Uitgerekend in November, December of Januari
+23
schuddebuikje
Clapperdie
Annie24
Creabea_28
blondje1313
Printje
Poisongirl
Pien
MissD
zaza
liesje
Klaartje
Mida4you
Muppetje
Amber-
joyce0606
Floor
studiebol
*Lookie*
mickey
Fearie
Didi
pitbullgup
27 plaatsers
Pagina 35 van 40
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Re: Uitgerekend in November, December of Januari
Dat is misschien ook wel zo, het is natuurlijk ons eerste kindje dus hij moet ook veel leren. Misschien dus toch wel handig als hij dan ook vrij heeft als de kraamhulp er is.
Dan hoop ik eigenlijk dat hij 2 weken vrij kan nemen, dan kunnen we de 2e week zonder kraamhulp met z'n 3tjes thuis zijn, dat lijkt me wel erg lekker.
Dan hoop ik eigenlijk dat hij 2 weken vrij kan nemen, dan kunnen we de 2e week zonder kraamhulp met z'n 3tjes thuis zijn, dat lijkt me wel erg lekker.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Hazeltje schreef:Ik vond het wel heel handig dat mijn man er gewoon was na de bevalling.
Hij moet ook zoveel leren... Plus dat je kraamhulp er niet van 07.00 tot 18.00 is....
En als jij neit uit je bed kunt heb je best een probleem
jaa goed punt! alleen denk ik bijna wel zeker, dat mijn moeder de rest van de uren op vangt, totdat manlief er is. niet omdat ze dit moet, maar omdat ik haar het huis waarschijnlijk toch niet uit krijg haha, en zo erg vind ik dat misschien ook niet
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Wat ik jullie ook als tip mee wil geven.. (hier spreekt een ervaren iemand... )
Streep minimaal 1 dag en 2 avonden in de week af waarop je geen bezoek wilt ontvangen.
Het is echt een gekkenhuis die eerste weken en wij hadden zelfs na 5 maanden nog kraambezoek...
Wij wilde echt graag af en toe ook met zijn drietjes zijn en als het aan het bezoek lag kwamen ze te pas en te onpas.
Tuurlijk wil iedereen de kleine zien maar rust voor je gezin is ook belangrijk.
Hoeveel dagen krijgt jullie vriend/man van het bedrijf?
Mijn man krijgt er twee.
Streep minimaal 1 dag en 2 avonden in de week af waarop je geen bezoek wilt ontvangen.
Het is echt een gekkenhuis die eerste weken en wij hadden zelfs na 5 maanden nog kraambezoek...
Wij wilde echt graag af en toe ook met zijn drietjes zijn en als het aan het bezoek lag kwamen ze te pas en te onpas.
Tuurlijk wil iedereen de kleine zien maar rust voor je gezin is ook belangrijk.
Hoeveel dagen krijgt jullie vriend/man van het bedrijf?
Mijn man krijgt er twee.
Gast- Gast
Nou ik voel nog niks hoor, is misschien ook wat vroeg maar nu weet ik een beetje waar ik op moet letten
MissD fijn dat je je beschuitje binnen hebt gehouden.
Floor dat is ook leuk dat jij voelt dat de baby schopt maar dat je het dan ook gewoon ziet, grappig hoor!!
Mijn vriend werkt ongeveer een maand voor de bevalling in nederland/belgie zodat hij snel thuis kan zijn, dat vond ik al een hele geruststelling. Ook is hij sowieso 4 weken daarna vrij, maar ik denk dat als het bijvoorbeeld net tussen kerst en oud&nieuw valt dat hij moet werken dat we vragen of hij die week ook nog vrij mag zijn en dan in het nieuwe jaar weer aan het werk kan gaan. Maar die 4 weken staan sowieso vast en als het langer moet dan zien we wel of het lukt.
Ik denk trouwens niet dat hij dagen krijgt van zijn werk, dat weet ik eigenlijk niet.
Gaat jullie vriend/man na de bevalling ook minder werken ofzo?
MissD fijn dat je je beschuitje binnen hebt gehouden.
Floor dat is ook leuk dat jij voelt dat de baby schopt maar dat je het dan ook gewoon ziet, grappig hoor!!
Mijn vriend werkt ongeveer een maand voor de bevalling in nederland/belgie zodat hij snel thuis kan zijn, dat vond ik al een hele geruststelling. Ook is hij sowieso 4 weken daarna vrij, maar ik denk dat als het bijvoorbeeld net tussen kerst en oud&nieuw valt dat hij moet werken dat we vragen of hij die week ook nog vrij mag zijn en dan in het nieuwe jaar weer aan het werk kan gaan. Maar die 4 weken staan sowieso vast en als het langer moet dan zien we wel of het lukt.
Ik denk trouwens niet dat hij dagen krijgt van zijn werk, dat weet ik eigenlijk niet.
Gaat jullie vriend/man na de bevalling ook minder werken ofzo?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Oh en over de cursus, ik wil wel wat doen maar ik weet nog niet precies wat. Vind het lastig moet me er nog even in verdiepen. Floor jij bent mooi op tijd begonnen of is dat gebruikelijk??
studiebol- Ratel
Nee, mijn man gaat voorlopig niet minder werken.
Hij heeft wisselende diensten dus de ene week ziet hij H. overdag gewoon.
Ik ga deze keer niks aan cursussen doen..
Hij heeft wisselende diensten dus de ene week ziet hij H. overdag gewoon.
Ik ga deze keer niks aan cursussen doen..
Gast- Gast
hoi meiden,
lekker dat jullie man of vriend thuis kunnen zijn als jullie bevallen zijn. mijn man is 2 weken thuis want het bedrijf is dan dicht als ik de uitgetelde datum haal natuurlijk. maar me moeder zal ook bij mij veel te vinden zijn dus maak me niet druk.
ik ben naar de vk geweest en de beeb groeit goed en ik ben iets verder dan de eerste echo uitwees. ik ben nu 13 weken en 2 dagen mn uitgerekende datum is nu 19 december. ik ga gauw weer naar de kleine meid toe die is erg schoor en heeft last van haar keeltje is zo zielig als je haar hoort huilen
groetjes liesje
lekker dat jullie man of vriend thuis kunnen zijn als jullie bevallen zijn. mijn man is 2 weken thuis want het bedrijf is dan dicht als ik de uitgetelde datum haal natuurlijk. maar me moeder zal ook bij mij veel te vinden zijn dus maak me niet druk.
ik ben naar de vk geweest en de beeb groeit goed en ik ben iets verder dan de eerste echo uitwees. ik ben nu 13 weken en 2 dagen mn uitgerekende datum is nu 19 december. ik ga gauw weer naar de kleine meid toe die is erg schoor en heeft last van haar keeltje is zo zielig als je haar hoort huilen
groetjes liesje
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
@ studiebol, ik heb het niet gezien hoor op een echo, maar wel met dat hart-luisterapparaat gehoord dat de baby er echt tegenaan schopte/sloeg. Ik heb thuis niet zo'n ding dus ik had het verder nooit gehoord. Dit was de 2e keer dat ik het hartje hoorde en de eerste keer dat de baby ook echt andere geluiden maakte zoals bewegingen/slaan/schoppen en dat ik die dingen voelde.
Ik weet niet of het gebruikelijk is om zo vroeg met zwangerschapszwemmen te beginnen. Ik heb geinformeerd en je mocht beginnen wanneer je wilde, maakte niet uit hoe lang je zwanger bent en hoeveel buik je hebt. Toen was ik 10 weken toen ik belde. Uiteindelijk besloten samen met mijn beste vriendin te gaan zwangerschapszwemmen, zij is half augustus al uitgerekend en vond het ook wel erg leuk om te gaan doen. Dus ik was toen 14 weken toen we begonnen.
Het zag er wel komisch uit, als alle dames op hun rug lagen had iedereen een bolle buik/buikje boven water maar die van mij kwam niet boven het wateroppervlak
Ik vind zwemmen sowieso altijd erg lekker, ging altijd al elke week baantjes zwemmen en nu dus 1 avond extra zwangerschapszwemmen. Moet zeggen dat dat wel veel fijner is, het bad is helemaal voor ons zwangere dames alleen, leuke oefeningen doen, alles in een eigen tempo.
Zowel mijn man als ik gaan niet minder werken na de bevalling. Mijn man gaat het wel iets rustiger krijgen omdat hij eind van het jaar klaar is met de universiteit, daar gaat nu veel tijd in zitten en straks is dat gelukkig klaar (hij volgt de universiteit naast zijn fulltime baan).
Ik weet niet of het gebruikelijk is om zo vroeg met zwangerschapszwemmen te beginnen. Ik heb geinformeerd en je mocht beginnen wanneer je wilde, maakte niet uit hoe lang je zwanger bent en hoeveel buik je hebt. Toen was ik 10 weken toen ik belde. Uiteindelijk besloten samen met mijn beste vriendin te gaan zwangerschapszwemmen, zij is half augustus al uitgerekend en vond het ook wel erg leuk om te gaan doen. Dus ik was toen 14 weken toen we begonnen.
Het zag er wel komisch uit, als alle dames op hun rug lagen had iedereen een bolle buik/buikje boven water maar die van mij kwam niet boven het wateroppervlak
Ik vind zwemmen sowieso altijd erg lekker, ging altijd al elke week baantjes zwemmen en nu dus 1 avond extra zwangerschapszwemmen. Moet zeggen dat dat wel veel fijner is, het bad is helemaal voor ons zwangere dames alleen, leuke oefeningen doen, alles in een eigen tempo.
Zowel mijn man als ik gaan niet minder werken na de bevalling. Mijn man gaat het wel iets rustiger krijgen omdat hij eind van het jaar klaar is met de universiteit, daar gaat nu veel tijd in zitten en straks is dat gelukkig klaar (hij volgt de universiteit naast zijn fulltime baan).
Floor- Ratel
Meiden wat leuk dat jullie je kindje voelen! Lijkt me echt zo bijzonder de eerste paar keren! Maar ik mag nog even wachten.
Ik hoop dat mijn vriend 3 weken vrij kan nemen rond de geboorte. Ik denk wel dat wij ervoor kiezen om meteen na de bevalling vrij te nemen zodat we het begin samen goed door kunnen komen en hij ook veel kan leren van de kraamhulp. Volgens mij heeft mijn vriend ook recht op 2 dagen vrij maar dit vult hij aan met vakantie dagen.
Mijn vriend gaat niet minder werken, ik ga 3 dagen werken. Binnenkort moeten wij goed gaan nadenken of we kinderdagverblijf of gastouder willen. Want voor kdv is een wachtlijst voor bepaalde dagen.
Vandaag ben ik op controle geweest bij de vk. Alle bloeduitslagen waren goed. Wel heb ik bloedgroep a-negatief. Wat betekent dat ik straks een injectie in mijn been moet. Maar dat komt wel goed.
Ik hoop dat mijn vriend 3 weken vrij kan nemen rond de geboorte. Ik denk wel dat wij ervoor kiezen om meteen na de bevalling vrij te nemen zodat we het begin samen goed door kunnen komen en hij ook veel kan leren van de kraamhulp. Volgens mij heeft mijn vriend ook recht op 2 dagen vrij maar dit vult hij aan met vakantie dagen.
Mijn vriend gaat niet minder werken, ik ga 3 dagen werken. Binnenkort moeten wij goed gaan nadenken of we kinderdagverblijf of gastouder willen. Want voor kdv is een wachtlijst voor bepaalde dagen.
Vandaag ben ik op controle geweest bij de vk. Alle bloeduitslagen waren goed. Wel heb ik bloedgroep a-negatief. Wat betekent dat ik straks een injectie in mijn been moet. Maar dat komt wel goed.
zaza- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 41
Registratiedatum : 23-12-10
[quote="joyce0606"][quote="joyce0606"]
mickey schreef:
Naam Leeftijd kindje nr/Geslacht uitgerekende datum controle/echo Razz88 23 1e/Meisje 05-11-11 27-6 20 wkn echo Floor 28 1e 14-11-11 Parels 25 1e 22-11-11 15-6 17 wkn echo/ 1-7 20 wkn echo Mickey 26 1e 24-11-11 4-7 controle en 20 wkn echo Joyce0606 26 1e 28-11-11 20/06 con. 25/6 geslacht 13/7 20 wk echo Hazeltje 27 2e 04-12-11 Pitbullgup 24 1e 10-12-11 17-06 controle VK Studiebol 28 1e + 2e 12-12-11 04-07 controle GYN Lookie 28 1e 13-12-11 Liesje 28 2e 18-12-11 freakielief 25 1e 23-12-11 ZaZa 24 1e 27-12-11 MissD 23 1e 3-1-12 of 11-1-12 21-6 2e echo Poisongirl 25 1e 14-01-12 Supertalentjei 1e 14-01-12 Nicci 22 1e 21-01-2012 17-06 termijn echo
even aangepast!
joyce0606- Kletskop
zaza schreef:Meiden wat leuk dat jullie je kindje voelen! Lijkt me echt zo bijzonder de eerste paar keren! Maar ik mag nog even wachten.
oww ik dacht dat dat alleen vanaf een 2e zwangerschap is. mijn collega heeft het ook, en vaak heeft je lichaam het nog niet genoeg door bij een 1e zwangerschap en maak je niet snel genoeg anti-stoffen aan. misschien doen ze het nu voortaan uit voorzorg!
ik ga 3 dagen werken, en vriend 4 dagen. 1 dag neemt me vriend voor zich, 1 dag neemt mijn zus(of moeder) voor zich, en dan of 1 dag bij mijn moeder of 1 dag bij de dagopvang. al heb ik wel gehoort dat 1 dag te weinig kan zijn. dan probeer ik te regelen om 4 dagen te gaan werken, waarvan 2 dagen alleen ochtenden, en gaat de beeb 2 ochtenden naar de opvang. het zou dan toch maar voor 6 maanden zijn, want daarna houdt mijn baan op.
Parels: hoe was het ??? en wat is het ??!!!!
joyce0606- Kletskop
Oh floor sorry dan had ik niet goed gelezen!
Ik wil straks 3 dagen gaan werken, mijn vriend gaat niet minder werken omdat dit niet mogelijk is. Dan zou hij een andere baan moeten zoeken.
Ik wil straks 3 dagen gaan werken, mijn vriend gaat niet minder werken omdat dit niet mogelijk is. Dan zou hij een andere baan moeten zoeken.
studiebol- Ratel
Ik ga 3 dagen in de week werken en mijn vriend blijft 40uur werken. Scheelt een hoop dat ik ook in de weekenden/avonden moet werken dus dat mijn man dan de zorg van ons kindje op zich kan nemen.
Eerst waren we van plan om ons kindje naar een gastouder te brengen, maar na wat uitrekenen en overleg met mijn ouders hebben we besloten dat ons kindje door de weeks gewoon naar mijn ouders mag. Zij willen enorm graag oppassen en aangezien mijn vader iedere dag thuis is moet dat lukken.
Helaas werkt de emesafene nog niet zo goed. Gister had ik goed hoop in de middag... maar wat later op de dag gewoon overgeven. Vanochtend stapte ik ook weer enorm misselijk uit bed. Misschien duurt het gewoon even voordat het middel goed in mijn lichaam word opgenomen en gaat werken ofzo...
Eerst waren we van plan om ons kindje naar een gastouder te brengen, maar na wat uitrekenen en overleg met mijn ouders hebben we besloten dat ons kindje door de weeks gewoon naar mijn ouders mag. Zij willen enorm graag oppassen en aangezien mijn vader iedere dag thuis is moet dat lukken.
Helaas werkt de emesafene nog niet zo goed. Gister had ik goed hoop in de middag... maar wat later op de dag gewoon overgeven. Vanochtend stapte ik ook weer enorm misselijk uit bed. Misschien duurt het gewoon even voordat het middel goed in mijn lichaam word opgenomen en gaat werken ofzo...
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Ik kom weer eventjes inbreken bij jullie, heb wat positiekleding te koop aangeboden op het forum:
https://yescafe.actieforum.com/t9788-positiekleding-maat-l-xl-teab
https://yescafe.actieforum.com/t9788-positiekleding-maat-l-xl-teab
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
waaaar is parels??!! weet iemand dat! ik ben benieuwd hoe het bij de echo was! en of ze het geslacht weet!
dat wordt volgende week een drukke week!!
dat wordt volgende week een drukke week!!
joyce0606- Kletskop
Even een kort berichtje. Ben niet helemaal in orde. Al een paar dagen last van buikgriep. Heb ook steken in mijn buik. Ik ga er van uit dat het bij de buikgriep hoort, maar fijn is het niet. Hopelijk knap ik snel weer wat op en heb ik dan wat meer energie om hier te reageren.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Mickey beterschap!! hoop dat je je gauw weer beter voelt..
Parels ik ben ook wel nieuwschierig!! Joyce misschien is ze druk aan het werk??
Ik kreeg een mailtje van de prenatal dat de Sale is begonnen, misschien ook een tip voor jullie? ik denk dat ik morgen eens ff bij de prenatal ga kijken!
Vandaag lange werkdag, veel afspraken veel besproken ben er helemaal klaar mee nu Lekker weekend!!
Ohja meiden hebben jullie al een maxicosi uitgekozen? EN hoe hebben jullie die keus gemaakt. Volgens de site van de babydump(hebben we de kinderwagen bestelt) passen de maxicosi cabrio of pebble er op. Hoe maak ik nou weer een keus tussen die twee? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Parels ik ben ook wel nieuwschierig!! Joyce misschien is ze druk aan het werk??
Ik kreeg een mailtje van de prenatal dat de Sale is begonnen, misschien ook een tip voor jullie? ik denk dat ik morgen eens ff bij de prenatal ga kijken!
Vandaag lange werkdag, veel afspraken veel besproken ben er helemaal klaar mee nu Lekker weekend!!
Ohja meiden hebben jullie al een maxicosi uitgekozen? EN hoe hebben jullie die keus gemaakt. Volgens de site van de babydump(hebben we de kinderwagen bestelt) passen de maxicosi cabrio of pebble er op. Hoe maak ik nou weer een keus tussen die twee? Hoe hebben jullie dat gedaan?
studiebol- Ratel
De cabrio is volgens mij de meest voorkomende.
Die hebben wij ook. Aan de hand van de testen hebben we die volgens mij gekozen.
Die hebben wij ook. Aan de hand van de testen hebben we die volgens mij gekozen.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:De cabrio is volgens mij de meest voorkomende.
Welke testen en waar kan ik die vinden?
studiebol- Ratel
Wij hebben de maxicosi pebble voor 130 euro (nieuw) gekocht in de winkel. De cabrio was ongeveer net zo duur. Ik vind de pebble mooier, bovendien hebben we een familyfix erbij gekocht en de pebble kan hier prima op.
Floor- Ratel
Van de consumentenbond enzo.
Die zijn toen weleens online geplaatst en mijn schoonvader had dat blad toen.
Volgens mij kun je die niet inzien als je geen lid bent...
Die zijn toen weleens online geplaatst en mijn schoonvader had dat blad toen.
Volgens mij kun je die niet inzien als je geen lid bent...
Gast- Gast
Hier is een test van de ANWB:
ANWB
Trouwens, even een tip: Koop een losse badstof hoes voor eromheen.
Het is vreselijk zweetspul dus zeker in de zomer is zo'n hoes wel lekker.
Plus dat als er een (klein) spuugje overheen gaat je niet meteen de hele hoes van de MC hoeft te halen. Dat is echt een hels karwei!
ANWB
Trouwens, even een tip: Koop een losse badstof hoes voor eromheen.
Het is vreselijk zweetspul dus zeker in de zomer is zo'n hoes wel lekker.
Plus dat als er een (klein) spuugje overheen gaat je niet meteen de hele hoes van de MC hoeft te halen. Dat is echt een hels karwei!
Gast- Gast
Hazeltje bedankt ik zal zo is kijken!
Haha ik las ergens anders dat iemand een youtubefilmpje nodig had om te checken hoe die hoes van de MC er weer om heen moest Dus zo'n hoes kopen zou niet overbodige luxe zijn.
Haha ik las ergens anders dat iemand een youtubefilmpje nodig had om te checken hoe die hoes van de MC er weer om heen moest Dus zo'n hoes kopen zou niet overbodige luxe zijn.
studiebol- Ratel
Hier ben ik, hier ben ik!
Hebben toch geen echo gehad omdat we het hartje in 1x konden vinden!
1 juli weten we wat het is
Zaza, ik heb o-negatief, en vanaf 1 juli krijg je geen injectie meer.
Dan moet je bloed laten prikken, en via dat bloed kunnen ze al de bloedgroep vd baby bepalen en of het wel of niet nodig is om de baby extra antistoffen toe te dienen.
Ga nu even lekker nieuwe Big Bang Theory afleveringen kijken, Babyboom stond namelijk nog niet op uitzendinggemist! X
Hebben toch geen echo gehad omdat we het hartje in 1x konden vinden!
1 juli weten we wat het is
Zaza, ik heb o-negatief, en vanaf 1 juli krijg je geen injectie meer.
Dan moet je bloed laten prikken, en via dat bloed kunnen ze al de bloedgroep vd baby bepalen en of het wel of niet nodig is om de baby extra antistoffen toe te dienen.
Ga nu even lekker nieuwe Big Bang Theory afleveringen kijken, Babyboom stond namelijk nog niet op uitzendinggemist! X
Gast- Gast
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Uitgerekend in augustus en september
» Uitgerekend in de zomervakantie of in december
» Over 6 weken uitgerekend en nog geen namen, help!
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Uitgerekend in maart, april, mei
» Uitgerekend in de zomervakantie of in december
» Over 6 weken uitgerekend en nog geen namen, help!
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Uitgerekend in maart, april, mei
Pagina 35 van 40
Permissies van dit forum: