Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie goed samen wonen?

+23
Tyrael
sonly
SuperGrover
Phileine
RYW
Caro
VeryCherry
Melis_je
silly-one
Suus
Rouxxxe
Jeanette
TGR
Atelier Madame
Mari
TNMN
Polly
Susan
Caroow
Sneeuwvlok
Jente10
Pussycat
Feline
27 plaatsers

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Melis_je vr 15 apr 2011 - 1:24

Caro schreef:Toch vind ik respect hebben voor bepaalde banen losstaan van het feit of je nu wel of niet erkent dat jijzelf niet zo geschikt bent voor dat werk omdat je een hoger intelligentie niveau hebt.
Absoluut.
En fijn, Donnaa, dat je het met me eens bent!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:25

@Melis_je, ik snap wel wat je bedoeld. Veel studenten blijven juist tot hoge leeftijd een beetje onvolwassen, omdat ze nog geld krijgen van hun ouders en studiefinanciering. Maar de studenten die ik ken zijn eigenlijk juist het tegenovergestelde, die zorgen gewoon overal zelf voor en zijn zuinig met hun geld en verdienen er nog geld naast (terwijl ze fulltime studeren). Ik ken echt genoeg studenten die 16 a 20 uur werken naast hun studie. Dat is wel veel als je bedenkt dat je bijvoorbeeld ook nog 20 uur college in de week heb en er van je verwacht wordt dat je daarnaast nog zeker 10 uur per week aan zelfstudie doet.


Laatst aangepast door Noa op vr 15 apr 2011 - 1:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:30

toen ik studeerde had ik lesweken van 36 uur, daarnaast je huiswerk nog en dan inderdaad nog bijbaantjes van min 10 uur per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:48

Even losstaand van of mensen die gestudeerd hebben meer respect verdienen of doelen hebben of wat dan ook, dan die die dat niet gedaan hebben: iedereen verdient evenveel respect voor zijn of haar keuzes.

Ik denk dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen een wetenschappelijk denkniveau HEBBEN of AANKUNNEN.

Very Cherry bijvoorbeeld, het kan best zo zijn dat jij een wetenschappelijk denkniveau aan zou kunnen. Maar als je niet op een universiteit hebt gestudeerd, heb je deze meestal (nog) niet. Tenzij je deze manier vanzelf zou verwerven, maar dat lijkt me een zeldzaamheid.

Ikzelf had geen idee wat wetenschappelijk denken inhield voordat ik aan mijn huidige baan en master begon. Dit is iets dat je verwerft en leert tijdens een universitaire studie en het schrijven van een thesis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 2:20

Eens met Mozz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 2:26

mozzarella schreef:Even losstaand van of mensen die gestudeerd hebben meer respect verdienen of doelen hebben of wat dan ook, dan die die dat niet gedaan hebben: iedereen verdient evenveel respect voor zijn of haar keuzes.

Ik denk dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen een wetenschappelijk denkniveau HEBBEN of AANKUNNEN.

Very Cherry bijvoorbeeld, het kan best zo zijn dat jij een wetenschappelijk denkniveau aan zou kunnen. Maar als je niet op een universiteit hebt gestudeerd, heb je deze meestal (nog) niet. Tenzij je deze manier vanzelf zou verwerven, maar dat lijkt me een zeldzaamheid.

Ikzelf had geen idee wat wetenschappelijk denken inhield voordat ik aan mijn huidige baan en master begon. Dit is iets dat je verwerft en leert tijdens een universitaire studie en het schrijven van een thesis.

Precies. En het maakt vrijwel nooit uit of je nu precies in dat werkveld terechtkomt als waarin je een master hebt genoten. Het gaat erom dat je tijdens je master een bepaald niveau haalt, dat word je bijgebracht en zo ontwikkel je je zodat je een academisch denkniveau hebt. Of je het aankan, is heel iets anders.


Laatst aangepast door Caro op vr 15 apr 2011 - 3:18; in totaal 1 keer bewerkt
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 2:51

Ik vind dat er hier veel dingen die Noa zegt wel uit zn verband wordt getrokken. ik begrijp namelijk wel wat ze zegt. Op universiteit en HBO leer je juist op het HBO en wetenschappelijk niveau te denken. Je leert er te denken in bepaalde inzichten en ook andere inzichten. Je krijg er de benodigde kennis mee en en vervolgens wordt je op de werkvloer getrapt zodat je er ervaring op kan doen en iets met de opgebrachte kennis en inzichten kan doen. Dat is iets waar ik het wel mee eens ben. Tja, als je al heel je leven achter de kassa zit en niets anders wil doen, dan kies je er onbewust voor om jezelf niet verder hoger op te komen. Als je ergens de kans ziet om je je zelf verder te ontwikkelen moet je die kans aanpakken.
Verschil zal m zijn in de manier van aanpak: de universitair afgestudeerde supermarktmanager heeft kennis van algemene zaken, hoe situaties aangepakt kunnen worden, hoe je het beste conflicten kunt oplossen en hoe je het beste met elkaar kunt samenwerken. De kassa medewerker of de vakkenvuller die al 40 jaar niets anders doet dan met hart en ziel zich in te zetten voor de zaak, heeft kennis van het bedrijf, de klanten, de organisatie en nog het allerbelangrijkste: de passie voor het bedrijf. Deze twee typen mensen verschillen op niveau van elkaar heel erg. De universitair afgestudeerde supermarkt manager heeft kennis en inzicht, de passionele kassa medewerker of vakkenvuller die al 40 jaar niets anders doet weet wel van aanpakken. Dus in zekere zin vul je elkaar aan voor een goede bedrijfsvoering.

Maar des al niettemin, je hebt nou eenmaal kennis en meer inzicht nodig om het wetenschappelijk niveau te bereiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:13

Mag ik trouwens even stiekem lachen om het enorme aantal dt-fouten dat ik al in dit topic voorbij heb zien komen in beide 'kampen'? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 3:19

Vergeet-me-nietje schreef:Mag ik trouwens even stiekem lachen om het enorme aantal dt-fouten dat ik al in dit topic voorbij heb zien komen in beide 'kampen'? Laughing

Ik zag er een bij mezelf! Dank je wel!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:23

Caro schreef:
Vergeet-me-nietje schreef:Mag ik trouwens even stiekem lachen om het enorme aantal dt-fouten dat ik al in dit topic voorbij heb zien komen in beide 'kampen'? Laughing

Ik zag er een bij mezelf! Dank je wel!
Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Images?q=tbn:ANd9GcQ5Uhg4pg-6pVB5K7woUDlxJVjcY3OkoVnjzYg7vGryHk3Za6j_&t=1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:26

Vergeet-me-nietje schreef:Mag ik trouwens even stiekem lachen om het enorme aantal dt-fouten dat ik al in dit topic voorbij heb zien komen in beide 'kampen'? Laughing
Ik weet niet of ik ze gemaakt heb, maar dat is dus onder andere iets wat ik nooit gesnapt heb.. Iedere week kreeg ik bijles in NL voor de dt regels, maar het kwartje viel nooit.. Ik heb altijd hele grote fouten daarin gemaakt totdat ik ergens vorig jaar ineens het licht zag. Sindsdien vallen fouten van andere me ook op. En natuurlijk maak ik zelf ook nog wel eens een foutje, maar ik weer ook pas sinds kort hoe het moet..

Toen boeide het me ook geen zak trouwens.. Nu moest ik wel voor m`n werk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:27

Ik ook Donnaa, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 3:37

Noa, meestal vind ik je manier van posten ongenuanceerd en we botsen best wel eens, maar ik vind je in dit topic eigenlijk heel netjes en ik ben het ook grotendeels met je eens.

Ten eerste: ik wil niks negatiefs zeggen over mensen die niet gestudeerd hebben. Dat wil niet zeggen dat je dom of minder bent. Alleen: ik vind het ook onterecht en oneerlijk als je zegt 'het maakt niks uit of je nou wel of niet gestudeerd hebt', want dat is gewoon feitelijk onwaar. Het maakt wel degelijk uit. Er is wel degelijk een verschil. Voor mij voelt het alsof het nu politiek correct compleet wordt weggeredeneerd door sommigen, maar feit is dat het gewoon wél uitmaakt. Je studeert niet voor niets, een studie maakt wel degelijk verschil. Ik vind het eigenlijk een beetje lullig dat er wordt gezegd dat het niets zegt. Alsof de hogeropgeleiden voor Piet Snot hebben gestudeerd. Ik heb namelijk jaren van mijn leven eraan besteed en ik merk dat het absoluut wel wat zegt en dat mijn manier van denken wel degelijk anders is dan mijn HBO-, MBO- of anders opgeleide collega's.

Mijn mening is dat hogeropgeleiden en lageropgeleiden wel GELIJKWAARDIG zijn, maar niet GELIJK. Je bent niet hetzelfde, er is wel degelijk een verschil, maar de één verdient niet meer of minder respect dan de ander.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:38

_Donnaa schreef:
Vergeet-me-nietje schreef:Mag ik trouwens even stiekem lachen om het enorme aantal dt-fouten dat ik al in dit topic voorbij heb zien komen in beide 'kampen'? Laughing
Ik weet niet of ik ze gemaakt heb, maar dat is dus onder andere iets wat ik nooit gesnapt heb.. Iedere week kreeg ik bijles in NL voor de dt regels, maar het kwartje viel nooit.. Ik heb altijd hele grote fouten daarin gemaakt totdat ik ergens vorig jaar ineens het licht zag. Sindsdien vallen fouten van andere me ook op. En natuurlijk maak ik zelf ook nog wel eens een foutje, maar ik weer ook pas sinds kort hoe het moet..

Toen boeide het me ook geen zak trouwens.. Nu moest ik wel voor m`n werk..
Oh dat weet ik zo even niet. Wel fijn dat bij jou het kwartje uiteindelijk gevallen is! Ik heb vaak het idee dat het niet snappen van de dt-kwestie een gebrek aan interesse is, maar ook dat het vaak gewoon echt niet goed uitgelegd wordt. Het blijft bij mij echt taalergernis nummer 1, hoewel ik het in dit topic gewoon best grappig vond smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:43

Ik denk altijd maar zo; Als diegene die niet gestudeerd hebben er niet waren geweest, hadden wij dan wel een economie als deze gehad? Want veel 'hoogopgeleiden' voelen zich te goed voor die banen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:44

RYW schreef:Noa, meestal vind ik je manier van posten ongenuanceerd en we botsen best wel eens, maar ik vind je in dit topic eigenlijk heel netjes en ik ben het ook grotendeels met je eens.

Ten eerste: ik wil niks negatiefs zeggen over mensen die niet gestudeerd hebben. Dat wil niet zeggen dat je dom of minder bent. Alleen: ik vind het ook onterecht en oneerlijk als je zegt 'het maakt niks uit of je nou wel of niet gestudeerd hebt', want dat is gewoon feitelijk onwaar. Het maakt wel degelijk uit. Er is wel degelijk een verschil. Voor mij voelt het alsof het nu politiek correct compleet wordt weggeredeneerd door sommigen, maar feit is dat het gewoon wél uitmaakt. Je studeert niet voor niets, een studie maakt wel degelijk verschil. Ik vind het eigenlijk een beetje lullig dat er wordt gezegd dat het niets zegt. Alsof de hogeropgeleiden voor Piet Snot hebben gestudeerd. Ik heb namelijk jaren van mijn leven eraan besteed en ik merk dat het absoluut wel wat zegt en dat mijn manier van denken wel degelijk anders is dan mijn HBO-, MBO- of anders opgeleide collega's.

Mijn mening is dat hogeropgeleiden en lageropgeleiden wel GELIJKWAARDIG zijn, maar niet GELIJK. Je bent niet hetzelfde, er is wel degelijk een verschil, maar de één verdient niet meer of minder respect dan de ander.
+1!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 3:51

ZachtCookie schreef:Ik denk altijd maar zo; Als diegene die niet gestudeerd hebben er niet waren geweest, hadden wij dan wel een economie als deze gehad? Want veel 'hoogopgeleiden' voelen zich te goed voor die banen.

Doe eens niet zo kort door de bocht. Heb jij je wel eens gerealiseerd dat wij ook zo'n economie hebben dánkzij de mensen die hoog zijn opgeleid. Zou iemand die niet gestudeerd hebben arts kunnen worden? Notaris? Advocaat? Premier? Wiskundige? Econoom?

Oftewel: in iedere samenleving heb je élkaar nodig.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:55

Wat kortzichtig inderdaad. Naast wat Caro zegt, zijn er ook genoeg hoogopgeleiden die zich helemaal niet te goed voelen voor banen "onder hun niveau". Bovendien is de economie op het moment helemaal niet ideaal voor hoogopgeleiden, ik mag toch wel zeggen dat ik dat uit eigen ervaring weet. Ik voel me helemaal niet te goed voor heel veel banen, maar ik word benadeeld omdát ik universiteit heb gedaan. Momenteel is het dus juist de omgekeerde wereld van wat jij schetst, ZachtCookie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:01

Maar het zijn wel diegene die niet gestudeerd hebben die dit hebben opgebouwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Polly vr 15 apr 2011 - 4:05

RYW schreef:Noa, meestal vind ik je manier van posten ongenuanceerd en we botsen best wel eens, maar ik vind je in dit topic eigenlijk heel netjes en ik ben het ook grotendeels met je eens.

Ten eerste: ik wil niks negatiefs zeggen over mensen die niet gestudeerd hebben. Dat wil niet zeggen dat je dom of minder bent. Alleen: ik vind het ook onterecht en oneerlijk als je zegt 'het maakt niks uit of je nou wel of niet gestudeerd hebt', want dat is gewoon feitelijk onwaar. Het maakt wel degelijk uit. Er is wel degelijk een verschil. Voor mij voelt het alsof het nu politiek correct compleet wordt weggeredeneerd door sommigen, maar feit is dat het gewoon wél uitmaakt. Je studeert niet voor niets, een studie maakt wel degelijk verschil. Ik vind het eigenlijk een beetje lullig dat er wordt gezegd dat het niets zegt. Alsof de hogeropgeleiden voor Piet Snot hebben gestudeerd. Ik heb namelijk jaren van mijn leven eraan besteed en ik merk dat het absoluut wel wat zegt en dat mijn manier van denken wel degelijk anders is dan mijn HBO-, MBO- of anders opgeleide collega's.

Mijn mening is dat hogeropgeleiden en lageropgeleiden wel GELIJKWAARDIG zijn, maar niet GELIJK. Je bent niet hetzelfde, er is wel degelijk een verschil, maar de één verdient niet meer of minder respect dan de ander.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:05

ZachtCookie schreef:Maar het zijn wel diegene die niet gestudeerd hebben die dit hebben opgebouwd.
Zonder de grote denkers en leiders die met hun gedachtegoed aan de basis hebben gestaan van de opbouw en structuur van onze samenleving wisten al die niet-zelfstandige denkers niet eens wat ze moesten doen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  TGR vr 15 apr 2011 - 4:15

ZachtCookie schreef:Maar het zijn wel diegene die niet gestudeerd hebben die dit hebben opgebouwd.

Tja, zonder bouwkundige of architect wordt er geen steen gemesteld en geen spijker geslagen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:15

Nu ik een universitaire studie doe merk ik pas echt wat studeren nou écht is. Ik heb hiervoor een jaar sph gedaan en een paar jaar pabo, maar eerlijk gezegd vond ik dat niet echt studeren. Je maakt opdrachten, verslagen en leert stof voor een tentamen, maar écht studeren doe ik pas bij mijn studie van nu. En eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om op wetenschappelijk niveau bezig te zijn. Ik ben het ook met RYW eens, studeren maakt wel degelijk wat uit. Ik merk dat ik met vrienden die wel gestudeerd hebben meer diepgaande en maatschappelijk georienteerde gesprekken heb dan met vrienden die mbo gedaan hebben of niet hebben gestudeerd. Maar net zoals RYW zeg ik ook, we zijn allemaal gelijkwaardig, maar niet allemaal gelijk. Ik denk ook niet dat je kan zeggen dat je een wetenschappelijk denkniveau hebt als je geen wetenschappelijke studie hebt gedaan.

Over de studietijd. Ik heb alles gedaan. Op kamers gezeten in een studentenhuis, samen gewoond tijdens een studie, en nu ben ik moeder tijdens een studie en werk er naast. Ik vind de manier waarop ik nu leef eigenlijk ook wel erg lekker. Ik denk dat een 'algemene' studietijd ook niet alles is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:20

Mijn vriend heeft er trouwens nog altijd spijt van dat hij mbo heeft gedaan en niet verder is gegaan. Hij kan veel hoger, er is hem altijd vwo geadviseerd, maar hij had er toen geen zin in en heeft de mavo gedaan met 2 vingers in zijn neus.
Nu hij in zijn huidige baan zit, merkt hij wat hij erg mist. Uitdaging mist hij heel erg, aan zijn loon is het te zien en zijn collega's kijken toch anders naar hem dan naar zijn collega's die hbo of hoger hebben gedaan.
Gelukkig kan hij nu via zijn werk vanaf september hbo gaan doen, hij is daar ook erg blij mee omdat hij zijn werk na 4 jaar werken al helemaal zat is.

Wat dat betreft zal ik mijn kinderen altijd stimuleren hoe belangrijk het is om een diploma te halen op je eigen niveau, omdat dat zoveel kan doen voor je toekomst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Phileine vr 15 apr 2011 - 4:26

Ik denk dat het iets genuanceerder ligt. Ik studeer aan de universiteit en voel mij absoluut niet verheven boven mensen die niet studeren of op een lager niveau. Ik merk alleen wel dat men veel van je verwacht wanneer je een universitaire opleiding volgt. Dit staat voor mij echt in groot contrast met mijn hbo opleidingen, waar ik alles lekker rustig aan kon doen en opdrachten best een dag te laat in mocht leveren. Mijn huidige opleiding is tien keer zo druk, ik heb echt momenten gehad dat ik jankend aan tafel zat omdat ik niet meer wist hoe ik alles moest bolwerken. Daarentegen heb ik wel veel nieuwe vaardigheden aangeleerd en is mijn taalbeheersing veel beter dan voorheen. Ik denk meer na over wat ik schrijf en zeg, mijn Engels is verbeterd en mijn doorzettingsvermogen is gegroeid. Niet iedereen zal een universitaire opleiding zo beleven, maar het op je sloffen halen lukt niemand denk ik. Dit zou een verschil kunnen zijn, maar of dit echt zo is, betwijfel ik. Ieder mens maakt zijn eigen keuzes en maakt daardoor ook een eigen, unieke ontwikkeling door. Dat is hetgene waar je trots op kan en mag zijn, dat je je eigen keuzes hebt gemaakt en dat het jouw leven mooi maakt. Even ontopic: Ik heb het niet zo op wonen in een studentenhuis, omdat ik niet hou van veel mensen om mij heen. Ik ben na zes weken weer vertrokken uit het huis waar destijds woonde en heb gekozen voor een klein appartementje. Daar had ik heerlijk alles voor mezelf en nu woon ik samen. Dat vind ik ook heerlijk en we hebben ook lekker veel ruimte. Dat zou ik ook erg missen in een studentenhuis.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 6 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum