Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in November, December of Januari

+23
schuddebuikje
Clapperdie
Annie24
Creabea_28
blondje1313
Printje
Poisongirl
Pien
MissD
zaza
liesje
Klaartje
Mida4you
Muppetje
Amber-
joyce0606
Floor
studiebol
*Lookie*
mickey
Fearie
Didi
pitbullgup
27 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari Empty Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  pitbullgup ma 11 apr 2011 - 20:46

He meiden

Het leek me leuk om ook voor deze maanden een topic te openen en onze ervaringen te delen Very Happy
Zal me ff voorstellen.... Ik ben 24 mijn man 27 en zijn er net achter dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Volgens mijn berekeningen ben ik ongeveer 14 December uitgerekend 3 mei heb ik mijn intake bij de verloskundige Very Happy

Laatst aangepast door pitbullgup op di 12 apr 2011 - 0:49; in totaal 1 keer bewerkt
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Didi ma 11 apr 2011 - 21:11

Hi,

ik wil ook wel meeschrijven.
Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Didi en ben 27 jaar. Als alles goed gaat
verwachten wij rond 3 november ons eerste kindje!
Ik heb inmiddels 2 echo´s gehad, de eerste met 7 weken en 2 dagen en de tweede met 9 weken
en 4 dagen en allebei de keren zagen we een kloppend hartje!
Intake bij de verloskundige heb ik ook al gehad.
Volgende week heb ik de 12 weken echo en begin mei moet ik weer naar de verloskundige.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Uitgerekend in November, December of Januari Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Didi ma 11 apr 2011 - 21:12

Oh en weet iemand misschien hoe ik m´n ticker zichtbaar krij

Het is al gelukt.

Laatst aangepast door Didi op ma 11 apr 2011 - 22:35; in totaal 1 keer bewerkt
Didi
Didi
Prater
Prater

Bericht  Fearie ma 11 apr 2011 - 21:41

@ Pitbullgup, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ! Very Happy

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mickey ma 11 apr 2011 - 22:18

Nou... dan doe ik hier ook maar mee smile
Ik ben Mickey, ben 26 en mijn vriend is 27. Ik ben vooralsnog rond 26 november uitgerekend, tegen die tijd zijn wij allebei jarig geweest en dus een jaartje ouder Wink

Ik ben gister voor het eerst bij de verloskundige geweest, voor het intake gesprek. Na een half uurtje stonden we weer buiten. Heb er wel een goed gevoel bij, bij de praktijk. We kregen ook info mee voor de nekplooi meting, maar we hebben besloten om het niet te doen. De uitslag die je dan krijgt is een kansberekening. Pas bij een bepaalde kans, kun je verder onderzoek laten doen, zoals een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie. Maar deze onderzoeken geven weer extra risico op miskraam, dus die wil ik sowieso niet laten doen. Dus als we die nekplooi meting laten doen en er komt een grotere kans uit dan gemiddeld, dan zitten we de rest van de zwangerschap in spanning over of het kindje gezond is of niet. Dan weten we het liever niet.
13 mei hebben we de eerste echo! Vrijdag de 13e om precies te zijn smile Ik ga er maar van uit dat het gewoon bijgeloof is en dat het geen nare gevolgen heeft. Normaal gesproken ben ik niet echt bijgelovig, dus het zal wel meevallen smile
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  pitbullgup ma 11 apr 2011 - 22:44

Leuk leuk leuk!

@ Didi; was er een reden dat je met 7 weken al een echo hebt gehad of is dat standaard bij jou VK
@ Fearie; Thanx Very Happy
@ Mickey; Knap dat jullie dat besluit hebben genomen van de nekplooimeting. Ik wil het wel graag laten doen tegen die tijd zodat we er eventueel op voorbereid zijn als het niet goed is.

Ik heb nu 18 mei de 1e echo ben dan precies 10 weken (als t klopt).
Net belde mijn moeder en die vroeg ineens of ik zwanger was :shock: Dus ik viel een beetje stil en wist niet zo gauw wat te zeggen dus nu heeft ze het geraden. Ze moest wel huilen I love you Maar baal er stiekem wel een beetje van aangezien ik met m'n man had afgesproken om het pas te vertellen na de 1e echo. M'n man ook maar geblt op het werk maar die was erg druk dus kon niet zo peilen wat ie er nou van vond....
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Didi ma 11 apr 2011 - 23:52

@ pitbullgup
de echo's waren bij de gyn waar ik al een poos kwam. Ik ben zwanger geraakt dmv Clomid en had toevallig een afspraak staan toen ik 5 weken was. Heb het haar toen verteld en zij heeft gelijk gekeken, maar er was alleen nog maar een vruchtzakje zichtbaar. Dus toen mocht ik 2 weken later weer komen en die was met 7 weken.
Die van 9 weken was een termijn echo bij de echoscopiste via de VK, en van de echoscopiste mocht ik als ik 12 weken was weer komen omdat het dan weer groter was en nog duidelijker I love you .

Wel jammer dat je moeder het geraden had aan de telefoon, maar wel lief dat ze moest huilen. En t duurt nog lang zeg tot 18 mei.

@ Mickey
ik wil de nekplooimeting ook niet doen, om dezelfde reden als die van jullie, straks zit je idd de hele zwangerschap in de stress. En mijn vk zei ook dat het ook wel zo kan zijn dat je een verhoogde kans hebt en een gezond kindje krijgt en andersom gebeurd het ook wel.
Didi
Didi
Prater
Prater

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 0:25

Wat leuk Pitbullgup! Gefeliciteerd! En de rest ook natuurlijk Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 4:09

Ohh wat leuk een nieuw topic waar ik ook in mee kan kletsen.. (als ik het bij kan benen allemaal)

Ik ben BeeGee woon ruim 5 jaar samen met Ros. We hebben 2 dochters, Indy van 3,5 en Merle van 15 maanden. Rond 9 december verwachten we ons 3e kindje Very Happy (ben nu 5 weken en 4 dagen)
Ik ben coördinator in de gehandicaptenzorg en werk 28 uur per week.

Wij krijgen 5 mei de eerste echo....

ik zal vanavond als het rustig is in huize BeeGee even reageren op iedereen.

Liefs

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* di 12 apr 2011 - 7:30

Ik wil ook graag meeschrijven! Very Happy Leuk PBG dat je dit topic hebt geopend want ik vind het erg gezellig om met jullie over onze zwangerschappen te kletsen (zit op een enorme roze wolk, haha)
Ik ben Lookie, 28 en ook pas ontdekt dat ik zwanger ben. Gerekend vanaf de eerste cyclus (en menstruatie-)dag zou ik rond 11 december uitgerekend zijn.
Heb vandaag even wat boeken van de bieb gehaald over zwangerschap, erg interessant om er wat over te lezen! En een zwangerschapsdagboek aangeschaft.
Verder vandaag met het ziekenhuis gebeld, 4 mei de eerste echo!!! En ik heb me opgegeven voor moeders voor moeders, ik word deze week gebeld voor een afspraak.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 7:34

Dan ga ik hier ook maar meeschrijven :P

Ik ben Hazeltje, 27 jaar en getrouwd. We hebben al een dochter H.ayley van 14 maanden.
Ik ben rond 5 december uitgeteld volgens de berekening maar ik denk dat het eerder half december gaat worden.

Vrijdag de eerste afspraak bij de gyn.

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 12 apr 2011 - 7:39

Ik doe ook mee!
Ben dus studiebol net 28 geworden en mijn vriend word nog 32 binnenkort. Op mijn verjaardag heb ik positief getest en volgens alle internet berekeningen ben ik op 11 dec uitgerekend.
Ik heb op 13 mei een eerste echo, dus ik ben heel benieuwd! Dit is trouwens ons eerste kindje maar dat was misschien ook wel duidelijk Very Happy Het besef komt steeds meer en meer en ik ga steeds meer op een roze wolk zitten.
Wij hebben het mijn ouders vertelt dit weekend en die vinden het ook erg leuk, vandaag vond ik een kado in de brievenbus was het een tijdschrift over Zwanger worden had mijn moeder gedaan nou dat vond ik echt lief van haar!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  *Lookie* di 12 apr 2011 - 8:09

studiebol schreef:Ik doe ook mee!
Ben dus studiebol net 28 geworden en mijn vriend word nog 32 binnenkort. Op mijn verjaardag heb ik positief getest en volgens alle internet berekeningen ben ik op 11 dec uitgerekend.
Ik heb op 13 mei een eerste echo, dus ik ben heel benieuwd! Dit is trouwens ons eerste kindje maar dat was misschien ook wel duidelijk Very Happy Het besef komt steeds meer en meer en ik ga steeds meer op een roze wolk zitten.
Wij hebben het mijn ouders vertelt dit weekend en die vinden het ook erg leuk, vandaag vond ik een kado in de brievenbus was het een tijdschrift over Zwanger worden had mijn moeder gedaan nou dat vond ik echt lief van haar!

Wat lief van je moeder!

@ PBG: Lief ook hoe jouw moeder reageerde, en waarom raadde ze het? Klonk je toch anders dan anders?

Wij willen het onze ouders vertellen op 8 mei, dan is het moederdag dus dat leek ons wel leuk. Bovendien hebben we dan net de echo gehad dus hopelijk kunnen we dan goed nieuws brengen. Ik ben ook wel bang dat iedereen kan zien at ik zwanger ben. Vanavond zat ik nog even bij een vriendin en ze keek me zo aandachtig en een beetje geamuseerd aan dat ik haast dacht dat ze het raadde, maar ze zei niets (horen we achteraf wel of ze al haar vermoedens had). Kan best dat ze wel iets aan me zag want voor mijn gevoel straal ik, heb ik constant rode wangen en een goed humeur.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 10:51

Hey meiden,

Ik kom hier ook af en toe meeschrijven als jullie dat goed vinden Laughing . Ik schrijf nu mee in het topic 'uitgerekend in augustus,september,oktober', maar ben eigenlijk 7 november uitgerekend ( moet mijn ticker nog aanpassen)

Ik zal me even voorstellen: Ik ben razz88 en ik ben 23 jaar. Ik ben alweer 7,5 jaar samen met mijn vriend van 25. Ik weet sinds 21-2 dat ik zwanger ben van onze eerste spruit, nadat ik 8 maanden met de pil gestopt ben.
Vind het allemaal reuze spannend en leuk smile Gisteren onze 2e echo gehad en hij/zij is goed gegroeit sinds de 1e echo. Was ook super bewegelijk.. lekker aan het rondhupsen in mijn buik !Hier een 2 echo foto's van gisteren Very Happy wel wat onduidelijk helaas.

Op zijn kop haha
Uitgerekend in November, December of Januari 3798hageman201104111453

Uitgerekend in November, December of Januari 3798hageman201104111453

Jullie zullen vast niet kunnen wachten voor de eerste echo smile ?
edit: Sorry voor de grootte van de foto's

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 10:53

Wat blijft dat mooi om te zien!
10 weken en je ziet gewoon echt de vorm al. Kijk dat voetje dan! Hahaha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 10:55

Hazeltje schreef:Wat blijft dat mooi om te zien!
10 weken en je ziet gewoon echt de vorm al. Kijk dat voetje dan! Hahaha.

Ja lief he :flower: bewegend beeld was pas mooi.. grappig gezicht hoe die telkens 'opsprong' .. het leek wel een breakdancer :P

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 12 apr 2011 - 19:22

Leuk hoor Razz! Ziet er erg mooi uit! Was er een reden voor dat je 2 echo's kreeg?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Floor di 12 apr 2011 - 19:28

Mooie echo's!
Ik ben nu al benieuwd naar wat wij over een paar weken gaan zien, vorige week was het nog niet zo veel, een hompje met hartactie.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  pitbullgup di 12 apr 2011 - 20:20

Welkom welkom meiden Very Happy

@ Beegee; de 3e wat leuk!
@ Lookie; ik heb ook al zitten kijken voor boeken maar durf nog niets te bestellen... Embarassed Ik heb me ook al opgegeven voor MVM vind het een mooi initiatief. Ik weet niet hoe mijn moeder het raadde (ze wist wel dat we na de bruiloft bezig waren) maar midden in het gesprek zei ze volgens mij ben je zwanger of niet? :shock: Laten wehet maar op moedergeveol houden Wink
@ studiebol; wat lief van je moeder!
@ Razz; wat gaaf die echo! Very Happy ik wil ook!!!

Ik heb 18 mei m'n eerste echo ben dan volgens mijn berekeningen precies 10 weken. Gisteren een klein beetje oud bloed verlies gehad dus hele dag zitten broekloeren maar daar is het gelukkig bij gebleven.
We hebben nou besloten om het dit weekend het ook maar aan mijn schoonouders te vertellen aangezien mijn moeder het nu ook weet. Even leuk kadootje scoren voor opa en oma wel zo leuk.
Vandaag trouwens eerste buik foto gemaakt Laughing
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 23:31

@ razz, mooie echo zeg!! toch heeeel bijzonder om te zien he!! zeker als je kan vergelijken met de vorige keer!!

@ pitbull, ohh minder dat je oud bloed bent verloren. Bij de zwangerschap van Merle heb ik tot 16 weken bloed verloren, ik vond dat zo zenuwslopend steeds!!
Hoe ga je het je schoonouders vertellen?
Showen je buikfoto!! Very Happy

@ didi, wat fijn al 2 echo's, heeft dat ook een rede dat je er al 2 hebt gehad?
OHh ik lees het al!! wat fijn zeg :d

@lookie, lekker genieten van je mooie roze wolk!!! Very Happy heerlijk he! Ik doe ook mee met moeders voor moeders... bij de andere 2 meiden ook gedaan!! je krijgt leuke cadeautjes haha en je kunt er andere mee helpen Very Happy
wat goed dat je het tot 8 mei stil wil houden!! (dat kan ik echt niet Embarassed )

@ hazeltje, waarom denk je half december? omdat je overtijd gaat lopen of omdat je denkt nog niet zover te zijn?? Spannend vrijdag al de afspraak bij de gyn!

@ studiebol, kijk dat is nog eens een leuk verjaardagscadeau!! wat een leuk cadeau!!

@ micey, wij hebben bij merle en indy wel een nekplooimeting gedaan, puur omdat we anders tussen de 8 en 20 weken geen echo meer zouden hebben. We hadden beide zoiets tsja het is een kansberekening en het is en blijft altijd welkom. Nu doen we het niet omdat onze eigen verloskundige nu bij 8 weken en 13 weken een echo doet

Hier gaat alles goed!! weinig te melden haha!! ohh gister men collega's ingelicht en die waren super enthousiast! Ik werk in de zorg en ik merk dat ik soms al wat last heb van mijn bekken dus ik neem alvast maatregelen Very Happy (niet werken op de zware groepen etc) nu weten collega's dus ook waarom ik daar niet werk etc is wel zo prettig

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup di 12 apr 2011 - 23:56

@ Beegee; Fijn dat je collega's zo enthousiast zijn en rekening met je houden!

MVM komen volgende week langs voor de aanmelding. We willen denk ik een slabbertje en sokjes kopen met i love opa/oma. Hun weten ook wel dat we bezig zijn en kunnen ook niet wachten totdat het zo ver is dus weet zeker dat ze enthousiast reageren Wink
En op die buikfoto is nog niet veel te zien hoor hahaha maar zal als ik thuis ben van m'n werk ff kijken of ik hem kan plaatsen.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:45

@ BeeGee: Weet jullie familie het ook al?
Ik denk half december omdat ik weet wanneer het ongeveer gebeurd moet zijn :P

Bluuuh, zometeen naar de tandarts!
H. is niet te genieten vandaag! Ze is snot en snot verkouden. Ze wil niet slapen, ze wil niet spelen, ze wil niet eten... Eigenlijk gewoon niks dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:51

@ hazeltje, haha dat is ook handig dat je weet wanneer het ongeveer gebeurt moet zijn :P
minder dat je dametje niets wil.... een van de vele fases zullen we maar zeggen Very Happy
WIj hebben afgelopen weekend iedereen ingelicht Very Happy de reacties waren minder dan bij de 1e maar goed...

@ pitbull, wat leuk om het zo te vertellen!! en die buik groeit vanzelf Very Happy Ik heb bij beide dames een buikenboek gemaakt erg leuk vond ik dat!!

Zoo men kleine dametje is wakker aan het worden, kunnen we eindelijk op feest Very Happy effe er weer lekker tussen uit!!

liefs

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:35

Ja... Ik herken het.
Met een tweede (of een derde) is het beduidend anders dan met een eerste.

Bij H. werden we bedolven onder de kaarten... Nu heb ik er 1 gehad.
Er word vaak niet eens gevraagd hoe het gaat ofzo. Niet dat dat perse steeds moet maar bij H werd ik er zowat gek van en werd ik ook veel gebeld door familie maar nu....

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* wo 13 apr 2011 - 3:06

@ Razz: Mooie foto's!! Lijkt me super om je kindje zo al een beetje te kunnen zien! Ik kan inderdaad bijna niet wachten... maar nog even geduld..

@ Hazeltje: Stom is dat he, maar is moet bekennen dat ik me er zelf ook wel schuldig aan maak, of heb gemaakt. Bij een eerste kindje is het vaak een hele verrassing terwijl bij een tweede kindje niet zo veel veranderd (voor de buitenstaanders dan he, voor jezelf natuurlijk wel!) Maar ik kan me voorstellen dat je natuurlijk bij de 2e (of 3e of 4e) net zo blij bent en dan ook wel graag wat kaartjes krijgt. Elk kindje is toch weer bijzonder.

@ PBG: Leuk hoe jullie het gaan vertellen! Ik heb ook al wat gekocht op het te gaan vertellen maar dat vertel ik later nog even, want het is allemaal best toepasselijk voor onze familie dus ik ben bangdat iemand me dan herkent en het dan al weet.. En buikfoto's hebben wij ook al gemaakt. Best grappig eigenlijk, want vrienden van ons maakten tot vervelends toe buikfoto's en dat vonden wij maar overdreven en nu doen we precies hetzelfde... Maar het is zo leuk om te zien hoe groot je buik dan uiteindelijk wordt!

Ik moet zeggen dat ik het ook wel moeilijk voor me kan houden, omdat ik zelf aan haast niets anders kan denken. Net was mijn schoonmoeder hier nog, ze vroeg of ik al ongesteld ben geworden (aangezien zij dus weten van ons ziekenhuistraject). Ik heb het 'geluk' (achteraf dan) dat de vorige ronde 7 weken duurde waarvan 5 ná de eisprong dus daar kan ik het nu ook mooi op gooien, dat ik me nog niet druk maak omdat het best weer 5 weken kan duren. Ik kwam blijkbaar wel geloofwaardig over want ze leek niet aan mijn verhaal te twijfelen (en ik voelde me slecht dat ik blijkbaar best goed kan liegen). Ze vond ook dat ik best wel wat puistjes in mijn gezicht had, dus de menstruatie zou wel niet lang meer op zich laten wachten. Tja... ook onder invloed van hormonen he, die puistjes, maakt dus niet uit welke hormonen. Bij elke schommeling heb ik er dus last van (maar komt wederom nu wel goed uit...).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: