Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie goed samen wonen?

+23
Tyrael
sonly
SuperGrover
Phileine
RYW
Caro
VeryCherry
Melis_je
silly-one
Suus
Rouxxxe
Jeanette
TGR
Atelier Madame
Mari
TNMN
Polly
Susan
Caroow
Sneeuwvlok
Jente10
Pussycat
Feline
27 plaatsers

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 7:40

Susan schreef:Ik vind gestudeerd hebben nou niet bepaald boven het maaiveld uitsteken als ik heel eerlijk ben.

Ik ook niet. In mijn omgeving is dat ook heel normaal. Ik heb het ook over de algemene mening: dat mocht je je intelligenter/ mooier/ meer getalenteerd of wat dan ook vinden: dat ik vaak het idee heb dat dat niet helemaal gewaardeerd word. In NL is het ook niet heel erg normaal dat je zegt dat je ergens goed in bent. Dan word je al snel gezien als een 'opschepper' terwijl je dan alleen maar erkent dat je ergens beter in bent dan in iets anders.

Zo moet je mijn absoluut geen kapster laten worden. Of lerares. Of econoom. Allemaal verschillende beroepen, verschillende intelligentieniveaus, maar allemaal niet geschikt voor mij. Is het dan slechter dat ik zeg dat kapster niks voor mij is omdat over het algemeen kapster zijn niet wordt ervaren als een beroep waarvoor je veel intelligentie nodig hebt? Of is het net zo slecht om te zeggen dat ik geen econoom moet worden omdat ik de ballen niet snap van economie?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 7:42

Fauve schreef:Eh zoals ik zeg? :P Dat ik het naar vind dat het hierop uitloopt.

Ok ok ok: ik ben aan het doordraven... Voor het eerst geloof ik hier Very Happy ? In 10 jaar geschiedenis Very Happy ?

En dan nog echt even als afsluiter: het is absoluut níet zo dat ik mezelf meer zou vinden dan een ander.... Dat even als afsluiting Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:15

Wat is er met dit topic gebeurd? Ik heb geen zin om alle reacties te lezen, maar volgens mij gaat het om iets heel kinderachtigs. Ik zal eens kijken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:21

Francaise_ schreef:Ik vind het jammer dat mensen roepen dat ze studeren als ze een MBO-opleiding volgen. Het klinkt alsof ze zich op willen trekken terwijl dat in mijn ogen niet nodig is. Wees jezelf en volg je hart. MBO is net zo goed heel erg nodig en dan ben je niet minder. Zeker niet.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 8:22

Maar ja, eerlijk gezegd snap ik ook niet wat het mensen uitmaakt als mensen op het MBO willen zeggen dat ze studeren. Laat mensen lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:25

TGR schreef:Ik was veel dingen misgelopen als ik niet was gaan studeren.

Ik heb MBO op het hoogste niveau gedaan en heb niks misgelopen hoor. Zo heb ik 5 maanden in Frankrijk gewoond om stage te lopen en dat was heel pittig. Kom je daar als meisje van 18/19, en word je keihard aangepakt op je werkplek, plus dat je opeens voor jezelf moet zorgen. Ik heb verder ook niks misgelopen tijdens mijn opleiding, alleen maar veel geleerd.

@iedereen die vindt dat je niet studeert als je mbo doet of hebt gedaan: ehm ja, dat is wel studeren. Je moet toch wel met je neus in de boeken om wat te leren, niet dan? De lessen zijn dan niet altijd van niveau, je moet wel echt wat doen voor je een tentamen haalt. Mij kwam het aanwaaien destijds, zogezegd, maar als je niet studeert voor een toets bereik je niks. Kennis verkrijg je alleen door er wat voor te doen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:29

Susan schreef:Maar ja, eerlijk gezegd snap ik ook niet wat het mensen uitmaakt als mensen op het MBO willen zeggen dat ze studeren. Laat mensen lekker.
Euhm, het gaat om het gevoel dat mensen dus krijgen als ze een MBO-opleiding volgen. En dat kan mij wel schelen, alsof zij het idee moeten krijgen dat Noa en Madame atelier meer zijn terwijl zij het nog maar eens moeten bewijzen. Werk hebben ze volgens mij nog niet en daar gaat het wel om in dit leven als je kunt werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 8:30

Ik kan je laatste reactie niet helemaal volgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:33

Susan schreef:Ik kan je laatste reactie niet helemaal volgen.

Ik ook niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:38

Susan schreef:Ik kan je laatste reactie niet helemaal volgen.
Mensen voelen zich minder met hun MBO dan met bv HBO dus noemen ze het studeren. Mijn opmerking was overigens ook meer algemeen dan dat het op dit topic slaat. Het stoort mij dat mensen niet op waarde worden geschat als ze geen/minder opleiding hebben genoten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:39

Tea-Leaf schreef:
Susan schreef:Ik kan je laatste reactie niet helemaal volgen.

Ik ook niet...
Na mijn uitleg hoop ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Susan vr 15 apr 2011 - 8:40

Oké, ik snap je. Maar zou iedereen het om die reden studeren noemen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  SuperGrover vr 15 apr 2011 - 8:44

Nou ja, "ik studeer pedicure", vind ik wel maf klinken. Maar wellicht heb ik een totaal verkeerd beeld van die opleiding.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:48

Ik refereerde ook niet naar het studeren op het mbo trouwens, maar ook naar het gevoel minder te zijn als je mbo hebt gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:49

Francaise_ schreef:
Susan schreef:Ik kan je laatste reactie niet helemaal volgen.
Mensen voelen zich minder met hun MBO dan met bv HBO dus noemen ze het studeren. Mijn opmerking was overigens ook meer algemeen dan dat het op dit topic slaat. Het stoort mij dat mensen niet op waarde worden geschat als ze geen/minder opleiding hebben genoten.

What she says..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:53

Susan schreef:Oké, ik snap je. Maar zou iedereen het om die reden studeren noemen?
Nee. Natuurlijk niet. Maar ze volgen een MBO-opleiding. Ik heb het idee dat ze zich als meer moeten voordoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:53

Giacomo schreef:
Francaise_ schreef:
Susan schreef:Ik kan je laatste reactie niet helemaal volgen.
Mensen voelen zich minder met hun MBO dan met bv HBO dus noemen ze het studeren. Mijn opmerking was overigens ook meer algemeen dan dat het op dit topic slaat. Het stoort mij dat mensen niet op waarde worden geschat als ze geen/minder opleiding hebben genoten.

What she says..

Waarom denken jullie dan dat dat de reden is dat ze het studeren noemen eigenlijk? Kan het niet zo zijn dat zij het gewoon echt zo zien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 9:00

Minneke schreef:
Giacomo schreef:
Francaise_ schreef:
Susan schreef:Ik kan je laatste reactie niet helemaal volgen.
Mensen voelen zich minder met hun MBO dan met bv HBO dus noemen ze het studeren. Mijn opmerking was overigens ook meer algemeen dan dat het op dit topic slaat. Het stoort mij dat mensen niet op waarde worden geschat als ze geen/minder opleiding hebben genoten.

What she says..

Waarom denken jullie dan dat dat de reden is dat ze het studeren noemen eigenlijk? Kan het niet zo zijn dat zij het gewoon echt zo zien?
Kan. Zie ik ook niet als een probleem ofzo maar ik ben wel bang voor bovengenoemde reden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Tyrael vr 15 apr 2011 - 9:06

Ik heb na 2 jaar HBO besloten om een MBO opleiding te doen en noemde het echt geen studeren. Ik zat op school, het was ook het schoolse karakter waardoor het niet als studeren aanvoelde (les- en huiswerkverplichting bijvoorbeeld. Er werd zelfs een brief naar mijn ouders gestuurd (was toen 23 of 24) dat ik meer dan 5% lessen had gemist laughcry ). Heb er trouwens veel praktijkervaring opgedaan en een beter incasseringsvermogen van gekregen. Maar nu weer bezig met een HBO opleiding en dat geeft toch echt meer het "studeren" gevoel... Naja mss vaag uitgelegd, maar MBO is in mijn ogen eigenlijk dus niet studeren maar naar school gaan. Het is me trouwens om het even of mensen het nou wel of niet als studeren zien, als je zelf maar gelukkig bent met je keuze.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  ladycat vr 15 apr 2011 - 9:29

Tyrael schreef:Ik heb na 2 jaar HBO besloten om een MBO opleiding te doen en noemde het echt geen studeren. Ik zat op school, het was ook het schoolse karakter waardoor het niet als studeren aanvoelde (les- en huiswerkverplichting bijvoorbeeld. Er werd zelfs een brief naar mijn ouders gestuurd (was toen 23 of 24) dat ik meer dan 5% lessen had gemist laughcry ). Heb er trouwens veel praktijkervaring opgedaan en een beter incasseringsvermogen van gekregen. Maar nu weer bezig met een HBO opleiding en dat geeft toch echt meer het "studeren" gevoel... Naja mss vaag uitgelegd, maar MBO is in mijn ogen eigenlijk dus niet studeren maar naar school gaan. Het is me trouwens om het even of mensen het nou wel of niet als studeren zien, als je zelf maar gelukkig bent met je keuze.

Dat is de juiste instelling...
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
Woonplaats : Tilburg!

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 15:46

-


Laatst aangepast door Yasmin op vr 15 apr 2011 - 15:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 15:52

Giacomo schreef:Ja, op het WO moet ik echt wel 10 keer harder werken dan op het hbo inderdaad. Dat is echt wel even andere koek, vind ik dan. Maar omdat het me zo interesseert vind ik het niet erg eigenlijk. Ik vond het veel erger om maar doelloos (wat in mijn ogen zo voelde) niet boeiende en diepgaande stof op te nemen. Tegenwoordig moet ik weken van te voren beginnen, op het hbo begon ik soms niet eens Embarassed

Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat je zo enorm hard leert? Ik heb ook van die types in mn klas, ik krijg er altijd medelijden mee, altijd op studeerkamertje, weinig meekrijgen wat er in de wereld speelt etc. Denk je dat je nu hierdoor een betere baan krijgt? Want ik denk dat je je daarin weleens in kan vergissen, tegenwoordig kijken werkgevers meer naar het karakter van kanidaten, hoe omgaan met mensen, hoe ondernemend ben je etc. Ik heb ook altijd het gevoel als ik met die mede studiegenoten praat dat ik 100x zoveel volwassener ben geworden omdat ik niet alleen enkel met studeren bezig was maar ook met sociale dingen, reizen etc

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 18:20

Yasmin, waar heb jij het over? Volgens mij zeg jij nu iets waar Giacomo helemaal niet op doelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 18:50


 stu·de·ren -deerde, h gestudeerd 1 zich bekwamen in een vak van wetenschap: hij zit te ~ 2 onderwijs volgen, student zijn

En voordat er reacties komen van 'zie je wel, wetenschap!'... Ik denk dat je wetenschap in deze context moet opvatten als zijnde kennis.
Ik snap nooit zo als mensen roepen dat ze het niet vinden kunnen dat MBO-ers zeggen dat ze studeren. Voel je jezelf dan tekort gedaan, ofzo? Wat maakt het jou nou uit hoe een ander over zijn eigen opleiding praat?
Het woord studeren is voor mij synoniem voor leren, de boeken induiken en stof tot je nemen. En ja, misschien is MBO meer praktijkgericht, maar ook daar zullen veel mensen echt even moeten blokken om de theorie tot zich te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 18:52

Maar wat een raar topic trouwens. Ik dacht dat dit een topic was over het wonen met meerdere mensen in één huis, maar in plaats daarvan wordt de good old opleidingsniveaudiscussie weer uit de kast getrokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 8 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum