Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in de zomervakantie of in december

+44
PiP
sanne-84
Parel
Thunder
Slakje
woezel
Viva
Aimee
Novalee
*Lookie*
Blue flower
vlinder-19
CCC
liesje
_Lana_
bolus26
Twellie
Susan
mickey
Puggle
Filoria
M-G
RYW
Ella
Alex
Flower_L
kwak
Printje
shadow
Darius
SarahKey
Katjing
Annie24
Ezzer
Paper Crown
Liadan
Creabea_28
Flip Fluitketel
Lejow
Happydobby
Annemie
Muppetje
Juutjepetuutje
PapillonRose
48 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 5:44

Hielden jullie er rekening mee met zwanger worden in welke periode je dan uitgerekend zou zijn?
En hoe is het om een kindje te hebben die in december jarig is? Zijn er dan veel mensen die niet op een feestje kunnen komen?
Mijn zoon zal soms in de zomervakantie jarig zijn en dat is ook niet zo ideaal. Maar ja, hij was ongepland en nu kunnen we er bewust voor gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 5:48

Ik ben in Maart uitgerekend dus ik hoef er niet over na te denken, maar met het zwanger worden hebben we er geen rekening mee gehouden. Zo kun je wel bezig blijven denk ik dan, want in Mei zijn de kinderen van Henk en Annie ook al jarig en in November is er al genoeg sint-stress smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 5:51

Toen ik met mijn ex nog voor een kindje ging hield ik daar absoluut geen rekening mee. Ik denk dat ik überhaupt al blij ben als het mag lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  PapillonRose za 1 sep 2012 - 6:09

Als ik er in de toekomst weer voor zou kunnen gaan, dan zou ik daar geen rekening mee houden. Natuurlijk is het misschien minder handig op bepaalde data jarig te zijn, maar om vanwege een kans daarop in bepaalde maanden de kans laten schieten om zwanger te raken zou mij iets te ver gaan. En al is het soms niet ideaal, op bepaalde dagen jarig zijn, meestal valt er wel wat op te verzinnen. Zo is een van mijn broertjes altijd jarig in de zomervakantie. Ondanks dat niet altijd iedereen kan komen, heeft hij er geen last van zegt hij zelf. En hij heeft meestal mooi weer op zijn verjaardag! De ex van mijn moeder was op 5 december jarig, en dan vierden we sinterklaas gewoon een dag eerder of later. Al kan ik me indenken dat het voor een kindje minder leuk zou kunnen zijn op een dag als 5 december of met kerst jarig te zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Juutjepetuutje za 1 sep 2012 - 6:12

ik ben begin januari uitgerekend en het zou dus best kunnen dat ik rond de feestdagen beval.
wij waren ons er van bewust toen we er die maand voor gingen maar vonden het geen reden om een maand over te slaan.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Muppetje za 1 sep 2012 - 6:12

We waren allang blij dat het gelukt was. Nee, daar hebben we geen seconde rekening mee gehouden

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Annemie za 1 sep 2012 - 6:12

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:48; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 6:16

Het valt eigenlijk niet te plannen, wie weet ben je binnen de 1e rond zwanger en soms duurt het gewoon langer. Het is niet zo dat wij bewust gingen plannen.

Nu hebben we straks 2 kindjes kort achter elkaar. Man in september, okt. baby + mijn zusje, Nov Y. en de dag erna mijn moeder. Dan de dec. feestmaand en in jan mijn vader jarig. En ik in mn 1tje in april hahaha.

Vind het niet echt boeiend ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Happydobby za 1 sep 2012 - 6:17

Ik ben bevallen in de zomervakantie, dit jaar voor het eerst zijn verjaardag gevierd en we hadden maar 1 afmelding.
Wij hadden er geen rekening mee gehouden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Lejow za 1 sep 2012 - 6:32

Ja, en nee. We zijn er vorig jaar in mei voor gegaan, als ik in 1 ronde zwanger was geweest, had ik in februari uitgerekend geweest. Eerder had ik het liever niet.
Ik hou niet van de winter, zou het heerlijk vinden om een verjaardag buiten te kunnen vieren in de tuin, en je zit met alle feestdagen. Uiteindelijk was ik in ronde 3 zwanger en dus uitgerekend in april. Vond dat een erg mooie maand. Aardig kans op mooi weer, voorjaar, enz.
Tja.... toen beviel ik ruim 10 weken te vroeg. Onze dochter is nu dus alsnog eind januari jarig.. :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Flip Fluitketel za 1 sep 2012 - 6:34

Nee,daar hebben wij geen rekening mee gehouden. Onze wens naar een kindje en om zwanger te worden was groter en belangrijker dan rekening te houden met bepaalde dagen/maanden omdat het misschien beter uitkomt. Nu ben ik begin januari uitgerekend en is de kans aanwezig dat ik met de feestdagen zal bevallen. Ik heb het liever eigenlijk niet, maar is het zo dan zijt het zo. En misschien heel cliche....maar een kind valt (in mijn ogen) niet te plannen en ben uberhaupt blij om zwanger te mogen zijn en dat alles goed mag gaan/zijn.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Creabea_28 za 1 sep 2012 - 6:35

Muppetje schreef:We waren allang blij dat het gelukt was. Nee, daar hebben we geen seconde rekening mee gehouden

Bij ons precies hetzelfde.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Liadan za 1 sep 2012 - 6:49

Ik ben van onze dochter bevallen op 27 december. Ik vind het een hele onhandige datum, vooral omdat ik niet zomaar vrij kan krijgen op die dag. Het is een dag dat de meeste van mijn collega's ook vrij willen zijn, ik weet nu ook nog niet of ik dit jaar vrij krijg op haar verjaardag. De mensen die wij uitnodigen op haar verjaardag kunnen bijna altijd wel komen.
Ik vind het trouwens ook een onhandige datum omdat mijn broer op de 30e jarig is en mijn vader op 2 januari, op die dagen kunnen we haar verjaardag sowieso niet vieren en 24, 25, 26, 31 dec. en 1 januari zijn ook geen handige data om het te vieren.

Bij onze zoon zouden we er wel rekening mee gehouden hebben als ik in maart nog niet zwanger zou zijn geweest, die maand zouden we dan overgeslagen hebben. Maar ik heb wel het geluk dat ik 2 keer heel snel zwanger ben geraakt. Bij een derde zouden we hier ook weer rekening mee houden.

Zelf ben ik in de zomervakantie jarig en dan zijn wel vaak veel mensen op vakantie.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Paper Crown za 1 sep 2012 - 6:57

Absoluut niet. Ik ben via iVF zwanger geworden, dit hield in dat ik in feb mijn cyclus moest aanmelden, in maart alle hormonen kreeg en in april bleek ik zwanger. Een snelle berekening zei dat uitgerekende datum 1 januari is en dat is 't altijd gebleven. Soms zeggen wel eens mensen: ook saai he 1 januari? Dan zeg ik altijd saai he elke NIET bijzondere dag? Maw: what the F maakt 't uit? Het is dé dag waarop je mama
wordt, zomer winter kerst of oud en nieuw maakt dan echt niet meer uit. Zo maakbaar was deze beslissing niet voor mij.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Ezzer za 1 sep 2012 - 6:59

Nee ik hou daar geen rekening mee. Een zwangerschap is gewoon niet te plannen. Je kunt een maand wachten maar wat als je dan te vroeg bevalt? Oké, een kleine kans misschien. Maar het kan wel.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Liadan za 1 sep 2012 - 7:02

Dan zou ik er ook zeker geen rekening mee gehouden hebben Paper Crown. Ik vind het ook raar dat mensen het een saaie dag noemen, tuurlijk is het geen saaie dag, je kind is dan jarig!

Ik vind de geboortedatum van mijn dochter een hele mooie datum en ze is ook nog eens geboren op de verjaardag van mijn oma, dat maakt het nog extra bijzonder. Maar een handige datum vind ik het niet, vooral omdat ik me nu al druk kan maken of ik op haar verjaardag wel vrij krijg van mijn werk. En haar eerste verjaardag viel op zondag, dat was heel onhandig met boodschappen doen en een taart bestellen ging ook niet, want dan moesten we 'm op donderdag al ophalen. We hebben toen dus zelf cakejes gebakken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Annie24 za 1 sep 2012 - 7:03

Muppetje schreef:We waren allang blij dat het gelukt was. Nee, daar hebben we geen seconde rekening mee gehouden

+1

We liepen in het zkh, dus dan ga ik niet zeggen dat we maar even een poging overslaan ivm de feestdagen laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Annie24 za 1 sep 2012 - 7:04

Paper Crown schreef:Absoluut niet. Ik ben via iVF zwanger geworden, dit hield in dat ik in feb mijn cyclus moest aanmelden, in maart alle hormonen kreeg en in april bleek ik zwanger. Een snelle berekening zei dat uitgerekende datum 1 januari is en dat is 't altijd gebleven. Soms zeggen wel eens mensen: ook saai he 1 januari? Dan zeg ik altijd saai he elke NIET bijzondere dag? Maw: what the F maakt 't uit? Het is dé dag waarop je mama
wordt, zomer winter kerst of oud en nieuw maakt dan echt niet meer uit. Zo maakbaar was deze beslissing niet voor mij.

Mijn collega heeft 2011 letterlijk knallend ingeluid, want die beviel op 1 januari om 00.25 uur Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Katjing za 1 sep 2012 - 7:50

Nee, wij hebben er geen rekening mee gehouden, maar ik ben wel uitgerekend in het voorjaar (26 april) en dat vind ik aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant wordt het nog goed mikken tussen alle verjaardagen (ik kan er zo 8 opnoemen die dan jarig zijn waaronder een aantal directe familieleden), koninginnedag, bevrijdingsdag, dodenherdenking door Wink. Haha nee, eigenlijk maakt het me niet zo veel uit behalve koninginnedag, dat zou ik wel echt jammer voor 't kleintje vinden, de rest vind ik minder erg.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 7:52

Nee, wij hebben er beide keren geen rekening mee gehouden.
Je weet nooit hoe lang het duurt en wist ik veel dat ik meteen zwanger zou raken.
A. is overigens 1 dec geboren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  SarahKey za 1 sep 2012 - 7:55

Wij hebben er geen rekening mee gehouden. Ik zou blij zijn met elke datum als er dan wél een baby zou komen. Maar ik vind februari een goede maand. Geen feestdagen etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Darius za 1 sep 2012 - 7:56

Bij Lauren.s niet.

Bij P.epijn hebben we er dusdanig rekening mee gehouden, dat ik juist niet net zwanger was in onze zomervakantie. Ik had geen zin om telkens op de camping boven de wc te moeten hangen.

Toen we 4 dagen terug waren van vakantie, hebben we P.epijn gemaakt. Ik heb toen nog wel tegen mijn man gezegd: 'Als het nu raak is, dan ben ik op dezelfde dag uitgerekend als bij L'. Mijn man dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, helaas pindakaas.

De derde was ongepland.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  SarahKey za 1 sep 2012 - 8:00

Dochter van een vriendin is 1 januari jarig en ze vind het prachtig! Al het vuurwerk is voor haar denkt ze I love you Lekker laten denken Wink Mijn man is 30 december jarig. Soms lastig want we hebben 28,30,31,1 en 2 januari verjaardagen Rolling Eyes Eind januari zitten we ook een week zo dus was blij dat S netjes gewacht heeft op 2 februari.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  shadow za 1 sep 2012 - 8:04

wij hbben er geen rekening mee gehouden. de eerste keer dacht ik veilig te zijn voor de feestdagen want was 21 februari uitgerekend. Dan blijkt maar wer dat niets te plannen valt. Aangezien ik toen op 25 december bevallen ben. Handig is het zeker niet, maar je doet er niets aan.

Bij de tweede ben iik op 14 januari bevallen, Dat vind ik zelf beter maar had net zo goed weer met de feestdagen kunnen zijn. Ach ja mensen die ik echt bij de verjaardag wil hebben, die komen wel. Ondanks dat ik het gewoon dus op kerst vier. Eromheen is het ook druk met verjaardagen en feestdagen dus blijft altijd niet gunstig

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 8:30

Ik had wel verwacht dat iets meer mensen er rekening mee zouden houden.
Dat wij daarover nu nadenken, dat heeft ook niks te maken met dat we geen saaie dag ofzo willen. Want toen mijn zoon was geboren leefde ik sowieso op een grote blauwe wolk en boeide het me totaal niet wat er om heen gebeurde. Maar voor later kan het wel lastig en gewoon minder leuk zijn.
En natuurlijk is een zwangerschap vaak lastig te plannen. Alleen ga ik er in mijn geval eigenlijk een beetje vanuit dat het snel gaat. Maar goed, dat is wellicht niet zo handig aangezien het deze keer met een andere man is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in de zomervakantie of in december Empty Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum