Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen jullie goed samen wonen?

+23
Tyrael
sonly
SuperGrover
Phileine
RYW
Caro
VeryCherry
Melis_je
silly-one
Suus
Rouxxxe
Jeanette
TGR
Atelier Madame
Mari
TNMN
Polly
Susan
Caroow
Sneeuwvlok
Jente10
Pussycat
Feline
27 plaatsers

Pagina 4 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:27

Mijn vriend heeft wel Hbo en ik niet.
Toch kunnen wij normaal met elkaar praten...
Ook als hij het over dingen van zijn studie had snapte ik het 9 van de 10 x!!

En dat reizen slaat nergens op!!
Mijn vriend heeft ook geen reizen gemaakt dat is je eigen keuze...
Als ik wil kan ik nu ook nog gaan reizen dat heeft niks met studeren te maken.
En ik kan ook heel goed voor mezelf zorgen, weet heus wel hoe het is om krap te zitten of je eigen verantwoording te nemen.

Ik vind echt dat jullie doen alsof mensen die niet gestudeerd hebben allemaal niet deugen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  TGR vr 15 apr 2011 - 0:29

Patriesje schreef:Mijn vriend heeft wel Hbo en ik niet.
Toch kunnen wij normaal met elkaar praten...
Ook als hij het over dingen van zijn studie had snapte ik het 9 van de 10 x!!

En dat reizen slaat nergens op!!
Mijn vriend heeft ook geen reizen gemaakt dat is je eigen keuze...
Als ik wil kan ik nu ook nog gaan reizen dat heeft niks met studeren te maken.
En ik kan ook heel goed voor mezelf zorgen, weet heus wel hoe het is om krap te zitten of je eigen verantwoording te nemen.

Ik vind echt dat jullie doen alsof mensen die niet gestudeerd hebben allemaal niet deugen ofzo.

Tja, je kunt het verschil pas ervaren als je allebei hebt meegemaakt. Er is namelijk een groot verschil. Ik ben kapster geweest 3 jaar en ik heb gestudeerd en nog meer gestudeerd en nog wat meer en nu ben ik bijna klaar.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Atelier Madame vr 15 apr 2011 - 0:30

Patriesje schreef:Mijn vriend heeft wel Hbo en ik niet.
Toch kunnen wij normaal met elkaar praten...
Ook als hij het over dingen van zijn studie had snapte ik het 9 van de 10 x!!

En dat reizen slaat nergens op!!
Mijn vriend heeft ook geen reizen gemaakt dat is je eigen keuze...
Als ik wil kan ik nu ook nog gaan reizen dat heeft niks met studeren te maken.
En ik kan ook heel goed voor mezelf zorgen, weet heus wel hoe het is om krap te zitten of je eigen verantwoording te nemen.

Ik vind echt dat jullie doen alsof mensen die niet gestudeerd hebben allemaal niet deugen ofzo.

Lees het hele topic is door.. op pagina 1 2 en 3 worden veel studentenhuizen toch als smerige eenheden neergezet.. als die mensen dan niet over 1 kam worden geschoren?

een algemene opvatting over studenten is dat ze toch erg lui zijn.. dat is gewoon ook niet waar. Dus daarom mogen mensen die studeren dan over andere mensen niet zeggen dat ze anders zijn? Ik zie echt een wezenlijk verschil tussen mensen die na hun middelbare school zijn gaan werken of mensen die op kamers zijn gaan wonen en gaan studeren.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:30

TGR schreef:
Patriesje schreef:Mijn vriend heeft wel Hbo en ik niet.
Toch kunnen wij normaal met elkaar praten...
Ook als hij het over dingen van zijn studie had snapte ik het 9 van de 10 x!!

En dat reizen slaat nergens op!!
Mijn vriend heeft ook geen reizen gemaakt dat is je eigen keuze...
Als ik wil kan ik nu ook nog gaan reizen dat heeft niks met studeren te maken.
En ik kan ook heel goed voor mezelf zorgen, weet heus wel hoe het is om krap te zitten of je eigen verantwoording te nemen.

Ik vind echt dat jullie doen alsof mensen die niet gestudeerd hebben allemaal niet deugen ofzo.

Tja, je kunt het verschil pas ervaren als je allebei hebt meegemaakt. Er is namelijk een groot verschil. Ik ben kapster geweest 3 jaar en ik heb gestudeerd en nog meer gestudeerd en nog wat meer en nu ben ik bijna klaar.

Vertel mij dan maar wat het verschil is...
Want mijn vriend en ik merken geen verschil hoor, ik heb hem zelfs geholpen met bepaalde dingen van zijn opleiding ook al heb ik maar Mbo...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:31

Daar gaat het nu niet om. Natuurlijk kan je wanneer je studeert met iedereen praten en het is heel goed van je vriend dat hij jou kan uitleggen waarmee hij bezig is. Waarschijnlijk legt hij jou bepaalde termen ook uit op een niveau waarvan hij weet dat jij het kan begrijpen. Dit heeft niet zozeer met intelligentie te maken, maar wel met dat hij zich meer in het onderwerp verdiept heeft.

Ik snap die boosheid eigenlijk niet zo. Wat denk je dan dat studenten de hele dag doen op de universiteit? Daar leer je echt wel wat hoor! Als alles gelijk zo zijn dan zouden we allemaal wel naar dezelfde school gaan. Het heet niet voor niks Middelbaar beroepsonderwijs, Hoger beroepsonderwijs en Wetenschappelijk onderwijs. Daar zit een rangschikking in naar boven. Niet voor niks duurt het VWO langer dan HAVO en MAVO nog weer korter en ook daar is het niveau anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Atelier Madame vr 15 apr 2011 - 0:31

TGR schreef:
Patriesje schreef:Mijn vriend heeft wel Hbo en ik niet.
Toch kunnen wij normaal met elkaar praten...
Ook als hij het over dingen van zijn studie had snapte ik het 9 van de 10 x!!

En dat reizen slaat nergens op!!
Mijn vriend heeft ook geen reizen gemaakt dat is je eigen keuze...
Als ik wil kan ik nu ook nog gaan reizen dat heeft niks met studeren te maken.
En ik kan ook heel goed voor mezelf zorgen, weet heus wel hoe het is om krap te zitten of je eigen verantwoording te nemen.

Ik vind echt dat jullie doen alsof mensen die niet gestudeerd hebben allemaal niet deugen ofzo.

Tja, je kunt het verschil pas ervaren als je allebei hebt meegemaakt. Er is namelijk een groot verschil. Ik ben kapster geweest 3 jaar en ik heb gestudeerd en nog meer gestudeerd en nog wat meer en nu ben ik bijna klaar.
+1 alleen heb ik een half jaar fulltime in een supermarkt gewerkt tussen studies in. Met mensen die 0.00 doel en perspectief op hun leven hebben. Prima als jij daar gelukkig mee bent. Maar dan moet je geen kritiek hebben op mensen die het er wel van nemen en investeren in hun toekomst én vooral doelen stellen voor de toekomst.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Melis_je vr 15 apr 2011 - 0:31

Noa schreef:Ze vragen niet voor niks voor veel functies een ''wetenschappelijke denkniveau'', dit betekent echt wel iets, anders zouden niet zoveel mensen investeren in een studie. Daarnaast werken alle studenten die ik ken naast hun studie, dus dan leer je én functioneren in de praktijk op een werkplek met collega's én je studeert.

Ik ken ook studenten die niet werken. Ik ken trouwens juist meer studenten dan werkende jongeren die ik onzelfstandig vind. De werkende mensen die ik ken, vind ik minder aan hun ouders hangen dan de studenten. Ik denk ook dat vijf dagen per week met dezelfde mensen werken heel leerzaam is. De vaardigheden waar ik tot nu toe het meeste aan heb, heb ik niet tijdens het studeren geleerd. Voor bepaalde banen is een wetenschappelijke studie nodig, maar juist voor de meeste banen niet. Dat zijn ook prima banen. Ik zou mezelf dom vinden (want kortzichtig) als ik daar weinig respect voor op zou brengen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Melis_je vr 15 apr 2011 - 0:33

Atelier Madame schreef:Met mensen die 0.00 doel en perspectief op hun leven hebben. Prima als jij daar gelukkig mee bent. Maar dan moet je geen kritiek hebben op mensen die het er wel van nemen en investeren in hun toekomst én vooral doelen stellen voor de toekomst.

Dat zou twee kanten op moeten gaan, dat ben ik met je eens.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:33

Atelier Madame schreef:
VeryCherry schreef:Dus ik heb geen wetenschappelijk denkniveau, omdat ik niet gestuurd heb?! Kom op zeg, dat slaat nergens op.

Zit nog ff na te denken over jouw post:
Maar hoe kan jij aantonen dat je wetenschappelijk denkniveau hebt wanneer je geen studie hebt afgerond? Ik geloof met liefde dat je op een bepaald niveau kan denken, maar je hebt geen hard bewijs dat je dat niveau daadwerkelijk hebt (bijv voor een werkgever)

Overigens, als je denkt dat je een wetenschappelijk denkniveau hebt, dan kan je best solliciteren hoor. Maar dan moet je het wel bewijzen door middel van andere dingen. In principe wordt gewoon naar je studie gevraagd, en als je geen Universiteit hebt gedaan zul je het dan op een andere manier moeten bewijzen. Als je de studie hebt zal zo'n werkgever natuurlijk wel veel eerder denken dat je ook het gevraagde niveau hebt. Het is een term, maar ik ben het er wel mee eens dat ik niet voor niks gestudeerd heb en dat ik ook dat 'wetenschappelijk denkniveau' verdien. Dat betekent niet dat ik mensen zonder Universiteit maar achterlijk vind, of dat ze minder intelligent zijn (niet áltijd in ieder geval). Maar ja, dat woordje universiteit (of hbo, mbo, of wat dan ook) staat wél ergens voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  TGR vr 15 apr 2011 - 0:34

Atelier Madame schreef:
TGR schreef:
Patriesje schreef:Mijn vriend heeft wel Hbo en ik niet.
Toch kunnen wij normaal met elkaar praten...
Ook als hij het over dingen van zijn studie had snapte ik het 9 van de 10 x!!

En dat reizen slaat nergens op!!
Mijn vriend heeft ook geen reizen gemaakt dat is je eigen keuze...
Als ik wil kan ik nu ook nog gaan reizen dat heeft niks met studeren te maken.
En ik kan ook heel goed voor mezelf zorgen, weet heus wel hoe het is om krap te zitten of je eigen verantwoording te nemen.

Ik vind echt dat jullie doen alsof mensen die niet gestudeerd hebben allemaal niet deugen ofzo.

Tja, je kunt het verschil pas ervaren als je allebei hebt meegemaakt. Er is namelijk een groot verschil. Ik ben kapster geweest 3 jaar en ik heb gestudeerd en nog meer gestudeerd en nog wat meer en nu ben ik bijna klaar.
+1 alleen heb ik een half jaar fulltime in een supermarkt gewerkt tussen studies in. Met mensen die 0.00 doel en perspectief op hun leven hebben. Prima als jij daar gelukkig mee bent. Maar dan moet je geen kritiek hebben op mensen die het er wel van nemen en investeren in hun toekomst én vooral doelen stellen voor de toekomst.

Wacht even hoor, voor dit weer "zo'n discussie" wordt. Ik impliceer niet dat mensen die bij een supermarkt werken of kapster zijn 0,0 doel of geen perspectief hebben.
Er is alleen een andere standaard en ander soort ambities.

Toen ik kapster was, was ik tevreden. Door het studeren ben ik mezelf ontstegen en heb ik op veel meer vlakken veel inzicht gekregen en kennis over veel meer zaken.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:35

Er wordt hier met een denigrerende ondertoon gesproken over mensen die niet gestudeerd hebben, heel naar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:35

Twellie schreef:Er wordt hier met een denigrerende ondertoon gesproken over mensen die niet gestudeerd hebben, heel naar.

Door sómmigen, even de nuance graag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:36

Melis_je schreef:
Noa schreef:Ze vragen niet voor niks voor veel functies een ''wetenschappelijke denkniveau'', dit betekent echt wel iets, anders zouden niet zoveel mensen investeren in een studie. Daarnaast werken alle studenten die ik ken naast hun studie, dus dan leer je én functioneren in de praktijk op een werkplek met collega's én je studeert.

Ik ken ook studenten die niet werken. Ik ken trouwens juist meer studenten dan werkende jongeren die ik onzelfstandig vind. De werkende mensen die ik ken, vind ik minder aan hun ouders hangen dan de studenten. Ik denk ook dat vijf dagen per week met dezelfde mensen werken heel leerzaam is. De vaardigheden waar ik tot nu toe het meeste aan heb, heb ik niet tijdens het studeren geleerd. Voor bepaalde banen is een wetenschappelijke studie nodig, maar juist voor de meeste banen niet. Dat zijn ook prima banen. Ik zou mezelf dom vinden (want kortzichtig) als ik daar weinig respect voor op zou brengen.
Ik heb zeker wel respect voor iemand die na zijn MBO een baan aanneemt, juist super goed! Het is het belangrijkste dat je plezier hebt in je werk en gelukkig bent met de dingen die je doet! Ik zeg alleen dat het niveau wel degelijk anders is. Als dit niet zo zou zijn waarom zou je dan doorstuderen? Kun je net zo goed meteen aan de slag gaan. Feit blijft gewoon dat je een ander denkniveau aanleert op de universiteit. Daar kun je volgens mij niet zoveel op afdingen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:38

Twellie schreef:Er wordt hier met een denigrerende ondertoon gesproken over mensen die niet gestudeerd hebben, heel naar.
Waar dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:39

Atelier Madame schreef:
Lees het hele topic is door.. op pagina 1 2 en 3 worden veel studentenhuizen toch als smerige eenheden neergezet.. als die mensen dan niet over 1 kam worden geschoren?

een algemene opvatting over studenten is dat ze toch erg lui zijn.. dat is gewoon ook niet waar. Dus daarom mogen mensen die studeren dan over andere mensen niet zeggen dat ze anders zijn? Ik zie echt een wezenlijk verschil tussen mensen die na hun middelbare school zijn gaan werken of mensen die op kamers zijn gaan wonen en gaan studeren.

Zelf heb ik geen ervaring met studentenhuizen, dus daar zeg ik ook gewoon niks over.
Ik kan van huis uit binnen een half uur bij een hogere school wezen en dat is voor veel mensen om mij heen zo dus die kiezen ervoor of bij hun ouders te blijven of een eigen huisje te nemen.

E natuurlijk zijn er studenten die lui zijn en er ook genoeg zijn die dat totaal niet zijn. Daar hoor je mij ook niks over zeggen.
Ik weet hoeveel moeite mijn vriend soms gehad heeft en altijd zijn best er voor gedaan heeft.
Maar dat heeft er ook mee te maken dat hij dyslectisch is en daardoor slecht in Engels is maar zijn studie was voor de helft Engels. Hij heeft er bewust voor gekozen om dat niet door te geven op school zodat hij geen vrijstelling of andere dingen kreeg.

Ik kan het verschil hier soms wel merken tussen diegene die wel en niet gestudeerd hebben, maar zoals het hier word besproken lijkt het net alsof diegenen die niet gestudeerd hebben niet 100% zijn.

In het gezin van mijn vriend heeft bijna iedereen gestudeerd behalve zijn jongste broertje en ik.
Maar wij kunnen gewoon deelnemen aan bepaalde gesprekken ook al zijn ze soms ingewikkeld.
En wij worden er niet anders behandeld omdat wij niet gestudeerd hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Atelier Madame vr 15 apr 2011 - 0:39

TGR schreef:
Atelier Madame schreef:
TGR schreef:
Patriesje schreef:Mijn vriend heeft wel Hbo en ik niet.
Toch kunnen wij normaal met elkaar praten...
Ook als hij het over dingen van zijn studie had snapte ik het 9 van de 10 x!!

En dat reizen slaat nergens op!!
Mijn vriend heeft ook geen reizen gemaakt dat is je eigen keuze...
Als ik wil kan ik nu ook nog gaan reizen dat heeft niks met studeren te maken.
En ik kan ook heel goed voor mezelf zorgen, weet heus wel hoe het is om krap te zitten of je eigen verantwoording te nemen.

Ik vind echt dat jullie doen alsof mensen die niet gestudeerd hebben allemaal niet deugen ofzo.

Tja, je kunt het verschil pas ervaren als je allebei hebt meegemaakt. Er is namelijk een groot verschil. Ik ben kapster geweest 3 jaar en ik heb gestudeerd en nog meer gestudeerd en nog wat meer en nu ben ik bijna klaar.
+1 alleen heb ik een half jaar fulltime in een supermarkt gewerkt tussen studies in. Met mensen die 0.00 doel en perspectief op hun leven hebben. Prima als jij daar gelukkig mee bent. Maar dan moet je geen kritiek hebben op mensen die het er wel van nemen en investeren in hun toekomst én vooral doelen stellen voor de toekomst.

Wacht even hoor, voor dit weer "zo'n discussie" wordt. Ik impliceer niet dat mensen die bij een supermarkt werken of kapster zijn 0,0 doel of geen perspectief hebben.
Er is alleen een andere standaard en ander soort ambities.

Toen ik kapster was, was ik tevreden. Door het studeren ben ik mezelf ontstegen en heb ik op veel meer vlakken veel inzicht gekregen en kennis over veel meer zaken.

De mensen waarmee ik werkte hadden dat iig niet, maar das natuurlijk ook weer case specific.. (dat waren ook echt domme mensen pff clown )
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:40

Dat je universiteit hebt gedaan betekent trouwens ook echt niet dat dat voor iedereen het hoogste goed is of iets dergelijks. Ik ken diverse mensen die veel beter op hun plek waren op het HBO omdat ze daar veel meer leerden om hun kennis in de praktijk te brengen. Een vriendin van mij is overgestapt van Psychologie naar SPH en vond het een bevrijding. Mensen vinden de universiteit te theoretisch en teveel gericht op onderzoek. Ik vond dat juist leuk, maar goed. Ik had sommige HBO studies niet kunnen uitvoeren, omdat ik beter presteer als ik de theorie moet bestuderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Atelier Madame vr 15 apr 2011 - 0:43

@fauve: maar worden mensen met HBO/Uni niet vaak over 1 kam geschoren als hogeropgeleiden?
want over het algemeen merk ik gewoon minder verschil met hbo-ers als uni-er dan bijv tussen hbo-ers en mbo-ers
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Melis_je vr 15 apr 2011 - 0:43

Ik denk dat het je die kans biedt. Uit mijn omgeving ken ik best wat voorbeelden van studenten die die kansen helemaal laten liggen en kortzichtig en star van de universiteit afkomen. Terwijl wetenschappelijk onderwijs juist aanstuurt op dingen kunnen bekijken vanuit verschillende perspectieven, met argumenten komen en bij voldoende tegenargumenten, bereid zijn je standpunt te laten gaan - zoals ik het zie. Een studie is daarvoor geen voorwaarde en biedt ook geen garantie. Ik zie het als kans.
Zonder denigrerende ondertoon (!) lijkt het me ook heel nuttig om goed tegen eentonig werk te kunnen, tegen een vast patroon zoals je dat hebt in, bijvoorbeeld, een supermarkt. Ik zie dat niet als minderwaardig.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:44

@AtelierMadame: mijn baantjes zorgden er bij mij vaak voor dat ik weer extra motivatie kreeg voor mijn studie... Dan zag ik al die mensen zwoegen in fabriekshallen/supermarkten/kroegen/bedrijven en dan dacht ik: dit nooit! En dan ging ik weer trouw mijn boeken bestuderen, omdat ik wist dat ik daarmee uiteindelijk een baan kon krijgen die me wél zou uitdagen en waar ik op mijn plek zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Melis_je vr 15 apr 2011 - 0:46

Noa schreef:
Twellie schreef:Er wordt hier met een denigrerende ondertoon gesproken over mensen die niet gestudeerd hebben, heel naar.
Waar dan?

Ik vind jouw posts denigrerend overkomen. Het lukt me niet om er precies mijn vinger op te leggen en het is niet alleen in deze discussie. Maar dat heb je ook wel vaker gehoord.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:47

Noa schreef:@AtelierMadame: mijn baantjes zorgden er bij mij vaak voor dat ik weer extra motivatie kreeg voor mijn studie... Dan zag ik al die mensen zwoegen in fabriekshallen/supermarkten/kroegen/bedrijven en dan dacht ik: dit nooit! En dan ging ik weer trouw mijn boeken bestuderen, omdat ik wist dat ik daarmee uiteindelijk een baan kon krijgen die me wél zou uitdagen en waar ik op mijn plek zou zijn.

Ben benieuwd waar jij dan wil werken of al werkt, als je zelfs in je lijstje bedrijven hebt staan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:49

Atelier Madame schreef:@fauve: maar worden mensen met HBO/Uni niet vaak over 1 kam geschoren als hogeropgeleiden?
want over het algemeen merk ik gewoon minder verschil met hbo-ers als uni-er dan bijv tussen hbo-ers en mbo-ers

Hm ja maar het ging nu even over de universiteit dacht ik. Enfin, dan vind ik dat ook onterecht, want er zitten veel verschillen tussen HBO en Uni (en dan dus niet alleen dat Universiteit "hoger" is).

Ik vind dit wel een interessante discussie. De meeste mensen die op de universiteit hebben gezeten hebben heel hun leven gehoord dat ze goed presteerden, tegen onze klas werd tijdens onze master introductie gezegd door de leraren dat we tot de top van Nederland behoorden qua intelligentie. Iedereen weet dat het nou eenmaal is dat HBO boven MBO staat en Uni boven HBO. Daar heb ik eigenlijk nog nooit iemand over horen klagen. Dan spreken mensen dat uit en dan mag dat eigenlijk niet, dat vind ik wel interessant om te zien. Waar ligt de grens? Tot waar mag je trots zijn op je opleiding (terwijl ik bijv een universitaire master heb gedaan en eigenlijk niet hoger kan) en wanneer wordt het arrogantie en kijk je op mensen neer? Ik wil niet op mensen neerkijken en dat was ook geenszins mijn bedoeling om hier te uiten of iets dergelijks, maar ik ben wel heel trots op mijn studie of "niveau", hoe je het ook wilt noemen en dat ik voor mijzelf het hoogste heb behaald van wat kan in onderwijsland.

Edit: dit is wel erg off-topic, sorry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:51

Melis_je schreef:
Noa schreef:
Twellie schreef:Er wordt hier met een denigrerende ondertoon gesproken over mensen die niet gestudeerd hebben, heel naar.
Waar dan?

Ik vind jouw posts denigrerend overkomen. Het lukt me niet om er precies mijn vinger op te leggen en het is niet alleen in deze discussie. Maar dat heb je ook wel vaker gehoord.
Ja God, ik probeer het zo correct mogelijk in te kleden allemaal, maar ik kan toch echt niet meegaan in het punt dat iemand zonder universitaire opleiding ineens een wetenschappelijk denkniveau zou hebben. Dat is gewoon feitelijk onjuist. En verder zie ik in mijn omgeving toch echt dat studenten een stuk meer vrijheid hebben om zich te ontwikkelen dan mensen met een fulltime baan. Het zal allemaal vast aan mij liggen, maar persoonlijk heb ik het idee dat ik me beperk tot de feiten. Denigrerend vind ik het eerder als studenten worden weggezet als ranzige apen die alleen maar liggen te stinken in hun ondergekotste kamertjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 0:53

Patriesje schreef:
Noa schreef:@AtelierMadame: mijn baantjes zorgden er bij mij vaak voor dat ik weer extra motivatie kreeg voor mijn studie... Dan zag ik al die mensen zwoegen in fabriekshallen/supermarkten/kroegen/bedrijven en dan dacht ik: dit nooit! En dan ging ik weer trouw mijn boeken bestuderen, omdat ik wist dat ik daarmee uiteindelijk een baan kon krijgen die me wél zou uitdagen en waar ik op mijn plek zou zijn.

Ben benieuwd waar jij dan wil werken of al werkt, als je zelfs in je lijstje bedrijven hebt staan..
De positie binnen het bedrijf bedoel ik. Ik had gewoon het idee dat ik meer in mijn mars had dan koffie zetten, mensen verwelkomen en de telefoon doorverbinden. Dat zegt niks over die functie, als het iemand anders zijn levensvervulling is zeg ik: doen! prima! Voor mij persoonlijk was het alleen niet uitdagend genoeg. Mag ik dat hier nog zeggen? Of is dat ook denigrerend?


Laatst aangepast door Noa op vr 15 apr 2011 - 0:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen jullie goed samen wonen? - Pagina 4 Empty Re: Kunnen jullie goed samen wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum