Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie goed samen wonen?

+23
Tyrael
sonly
SuperGrover
Phileine
RYW
Caro
VeryCherry
Melis_je
silly-one
Suus
Rouxxxe
Jeanette
TGR
Atelier Madame
Mari
TNMN
Polly
Susan
Caroow
Sneeuwvlok
Jente10
Pussycat
Feline
27 plaatsers

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Feline do 14 apr 2011 - 9:16

Volgens mij kom ik van een andere planeet want het lukt me totaal niet. Woon nu in een studentenhuis met behoorlijk wat mensen maar het is hier zo vreselijk smerig.
Net ben ik naar m'n huisgenootje gelopen (onderhuurster) om te vragen wanneer ze eens schoon ging maken (moest volgens het schema afgelopen zondag) dus dat ging ze direct doen.
Ze is in totaal 5 minuten bezig geweest. Snel gestofzuigd, smerig doekje wat er al dagen lag over het aanrecht gehaald en post gesorteerd. Wc doet ze gewoon maar helemaal niet.. dus die heb ik net weer lopen doen. Oven doet nooit iemand.. Tafel liggen allemaal kruimels op.. Ze doen geloof ik een wedstrijdje 'wanneer valt de schone vaat om'.. de martinitoren is er niets bij.

Dus nu ga ik morgen maar wéér een grote schoonmaak houden omdat ik steeds m'n slippers van de vloer moet lostrekken.

En ik ben echt de enige in huis die zich er druk om maakt.. En dat voelt zo ontzettend kut. Voel me zo'n zeikwijf en heb 't idee dat ik echt heel vreemd ben. Wil zo graag iets voor mezelf maar dat is helaas niet te betalen dus eet ik alleen maar maaltijdsalades (hoef ik die keuken niet in) en douche ik met m'n slippers (dat badmatje ligt er ook alweer 3 weken terwijl we hier douchen met 14 man)

Herkennen mensen dit.. mijn huisgenoten snappen me namelijk totaal niet en vinden me volgens mij maar irritant. Durf er ook niets meer van te zeggen nu..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Pussycat do 14 apr 2011 - 9:19

Hmm voor in een studentenhuis zou het me niet zo boeien...
In mijn eigen huis uiteraard wel.
Dus denk niet dat ik tips heb ofzo :P

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:21

Met m`n vriend of een vriend is dat geen probleem..

Met meer mensen en dan vooral vrouwen gaat een groot drama worden.. Dat kan én wil ik echt never nooit!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:25

Ik heb gelukkig nooit in een studentenhuis gewoond, wel eens gelogeerd en dat vond ik vies, vies, vies.

Wel heb ik vijf maanden met 3 andere meiden waaronder een goede vriendin een heel erg klein appartement gedeeld tijdens onze stage in Frankrijk. 1 slaapkamer met 2 stapelbedden waar je net tussendoor kon lopen, 2 kleine kledingkasten, 1 kleine keuken met nauwelijks bestek en kastjes, een kookplaat met 2 pitten en een hele kleine koelkast, 1 kleine woonkamer met tafel en 4 stoelen, een badkamer met een bad en douche met pisstraal zonder douchegordijn waar ook een waslijn voor het drogen van de kleren hing, en een wc die altijd afgedroogd moest worden na het douchen omdat die strak naast het bad waar de douche inhing zat..

Ideaal is anders, maar het was maar 5 maanden.

Nu woon ik samen in een ééngezinswoning met mijn vriend en dat gaat prima, behalve dat meneer niks opruimt en alles achter zijn kont laat slingeren. Het is hier nooit netjes en vaak ook wat viezig. Maar niet "Smaakpolitie ranzig" hoor :P


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Jente10 do 14 apr 2011 - 9:27

Hier houden 5 van de 6 mensen zich gelukkig goed aan het schoonmaakrooster en is het over het algemeen overal wel schoon. 1 jongen vindt schoonmaken ook echt leuk lijkt het want die doet zijn taak altijd heel uitgebreid Wink Ik ben er wel blij mee zo! Het hoeft van mij ook niet overal te glimmen maar dat het schoon is vind ik toch wel heel prettig. Maar merk wel dat ik het wonen met huisgenoten toch wel echt zat begin te raken. Heb tijdens een stage een X in appartement gewoond en dat vond ik toch wel heeeerlijk. Echt alles voor mijzelf! Nu is het heel vaak zo dat ik wil koken en dan is iemand mij al voor en dan moet ik weer wachten. Wil gewoon lekker helemaal mijn eigen ding kunnen doen in mijn huis. Maar ben nu afgestudeerd en hoop snel een baan te vinden en dan kan ik ook iets voor mezelf gaan zoeken!
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Feline do 14 apr 2011 - 9:28

Ik vind 't ook echt totaal niet erg als er wat rotzooi ligt (als in: plastic tassen, tijdschriften, etc) maar er zit gewoon schimmel in de koelkast e.d. Morgen ga ik echt alles onder handen nemen en 't grappige is dat gewoon niemand dan doorheeft dat er is opgeruimd..
Hoop echt dat ik over een jaartje iets voor mezelf kan betalen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Sneeuwvlok do 14 apr 2011 - 9:32

Lastig! In het studentenhuis waar ik eerst woonde was het ook altijd best vies. Hier is het een stuk beter, maar nog steeds niet fantastisch. Ik douche ook altijd met badslippers, dus ik denk dat je je daar gewoon bij neer moet leggen. Verder, in de oven en op het gasfornuis aluminiumfolie doen? Dus dat het heel makkelijk schoon te maken is, en je alleen maar af en toe nieuw aluminiumfolie hoeft te doen als je wil koken.
Algemeen bekend in een studentenhuis: je kan nergens op sokken rondlopen, dus altijd schoenen aan :P

Maar ik denk dat jij er gewoon wel wat meer waarde aan hecht dat het netjes is dan dat ik doe. Ik zou proberen iets anders te zoeken! Dus een andere kamer ( misschien op een wat mindere locatie.. ) waar het wel wat schoner is.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caroow do 14 apr 2011 - 9:33

Ik heb ooit een huis gedeeld met mijn beste vriendin; drama. Het was enorm gezellig, maar we waren allebei zo slordig, niet normaal! Echt overal lagen kleren en make up enzo. Als je wilde gaan zitten moest je echt spullen aan de kant leggen..

Met mijn vriend kan ik nu wel heel goed samenwonen smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:35

Oh my, schimmel in de koelkast is wel heel smerig....

pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Feline do 14 apr 2011 - 9:35

Haha Caroow.. ik zie 't helemaal voor me!

En nee, ik ga niets anders zoeken.. Gewoon even doorzetten hier. Moet zeggen dat ik er meer moeite mee heb als ik werkloos ben. Dan ben ik veel meer thuis en valt 't me veel meer op.
Kan hier wel redelijk goedkoop wonen dus denk er maar aan dat ik geld kan opsparen voor een eigen appartementje. Volgens mij zit ik daar dan elke avond te janken van geluk haha.. Ben 't studentenleven een beetje zat nu!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caroow do 14 apr 2011 - 9:40

Het was serieus echt heel erg, ik schaam me er echt voor. We hadden een woonkamertje van 9m2 met daar aan vast, zonder deur een slaapkamertje. Ik sliep op de twee persoons hoogslaper en daaronder lag haar bed, een matras. En daarmee was het slaapkamer gedeelte vol. Echt, het was zo klein, en we hadden zo veel spullen. Ik ga even kijken of ik misschien een foto heb.

Ik denk dat het maar goed ik dat ik nooit in een studentenhuis heb gewoond, iedereen was boos op mij geworden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Feline do 14 apr 2011 - 9:43

Dan moet je wel heel goed met je vriendin zijn Caroow.. Ik moet echt niemand in m'n buurt hebben als ik slaap. Ben benieuwd naar de foto!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:52

Tja, zo is het in veel studentenhuizen. Daar moet je óf mee om kunnen gaan, óf verhuizen, want er zijn echt wel studentenhuizen waar het schoner is! Gewoon goed zoeken, maar niet gaan zeiken bij je huisgenoten, want blijkbaar vinden zij het allemaal prima zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Susan do 14 apr 2011 - 9:56

In het studentenhuis waar ik woonde was het ook altijd een zooitje. Heb later ook nog op kamers gewoond in een huis waar de bewoners al een stuk ouder waren, veel werkten al, daar was het veel schoner. Iedereen had sowieso een eigen keukenblokje, er was een badkamer per twee bewoners en er was geen gemeenschappelijke woonkamer, dus je had weinig last van andermans rommel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caroow do 14 apr 2011 - 9:57

Hier een kleine indruk van de sfeer in mijn huis. Ik vraag me echt heel erg af wat ik aan het doen ben en waarom ik die foto heb gemaakt. Kijk dus maar even om mij heen..

*

Ik kon heel goed met die vriendin, maar uiteindelijk hebben we toch enorm ruzie gekregen en is ze verhuisd, helaas spreek ik haar nu ook niet meer.


Laatst aangepast door Caroow op do 14 apr 2011 - 23:17; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 10:01

Ik ben echt zo blij dat het nooit zover is gekomen dat ik in een studentenhuis heb gewoond.. Als me iets verschrikkelijk lijkt is dat het wel.. No

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 10:22

Ik heb het juist altijd fantastisch gevonden om in een studentenhuis te wonen! Het is echt tof om met leeftijdsgenoten een huis te delen in die fase van je leven. Je ontdekt veel nieuwe dingen en er is altijd wel iemand thuis om biertjes mee te drinken of een film te kijken of dom te ouwehoeren. Ik heb me prima vermaakt Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Polly do 14 apr 2011 - 10:38

Ik heb samengewoond in verschillende vormen.

De eerste keer dat ik naar het buitenland ging kwam ik terecht in een ontzettend smerig appartement met een vuilnishoop in de keuken, samen met zo'n 8 anderen. Daarna deelde ik een hotelkamer met iemand anders.
Toen ging ik op een campus wonen, waar altijd veel lawaai was en de douches en wc's gedeeld werden met zo'n 20 man.
Daarna ging ik in een studentenhuis wonen waar het ontzettend smerig was.
Vervolgens deelde ik een leuk appartement met een jongen en een meisje, de jongen ruimde nooit op (ook niet zijn haar).
Ik heb ook een hotelkamer gedeeld met een meisje gedurende een half jaar, dat ging goed ondanks dat we totaaaal niet elkaars type zijn.
Het mooiste huis waar ik ooit heb gewoond was een ruime villa inclusief zwembad die ik deelde met 10 anderen, ik had daar mijn eigen kamer maar deelde de badkamer met 2 jongens.
Op het schip had ik een kleine cabine, maar wel voor mezelf.
En nu woon ik weer in een studentenhuis.

Wat ik altijd nodig heb zijn slippers om te douchen en natuurlijk heb ik bij voorkeur een eigen kamer. Oordopjes helpen ook altijd. Ondanks dat ik er naar uit kijk om ooit mijn eigen appartement te hebben, vind ik het voorlopig juist nog wel gezellig om samen te wonen. De schimmels e.d. zijn inderdaad minder Sad
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Polly do 14 apr 2011 - 10:40

Caroow, ik kan het niet goed zien op die foto, maar het klinkt wel grappig. Jammer dat jullie uiteindelijk toch ruzie hebben gekregen!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caroow do 14 apr 2011 - 10:42

Ja, en het was ook nog best wel een beetje mijn schuld dat we ruzie kregen. Maar, het kon natuurlijk ook niet goed gaan. We werkten ook samen en waren dus 24/7 bij elkaar, terwijl we erg veel op elkaar lijken. Dat gaat dus niet lang goed.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  TNMN do 14 apr 2011 - 10:44

Ik heb 5 maanden lang in een tent gewoond met 2 mannen en een meisje:

Kunnen jullie goed samen wonen? 205557_1030263714178_1152922783_83137_1775_n
(Sorry, ik krijg de foto niet kleiner)

Het was heel goed voor mijn immuunsysteem! Ik zorgde er altijd voor dat mijn eigen 'slaapkamer' wel netjes was, zodat ik me kon terug trekken als het me teveel werd. Ik had echt geen zin om een andermans rotzooi op te ruimen eerlijk gezegd. Soms deden we met z'n alle een grote schoonmaak, maar na een paar dagen zag je daar ook niets meer van natuurlijk. Je kan misschien koken in de keuken met eigen pannen/snijplank/messen?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Polly do 14 apr 2011 - 10:45

Wooow TMNM, hoe kom je nou in een tent terecht? In welk land was dat dan, dat het warm genoeg was daarvoor? Ik vond twee weken in tenten wonen als begeleider bij een zomerkamp al veel haha.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  TNMN do 14 apr 2011 - 10:49

Polly schreef:Wooow TMNM, hoe kom je nou in een tent terecht? In welk land was dat dan, dat het warm genoeg was daarvoor? Ik vond twee weken in tenten wonen als begeleider bij een zomerkamp al veel haha.

Ik heb voor Eurocamp gewerkt, in Italie! Dat was dus goed 'tent weer', maar overdag was het veels te warm om binnen in de tent te zijn, dat dan weer wel. Wel leuk hoor, het heeft wel wat. Even wennen natuurlijk, maar het was erg gezellig! (de troep niet meegerekent natuurlijk..)

Edit: jij hebt ook al op aardig wat bijzondere plaatsen gewoond zie ik! Klinkt goed Very Happy
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caroow do 14 apr 2011 - 10:50

Het ziet er zo gezellig uit, die tent!
Dat lijkt me dus echt heel leuk!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Polly do 14 apr 2011 - 10:54

TNMN schreef:
Polly schreef:Wooow TMNM, hoe kom je nou in een tent terecht? In welk land was dat dan, dat het warm genoeg was daarvoor? Ik vond twee weken in tenten wonen als begeleider bij een zomerkamp al veel haha.

Ik heb voor Eurocamp gewerkt, in Italie! Dat was dus goed 'tent weer', maar overdag was het veels te warm om binnen in de tent te zijn, dat dan weer wel. Wel leuk hoor, het heeft wel wat. Even wennen natuurlijk, maar het was erg gezellig! (de troep niet meegerekent natuurlijk..)

Edit: jij hebt ook al op aardig wat bijzondere plaatsen gewoond zie ik! Klinkt goed Very Happy

Oh, dat is leuk! Ik kan me voorstellen dat het wel erg gezellig was, maar ook dat je wel even moest wennen aangezien het voor 5 maanden was, dat is toch wel lang in een tent lijkt me :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum