dagcafé een kletspraatje houden over hun afwas of het zonnetje of de boodschappen júist eerder het gevoel dat dat sociale mensen zijn. Ik zit zelf nooit in kletstopics omdat ik niet goed ben in gewoon gezellig babbelen om het babbelen, niet omdat ik nou zo intellectueel ben en alleen over zware diepgaande onderwerpen wil praten, maar omdat ik gewoon van nature niet zo sociaal ben en daar moeite mee heb. Ik denk dat het juist heel goed is als je dat wel gewoon kunt en ook doet, of dat nou bij de bushalte is of in de kroeg of op het schoolplein of hier.
Susan- Lady Post-a-lot
Is dat zo? Nooit gemerkt in onze chatsSusan schreef:Overigens heb ik van mensen die in het Dagcafé een kletspraatje houden over hun afwas of het zonnetje of de boodschappen júist eerder het gevoel dat dat sociale mensen zijn. Ik zit zelf nooit in kletstopics omdat ik niet goed ben in gewoon gezellig babbelen om het babbelen, niet omdat ik nou zo intellectueel ben en alleen over zware diepgaande onderwerpen wil praten, maar omdat ik gewoon van nature niet zo sociaal ben en daar moeite mee heb. Ik denk dat het juist heel goed is als je dat wel gewoon kunt en ook doet, of dat nou bij de bushalte is of in de kroeg of op het schoolplein of hier.
Gast- Gast
Maple schreef:
Is dat zo? Nooit gemerkt in onze chats
Ja, maar jou ken ik, dat is anders.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zie niemand die het zo benadrukt. Alleen Moon gaat in haar posts een beetje die richting uit?Susan schreef:Noa schreef:
Daarnaast vind ik het ook een beetje jammer dat er zo vaak gezegd moet worden dat het forum maar oppervlakkig vermaak is. Al is het niet je belangrijkste bron van sociaal contact, er zijn hier mensen die hier dingen vertellen die ze aan niemand anders kwijt kunnen, die dingen met anderen delen die heel belangrijk voor ze zijn of heel gevoelig liggen. Ik vind het om die reden vaak zo naar overkomen om te doen als mensen doen alsof een internetforum maar een niemendalletje is.
En ook je tweede verhaal zie ik hier helemaal niet voorbij komen eigenlijk... Er zijn wel mensen die zeggen: ik heb meestal wel iets beters te doen. Dat kan gewoon toch, dat je het zo voelt/van jezelf ziet?
Laatst aangepast door Noa op ma 18 apr 2011 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» zo lullig
» vraagje over SD stick, is het een memory of niet?
» Vraagje zindelijkheid: 's nachts wekken of niet?
» Wat wordt bedoeld met m1?
» Is het lullig om dit te vragen?
» vraagje over SD stick, is het een memory of niet?
» Vraagje zindelijkheid: 's nachts wekken of niet?
» Wat wordt bedoeld met m1?
» Is het lullig om dit te vragen?
Pagina 5 van 9
Permissies van dit forum: