Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie goed samen wonen?

+23
Tyrael
sonly
SuperGrover
Phileine
RYW
Caro
VeryCherry
Melis_je
silly-one
Suus
Rouxxxe
Jeanette
TGR
Atelier Madame
Mari
TNMN
Polly
Susan
Caroow
Sneeuwvlok
Jente10
Pussycat
Feline
27 plaatsers

Pagina 9 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 19:17

Eens met Maple.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 19:51

Yasmin schreef:
Giacomo schreef:Ja, op het WO moet ik echt wel 10 keer harder werken dan op het hbo inderdaad. Dat is echt wel even andere koek, vind ik dan. Maar omdat het me zo interesseert vind ik het niet erg eigenlijk. Ik vond het veel erger om maar doelloos (wat in mijn ogen zo voelde) niet boeiende en diepgaande stof op te nemen. Tegenwoordig moet ik weken van te voren beginnen, op het hbo begon ik soms niet eens Embarassed

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat je zo enorm hard leert? Ik heb ook van die types in mn klas, ik krijg er altijd medelijden mee, altijd op studeerkamertje, weinig meekrijgen wat er in de wereld speelt etc. Denk je dat je nu hierdoor een betere baan krijgt? Want ik denk dat je je daarin weleens in kan vergissen, tegenwoordig kijken werkgevers meer naar het karakter van kanidaten, hoe omgaan met mensen, hoe ondernemend ben je etc. Ik heb ook altijd het gevoel als ik met die mede studiegenoten praat dat ik 100x zoveel volwassener ben geworden omdat ik niet alleen enkel met studeren bezig was maar ook met sociale dingen, reizen etc

En waar heb jij het over...? Zegt Giacomo dat ze alleen maar op een kamertje zit en leert? Nee hoor...zij heeft een gezin, en doet een thuisstudie...en werkt....dus jouw vergelijking gaat niet op.

Beetje alsof je weer wil opscheppen hoeveel je wel niet reist hoe volwassen je wel niet bent en hoe verder ontwikkeld dan de rest je wel niet bent. Nou meid, als ik even terugdenk aan jouw relatie-topics denk ik niet dat deze vlieger opgaat, sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 19:56

Ik snap ook niet bepaald waar Yasmin heen wil met haar post. Ik lees toch echt niks in de reactie van Giacomo waarop Yasmin zo aanvallend zou moeten reageren. Gaat echt nergens over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 19:57

Yasmin schreef:
Giacomo schreef: ....

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat je zo enorm hard leert? Ik heb ook van die types in mn klas, ik krijg er altijd medelijden mee, altijd op studeerkamertje, weinig meekrijgen wat er in de wereld speelt etc. Denk je dat je nu hierdoor een betere baan krijgt? Want ik denk dat je je daarin weleens in kan vergissen, tegenwoordig kijken werkgevers meer naar het karakter van kanidaten, hoe omgaan met mensen, hoe ondernemend ben je etc. Ik heb ook altijd het gevoel als ik met die mede studiegenoten praat dat ik 100x zoveel volwassener ben geworden omdat ik niet alleen enkel met studeren bezig was maar ook met sociale dingen, reizen etc

....en bedankt. Serieus als het allemaal zo makkelijk was dan hadden de meesten van ons niet een diploma hoeven te halen en alleen veel grote praatjes moeten houden op het moment dat je gaat solliciteren. Dan zou iedere kind van 5 kunnen solliciteren voor mijn afstudeerplek bij de belastingdienst. Als het er op aan komt moet je juist die.kennis en.inzichten hebben. Uiteindelijk moet je jezelf wel kunnen bewijzen wat je kan en wat je in huis hebt. Dat studeren is zoveel meer dan alleen.achter de boeken te zitten.

Maar ik snap sowieso niet wat je probeert te zeggen met je reactie op Giacomo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 20:03

Huh? Haha, ik snap 'm ook even niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 20:07

Maple schreef:Maar wat een raar topic trouwens. Ik dacht dat dit een topic was over het wonen met meerdere mensen in één huis, maar in plaats daarvan wordt de good old opleidingsniveaudiscussie weer uit de kast getrokken.

Ik vrees dat deze discussie nooit zal eindigen. Er is altijd wel een.aanleiding om het opleidinsniveau ter sprake te brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 20:07

Giacomo schreef:Huh? Haha, ik snap 'm ook even niet smile

Nou gewoon...dat jij geen leven hebt en zielig bent omdat je altijd maar op een kamertje zit te studeren!!! Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 20:11

mozzarella schreef:
Giacomo schreef:Huh? Haha, ik snap 'm ook even niet smile

Nou gewoon...dat jij geen leven hebt en zielig bent omdat je altijd maar op een kamertje zit te studeren!!! Laughing

Foei Giacomo, foei....

Ga iets nuttigs doen. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 20:20

mozzarella schreef:
Giacomo schreef:Huh? Haha, ik snap 'm ook even niet smile

Nou gewoon...dat jij geen leven hebt en zielig bent omdat je altijd maar op een kamertje zit te studeren!!! Laughing

Ja, en dat je niet meekrijgt wat er in de wereld gebeurt dan. En dat studeren en een diploma geen meerwaarde heeft omdat je een goeie baan puur en alleen op persoonlijkheid kan krijgen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 20:35

Shit man, waarom studeer ik eigenlijk nog?! Ga meteen solliciteren, met mijn geweldige persoonlijkheid ben ik volgende week directeur!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 20:49

Giacomo schreef:Shit man, waarom studeer ik eigenlijk nog?! Ga meteen solliciteren, met mijn geweldige persoonlijkheid ben ik volgende week directeur!

Ja, zonde van je tijd, kennelijk. Je had allang in de directie van Philips, Unilever of Shell kunnen zitten Wink

Ik snap daar dan weer niks van. Dit vind ik echt zo'n typisch voorbeeld van het devalueren van een hoge opleiding. Terwijl ik echt net zo veel respect heb voor mensen die niet- of laagopgeleid zijn, ik kijk daar niet op neer. Zo jammer dat het dan andersom gewoon wel gebeurt nu. Mijn broer deed eerst een MBO-opleiding, en die riep de hele tijd bij het minste van 'zie je wel, jij kijkt op mij neer omdat ik MBO doe en jij universiteit!' Nou, dat was echt niet het geval, mijn broer is minstens zo intelligent als ik, maar hij was er zo bang voor dat ik hem minder zou vinden dat het een soort van self-fulfilling prophecy werd. Door zijn eigen angst daarvoor ging hij het overal zien, in de meest goedbedoelde opmerkingen van mijn kant. Ik heb het idee dat hetzelfde hier in deze discussie speelt want ik heb nog niemand hier iemand anders 'dom' zien noemen. Ik denk echt dat dat de eigen angst/verwachting is om voor dom aangezien te worden, en daardoor dingen al snel op die manier in te kleuren. Zeker als ik ook naar de cynische reacties uit het dagcafé kijk van gisteren.

Hoogopgeleid zijn wordt bijna iets om je voor te schamen als er om de haverklap mensen roepen van 'maar ik ben tenminste wél sociaal en dat is vééééééééél belangrijker!'
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 20:54

Ik heb in het dagelijks leven echt maar één keer eerder meegemaakt dat een persoon neerkijkt op iemand met een lagere opleiding. Maar verder merk ik dat echt alleen maar hier op het forum.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 20:56

Maple schreef:Ik heb in het dagelijks leven echt maar één keer eerder meegemaakt dat een persoon neerkijkt op iemand met een lagere opleiding. Maar verder merk ik dat echt alleen maar hier op het forum.

Ik merk dat niet eens op het forum, eigenlijk. Ik merk voornamelijk angst om als mindere te worden beschouwd, niet dat het daadwerkelijk gebeurt...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:03

RYW schreef:
Maple schreef:Ik heb in het dagelijks leven echt maar één keer eerder meegemaakt dat een persoon neerkijkt op iemand met een lagere opleiding. Maar verder merk ik dat echt alleen maar hier op het forum.

Ik merk dat niet eens op het forum, eigenlijk. Ik merk voornamelijk angst om als mindere te worden beschouwd, niet dat het daadwerkelijk gebeurt...
Nouja, ik heb het destijds geregeld met Deesjemeis aan de stok gehad die zich als lerares oh zo geweldig voelde en mij maar een poepluierverschonende en flessengevende simpele ziel vond. In die discussies zijn wel geregeld opmerkingen gevallen, niet alleen door Deesje.

Maar ik voel me in elk geval niet minder. Beter nog, ik ben blij met mijn twee MBO-diploma's op zak, ben trots dat ik tegen het advies van mijn ouders in op mijn 21e, na 3 jaar fulltime gewerkt te hebben, nóg een MBO-opleiding ben gaan volgen. Ik zou in principe ook makkelijk HBO kunnen doen, maar ik heb voorlopig vrede met het leventje dat ik leid. HBO trekt me voorlopig écht niet, ben tevreden met mijn MBO en voel me er echt niet minder om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 21:17

Maple schreef:
RYW schreef:
Maple schreef:Ik heb in het dagelijks leven echt maar één keer eerder meegemaakt dat een persoon neerkijkt op iemand met een lagere opleiding. Maar verder merk ik dat echt alleen maar hier op het forum.

Ik merk dat niet eens op het forum, eigenlijk. Ik merk voornamelijk angst om als mindere te worden beschouwd, niet dat het daadwerkelijk gebeurt...
Nouja, ik heb het destijds geregeld met Deesjemeis aan de stok gehad die zich als lerares oh zo geweldig voelde en mij maar een poepluierverschonende en flessengevende simpele ziel vond. In die discussies zijn wel geregeld opmerkingen gevallen, niet alleen door Deesje.


Ja, daar noem je dan ook wel iemand, zeg Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:18

Maar er is toch ook niemand die zegt dat je minder bent Maple?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:23

Nee, maar dát zeg ik toch ook niet? Ik haak alleen in op de discussie die al gaande was en geef aan dat ik dat best wel typerend voor dit forum kan vinden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:27

Maar hoe kan je het dan typerend vinden als het nergens wordt gezegd? smile Deesjemeis moet je niet serieus nemen, dat is toch algemeen bekend smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 21:28

Maple schreef:Nee, maar dát zeg ik toch ook niet? Ik haak alleen in op de discussie die al gaande was en geef aan dat ik dat best wel typerend voor dit forum kan vinden Wink

Nou, je zegt dat je alleen maar op het forum merkt dat er mensen neerkijken op lageropgeleiden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 21:29

Maple schreef:Nee, maar dát zeg ik toch ook niet? Ik haak alleen in op de discussie die al gaande was en geef aan dat ik dat best wel typerend voor dit forum kan vinden Wink

Nou, je zegt dat je alleen maar op het forum merkt dat er mensen neerkijken op lageropgeleiden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:34

Nouja, wat ik typerend vind is dat ik opleidingsniveau-gerelateerde discussies zoals deze eigenlijk alleen maar op het forum zie. Niet zozeer het neerkijken op, al kaartte ik dat wel aan als voorbeeld, dat klopt. Maar ook de discussie in dit topic, of je het leren op het MBO nu wel of geen studeren kunt noemen, is vaker gevoerd. Terwijl ik in het dagelijks leven merk dat het de mensen om me heen geen enkele fluit uitmaakt of ik nou MBO, HBO of helemala géén opleiding heb gevolgd, en ik denk ook niet dat het mensen uit zou maken als ik het leren op het MBO 'studeren' zou noemen.

Misschien liep ik met dat neerkijken op wat op de zaken vooruit hoor, want daarmee doel ik niet op dingen die in dit topic gezegd zijn. Maar ik merk wel in het dagelijks leven meer respect voor de opleiding en de leerwijze van een ander, dan dat ik hier op het forum merk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:49

Ik denk dat het hier makkelijker is om je mening te geven. In het dagelijks leven komt er zoveel meer bij kijken waardoor je misschien niet zult zeggen hoe je er echt over denkt. Denk aan groepsdruk, normen en waarden "dat zeg je toch niet!" etc.
Maar omdat het hier gezegd wordt betekent niet dat mensen het IRL niet denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:51

Francaise_ schreef:
Susan schreef:Maar ja, eerlijk gezegd snap ik ook niet wat het mensen uitmaakt als mensen op het MBO willen zeggen dat ze studeren. Laat mensen lekker.
Euhm, het gaat om het gevoel dat mensen dus krijgen als ze een MBO-opleiding volgen. En dat kan mij wel schelen, alsof zij het idee moeten krijgen dat Noa en Madame atelier meer zijn terwijl zij het nog maar eens moeten bewijzen. Werk hebben ze volgens mij nog niet en daar gaat het wel om in dit leven als je kunt werken.
Oh? Wat een rare stelling én het klopt ook nog eens niet. Ik snap niet wat je wilt met opmerkingen die totaal niet gestaafd zijn op de werkelijkheid. Ik heb altijd gewerkt, zowel nu als tijdens mijn studie...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 21:53

Tyrael schreef:Ik heb na 2 jaar HBO besloten om een MBO opleiding te doen en noemde het echt geen studeren. Ik zat op school, het was ook het schoolse karakter waardoor het niet als studeren aanvoelde (les- en huiswerkverplichting bijvoorbeeld. Er werd zelfs een brief naar mijn ouders gestuurd (was toen 23 of 24) dat ik meer dan 5% lessen had gemist laughcry ). Heb er trouwens veel praktijkervaring opgedaan en een beter incasseringsvermogen van gekregen. Maar nu weer bezig met een HBO opleiding en dat geeft toch echt meer het "studeren" gevoel... Naja mss vaag uitgelegd, maar MBO is in mijn ogen eigenlijk dus niet studeren maar naar school gaan. Het is me trouwens om het even of mensen het nou wel of niet als studeren zien, als je zelf maar gelukkig bent met je keuze.
Ook HBO is eigenlijk geen studeren, maar als jij het zo wilt noemen moet je het vooral doen natuurlijk! Ik heb wel eens gesproken die zei dat ze studeerde, dus ik vroeg wat ze dan studeerde, ze draaide er wat om heen en toen kwam het antwoord: theorie rijexamen... Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  RYW vr 15 apr 2011 - 21:55

Het interesseert mij ook geen fluit wie wat voor opleiding gedaan heeft. Mijn vriend heeft MBO gedaan en ik vind hem heel erg slim, hij kan uitstekend met mensen omgaan en ik ken bijna niemand die zo goed kan uitleggen en zoveel weet over hoe mensen in elkaar steken als hij. Ik ervaar totaal geen niveauverschil. Soms zegt hij 'ik ben toch zo trots dat ik zo'n slimme intelligente vriendin heb die gewoon even universiteit doet' en dan denk ik, ohja, dat is waar ook. Ik sta er normaal gesproken geen seconde bij stil.

Wel valt het me de laatste jaren ineens op dat veel van mijn vrienden en die van mijn ouders allemaal gestudeerd hebben. Bijna iedereen in mijn omgeving heeft een HBO- of WO-opleiding. Maar degene met wie ik mijn leven wil delen niet, en dat interesseert me geen moer. Ik hoop natuurlijk ook dat mijn zoons de intelligentie hebben om een hoge opleiding te doen, maar als dat niet zo is, dan ga ik ze niet pushen dat ze toch naar het VWO moeten, ofzo. Ze moeten het beste doen dat ze kunnen, dat wel. Maar dat zie ik in het echte leven veel vaker, dat mensen hun kinderen wel pushen om VWO te doen of niet op het VMBO willen hebben.

Ik kan er ook totaal geen mening over vormen, over het woord 'studeren'. In mijn optiek ben je aan het studeren in de letterlijke zin van het woord als je een vervolgopleiding doet waar theorie aan te pas komt. Het woord 'wetenschappelijk' heb ik wel een mening over, omdat dat nou eenmaal feitelijk vasthangt met een WO-opleiding. Die W staat niet voor niets voor Wetenschappelijk. Maar daar hangt voor mij geen waardeoordeel aan, hoor.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 9 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 9 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum