Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie goed samen wonen?

+23
Tyrael
sonly
SuperGrover
Phileine
RYW
Caro
VeryCherry
Melis_je
silly-one
Suus
Rouxxxe
Jeanette
TGR
Atelier Madame
Mari
TNMN
Polly
Susan
Caroow
Sneeuwvlok
Jente10
Pussycat
Feline
27 plaatsers

Pagina 10 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:56

Hbo is geen studeren, omdat..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 22:03

Giacomo schreef:Hbo is geen studeren, omdat..?
Van oudsher studeer je alleen aan de universiteit. Zo werd dat gezien en veel mensen zien dit nog steeds zo. Als je HBO doet dan ga je naar een Hogeschool en ga je dus naar school toe. Dit heet eigenlijk geen studeren, maar omdat iedereen het zo is gaan noemen is dat nu ook studeren, terwijl het feitelijk niet opgaat. Studeren betekent: zich bekwamen in een vak van de wetenschap. Dit doe je alleen op de universiteit en nergens anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 22:05

Oké, ik snap m. Maar ik zou eerder denken dat je aan het hbo en aan de universiteit studeert omdat je op beide het bachelor-master systeem hebt. Op het mbo heb je dat weer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 22:07

Noa, ik vind dat je nu wel erg blijft hangen in de unversitaire kant van het woord studeren. Studeren betekent ook gewoon heel ordinair 'leren', en 'lesstof tot je nemen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 22:08

Giacomo schreef:Oké, ik snap m. Maar ik zou eerder denken dat je aan het hbo en aan de universiteit studeert omdat je op beide het bachelor-master systeem hebt. Op het mbo heb je dat weer niet.
Dat heeft er niks mee te maken. Maar dit is wel een ouderwetse opvatting hoor, ik hoor tegenwoordig van iedereen ''ik ga studeren'' en dat blijken dan ineens HBO' ers te zijn, eerst raakte ik daarvan in de war. Ik ging er dan vanuit dat ze aan de universiteit studeerde, maar dat was dan niet zo... maargoed, iedereen moet het lekker noemen waar hij zich lekker bij voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 22:10

Maple schreef:Noa, ik vind dat je nu wel erg blijft hangen in de unversitaire kant van het woord studeren. Studeren betekent ook gewoon heel ordinair 'leren', en 'lesstof tot je nemen'.
Nu begint de term van betekenis te veranderen ja, vroeger was dit niet zo. Ik zou bijvoorbeeld nooit over mijn ouders zeggen dat ze gestudeerd hebben, zo zien zij dat zelf ook helemaal niet. Zij hebben allebei HBO gedaan, maar in die tijd noemde je dat per definitie niet studeren. Daarom moet ik er nu aan wennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Bolleke vr 15 apr 2011 - 22:34

Ik zit op het HBO en studeer toch echt muziekgeschiedenis bij het normale wat ik er doe.
Waarom zou je niet studeren als je op het HBO zit, daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Maar goed, ieder zijn ding.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 22:38

Het is idd zo dat eens in de zoveel tijd dit onderwerp terugkeert op het forum (net als vele andere onderwerpen), maar ik verbaas me er eerlijk gezegd wel over dat wetenschappelijk denkniveau wordt neergezet door een aantal forummers als 'omdat ik niet studeer heb ik dat niet?!' Mijn antwoord: nee, niet aantoonbaar en een bepaalde manier van analyseren heb je jezelf nooit aan kunnen leren zonder daarvoor bepaalde theorieën (en dus bekend te zijn met het hanteren van methodiek A, B of C). Dat wil dus absoluut niet zeggen dat je een complete retard bent, want ik kan aan een ieder uitleggen waar mijn afstudeerscriptie over ging en hoe ik heb onderzocht, maar daar moet ik wel even een gigantische vertaalslag aan geven zodra ik dat vertel aan anderen, zelfs mensen buiten mijn eigen vakgebied.

Je wordt overigens aangenomen op de whole package en niet op je stralende, ondernemende persoonlijkheid. Was het maar zo'n feest. De baan die ik nu heb wilde mijn leidinggevende per se een WO-afgestudeerde voor hebben en ik heb laatst nog weer gevraagd waarom. Antwoord: voor het analyseren van gegevens en het onderzoeken met een helicopterview. Dat is een vereiste bij wetenschappelijk onderzoek en daarin ben je ook je gehele studie getraind. Dat wil dus geenszins zeggen dat ik/mijn leidinggevende of wie dan neerkijkt op HBO/MBO/niet afgeronde opleidingen/ongeschoold zijn. Nee, hij wilde aantoonbare competenties en dus iemand die gewend is diep in theorieën te duiken. Voor een functie die veel meer is gericht op de praktijk, was ik niet geschikt geweest, omdat ik daar domweg niet in geschoold ben. Dat maakt mij dus ook niet minder, hooguit ongeschikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Bolleke vr 15 apr 2011 - 22:45

Aan de universiteit studeer je dus bepaalde wetenschappen, maar rechten dan, dat is toch geen wetenschap naar mijn idee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 23:00

kruimelje schreef:Aan de universiteit studeer je dus bepaalde wetenschappen, maar rechten dan, dat is toch geen wetenschap naar mijn idee.

Rechten is naar mijn weten bij uitstek een klassieke studie, je studeert daarbij aan de faculteit der Rechtsgeleerdheid. Het gaat dus niet om of de naam terugkomt (wetenschap) in je studie, maar aan welke instelling je die opleiding geniet of hebt genoten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Bolleke vr 15 apr 2011 - 23:05

Ja rechten leek mijk ook echt een studie, maar aangezien het hier ging om wetenschappelijk vroeg ik mij dat af.
Ik zal ook nooit van mij zelf zeggen dat ik wetenschappelijk denkniveau heb, maar ik weet straks wel alles van mijn vakgebied af, en dat vind ik belangrijk.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 23:13

Guattari schreef:Het is idd zo dat eens in de zoveel tijd dit onderwerp terugkeert op het forum (net als vele andere onderwerpen), maar ik verbaas me er eerlijk gezegd wel over dat wetenschappelijk denkniveau wordt neergezet door een aantal forummers als 'omdat ik niet studeer heb ik dat niet?!' Mijn antwoord: nee, niet aantoonbaar en een bepaalde manier van analyseren heb je jezelf nooit aan kunnen leren zonder daarvoor bepaalde theorieën (en dus bekend te zijn met het hanteren van methodiek A, B of C). Dat wil dus absoluut niet zeggen dat je een complete retard bent, want ik kan aan een ieder uitleggen waar mijn afstudeerscriptie over ging en hoe ik heb onderzocht, maar daar moet ik wel even een gigantische vertaalslag aan geven zodra ik dat vertel aan anderen, zelfs mensen buiten mijn eigen vakgebied.

Je wordt overigens aangenomen op de whole package en niet op je stralende, ondernemende persoonlijkheid. Was het maar zo'n feest. De baan die ik nu heb wilde mijn leidinggevende per se een WO-afgestudeerde voor hebben en ik heb laatst nog weer gevraagd waarom. Antwoord: voor het analyseren van gegevens en het onderzoeken met een helicopterview. Dat is een vereiste bij wetenschappelijk onderzoek en daarin ben je ook je gehele studie getraind. Dat wil dus geenszins zeggen dat ik/mijn leidinggevende of wie dan neerkijkt op HBO/MBO/niet afgeronde opleidingen/ongeschoold zijn. Nee, hij wilde aantoonbare competenties en dus iemand die gewend is diep in theorieën te duiken. Voor een functie die veel meer is gericht op de praktijk, was ik niet geschikt geweest, omdat ik daar domweg niet in geschoold ben. Dat maakt mij dus ook niet minder, hooguit ongeschikt.
+1!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 2:09

Mij zal het echt worst wezen of mensen nou zeggen dat ze studeren of niet als ze MBO of HBO doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 4:10

mozzarella schreef:
Yasmin schreef:
Giacomo schreef:Ja, op het WO moet ik echt wel 10 keer harder werken dan op het hbo inderdaad. Dat is echt wel even andere koek, vind ik dan. Maar omdat het me zo interesseert vind ik het niet erg eigenlijk. Ik vond het veel erger om maar doelloos (wat in mijn ogen zo voelde) niet boeiende en diepgaande stof op te nemen. Tegenwoordig moet ik weken van te voren beginnen, op het hbo begon ik soms niet eens Embarassed

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat je zo enorm hard leert? Ik heb ook van die types in mn klas, ik krijg er altijd medelijden mee, altijd op studeerkamertje, weinig meekrijgen wat er in de wereld speelt etc. Denk je dat je nu hierdoor een betere baan krijgt? Want ik denk dat je je daarin weleens in kan vergissen, tegenwoordig kijken werkgevers meer naar het karakter van kanidaten, hoe omgaan met mensen, hoe ondernemend ben je etc. Ik heb ook altijd het gevoel als ik met die mede studiegenoten praat dat ik 100x zoveel volwassener ben geworden omdat ik niet alleen enkel met studeren bezig was maar ook met sociale dingen, reizen etc

En waar heb jij het over...? Zegt Giacomo dat ze alleen maar op een kamertje zit en leert? Nee hoor...zij heeft een gezin, en doet een thuisstudie...en werkt....dus jouw vergelijking gaat niet op.

Beetje alsof je weer wil opscheppen hoeveel je wel niet reist hoe volwassen je wel niet bent en hoe verder ontwikkeld dan de rest je wel niet bent. Nou meid, als ik even terugdenk aan jouw relatie-topics denk ik niet dat deze vlieger opgaat, sorry.

Wat heeft het relatietopic er nu weer mee te maken? Alsof je volwassenheid kan linken aan een paar reacties in een topic? En opscheppen? Ik geef alleen aan dat ik voor mijn gevoel veel volwassener ben dan sommige andere studenten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 4:14

Maar waar reageerde je nou precies op bij mij, Yasmin?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Tyrael za 16 apr 2011 - 4:17

Noa schreef:
Tyrael schreef:Ik heb na 2 jaar HBO besloten om een MBO opleiding te doen en noemde het echt geen studeren. Ik zat op school, het was ook het schoolse karakter waardoor het niet als studeren aanvoelde (les- en huiswerkverplichting bijvoorbeeld. Er werd zelfs een brief naar mijn ouders gestuurd (was toen 23 of 24) dat ik meer dan 5% lessen had gemist laughcry ). Heb er trouwens veel praktijkervaring opgedaan en een beter incasseringsvermogen van gekregen. Maar nu weer bezig met een HBO opleiding en dat geeft toch echt meer het "studeren" gevoel... Naja mss vaag uitgelegd, maar MBO is in mijn ogen eigenlijk dus niet studeren maar naar school gaan. Het is me trouwens om het even of mensen het nou wel of niet als studeren zien, als je zelf maar gelukkig bent met je keuze.
Ook HBO is eigenlijk geen studeren, maar als jij het zo wilt noemen moet je het vooral doen natuurlijk! Ik heb wel eens gesproken die zei dat ze studeerde, dus ik vroeg wat ze dan studeerde, ze draaide er wat om heen en toen kwam het antwoord: theorie rijexamen... Embarassed

Nou ja, wettelijk gezien wordt HBO en WO gezien als studeren (wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek), dus als we op die fiets gaan Wink. En ik zie het ook als studeren. Maar als mensen zeggen dat HBO niet studeren is, vind ik het ook best hoor, ik doe het voor mezelf, niet om wat voor een naam men er aan wilt geven.
Maar je kunt natuurlijk best de stof van een theorie rijexamen bestuderen, maar dan ben je echt geen student nee Laughing
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 4:25

Giacomo schreef:Maar waar reageerde je nou precies op bij mij, Yasmin?
Lees even mn reactie terug dan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 4:30

Eh ja, dat heb ik allang gedaan en andere forummers ook als je kijkt naar de reacties Wink. Vandaar mijn vraag, nogmaals: waar reageer je nou op bij mij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 4:54

Giacomo schreef:Eh ja, dat heb ik allang gedaan en andere forummers ook als je kijkt naar de reacties Wink. Vandaar mijn vraag, nogmaals: waar reageer je nou op bij mij?

Ik snap de reactie van Yasmin eigenlijk ook niet Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 4:56

En ik ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Isis za 16 apr 2011 - 6:43

Aha, hebben we deze discussie weer! Het was precies lang geleden :-)

Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Le Chat Noir za 16 apr 2011 - 23:12

@TO: Kan me je goed voorstellen hoor! Ik woonde in een appartement met twee meiden, die ook nooit wat schoonmaakten... Wilde ik koken, stond het hele aanrecht vol met vuile vaat. Hadden ze mijn spulletjes ook gebruikt, moest ik mijn eigen glazen bij hun op de kamer zoeken omdat ik niks had voor mijn bezoek, wilde ik wassen zat de wasmachine vol met was die allang klaar was (3 dagen) kon ik dat er eerst uithalen, wilde ik douchen was mijn douchespul ineens voor de helft op..zou ik iets uit de koelkast halen, was mijn spul gebruikt en kon ik van alles van hun wat ver over datum was en stonk eerst weggooien...etc etc etc etc.

Nee niks voor mij. Ik heb 1 studentenhuis van een vriendin meegemaakt waar het wel schoon was, kwestie van de goede meiden (of mannen) uitzoeken die wel redelijk serieus zijn in schoonmaken en er ook niet met elkaars spullen vandoor gaan als dat niet de afspraak is. Als ik jou was zou ik dus op zoek gaan naar een ander huis.
In een studentenhuis kun je niet verwachten dat alles spik en span is, maar zo'n enorme bende hoeft het ook weer niet te zijn. Sommige huizen hebben trouwens ook een schoonmaakster voor de gemeenschappelijke ruimtes, dat is best een uitkomst.

Met mijn man samenwonen is uiteraard heel anders. Het is hier heus niet altijd blinkend schoon, maar over het algemeen wel netjes en we doen daar beide wel ons best voor.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast za 16 apr 2011 - 23:41

Ik zal even de moraal ridder spelen Of je nou MBO HBO of WO opgeleid bent. Uiteindelijk hebben we elkaar nodig.

Ik heb zelf ook een simpel MBO niveau en ja ik voel me soms best wel onzeker als het gaat over opleidingsniveau's. Helemaal als mensen doorgeleerd hebben op een speciaal vak want dat heb ik duidelijk niet. Spijt ja.. gedeeltelijk. Ik heb een ander leven 'gehad' dan de meeste meiden hier op het forum en ook een heel andere carriere gemaakt en daar heb ik toen bewust voor gekozen en daar ben ik blij om. Maar zit nu wel in een fase in mijn leven dat ik ga nadenken of ik verder wil gaan of toch weer de boeken in ga kruipen. Want een ding is zeker je bent nooit te oud om te leren of je nou 20 bent of 40.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 0:43

Om toch nog even ontopic te gaan. Ik woon nu in een appartement waar het altijd schoon is, samen met twee meiden van wie een studeert en werkt en de ander fulltime werkt. Het gaat prima zo! Ik heb niet het gevoel nog in een studentenhuis te wonen, dit is toch wat volwassener allemaal, maar toch woon ik wel samen met huisgenoten. Zo kan het dus ook!

Vooral in grote steden kun je in je eentje eigenlijk geen heel huis kopen als je net bent begonnen met werken, dus dan is het samenwonen met huisgenoten dé ideale oplossing, tenminste zo ervaren wij dat Very Happy Je deelt de kosten én er is altijd gezellig iemand thuis om rare televisie programma's mee te kijken, samen te eten, of een wijntje te doen. Ideaal Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 0:53

Samen wonen met meerdere mensen lijkt mij ook lastig, met vriend soms al whaha :P
Nou ja hij doet dingen wanneer het hem uitkomt en dat kan soms lang duren, zodat ik mij ga irriteren en zeuren dat het echt gedaan moet worden :P
Maar verder gaat samenwonen prima Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 10 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum