Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie goed samen wonen?

+23
Tyrael
sonly
SuperGrover
Phileine
RYW
Caro
VeryCherry
Melis_je
silly-one
Suus
Rouxxxe
Jeanette
TGR
Atelier Madame
Mari
TNMN
Polly
Susan
Caroow
Sneeuwvlok
Jente10
Pussycat
Feline
27 plaatsers

Pagina 7 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Phileine vr 15 apr 2011 - 4:28

Giacomo schreef:Nu ik een universitaire studie doe merk ik pas echt wat studeren nou écht is. Ik heb hiervoor een jaar sph gedaan en een paar jaar pabo, maar eerlijk gezegd vond ik dat niet echt studeren. Je maakt opdrachten, verslagen en leert stof voor een tentamen, maar écht studeren doe ik pas bij mijn studie van nu. En eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om op wetenschappelijk niveau bezig te zijn. Ik ben het ook met RYW eens, studeren maakt wel degelijk wat uit. Ik merk dat ik met vrienden die wel gestudeerd hebben meer diepgaande en maatschappelijk georienteerde gesprekken heb dan met vrienden die mbo gedaan hebben of niet hebben gestudeerd. Maar net zoals RYW zeg ik ook, we zijn allemaal gelijkwaardig, maar niet allemaal gelijk. Ik denk ook niet dat je kan zeggen dat je een wetenschappelijk denkniveau hebt als je geen wetenschappelijke studie hebt gedaan.

Over de studietijd. Ik heb alles gedaan. Op kamers gezeten in een studentenhuis, samen gewoond tijdens een studie, en nu ben ik moeder tijdens een studie en werk er naast. Ik vind de manier waarop ik nu leef eigenlijk ook wel erg lekker. Ik denk dat een 'algemene' studietijd ook niet alles is.

Precies hoe ik het ook ervaar smile
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:34

Ja, op het WO moet ik echt wel 10 keer harder werken dan op het hbo inderdaad. Dat is echt wel even andere koek, vind ik dan. Maar omdat het me zo interesseert vind ik het niet erg eigenlijk. Ik vond het veel erger om maar doelloos (wat in mijn ogen zo voelde) niet boeiende en diepgaande stof op te nemen. Tegenwoordig moet ik weken van te voren beginnen, op het hbo begon ik soms niet eens Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Phileine vr 15 apr 2011 - 4:53

Giacomo schreef:Ja, op het WO moet ik echt wel 10 keer harder werken dan op het hbo inderdaad. Dat is echt wel even andere koek, vind ik dan. Maar omdat het me zo interesseert vind ik het niet erg eigenlijk. Ik vond het veel erger om maar doelloos (wat in mijn ogen zo voelde) niet boeiende en diepgaande stof op te nemen. Tegenwoordig moet ik weken van te voren beginnen, op het hbo begon ik soms niet eens Embarassed

Dat heb ik precies zo. Ik vind het heerlijk om voor een tentamen te leren, omdat ik dan een doel heb (een hoog cijfer halen). Toen ik nog hbo deed boeide mij dat niet zoveel, als ik maar een voldoende had en een dag van tevoren beginnen vond ik normaal. Mijn motivatie is echt van 0 naar 10 gestegen, juist omdat ik word uitgedaagd en voor mijn gevoel soms net iets te hard moet werken, maar het resultaat is er dan ook naar. Ik heb eindelijk het gevoel dat ik echt iets leer. Fijn dat het jou ook zo goed bevalt!
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  SuperGrover vr 15 apr 2011 - 4:57

Goh, wat een bijzonder topic is dit geworden...

Ik vind het een beetje vreemd dat een hoog opleidingsniveau of een hoge intelligentie maar gebagatelliseerd moet worden, omdat mensen met een minder hoog opleidingsniveau of minder hoge intelligentie zich dan rottig voelen. Ik weet van mezelf dat ik best wel intelligent ben, daar ben ik blij mee en trots op. En ja, ik ben blij dat ik niet mijn leven lang in de supermarkt hoef te werken, dat ik later een baan kan krijgen op een heel ander niveau, waarbij ik mijn talent in kan zetten. Als ik op zaterdagmiddag weg kom bij mijn bijbaantje denk ik elke keer, gelukkig is dit niet mijn toekomst, want daar zou ik diepongelukkig van worden.

Maar ik merk niet alleen hier, maar ook in het 'echte' leven dat dit nogal een gevoelig punt is. Eigenlijk heel vreemd. Mijn intelligentie is mijn talent, zoals anderen fantastisch kunnen tekenen of zingen, dansen, piano spelen, problemen kunnen aanvoelen, geduldig kunnen zijn, optimistisch door het leven gaan of whatever.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 5:08

SuperGrover schreef:Goh, wat een bijzonder topic is dit geworden...

Ik vind het een beetje vreemd dat een hoog opleidingsniveau of een hoge intelligentie maar gebagatelliseerd moet worden, omdat mensen met een minder hoog opleidingsniveau of minder hoge intelligentie zich dan rottig voelen.

Helemaal mee eens. 100%.

Je mag je vooral niet 'meer' voelen dan een ander. Maar je mag je wel 'minder' voelen en dan lekker afgeven op de mensen die 'hooggeplaatst' zijn. Dat mag wel. Je mag vooral niet zeggen dat je een bepaalde baan beter níet kan doen omdat je een hogere intelligentie hebt.

Nee joh, laten we allemaal stratenmaker, vuilnisman of schoonmaker worden. Dát is goed voor je samenleving.

Of is dat niet waar het heel communisme vandaan kwam? Iedereen hetzelfde, iedereen hetzelfde salaris.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 5:11

ZachtCookie schreef:Maar het zijn wel diegene die niet gestudeerd hebben die dit hebben opgebouwd.

En jouw bewijs daarvoor is...? Wat?

Dat we geen wegen zouden hebben zonder de stratenmakers? Wegen waar anders geen auto overheen kon rijden? En wie heeft die auto dan wel niet ontwikkeld?

OF wie heeft de electriciteit ontdekt en ontwikkeld? En dankzij wie worden wij allemaal zo oud? Vroeger stierf men op zijn 40ste.... ook dat is veranderd.

Kortom: ik blijf bij mijn standpunt: niet zo kortzichtig doen.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  TNMN vr 15 apr 2011 - 5:16

Vilein schreef:Ik denk dat het iets genuanceerder ligt. Ik studeer aan de universiteit en voel mij absoluut niet verheven boven mensen die niet studeren of op een lager niveau. Ik merk alleen wel dat men veel van je verwacht wanneer je een universitaire opleiding volgt. Dit staat voor mij echt in groot contrast met mijn hbo opleidingen, waar ik alles lekker rustig aan kon doen en opdrachten best een dag te laat in mocht leveren. Mijn huidige opleiding is tien keer zo druk, ik heb echt momenten gehad dat ik jankend aan tafel zat omdat ik niet meer wist hoe ik alles moest bolwerken. Daarentegen heb ik wel veel nieuwe vaardigheden aangeleerd en is mijn taalbeheersing veel beter dan voorheen. Ik denk meer na over wat ik schrijf en zeg, mijn Engels is verbeterd en mijn doorzettingsvermogen is gegroeid. Niet iedereen zal een universitaire opleiding zo beleven, maar het op je sloffen halen lukt niemand denk ik. Dit zou een verschil kunnen zijn, maar of dit echt zo is, betwijfel ik. Ieder mens maakt zijn eigen keuzes en maakt daardoor ook een eigen, unieke ontwikkeling door. Dat is hetgene waar je trots op kan en mag zijn, dat je je eigen keuzes hebt gemaakt en dat het jouw leven mooi maakt.

Ik ervaar het precies zo. En ik heb een MBO opleiding afgerond en HBO gedaan, dus weet zeker wel waar ik over praat.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 5:21

Wat een nare sfeer hier zeg. Jakkes. Van beide kanten...

Anyway, ik heb niet gestudeerd. Daar zou ik diep ongelukkig van zijn geworden. Dat is gewoon absoluut niet mijn ding.
Het hele studentenleven trekt me ook totaal niet, maar dat wil niet zeggen dat ik iets gemist heb. Ik heb dat gedaan wat bij mij past en ik ben daar blij mee. Ik ben niet het type om op reis te gaan, om tot diep in de nacht in de kroeg te hangen, om in de boeken te duiken of om op kamers te wonen.
So be it. Ik ben daar niet minder om en als een ander dat wel vind zegt dat meer over de bekrompenheid van een ander.
Als iemand zich de pestpokkepleuris wil studeren moet die persoon dat lekker zelf weten. Ik vind het knap maar ik zie die persoon absoluut niet voor meer aan.

Ik heb vriendinnen die wel en niet gestudeerd hebben en gelukkig hebben wij met zijn alle hele leuke en flauwe gesprekken maar kunnen we ook diepgaande gesprekken hebben over vanalles in de wereld. En nee, dat zal misschien niet op hetzelfde niveau zijn, maar gelukkig houd vriendschap heel wat meer in dan alleen "op hetzelfde niveau een gesprek kunnen voeren".


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 5:21

Caro schreef:
SuperGrover schreef:Goh, wat een bijzonder topic is dit geworden...

Ik vind het een beetje vreemd dat een hoog opleidingsniveau of een hoge intelligentie maar gebagatelliseerd moet worden, omdat mensen met een minder hoog opleidingsniveau of minder hoge intelligentie zich dan rottig voelen.

Helemaal mee eens. 100%.

Je mag je vooral niet 'meer' voelen dan een ander. Maar je mag je wel 'minder' voelen en dan lekker afgeven op de mensen die 'hooggeplaatst' zijn. Dat mag wel. Je mag vooral niet zeggen dat je een bepaalde baan beter níet kan doen omdat je een hogere intelligentie hebt.


Dikgedrukte vind ik ook heel naar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Polly vr 15 apr 2011 - 5:22

SuperGrover schreef:Goh, wat een bijzonder topic is dit geworden...

Ik vind het een beetje vreemd dat een hoog opleidingsniveau of een hoge intelligentie maar gebagatelliseerd moet worden, omdat mensen met een minder hoog opleidingsniveau of minder hoge intelligentie zich dan rottig voelen. Ik weet van mezelf dat ik best wel intelligent ben, daar ben ik blij mee en trots op. En ja, ik ben blij dat ik niet mijn leven lang in de supermarkt hoef te werken, dat ik later een baan kan krijgen op een heel ander niveau, waarbij ik mijn talent in kan zetten. Als ik op zaterdagmiddag weg kom bij mijn bijbaantje denk ik elke keer, gelukkig is dit niet mijn toekomst, want daar zou ik diepongelukkig van worden.

Maar ik merk niet alleen hier, maar ook in het 'echte' leven dat dit nogal een gevoelig punt is. Eigenlijk heel vreemd. Mijn intelligentie is mijn talent, zoals anderen fantastisch kunnen tekenen of zingen, dansen, piano spelen, problemen kunnen aanvoelen, geduldig kunnen zijn, optimistisch door het leven gaan of whatever.

Inderdaad.
Ik krijg bijvoorbeeld vaak een beetje het gevoel dat ik me een beetje moet verontschuldigen dat ik het gymnasium heb gedaan.
En een veelgehoorde reactie daarop die ik niet leuk vind is: "Oh, ik had eigenlijk ook een hoger advies, maar ik was te lui om iets te doen en heb daarom met niks doen de *vul in* gehaald." Waarom moet er meteen vanuit gegaan worden dat ik superhard gestudeerd heb om het gymnasium te halen? De ander voelt zich beter als ik als nerd gezien word, maar als ik zou zeggen dat ik ook niks heb gedaan op het gymnasium zou het arrogant overkomen.
Ik vind dat gewoon een beetje krom.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 5:24

Mensen gaan zich ook vaak excuseren als ik zeg dat ik universiteit gedaan heb. Of ze zeggen "sooooow wat moeilijk heee", of "goh dan ben je zeker hoogbegaafd", of "wow, dan ben je slim, zeg eens een moeilijk woord" (??)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 5:33

Ik ben het met jullie eens. Ik krijg ook regelmatig dat soort opmerkingen. Vooral binnen mijn familie is dat erg, omdat mijn zus en ik de enige zijn die gestudeerd hebben. Ze zien ons echt als hele stadse meisjes en noemen ons ook wel eens nerds als we het hebben over literatuur of een gesprek voeren over een maatschappelijk relevant onderwerp. (Mijn zus heeft rechten gestudeerd en ik vind het interessant om het met haar over het proces Wilders te hebben.) Ik vind het jammer dat mijn familie het gevoel heeft dat wij ons beter voelen, terwijl ik meer het gevoel heb dat zij zich minder voelen en dat daardoor de issues ontstaan. Als ik vertel wat ik doe dan krijg ik ook vaak te horen: dat had ik ook wel gekund, maar ik besteed mijn tijd liever aan iets anders... Dan heb ik zoiets van: ok, prima, maar dan kan je het dus niet, want je kan het pas wanneer je het doet.

Ik kan ook wel zeggen: ja eigenlijk had ik heel goed kunnen leren schansspringen, ik heb alleen nooit de behoefte gevoeld om mijn skies aan te trekken laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 5:35

Fauve schreef:Mensen gaan zich ook vaak excuseren als ik zeg dat ik universiteit gedaan heb. Of ze zeggen "sooooow wat moeilijk heee", of "goh dan ben je zeker hoogbegaafd", of "wow, dan ben je slim, zeg eens een moeilijk woord" (??)
Haha, wat een opmerkingen Very Happy Wel herkenbaar, helaas...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 5:41

Noa schreef:
Fauve schreef:Mensen gaan zich ook vaak excuseren als ik zeg dat ik universiteit gedaan heb. Of ze zeggen "sooooow wat moeilijk heee", of "goh dan ben je zeker hoogbegaafd", of "wow, dan ben je slim, zeg eens een moeilijk woord" (??)
Haha, wat een opmerkingen Very Happy Wel herkenbaar, helaas...
Hahaha, dat heb ik juist andersom.. Als ik eens een moeilijk woord zeg, dan staat iedereen zo confused om vervolgens te vragen of ik soms een of andere hoge studie doe.. Uhhh, mag ik niet gewoon een grote woordenschat hebben? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caroow vr 15 apr 2011 - 5:47

Noa schreef:
Fauve schreef:Mensen gaan zich ook vaak excuseren als ik zeg dat ik universiteit gedaan heb. Of ze zeggen "sooooow wat moeilijk heee", of "goh dan ben je zeker hoogbegaafd", of "wow, dan ben je slim, zeg eens een moeilijk woord" (??)
Haha, wat een opmerkingen Very Happy Wel herkenbaar, helaas...

Ik snap werkelijk niet wat voor mensen zulke opmerkingen maken. "Zeg eens een moeilijk woord?". Echt, dat vind ik heel stom.

Ik voel me niet minder naast mensen die gestudeerd hebben, ieder zijn ding, ik moet er niet aan denken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 5:50

Sorry maar ik mis hier het hele 'nare' sfeertje waar men het over heeft.

Is een gewone discussie tussen twee partijen hier al not done???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  sonly vr 15 apr 2011 - 5:56

Noa schreef:Als ik vertel wat ik doe dan krijg ik ook vaak te horen: dat had ik ook wel gekund, maar ik besteed mijn tijd liever aan iets anders... Dan heb ik zoiets van: ok, prima, maar dan kan je het dus niet, want je kan het pas wanneer je het doet.

Ik kan ook wel zeggen: ja eigenlijk had ik heel goed kunnen leren schansspringen, ik heb alleen nooit de behoefte gevoeld om mijn skies aan te trekken laughcry

Maar dat is toch ook zo? Als jij het geoefend had, had jij misschien wel ontzettend goed kunnen schansspringen. Die mensen konden misschien ook wel gewoon een universitaire studie. Ik vind dat niet vreemd om te zeggen.
Er zijn vast dingen die ik goed kan nadat ik ze oefen, maar ik heb gewoon geen zin om alles te leren wat er te leren valt.

Ik vind de druk om een "hoge" studie te doen juist ontzettend groot. Ik vind het meestal veel leuker om gewoon lekker bezig te zijn met m'n handen, dan met m'n hoofd, terwijl ik best goed kan leren (uit een boek). Maar dat begrijpt ook lang niet iedereen. Ik doe nu ook HBO gewoon om te kunnen laten zien dat ik dat niveau aankan bij een eventuele baan, en je toch een diploma nodig bent wil je redelijk betaald worden (of een flinke portie mazzel hebben) maar doe eigenlijk veel liever werk waarbij je niet zo erg veel hoeft na te denken..
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nu in een klas zit waar veel mensen zo overdreven serieus met hun studie bezig zijn, dat ik extra last krijg van schuldgevoelens, omdat ik ook gewoon andere dingen doe naast studeren. Net of ik dan niet genoeg met m'n studie bezig ben ofzo.. Kan er niet zo goed mee omgaan iniedergeval...

Ohja en heb nog nooit samengewoond met iemand anders dan m'n ouders&broertjes, maar ik denk dat ik er wel moeite mee zou hebben, als ik chaggerijnig oid ben, ben ik gewoon echt ff tijd alleen nodig (en alleen in een kamer is anders dan helemaal alleen thuis)


Laatst aangepast door sonly op vr 15 apr 2011 - 6:22; in totaal 2 keer bewerkt
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 6:04

mozzarella schreef:Sorry maar ik mis hier het hele 'nare' sfeertje waar men het over heeft.

Is een gewone discussie tussen twee partijen hier al not done???

+17

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Phileine vr 15 apr 2011 - 6:24

Wat ik wel gek vind, is dat mensen deze studie veel interessanter schijnen te vinden dan mijn hbo studie. Ik krijg tegenwoordig veel meer vragen over hoe het gaat, terwijl ze dat eerder nooit deden.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:14


Ik vind het wel grappig om te lezen dat sommigen zeggen dat het HBO zoveel makkelijker en minder intensief is dan het WO. Ik heb met beide niveaus ervaring en wat ik merkte is dat ik veel meer leerde op het HBO. Niet eens zozeer qua stof, maar als persoon ben ik veel sterker geworden op het HBO. Op het WO haalde ik vakken met twee vingers in mijn neus omdat ik nou eenmaal goed ben in theoretische dingen. Maar ondertussen kon ik in de praktijk niks met die kennis omdat ik veel te onzeker was in mijn handelen.

Op het HBO ben ik pas echt opgebloeid, juist door de praktische kant ervan. Bovendien heb ik deze studie als veel intensiever en drukker ervaren dan het WO. Maar ik denk echt dat dat per studie en persoon afhankelijk is. Een studievriendinnetje van mij op het HBO had bijvoorbeeld al de PABO afgerond. Zij vond dat qua niveau weinig voorstellen en had het idee dat ze nu pas echt aan de bak moest.

Overigens ben ik het absoluut met RYW eens. Niet iedereen is gelijk (gelukkig maar, want ik ben dolblij met ongeschoolde mensen die in de supermarkt werken en het vuilnis ophalen!), maar we zijn wel gelijkwaardig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:17

Ik vind het jammer dat mensen roepen dat ze studeren als ze een MBO-opleiding volgen. Het klinkt alsof ze zich op willen trekken terwijl dat in mijn ogen niet nodig is. Wees jezelf en volg je hart. MBO is net zo goed heel erg nodig en dan ben je niet minder. Zeker niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Phileine vr 15 apr 2011 - 7:19

Minneke schreef:
Ik vind het wel grappig om te lezen dat sommigen zeggen dat het HBO zoveel makkelijker en minder intensief is dan het WO. Ik heb met beide niveaus ervaring en wat ik merkte is dat ik veel meer leerde op het HBO. Niet eens zozeer qua stof, maar als persoon ben ik veel sterker geworden op het HBO. Op het WO haalde ik vakken met twee vingers in mijn neus omdat ik nou eenmaal goed ben in theoretische dingen. Maar ondertussen kon ik in de praktijk niks met die kennis omdat ik veel te onzeker was in mijn handelen.

Op het HBO ben ik pas echt opgebloeid, juist door de praktische kant ervan. Bovendien heb ik deze studie als veel intensiever en drukker ervaren dan het WO. Maar ik denk echt dat dat per studie en persoon afhankelijk is. Een studievriendinnetje van mij op het HBO had bijvoorbeeld al de PABO afgerond. Zij vond dat qua niveau weinig voorstellen en had het idee dat ze nu pas echt aan de bak moest.

Overigens ben ik het absoluut met RYW eens. Niet iedereen is gelijk (gelukkig maar, want ik ben dolblij met ongeschoolde mensen die in de supermarkt werken en het vuilnis ophalen!), maar we zijn wel gelijkwaardig.

Precies, iedereen doet waar hij of zij goed in is en dat is allemaal net zoveel waard voor de samenleving. En wat voor de een als moeilijk wordt ervaren, is voor de ander een peuleschil. Ik vind theorie heerlijk en heb het niet zo op stage lopen, terwijl het voor een ander precies andersom kan zijn.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 7:25

Fauve schreef:
Caro schreef:
SuperGrover schreef:Goh, wat een bijzonder topic is dit geworden...

Ik vind het een beetje vreemd dat een hoog opleidingsniveau of een hoge intelligentie maar gebagatelliseerd moet worden, omdat mensen met een minder hoog opleidingsniveau of minder hoge intelligentie zich dan rottig voelen.

Helemaal mee eens. 100%.

Je mag je vooral niet 'meer' voelen dan een ander. Maar je mag je wel 'minder' voelen en dan lekker afgeven op de mensen die 'hooggeplaatst' zijn. Dat mag wel. Je mag vooral niet zeggen dat je een bepaalde baan beter níet kan doen omdat je een hogere intelligentie hebt.


Dikgedrukte vind ik ook heel naar.

Wat vind je hier precies naar aan? Wat in mijn opinie is dit waar dit topic enigszins op uitloopt. Als mens mag je eigenlijk niet zeggen dat je je te 'goed' voelt voor een bepaalde baan. Maar wat ik merk aan dit topic is dat het wel acceptabel is om tegen die mensen te zeggen dat ze zich te goed voelen. Oftewel: mijn gevoel is, en niet alleen hier, is dat in NL je je vooral niet boven het maaiveld mag begeven. Je moet je enigszins aanpassen, ook al weet je dat je meer in je mars hebt. Want als je dat uitspreekt, benadeel je mensen die zich daardoor aangesproken voelen.

Ik heb het voor het eerst in dit soort discussies eens wat minder met doekjes omwonden. Betekent nog steeds niet dat ik me meer zou voelen dan een ander. Sterker nog, mijn persoonlijke intelligentie/ ambities/ opleidingen zijn niet eens ter sprake gekomen hier.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 7:30

Ik vind gestudeerd hebben nou niet bepaald boven het maaiveld uitsteken als ik heel eerlijk ben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:39

Eh zoals ik zeg? :P Dat ik het naar vind dat het hierop uitloopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 7 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum