Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie daar goed tegen?

+16
Dora
Lejow
ekjir@M
Luce
Susan
Thunder
chipa
Shopaholic
kwak
Jezzie
Annemie
Shy
Happydobby
Steep
Floor
Tania
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie daar goed tegen? Empty Kunnen jullie daar goed tegen?

Bericht  Printje ma 24 dec 2012 - 11:07

Bijv. De actie en dan vooral de trieste verhalen bj Serious Request? We hebben het deze week veel gekeken en ook geld gestort maar die verhalen soms....echt brok in mijn keel, soms zelfs tot tranen toe. Scheelt natuurlijk ook dat ik zelf zwanger ben/ kindjes heb maar die verhalen raken me echt.

Zo kwam de buurvrouw ook vertellen dat ze naar kennissen ging die pas hun tweejarig zoontje verloren hadden, zulke verhalen kan ik eigenlijk niet goed hebben.

En jullie?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie daar goed tegen? Empty Re: Kunnen jullie daar goed tegen?

Bericht  Lejow ma 24 dec 2012 - 11:10

Nee.. sinds de geboorte van B ben ik echt een lopende tranenbom.

Mijn collega had donderdag een schokje gehad van de kerstverlichting en is 26 wkn zwanger. Sinds die tijd voelde ze het kindje niet meer, dus is ze vrijdag ochtend naar de VK gegaan. Ik was zo zenuwachtig.. Mijn andere collega kwam later vertellen dat alles goed was, nou ik stond gewoon te janken midden op de gang.

Verhalen waarbij kindjes overlijden... Bah Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Tania ma 24 dec 2012 - 11:12

Ik kan er ook slecht tegen. Ik zap vaak ook weg als dat soort verhalen op tv zijn. Als ik het wel zie of een verhaal lees dan blijf ik er vaak ook nog een hele tijd over nadenken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow ma 24 dec 2012 - 11:13

Tania schreef:Ik kan er ook slecht tegen. Ik zap vaak ook weg als dat soort verhalen op tv zijn. Als ik het wel zie of een verhaal lees dan blijf ik er vaak ook nog een hele tijd over nadenken.

Ik ook.. Helemaal als het om prematuur geboren kindjes gaat.
Dan ga ik malen en denken dat het bij ons ook zo had kunnen aflopen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor ma 24 dec 2012 - 11:54

Ja daar kan ik prima tegen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Steep ma 24 dec 2012 - 12:08

Ik vind de verhalen van SR heel heftig. Daar kan ik echt heel erg om huilen. Jeetje je zal het maar meemaken, dat je langs de weg bevalt, schreeuwt om hulp en er niemand komt en je kindje uiteindelijk overlijdt door allerlei complicaties. Dan ga je toch gewoon kapot van de pijn? Het grijpt me enorm aan en noem me naief, maar ik wist echt niet dat zulke dingen gebeuren in de wereld. Kak man, elke 6 seconden sterft er ergens op de wereld een baby! Goed, ik stop, heb de tranen alweer over mijn wangen haha
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Happydobby ma 24 dec 2012 - 13:43

Daarom luister ik er al niet naar, hetzelfde als met babyboom in afrika. Ik kijk er maar niet meer naar.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Shy ma 24 dec 2012 - 21:16

Happydobby schreef:Daarom luister ik er al niet naar, hetzelfde als met babyboom in afrika. Ik kijk er maar niet meer naar.
Door babyboom in Afrika doneer ik nu 7,- per maand aan cordaid memisa. Vond dat een erg goed doel en zat toen ook erg te huilen. Als ik op die manier kan helpen vind ik het goed smile

Voor serious request ook geld gedoneerd smile
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Luce ma 24 dec 2012 - 21:41

Het doet mij ook veel.

En dan blijven er mensen roepen dat we het hierin NL óók slecht hebben en dat daar eerst maar eens geld naar toe moeten. Nou, ik geloof dat het hier vrijwel niet voor komt dat een kindje overlijdt door slechte hygiëne + zorg dat niet op tijd komt.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Annemie ma 24 dec 2012 - 21:42

Vroeger kon ik er wel tegen, maar sinds ik mijn zoontje heb kan ik er totaal niet meer tegen, misschien komt dat omdat ik nu weet hoe het is om zwanger te zijn en een kindje te hebben.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jezzie ma 24 dec 2012 - 22:01

Ik kan daar ook echt niet tegen!
En helemaal niet sinds ik zelf een kind heb. Dan kan ik nog beter begrijpen hoe het zou zijn als het mis gaat.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  kwak ma 24 dec 2012 - 22:06

die verhalen grijpen me wel meer aan sinds ik een kind heb maar ik hoef er niet bij te huilen.
Ik vond deze actie bij SR wel meer aangrijpen als voorgaande jaren maar waarschijnlijk ook omdat ik nu hoogzwanger ben.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Shopaholic ma 24 dec 2012 - 22:20

Zolang het niet dicht mij staat kan ik er tegen ja. Staat het dichter bij me qua familie goede vriendinnen zou ik er minder goed tegen kunnen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  chipa ma 24 dec 2012 - 23:38

Annemie schreef:Vroeger kon ik er wel tegen, maar sinds ik mijn zoontje heb kan ik er totaal niet meer tegen, misschien komt dat omdat ik nu weet hoe het is om zwanger te zijn en een kindje te hebben.

+1. Precies hetzelfde. Was vroeger ook best een harde wat dat betreft. Nu ben ik een regelrechte jankerd.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Thunder ma 24 dec 2012 - 23:56

Luce schreef:
En dan blijven er mensen roepen dat we het hierin NL óók slecht hebben en dat daar eerst maar eens geld naar toe moeten. Nou, ik geloof dat het hier vrijwel niet voor komt dat een kindje overlijdt door slechte hygiëne + zorg dat niet op tijd komt.

Dat misschien niet, maar er zijn hier ook gewoon mensen die amper te vreten hebben. Zorg dan dat dat eens beter geregeld wordt. Van dit opgehaalde bedrag had iedereen in Nederland een fatsoenlijk kerstdiner gehad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Susan di 25 dec 2012 - 0:04

Ik vind het heel naar voor Nederlanders die in armoede leven, maar ik vind het wel goed dat er bij dit soort acties over de grenzen van ons land wordt gekeken en wordt gedacht aan mensen voor wie zelfs de meest basale medische hulp niet vanzelfsprekend is.

Sowieso denk ik dat er never nooit niet 12 miljoen euro was opgehaald voor armoede in Nederland. Dat is misschien heel pijnlijk voor die mensen zelf, aan de andere kant bepalen mensen wel zelf aan welk doel ze willen doneren.

Maar ik vind ook niet dat je pas aan buitenlandse doelen zou mogen geven als iedereen hier geholpen is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Thunder di 25 dec 2012 - 0:21

Ik begrijp de actie ook wel, en ik vind het ook een goede actie. Want het is natuurlijk triest zat dat er kinderen dood langs de kant de weg worden geboren. Maar ik zou het ook mooi vinden dat er eens een actie wordt gehouden voor de minder bedeelden in ons eigen land.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan di 25 dec 2012 - 0:31

Ik denk dat dat ook wel gebeurt, maar dan op kleinere schaal, lokale acties, fancy fairs, inzamelingen, dat soort dingen. Volgens mij doen kerken ook veel op dat gebied.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Luce di 25 dec 2012 - 0:36

Mijn hemel, er zit nogal een verschil tussen niet weten of je kind levend ter wereld komt if de eerste maand overleefd en het geen kerstdiner kunnen hebben. :O
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  ekjir@M di 25 dec 2012 - 0:38

Rataplan schreef:
Luce schreef:

Dat misschien niet, maar er zijn hier ook gewoon mensen die amper te vreten hebben. Zorg dan dat dat eens beter geregeld wordt. Van dit opgehaalde bedrag had iedereen in Nederland een fatsoenlijk kerstdiner gehad.

Dat mag dan wel zo zijn maar als ik in een ontwikkelingsland had moeten bevallen waren m'n zoon en dochter beide overleden. Al mocht ik kiezen had ik liever de rest van m'n leven amper te vreten en nooit meer een fatsoenlijk kerstdiner dan m'n kinderen verliezen omdat het zo slecht gesteld is met de medische zorg.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Thunder di 25 dec 2012 - 1:11

Jongens, laat maar. Jullie begrijpen best wat ik bedoel en ik heb geen zin in discussie. Jullie denken het één, ik het ander, prima. :O Rolling Eyes

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow di 25 dec 2012 - 1:29

Rataplan schreef:Jongens, laat maar. Jullie begrijpen best wat ik bedoel en ik heb geen zin in discussie. Jullie denken het één, ik het ander, prima. :O Rolling Eyes

Ik sluit me bij jou aan Rataplan!
Ik snap wat je bedoelt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Dora di 25 dec 2012 - 1:34

Lejow schreef:
Rataplan schreef:Jongens, laat maar. Jullie begrijpen best wat ik bedoel en ik heb geen zin in discussie. Jullie denken het één, ik het ander, prima. :O Rolling Eyes

Ik sluit me bij jou aan Rataplan!
Ik snap wat je bedoelt.

Volledig mee eens!
Er zijn inderdaad kerken genoeg in NL die acties voor de minder bedeelde houden. Het zou alleen een beetje krom zijn als ik daar ga aan kloppen, terwijl ik niks met het geloof heb, om hulp omdat ik per maand ongeveer 10 euro heb om luiers, eten, drinken en brandstof te kopen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Luce di 25 dec 2012 - 3:07

ekjir@M schreef:
Rataplan schreef:
Luce schreef:

Dat mag dan wel zo zijn maar als ik in een ontwikkelingsland had moeten bevallen waren m'n zoon en dochter beide overleden. Al mocht ik kiezen had ik liever de rest van m'n leven amper te vreten en nooit meer een fatsoenlijk kerstdiner dan m'n kinderen verliezen omdat het zo slecht gesteld is met de medische zorg.

Nou, inderdaad zeg. Ik snap niet hoe je een situatie in NL kan vergelijken met een situatie als deze. Natuurlijk zijn er mensen in NL die relatief arm zijn en daar moet voor gezorgd worden. Maar dan nog is die situatie lang niet zo schrijnend als daar.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow di 25 dec 2012 - 3:09

maar zegt ze dat dan ergens?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: