Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie goed samen wonen?

+23
Tyrael
sonly
SuperGrover
Phileine
RYW
Caro
VeryCherry
Melis_je
silly-one
Suus
Rouxxxe
Jeanette
TGR
Atelier Madame
Mari
TNMN
Polly
Susan
Caroow
Sneeuwvlok
Jente10
Pussycat
Feline
27 plaatsers

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Polly vr 15 apr 2011 - 0:53

Fauve, je kunt nog een PhD doen, mocht je daar zin in hebben nerd
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Melis_je vr 15 apr 2011 - 0:54

Fauve schreef: Dan spreken mensen dat uit en dan mag dat eigenlijk niet, dat vind ik wel interessant om te zien. Waar ligt de grens?
Ik vind dat je een interessant punt hebt. Als het respect wat je voor elkaar hebt, vanzelfsprekend zou zijn, zou je gewoon kunnen zeggen dat de één slimmer/dommer is of hoger/lager opgeleid (niet dat dat per se samenhangt) dan de ander zonder dat daar waarde aan hangt. Het één is echt niet nuttiger dan het ander. Ik vind dat echt. Maar ik denk juist dat omdat dat respect niet vanzelfsprekend is, mensen snel op de kast zitten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:56

Noa schreef:De positie binnen het bedrijf bedoel ik. Ik had gewoon het idee dat ik meer in mijn mars had dan koffie zetten, mensen verwelkomen en de telefoon doorverbinden. Dat zegt niks over die functie, als het iemand anders zijn levensvervulling is zeg ik: doen! prima! Voor mij persoonlijk was het alleen niet uitdagend genoeg. Mag ik dat hier nog zeggen? Of is dat ook denigrerend?
Dat mag je best zeggen, maar ik denk dat sommige mensen hier misschien denken dat je neerkijkt op zulke functies. En dát is natuurlijk niet de bedoeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Atelier Madame vr 15 apr 2011 - 0:56

Ik ben het helemaal met je eens NOA.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:57

Noa schreef:
Patriesje schreef:
Noa schreef:@AtelierMadame: mijn baantjes zorgden er bij mij vaak voor dat ik weer extra motivatie kreeg voor mijn studie... Dan zag ik al die mensen zwoegen in fabriekshallen/supermarkten/kroegen/bedrijven en dan dacht ik: dit nooit! En dan ging ik weer trouw mijn boeken bestuderen, omdat ik wist dat ik daarmee uiteindelijk een baan kon krijgen die me wél zou uitdagen en waar ik op mijn plek zou zijn.

Ben benieuwd waar jij dan wil werken of al werkt, als je zelfs in je lijstje bedrijven hebt staan..
De positie binnen het bedrijf bedoel ik. Ik had gewoon het idee dat ik meer in mijn mars had dan koffie zetten, mensen verwelkomen en de telefoon doorverbinden. Dat zegt niks over die functie, als het iemand anders zijn levensvervulling is zeg ik: doen! prima! Voor mij persoonlijk was het alleen niet uitdagend genoeg. Mag ik dat hier nog zeggen? Of is dat ook denigrerend?

Ja maar zo zeg je het heel anders. Het is voor jou niet uitdagend genoeg, maar je benoemd nu niet dat het 'dom' werk is, en dat deed je net wel zo overkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:57

Noa schreef:
Ja God, ik probeer het zo correct mogelijk in te kleden allemaal, maar ik kan toch echt niet meegaan in het punt dat iemand zonder universitaire opleiding ineens een wetenschappelijk denkniveau zou hebben. Dat is gewoon feitelijk onjuist. En verder zie ik in mijn omgeving toch echt dat studenten een stuk meer vrijheid hebben om zich te ontwikkelen dan mensen met een fulltime baan. Het zal allemaal vast aan mij liggen, maar persoonlijk heb ik het idee dat ik me beperk tot de feiten. Denigrerend vind ik het eerder als studenten worden weggezet als ranzige apen die alleen maar liggen te stinken in hun ondergekotste kamertjes.

Ik heb met mijn mbo + fulltime werken genoeg vrijheid gehad om mij te ontwikkelen.
Heb zelfs een baan gehad wat eigenlijks een Hbo baan was.
En ja ik ga na de zomer ook studeren en ja het word toch een hbo.
Maar dat is meer omdat ik in der loop der jaren toch in iets anders geïnteresseerd ben.
Ik ken mensen die hebben een universitaire opleiding en doen nu totaal wat anders.
En hebben er behoorlijk spijt van dat ze zolang geleerd hebben.

Als je iemand naar studentenhuizen vraagt dan krijg je 9 van de 10 x te horen dat ze het daar smerig/ranzig vinden. Op 1 of andere manier staat het daarom bekend/berucht. Ook al is het niet overal zo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:59

Isabella schreef:
Noa schreef:
Patriesje schreef:
Noa schreef:@AtelierMadame: mijn baantjes zorgden er bij mij vaak voor dat ik weer extra motivatie kreeg voor mijn studie... Dan zag ik al die mensen zwoegen in fabriekshallen/supermarkten/kroegen/bedrijven en dan dacht ik: dit nooit! En dan ging ik weer trouw mijn boeken bestuderen, omdat ik wist dat ik daarmee uiteindelijk een baan kon krijgen die me wél zou uitdagen en waar ik op mijn plek zou zijn.

Ben benieuwd waar jij dan wil werken of al werkt, als je zelfs in je lijstje bedrijven hebt staan..
De positie binnen het bedrijf bedoel ik. Ik had gewoon het idee dat ik meer in mijn mars had dan koffie zetten, mensen verwelkomen en de telefoon doorverbinden. Dat zegt niks over die functie, als het iemand anders zijn levensvervulling is zeg ik: doen! prima! Voor mij persoonlijk was het alleen niet uitdagend genoeg. Mag ik dat hier nog zeggen? Of is dat ook denigrerend?

Ja maar zo zeg je het heel anders. Het is voor jou niet uitdagend genoeg, maar je benoemd nu niet dat het 'dom' werk is, en dat deed je net wel zo overkomen.

Inderdaad als je het op deze manier zegt dan ben ik het gedeeltelijk met je eens.
Het staat/stond er heel denigrerend .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Melis_je vr 15 apr 2011 - 0:59

Noa schreef:@AtelierMadame: mijn baantjes zorgden er bij mij vaak voor dat ik weer extra motivatie kreeg voor mijn studie... Dan zag ik al die mensen zwoegen in fabriekshallen/supermarkten/kroegen/bedrijven en dan dacht ik: dit nooit! En dan ging ik weer trouw mijn boeken bestuderen, omdat ik wist dat ik daarmee uiteindelijk een baan kon krijgen die me wél zou uitdagen en waar ik op mijn plek zou zijn.

Deze post bijvoorbeeld vind ik helemaal niet denigrerend. Je houdt het bij jezelf.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:00

Polly schreef:Fauve, je kunt nog een PhD doen, mocht je daar zin in hebben nerd

Haha true, dat is waar! Maar dat vind ik dan meer een baan dan een studie :P Al heb ik grote bewondering voor mensen die dat doen, mij niet gezien haha! Ik ben klaar :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  TGR vr 15 apr 2011 - 1:02

Uiteindelijk leeft iedereen op een eigen manier. Wat werkt voor mij, werkt niet voor een ander. Ik weet alleen wel wat voor mij werkt en daar handel ik naar. Gewoon omdat ik het leven te kort vind om geen interessante, uitdagende dingen te doen of mee te maken.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Atelier Madame vr 15 apr 2011 - 1:02

Isabella schreef:
Noa schreef:
Patriesje schreef:
Noa schreef:@AtelierMadame: mijn baantjes zorgden er bij mij vaak voor dat ik weer extra motivatie kreeg voor mijn studie... Dan zag ik al die mensen zwoegen in fabriekshallen/supermarkten/kroegen/bedrijven en dan dacht ik: dit nooit! En dan ging ik weer trouw mijn boeken bestuderen, omdat ik wist dat ik daarmee uiteindelijk een baan kon krijgen die me wél zou uitdagen en waar ik op mijn plek zou zijn.

Ben benieuwd waar jij dan wil werken of al werkt, als je zelfs in je lijstje bedrijven hebt staan..
De positie binnen het bedrijf bedoel ik. Ik had gewoon het idee dat ik meer in mijn mars had dan koffie zetten, mensen verwelkomen en de telefoon doorverbinden. Dat zegt niks over die functie, als het iemand anders zijn levensvervulling is zeg ik: doen! prima! Voor mij persoonlijk was het alleen niet uitdagend genoeg. Mag ik dat hier nog zeggen? Of is dat ook denigrerend?

Ja maar zo zeg je het heel anders. Het is voor jou niet uitdagend genoeg, maar je benoemd nu niet dat het 'dom' werk is, en dat deed je net wel zo overkomen.

Maar als ik nou zeg dat ik mijzelf gewoon te slim vind voor het domme werk in een supermarkt? Vind je dat d an ook denigerend klinken? Want ik vind werken in een winkel gewoon niet uitdagend.. mss wel gezellig met de klanten en collegas. Maar ik voel mezelf er toch iets te slim voor.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:04

Isabella schreef:
Noa schreef:
Patriesje schreef:
Noa schreef:@AtelierMadame: mijn baantjes zorgden er bij mij vaak voor dat ik weer extra motivatie kreeg voor mijn studie... Dan zag ik al die mensen zwoegen in fabriekshallen/supermarkten/kroegen/bedrijven en dan dacht ik: dit nooit! En dan ging ik weer trouw mijn boeken bestuderen, omdat ik wist dat ik daarmee uiteindelijk een baan kon krijgen die me wél zou uitdagen en waar ik op mijn plek zou zijn.

Ben benieuwd waar jij dan wil werken of al werkt, als je zelfs in je lijstje bedrijven hebt staan..
De positie binnen het bedrijf bedoel ik. Ik had gewoon het idee dat ik meer in mijn mars had dan koffie zetten, mensen verwelkomen en de telefoon doorverbinden. Dat zegt niks over die functie, als het iemand anders zijn levensvervulling is zeg ik: doen! prima! Voor mij persoonlijk was het alleen niet uitdagend genoeg. Mag ik dat hier nog zeggen? Of is dat ook denigrerend?

Ja maar zo zeg je het heel anders. Het is voor jou niet uitdagend genoeg, maar je benoemd nu niet dat het 'dom' werk is, en dat deed je net wel zo overkomen.
Nou, dat was echt niet mijn bedoeling. Ik heb juist groot respect voor mensen die hun hele leven werken, welke baan ze ook hebben. Alles moet gedaan worden, zonder het ene kan het andere niet bestaan. Wat moet een directeur zonder zijn secretaresse? Etc. etc. Mijn vader is een goed voorbeeld, niet gestudeerd, op zijn 14e van de MAVO getrapt en toen maar gaan werken. Die heeft zich dan wel opgewerkt naar een hoge functie (dat kon toen nog makkelijker), maar ik heb echt alle respect voor hoe hij het heeft gedaan. Ik kan met hem over alles praten en leer van hem, vanzelfsprekend eigenlijk, hij heeft een stuk meer levenservaring. Hij spreekt zijn talen beter dan ik, omdat hij zichzelf dat heeft aangeleerd/! Nouja, al dat soort dingen. Ik denk echt niet dat je met een universitaire opleiding ineens een heel ander niveau hebt ofzo hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:06

Atelier Madame schreef:

Maar als ik nou zeg dat ik mijzelf gewoon te slim vind voor het domme werk in een supermarkt? Vind je dat d an ook denigerend klinken? Want ik vind werken in een winkel gewoon niet uitdagend.. mss wel gezellig met de klanten en collegas. Maar ik voel mezelf er toch iets te slim voor.

Ja ik vind dat wel denigrerend.
Hoezo is het dom werk, je hoeft niet te zeggen dat het dom werk is.
Ja kan ook zeggen dat je het geen uitdaging vind of dat het je totaal niet trekt.
Maar als je gelijk zegt dat het dom werk is, dan krijg ik het idee erbij dat de mensen die een beperking hebben het alleen kunnen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:07

Patriesje schreef:
Noa schreef:
Ja God, ik probeer het zo correct mogelijk in te kleden allemaal, maar ik kan toch echt niet meegaan in het punt dat iemand zonder universitaire opleiding ineens een wetenschappelijk denkniveau zou hebben. Dat is gewoon feitelijk onjuist. En verder zie ik in mijn omgeving toch echt dat studenten een stuk meer vrijheid hebben om zich te ontwikkelen dan mensen met een fulltime baan. Het zal allemaal vast aan mij liggen, maar persoonlijk heb ik het idee dat ik me beperk tot de feiten. Denigrerend vind ik het eerder als studenten worden weggezet als ranzige apen die alleen maar liggen te stinken in hun ondergekotste kamertjes.

Ik heb met mijn mbo + fulltime werken genoeg vrijheid gehad om mij te ontwikkelen.
Heb zelfs een baan gehad wat eigenlijks een Hbo baan was.
En ja ik ga na de zomer ook studeren en ja het word toch een hbo.
Maar dat is meer omdat ik in der loop der jaren toch in iets anders geïnteresseerd ben.
Ik ken mensen die hebben een universitaire opleiding en doen nu totaal wat anders.
En hebben er behoorlijk spijt van dat ze zolang geleerd hebben.


Als je iemand naar studentenhuizen vraagt dan krijg je 9 van de 10 x te horen dat ze het daar smerig/ranzig vinden. Op 1 of andere manier staat het daarom bekend/berucht. Ook al is het niet overal zo!
Werkelijk?! Inderdaad doen zoveel mensen iets totaal anders dan waarvoor ze gestudeerd hebben, maar spijt van een afgeronde opleiding? Nee, dat heb ik echt nog nooit iemand horen beweren. Wél veel mensen die tegen me zeggen: blijf lekker studeren, want ik heb zelf nooit de kans gehad of: ik heb nog steeds spijt dat ik het niet heb afgemaakt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Atelier Madame vr 15 apr 2011 - 1:08

Patriesje schreef:
Atelier Madame schreef:

Maar als ik nou zeg dat ik mijzelf gewoon te slim vind voor het domme werk in een supermarkt? Vind je dat d an ook denigerend klinken? Want ik vind werken in een winkel gewoon niet uitdagend.. mss wel gezellig met de klanten en collegas. Maar ik voel mezelf er toch iets te slim voor.

Ja ik vind dat wel denigrerend.
Hoezo is het dom werk, je hoeft niet te zeggen dat het dom werk is.
Ja kan ook zeggen dat je het geen uitdaging vind of dat het je totaal niet trekt.
Maar als je gelijk zegt dat het dom werk is, dan krijg ik het idee erbij dat de mensen die een beperking hebben het alleen kunnen doen.

Ooh oke dan snap ik ook beter wat je bedoeld..
voor de duidelijkheid, ik vind het voor mezelf gewoon te simpel het werk.. en de mensen waarmee ik werkte waren echt heel kortzichtig.. maar ik vind het dus niet uitdagend.

In het dagcafe is er trouwens al een algemene conclusie gemaakt net :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:08

Noa schreef:
Mari schreef:
Isabella schreef:
Noa schreef:@Mari, niet onderontwikkeld, maar wel anders ontwikkeld dan iemand die studeert. Waarom denk je eigenlijk dat mensen gaan studeren? En met hun diploma een beter betaalde baan kunnen vinden dan mensen die dit niet hebben gedaan?

Maar dat betekent dan nog niet dat iemand minder ontwikkeld is, of anders ontwikkeld. Dat ligt ook maar net aan de persoon.

+1, een studie zegt niet alles over je ontwikkeling, het kan er aan bij dragen.
Ja, tuurlijk zijn er mensen die zich zelfstandig ontwikkelen, maar vaak is een minder opleidingsniveau een teken van wat minder intelligentie en ook vaak minder of geen interesse in veel van die dingen.
Aan de andere kant (en nee hiermee wil ik niemand over 1 kam scheren) ken ik ook wel mensen die een hele hoge studie gedaan hebben, maar op sociaal vlak echt niks voorstellen. Die zijn alleen maar intelligent op het gebied waar ze een studie voor gevolgd hebben en een beetje algemene kennis hebben ze niet.. Ik mag dan misschien geen studie gevolgd hebben en minder slim dan ze zijn, maar ik heb wel weet van de wereld..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:09


Ook ik heb geen enkel diploma en heb nooit verder gestudeerd.

Toch voel ik mij in dit topic niet aangevallen of gekwetst. Ik snap de opmerkingen heel goed!
Ik weet van mezelf dat ik niet dom ben, maar hoe intelligent ben ik? Tot nu toe is een HBO-denkniveau baan mij goed afgegaan. Heb ik dan een HBO denkniveau, of nog hoger? Geen idee.

Ik merk gewoon echt dat ik sommige dingen gewoon niet wéét, omdat ik er niet voor geleerd/gestudeerd heb. Ik mis bepaalde ontwikkeling, bepaalde kennis, waar ik dan weer achterkom als ik met mijn wel-gestudeerde vriendinnen om ga. Niet dat het een kloof tussen ons is, soms valt het mij gewoon op. En dan vraag ik ernaar en heb ik weer wat geleerd smile Maar dat is toch logisch, dat je bepaalde kennis mist als je geen opleiding hebt gedaan?

Heel graag had ik vroeger andere keuzes gemaakt, wel een studie afgrond, maar tja dat is niet gebeurd. Nu zit ik in een leuk huisje en wil ik een huis gaan kopen met mijn partner. Dat gaat dan weer voor, dan fulltime studeren. Hoe graag wil ik het dan nog? Het zijn keuzes die je maakt, of gemaakt hebt. Had ik vroeger maar andere keuzes moeten maken. Maar wel wil ik een cursus voedingsdeskundige gaan volgen, zodat ik daarna door kan stromen naar de opleiding diëtist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:12

Jen_ schreef:
Ook ik heb geen enkel diploma en heb nooit verder gestudeerd.

Toch voel ik mij in dit topic niet aangevallen of gekwetst. Ik snap de opmerkingen heel goed!
Ik weet van mezelf dat ik niet dom ben, maar hoe intelligent ben ik? Tot nu toe is een HBO-denkniveau baan mij goed afgegaan. Heb ik dan een HBO denkniveau, of nog hoger? Geen idee.

Ik merk gewoon echt dat ik sommige dingen gewoon niet wéét, omdat ik er niet voor geleerd/gestudeerd heb. Ik mis bepaalde ontwikkeling, bepaalde kennis, waar ik dan weer achterkom als ik met mijn wel-gestudeerde vriendinnen om ga. Niet dat het een kloof tussen ons is, soms valt het mij gewoon op. En dan vraag ik ernaar en heb ik weer wat geleerd smile Maar dat is toch logisch, dat je bepaalde kennis mist als je geen opleiding hebt gedaan?

Heel graag had ik vroeger andere keuzes gemaakt, wel een studie afgrond, maar tja dat is niet gebeurd. Nu zit ik in een leuk huisje en wil ik een huis gaan kopen met mijn partner. Dat gaat dan weer voor, dan fulltime studeren. Hoe graag wil ik het dan nog? Het zijn keuzes die je maakt, of gemaakt hebt. Had ik vroeger maar andere keuzes moeten maken. Maar wel wil ik een cursus voedingsdeskundige gaan volgen, zodat ik daarna door kan stromen naar de opleiding diëtist.
He Jen, wat leuk dat je die cursus gaat volgen en diëtiek wil gaan doen! Volgens mij is dat wel echt iets voor jou! (zelf vind ik het ook mateloos interessant de laatste tijd, maar het gaat me misschien net iets te ver om nog weer 4 jaar door te leren...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:14

Noa schreef:
Werkelijk?! Inderdaad doen zoveel mensen iets totaal anders dan waarvoor ze gestudeerd hebben, maar spijt van een afgeronde opleiding? Nee, dat heb ik echt nog nooit iemand horen beweren. Wél veel mensen die tegen me zeggen: blijf lekker studeren, want ik heb zelf nooit de kans gehad of: ik heb nog steeds spijt dat ik het niet heb afgemaakt!

Ja werkelijk.
Ze doen nu totaal niks meer met hun opleiding en vinden het jammer dat ze ± 4 jaar gestudeerd hebben voor niks. (kort/simpel gezegd)
En natuurlijk hoor ik ook van mensen dat ze spijt hebben of dat je lekker moet gaan/blijven studeren.

Zelf heb ik nu een aantal jaar meegedraaid in de ´werkende wereld´
Daardoor zijn mijn interesses veranderd en heb ik nu besloten om ook weer te gaan studeren.
Ik had nu ook weer simpel weg een mbo opleiding kunnen doen maar heb zelf besloten dat ik Hbo wil gaan doen.
Puur omdat je tegenwoordig bijna overal Hbo voor gevraagd word, was dat niet het geval had ik misschien wel mbo gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:15

Noa schreef:
Jen_ schreef:
Ook ik heb geen enkel diploma en heb nooit verder gestudeerd.

Toch voel ik mij in dit topic niet aangevallen of gekwetst. Ik snap de opmerkingen heel goed!
Ik weet van mezelf dat ik niet dom ben, maar hoe intelligent ben ik? Tot nu toe is een HBO-denkniveau baan mij goed afgegaan. Heb ik dan een HBO denkniveau, of nog hoger? Geen idee.

Ik merk gewoon echt dat ik sommige dingen gewoon niet wéét, omdat ik er niet voor geleerd/gestudeerd heb. Ik mis bepaalde ontwikkeling, bepaalde kennis, waar ik dan weer achterkom als ik met mijn wel-gestudeerde vriendinnen om ga. Niet dat het een kloof tussen ons is, soms valt het mij gewoon op. En dan vraag ik ernaar en heb ik weer wat geleerd smile Maar dat is toch logisch, dat je bepaalde kennis mist als je geen opleiding hebt gedaan?

Heel graag had ik vroeger andere keuzes gemaakt, wel een studie afgrond, maar tja dat is niet gebeurd. Nu zit ik in een leuk huisje en wil ik een huis gaan kopen met mijn partner. Dat gaat dan weer voor, dan fulltime studeren. Hoe graag wil ik het dan nog? Het zijn keuzes die je maakt, of gemaakt hebt. Had ik vroeger maar andere keuzes moeten maken. Maar wel wil ik een cursus voedingsdeskundige gaan volgen, zodat ik daarna door kan stromen naar de opleiding diëtist.
He Jen, wat leuk dat je die cursus gaat volgen en diëtiek wil gaan doen! Volgens mij is dat wel echt iets voor jou! (zelf vind ik het ook mateloos interessant de laatste tijd, maar het gaat me misschien net iets te ver om nog weer 4 jaar door te leren...)

Het wordt mijn eerste keer ever, dus ik zal er dan nog fris en fruitig in gaan haha. Ik wil het wel thuis doen, dus naast mijn werk. Eneh, een secretaresse doet meer dan de telefoon opnemen en koffie halen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:17

_Donnaa schreef:
Aan de andere kant (en nee hiermee wil ik niemand over 1 kam scheren) ken ik ook wel mensen die een hele hoge studie gedaan hebben, maar op sociaal vlak echt niks voorstellen. Die zijn alleen maar intelligent op het gebied waar ze een studie voor gevolgd hebben en een beetje algemene kennis hebben ze niet.. Ik mag dan misschien geen studie gevolgd hebben en minder slim dan ze zijn, maar ik heb wel weet van de wereld..

Die mensen ken ik ook inderdaad.
En dan voel ik mij met mijn mbo toch slimmer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 1:19

Jen_ schreef:
Ook ik heb geen enkel diploma en heb nooit verder gestudeerd.

Toch voel ik mij in dit topic niet aangevallen of gekwetst. Ik snap de opmerkingen heel goed!
Ik weet van mezelf dat ik niet dom ben, maar hoe intelligent ben ik? Tot nu toe is een HBO-denkniveau baan mij goed afgegaan. Heb ik dan een HBO denkniveau, of nog hoger? Geen idee.

Ik merk gewoon echt dat ik sommige dingen gewoon niet wéét, omdat ik er niet voor geleerd/gestudeerd heb. Ik mis bepaalde ontwikkeling, bepaalde kennis, waar ik dan weer achterkom als ik met mijn wel-gestudeerde vriendinnen om ga. Niet dat het een kloof tussen ons is, soms valt het mij gewoon op. En dan vraag ik ernaar en heb ik weer wat geleerd smile Maar dat is toch logisch, dat je bepaalde kennis mist als je geen opleiding hebt gedaan?

Heel graag had ik vroeger andere keuzes gemaakt, wel een studie afgrond, maar tja dat is niet gebeurd. Nu zit ik in een leuk huisje en wil ik een huis gaan kopen met mijn partner. Dat gaat dan weer voor, dan fulltime studeren. Hoe graag wil ik het dan nog? Het zijn keuzes die je maakt, of gemaakt hebt. Had ik vroeger maar andere keuzes moeten maken. Maar wel wil ik een cursus voedingsdeskundige gaan volgen, zodat ik daarna door kan stromen naar de opleiding diëtist.

Ja, maar niet om nu te slijmen maar jij bent daarin wel uitzonderlijker dan anderen. Jij staat open voor álles wat een ander zegt: als je het niet begrijpt ga jij je niet knikken en dóen alsof je het begrijpt. Nee, jij vraagt gewoon hoe het zit en neemt dat in je op.

Je voelt je verder niet aangevallen of minder slim... En dat kan niet iedereen. Ik weet dat ik soms woorden gebruik bij mijn zus antipathie opwekken. Uiteindelijk heeft zij met veel doorzetten vanuit de mavo, havo, hbo haar studie rechten gehaald. Maar toch heb ik een ander vocabulair dan dat zij heeft. En zij kan dat niet altijd even goed handelen..

Ieder mens heeft zo zijn eigen denk,- en handel niveau. Dat betekent niet dat iemand meer of minder is, maar je mag heus wel erkennen dat iemand slimmer/ minder slim is dan dat jij bent. Of dat bepaald werk gewoon niet geschikt is omdat daar niet zoveel denkwerk bij komt kijken..
Net zoals je kan zeggen dat iemand met een hoge opleiding en twee linkerhanden geen timmerwerk kan uitvoeren.

Dat betekent niet dat iemand minder of meer is, wel dat je een bepaald niveau in jezelf herkend en daar ook je leven naar indeelt. En soms heeft het niveau dat je aankan, niks te maken met het niveau van het beroep dat je uitvoert. Als je dolgelukkig wordt van straten leggen, maar je hebt een IQ van 140: dan is daar niks mis mee. Máár er is dus ook niks mis om met dat IQ te erkennen dat een ander (intelligenter) beroept meer bij je past.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:19

Melis_je schreef:
Noa schreef:Ze vragen niet voor niks voor veel functies een ''wetenschappelijke denkniveau'', dit betekent echt wel iets, anders zouden niet zoveel mensen investeren in een studie. Daarnaast werken alle studenten die ik ken naast hun studie, dus dan leer je én functioneren in de praktijk op een werkplek met collega's én je studeert.

Ik ken ook studenten die niet werken. Ik ken trouwens juist meer studenten dan werkende jongeren die ik onzelfstandig vind. De werkende mensen die ik ken, vind ik minder aan hun ouders hangen dan de studenten. Ik denk ook dat vijf dagen per week met dezelfde mensen werken heel leerzaam is. De vaardigheden waar ik tot nu toe het meeste aan heb, heb ik niet tijdens het studeren geleerd. Voor bepaalde banen is een wetenschappelijke studie nodig, maar juist voor de meeste banen niet. Dat zijn ook prima banen. Ik zou mezelf dom vinden (want kortzichtig) als ik daar weinig respect voor op zou brengen.
Helemaal mee eens.. Ik zie dit ook heel veel in mijn omgeving..

Ik ben het sowieso met je eens, haha smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Caro vr 15 apr 2011 - 1:21

Toch vind ik respect hebben voor bepaalde banen losstaan van het feit of je nu wel of niet erkent dat jijzelf niet zo geschikt bent voor dat werk omdat je een hoger intelligentie niveau hebt.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:22

@Jen: ja dat weet ik wel. Ik deed ook de gehele planning en de post en het boeken van vergaderzalen, parkeerplekken en de verhuur van auto's en fietsen nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 5 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum