Uitgerekend in November, December of Januari
+23
schuddebuikje
Clapperdie
Annie24
Creabea_28
blondje1313
Printje
Poisongirl
Pien
MissD
zaza
liesje
Klaartje
Mida4you
Muppetje
Amber-
joyce0606
Floor
studiebol
*Lookie*
mickey
Fearie
Didi
pitbullgup
27 plaatsers
Pagina 19 van 40
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Re: Uitgerekend in November, December of Januari
Ik kom even inbreken om te kijken naar de echo van PBG. Wat gaaf meid, en super dat alles goed is. Echt zo mooi om te zien, zo'n echo, het is echt al een minimensje. Nou kan je lekker gaan genieten. Heel veel plezier met het vertellen aan iedereen!
liefs crea
liefs crea
Laatst aangepast door Creabea_28 op wo 18 mei 2011 - 5:56; in totaal 1 keer bewerkt
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10
joyce0606 schreef:liesje schreef:pitbullgup wat fijn dat de echo goed was en al 10 weken lekker van genieten
gr liesje
wanneer mag jij liesje ?
joyce ik ben afgelopen maandag geweest en alles was goed met de kleine
gr liesje
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
PGB fijn dat je een goede echo had! je kan het kindje bij jou ook al mooi zien zeg!
Raar dat de verloskundige niks heeft gezegd dat er bij tweelingen geen bloed wordt geprikt bij een combinatietest. Want ze benoemde duidelijk dat het een nekplooimeeting bevat en bloedprikken. Ik zal het vrijdag nog is vragen.
Raar dat de verloskundige niks heeft gezegd dat er bij tweelingen geen bloed wordt geprikt bij een combinatietest. Want ze benoemde duidelijk dat het een nekplooimeeting bevat en bloedprikken. Ik zal het vrijdag nog is vragen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Super mooie echo PGB! :-) Nu lekker genieten! Heeft de verloskundige nog wel een reden van het bloedverlies kunnen vinden?
Hier gaat het de laatste week niet super.. erg veel hoofdpijnen, echt migraine achtige hoofdpijn, die ook nog eens niet weg gaat na wat uurtjes slapen en ja erg vervelend als je dan ook geen ibuprofen mag slikken . Ook nogal wat last van mijn banden..
Maargoed ik weet waar ik het voor doe Volgende week woensdag om 9.00 pretecho voor de geslachtsbepaling.. ik hoop zo dat er iets te zien is
Hier gaat het de laatste week niet super.. erg veel hoofdpijnen, echt migraine achtige hoofdpijn, die ook nog eens niet weg gaat na wat uurtjes slapen en ja erg vervelend als je dan ook geen ibuprofen mag slikken . Ook nogal wat last van mijn banden..
Maargoed ik weet waar ik het voor doe Volgende week woensdag om 9.00 pretecho voor de geslachtsbepaling.. ik hoop zo dat er iets te zien is
Gast- Gast
Iedereen thanx
@ Studiebol; zou het inderdaad gewoon even navragen
@ Razz; Dat bloedverlies schijnt toch wel vaker voor te komen. Zolang het oud bloed is en niet te veel en en zonder stolsels blijft hoef ik mee geen zorgen te maken aangezien alles er goed uit zag! Vervelend dat je je niet goed voelt maar je mag toch gewoon paracetamol pakken of helpt dat niet goed genoeg?
@ Studiebol; zou het inderdaad gewoon even navragen
@ Razz; Dat bloedverlies schijnt toch wel vaker voor te komen. Zolang het oud bloed is en niet te veel en en zonder stolsels blijft hoef ik mee geen zorgen te maken aangezien alles er goed uit zag! Vervelend dat je je niet goed voelt maar je mag toch gewoon paracetamol pakken of helpt dat niet goed genoeg?
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
wouuuw razz, jij gaat echt hard voor mijn idee volgende week weet je misschien al wat het wordt! erg leuk zeg, ga je het ons dan ook vertellen, of wil je het liever geheim houden?
ik ben wel heel benieuwd hoor!!
ik mag morgen weer naar de VK, ik denk alleen niet dat ze echo gaan doen, want die heb ik volgende week ergens...of ze moeten denken, nu je er toch bent
gister weer even hartje gehoort, wel grappig want de kleine zit nu echt al stukje hoger.
Liesje: fijn dat alles goed was! sorry hoor, maar ik mis hier het één en ander wanneer heb jij je termijnecho?
ik mag morgen weer naar de VK, ik denk alleen niet dat ze echo gaan doen, want die heb ik volgende week ergens...of ze moeten denken, nu je er toch bent
gister weer even hartje gehoort, wel grappig want de kleine zit nu echt al stukje hoger.
Liesje: fijn dat alles goed was! sorry hoor, maar ik mis hier het één en ander wanneer heb jij je termijnecho?
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
@razz, wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt.
ik heb laatst al een topic geopend over de vele migraine-aanvallen die ik heb en waar ik nu ik zwanger ben niks tegen kan doen, ik weet er dus alles van hoe vervelend het is om hoofdpijn te hebben.
Leuk dat je volgende week een pretecho hebt.
@studiebol, ik zou gewoon nog even informeren bij de verloskundige, zij kunnen je daar vast wel meer over vertellen.
@joyce, ik ben m'n verhaal al weer kwijt sorry ik ben een zeef, ik ga zo nogmaals lezen wat je allemaal schreef.
edit: owja gelezen. je gaat morgen naar de vk. zou leuk zijn als ze een extra echo maken, bij ons gebeurt dat niet, controle is controle en voor de echo staat een andere afspraak.
ik heb laatst al een topic geopend over de vele migraine-aanvallen die ik heb en waar ik nu ik zwanger ben niks tegen kan doen, ik weet er dus alles van hoe vervelend het is om hoofdpijn te hebben.
@studiebol, ik zou gewoon nog even informeren bij de verloskundige, zij kunnen je daar vast wel meer over vertellen.
@joyce, ik ben m'n verhaal al weer kwijt sorry ik ben een zeef, ik ga zo nogmaals lezen wat je allemaal schreef.
edit: owja gelezen. je gaat morgen naar de vk. zou leuk zijn als ze een extra echo maken, bij ons gebeurt dat niet, controle is controle en voor de echo staat een andere afspraak.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Floor schreef:@razz, wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt.
ja klopt, dat in inderdaad ook zo, maar ik krijg sowieso elke 2 weken een echo vanwege de cyste, dus denk ik wel dat ze dat combineren, anders zit ik bijna elke week bij de vk.
joyce0606- Kletskop
@PBG: Gelukkig heb ik vandaag geen hoofdpijn gehad ! ja ik neem inderdaad paracetamol, maar dat lijkt niet echt te helpen. Gelukkig heeft ze verder niets gevonden, waar het bloed vandaan zou kunnen komen. Hopelijk blijft het gewoon bij oud bloed, ofja beter dat het helemaal stopt
@joyce0606: Ja het gaat erg snel opeens :o Maandag alweer 16 weken ! ik kom hier het geslacht ook melden.. iedereen mag het weten als wij het weten Alleen de naam blijft geheim haha. Leuk he dat je met de angelsounds precies kunt horen waar de beeb zit. Ik luister ook zo'n 2 x per week en hoor hem/haar dan ook echt schoppen en op en neer zwemmen ( doordat ik het hartje telkens ver weg, dichtbij hoor). Mijn verloskundige zegt alleen wel dat ik niet te vaak en te lang met de angelsound moet luisteren, omdat dat het vruchtwater kan opwarmen..
@joyce0606: Ja het gaat erg snel opeens :o Maandag alweer 16 weken ! ik kom hier het geslacht ook melden.. iedereen mag het weten als wij het weten Alleen de naam blijft geheim haha. Leuk he dat je met de angelsounds precies kunt horen waar de beeb zit. Ik luister ook zo'n 2 x per week en hoor hem/haar dan ook echt schoppen en op en neer zwemmen ( doordat ik het hartje telkens ver weg, dichtbij hoor). Mijn verloskundige zegt alleen wel dat ik niet te vaak en te lang met de angelsound moet luisteren, omdat dat het vruchtwater kan opwarmen..
Gast- Gast
Razz88 schreef:@PBG: Gelukkig heb ik vandaag geen hoofdpijn gehad ! ja ik neem inderdaad paracetamol, maar dat lijkt niet echt te helpen. Gelukkig heeft ze verder niets gevonden, waar het bloed vandaan zou kunnen komen. Hopelijk blijft het gewoon bij oud bloed, ofja beter dat het helemaal stopt
ja ik hoorde inderdaad ook dat soort verhalen, maar eigenlijk gek want het lijkt me dan toch ook niet goed als je en uur in een warm bad gaat zitten? dan warmt je hele lichaam inclusief vruchtwater toch ook op... ik doe het ook zo ongeveer 2x in de week. en ik vind de hartslag binnen een minuut, en dan luister ik echt maar 20 seconde erna. het is voor mij meer de kunst om te het hartje te vinden en te kijken hoe hoog het kindje al zit, dan dat het onzekerheid is!
joyce0606- Kletskop
joyce0606 schreef:Razz88 schreef:@PBG: Gelukkig heb ik vandaag geen hoofdpijn gehad ! ja ik neem inderdaad paracetamol, maar dat lijkt niet echt te helpen. Gelukkig heeft ze verder niets gevonden, waar het bloed vandaan zou kunnen komen. Hopelijk blijft het gewoon bij oud bloed, ofja beter dat het helemaal stopt
ja ik hoorde inderdaad ook dat soort verhalen, maar eigenlijk gek want het lijkt me dan toch ook niet goed als je en uur in een warm bad gaat zitten? dan warmt je hele lichaam inclusief vruchtwater toch ook op... ik doe het ook zo ongeveer 2x in de week. en ik vind de hartslag binnen een minuut, en dan luister ik echt maar 20 seconde erna. het is voor mij meer de kunst om te het hartje te vinden en te kijken hoe hoog het kindje al zit, dan dat het onzekerheid is!
Klopt, daarom wordt lang baden en de sauna ook afgeraden volgens mij..
Maargoed.. ik weet helemaal niet of hier echt onderzoek naar gedaan is ofzo
Gast- Gast
*breekt even in*
Joyce; hoe groot is die cyste? (heb geprobeerd het terug te zoeken, maar het niet kunnen vinden...) Ik had ook een cyste tijdens mijn zwangerschap. Hij begon als 2 bij 3 cm toen ik 11 weken was (althans toen zagen ze hem voor het eerst op de echo) daarna is hij gaan groeien en groeien en met 15 weken had ik een extra echo en was hij 5 bij 4cm. Volgens mij vk komt het groeien van een cyste door het toenemen van je HCG. Dit HCG neemt na de 15 weken in razendtempo af en als het goed is, is de cyste rond de 20 weken echo dan weg. Minder HCG = cyste die krimpt. De 20-weken echo vond ik eigenlijk nog spannender door de cyste die ik had, want als hij idd nog zo groot was geweest was ook hier een operatie het gevolg geweest, maar gelukkig was hij helemaal weg!
*breekt weer uit*
Joyce; hoe groot is die cyste? (heb geprobeerd het terug te zoeken, maar het niet kunnen vinden...) Ik had ook een cyste tijdens mijn zwangerschap. Hij begon als 2 bij 3 cm toen ik 11 weken was (althans toen zagen ze hem voor het eerst op de echo) daarna is hij gaan groeien en groeien en met 15 weken had ik een extra echo en was hij 5 bij 4cm. Volgens mij vk komt het groeien van een cyste door het toenemen van je HCG. Dit HCG neemt na de 15 weken in razendtempo af en als het goed is, is de cyste rond de 20 weken echo dan weg. Minder HCG = cyste die krimpt. De 20-weken echo vond ik eigenlijk nog spannender door de cyste die ik had, want als hij idd nog zo groot was geweest was ook hier een operatie het gevolg geweest, maar gelukkig was hij helemaal weg!
*breekt weer uit*
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Razz88 schreef:joyce0606 schreef:Razz88 schreef:@PBG: Gelukkig heb ik vandaag geen hoofdpijn gehad ! ja ik neem inderdaad paracetamol, maar dat lijkt niet echt te helpen. Gelukkig heeft ze verder niets gevonden, waar het bloed vandaan zou kunnen komen. Hopelijk blijft het gewoon bij oud bloed, ofja beter dat het helemaal stopt
Mwah, dit lijkt me wel een sterk verhaal. Ik heb de hele zwangerschap van mijn dochter zeker drie uur per week in lekker warm water gelegen en niks aan de hand, hoor. Is het ding van de Angelsound dat je op je buik plaatst warm dan?
Gast- Gast
Huh? Daar heb ik de gyn nog nooit over gehoord.Twellie schreef:Razz88 schreef:joyce0606 schreef:Razz88 schreef:@PBG: Gelukkig heb ik vandaag geen hoofdpijn gehad ! ja ik neem inderdaad paracetamol, maar dat lijkt niet echt te helpen. Gelukkig heeft ze verder niets gevonden, waar het bloed vandaan zou kunnen komen. Hopelijk blijft het gewoon bij oud bloed, ofja beter dat het helemaal stopt
Mwah, dit lijkt me wel een sterk verhaal. Ik heb de hele zwangerschap van mijn dochter zeker drie uur per week in lekker warm water gelegen en niks aan de hand, hoor. Is het ding van de Angelsound dat je op je buik plaatst warm dan?
Angelsound is een soort versterker van geluid, het geeft geen echo- golven af ofzo...
Gast- Gast
Wij hebben ook alleen de nekplooimeting gehad, bloedprikken is inderdaad niet betrouwbaar omdat ze dan niet weten wat van welk kindje is. Dit werd besproken tijdens de intake bij de gyn, ik neem aan dat je met een tweeling altijd bij de gyn zit? Of alleen als je 1 placenta hebt zoals ik?studiebol schreef:PGB fijn dat je een goede echo had! je kan het kindje bij jou ook al mooi zien zeg!
Let daar wel even op bij het afrekenen als je het laat doen, want dan betaal je rond de 60,00 ipv rond de 120,0 voor het hele 'pakket'.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Wij hebben ook alleen de nekplooimeting gehad, bloedprikken is inderdaad niet betrouwbaar omdat ze dan niet weten wat van welk kindje is. Dit werd besproken tijdens de intake bij de gyn, ik neem aan dat je met een tweeling altijd bij de gyn zit? Of alleen als je 1 placenta hebt zoals ik?
Let daar wel even op bij het afrekenen als je het laat doen, want dan betaal je rond de 60,00 ipv rond de 120,0 voor het hele 'pakket'.
Even geheel off-topic: ik zie nu je onderschrift, want fijn dat ze zo goed groeien!
Gast- Gast
Ja, was helemaal verbaasd eigenlijk, door de steroiden voor longrijping die ze mij gespoten hebben zou de groei wat stagneren vlg de neonatoloog. En ze zijn gewoon super gegroeid (en ik ook, maar alleen qua omvang, qua gewicht niet veel in 2,5 week)!Twellie schreef:
Even geheel off-topic: ik zie nu je onderschrift, want fijn dat ze zo goed groeien!
Gast- Gast
joyce0606 schreef:wouuuw razz, jij gaat echt hard voor mijn idee volgende week weet je misschien al wat het wordt! erg leuk zeg, ga je het ons dan ook vertellen, of wil je het liever geheim houden?
hoi meiden
joyce ik heb 15 juni een 2e echo om vast te stellen hoe ver ik dan echt ben. maar de vk verwachtte niet echt veel verandering met de uitgerekende datum. leuk he dat je het hartje kan horen met de angelsound. kan niet veel kwaad volgens de informatie die ik erbij heb gekregen toen ik hem gekocht had.
verder weet ik het niet meer
all ik heb vanmorgen de kleine ook gehoord met de angelsound. ik ben nogal slank gebouwd dus dacht ik probeer het is en ik hoor hem nog duidelijk ook zo leuk om te horen haha. nou vandaag met N naar tilburg toe voor de helmtherapie hopelijk hoeft ze hem alleen nog op als ze moet slapen maar dat is ewven afwachten nou meiden tot snel weer
gr liesje
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
PM wat bedoel je met afrekenen? Haha ik snap je niet. Bedoel je dat je moet betalen voor die test?
Ja ik moet nu ook naar het ziekenhuis hoor, en ze hebben nog helemaal niks gezegd over een of 2 placenta's. Krijg van heel veel mensen die vraag maar ik weet het echt niet. Dat is allemaal nog niet besproken. Heb jij nog tips wat ik moet vragen in het ziekenhuis?
Straks moet ik nog naar de verloskundige voor de intake bij hun, zal wel gewoon voor de informatie zijn want straks heb ik verder niks met hun te maken.
joyce, hoe was het bij de verloskundige?
Meiden hoe gaan jullie het doen met verlof enzo? Ik moet er van mijn teamleider over nadenken. Nou ik in onze cao gekeken maar kan niks vinden waar ik recht op heb enzo. En ik vond dat mijn teamleider maar een rare berekening maakte, hij zei als we van 12 december uit gaan en de kinderen 4 weken eerder geboren worden en dan daar voor 6 weken met verlof dan zit je in september. Nou stel je nou toch is voor dat ik me dan toch nog prima voel dan wil ik niet al in september thuis zitten straks komen die hummeltjes wel pas eind november. Ik wil gewoon 4 weken van te voren met verlof aanvragen omdat ik dan na die tijd langer heb.. Maar ik weet dus niet wat allemaal mijn rechten zijn dus ik heb maar een gesprek aangevraagd met iemand van personeelszaken.
En hoe hebben jullie de kraamzorg uitgekozen? Ik heb mijn verzekering bekeken die vergoed er 2 die hier in de buurt zijn. Maar ja hoe maak ik nou een keus tussen die twee.
Ja ik moet nu ook naar het ziekenhuis hoor, en ze hebben nog helemaal niks gezegd over een of 2 placenta's. Krijg van heel veel mensen die vraag maar ik weet het echt niet. Dat is allemaal nog niet besproken. Heb jij nog tips wat ik moet vragen in het ziekenhuis?
Straks moet ik nog naar de verloskundige voor de intake bij hun, zal wel gewoon voor de informatie zijn want straks heb ik verder niks met hun te maken.
joyce, hoe was het bij de verloskundige?
Meiden hoe gaan jullie het doen met verlof enzo? Ik moet er van mijn teamleider over nadenken. Nou ik in onze cao gekeken maar kan niks vinden waar ik recht op heb enzo. En ik vond dat mijn teamleider maar een rare berekening maakte, hij zei als we van 12 december uit gaan en de kinderen 4 weken eerder geboren worden en dan daar voor 6 weken met verlof dan zit je in september. Nou stel je nou toch is voor dat ik me dan toch nog prima voel dan wil ik niet al in september thuis zitten straks komen die hummeltjes wel pas eind november. Ik wil gewoon 4 weken van te voren met verlof aanvragen omdat ik dan na die tijd langer heb.. Maar ik weet dus niet wat allemaal mijn rechten zijn dus ik heb maar een gesprek aangevraagd met iemand van personeelszaken.
En hoe hebben jullie de kraamzorg uitgekozen? Ik heb mijn verzekering bekeken die vergoed er 2 die hier in de buurt zijn. Maar ja hoe maak ik nou een keus tussen die twee.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Studiebol, PM bedoelt het betalen voor de combinatietest. De test kost rond de 125euro, zoals ik begrijp heeft pm er minder voor betaald omdat er geen bloedtest bij is gedaan.
Verlof gaat meestal 4 tot 6 weken voor de uitgerekende datum in.
Kraamzorg heb ik bij beide een informatiepakket opgevraagd en doorgelezen samen met mijn man, vervolgens in overleg met de verloskundige een keus gemaakt voor welk kraamzorgbureau ik zou kiezen.
Verlof gaat meestal 4 tot 6 weken voor de uitgerekende datum in.
Kraamzorg heb ik bij beide een informatiepakket opgevraagd en doorgelezen samen met mijn man, vervolgens in overleg met de verloskundige een keus gemaakt voor welk kraamzorgbureau ik zou kiezen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
ProudMama schreef:Huh? Daar heb ik de gyn nog nooit over gehoord.Twellie schreef:Razz88 schreef:joyce0606 schreef:Razz88 schreef:@PBG: Gelukkig heb ik vandaag geen hoofdpijn gehad ! ja ik neem inderdaad paracetamol, maar dat lijkt niet echt te helpen. Gelukkig heeft ze verder niets gevonden, waar het bloed vandaan zou kunnen komen. Hopelijk blijft het gewoon bij oud bloed, ofja beter dat het helemaal stopt
Angelsound is een soort versterker van geluid, het geeft geen echo- golven af ofzo...
Inderdaad dat denk ik dus ook, maar mijn verloskundige was er niet helemaal gerust op, mja prima ik gebruik m toch
Gast- Gast
Ja, klopt. Ik betaalde 60,00 voor alleen de nekplooimeting. Ze maakte er een leuke 3d echo van, dus het was de 60,00 meer dan waard .studiebol schreef:PM wat bedoel je met afrekenen? Haha ik snap je niet. Bedoel je dat je moet betalen voor die test?
Alleen als je boven de 36 bent wordt het vergoed.
Gast- Gast
@Razz: Als ik het niet vergeet zal ik het verhaal eens voorleggen aan de gyn maandag. Heb dan weer een andere, wie weet wat die te zeggen heeft
Gast- Gast
Nou ben benieuwd wat die erover te melden heeft :-)
Gast- Gast
@ Razz;Lijkt mij als die angelsounds niet veilig zouden zijn ze niet verkocht werden.....
@ Studiebol; zou anders gewoon ff een lijstje maken met vragen voor de VK/gyn kun je ook niks vergeten als je daar zit.
Nou hebben het gisteren de opa's en oma's en vriendjes en vriendinnetje verteld. Iedereen erg enthousiast
Ook op het werk verteld en collega op andere filiaal is ook zwanger en we schelen ongeveer een week dus weet niet of ze daar nou zo blij mee zijn
En en en.... de WWW staat op hyves
@ Studiebol; zou anders gewoon ff een lijstje maken met vragen voor de VK/gyn kun je ook niks vergeten als je daar zit.
Nou hebben het gisteren de opa's en oma's en vriendjes en vriendinnetje verteld. Iedereen erg enthousiast
Ook op het werk verteld en collega op andere filiaal is ook zwanger en we schelen ongeveer een week dus weet niet of ze daar nou zo blij mee zijn
En en en.... de WWW staat op hyves
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Uitgerekend in augustus en september
» Uitgerekend in de zomervakantie of in december
» Over 6 weken uitgerekend en nog geen namen, help!
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Uitgerekend in maart, april, mei
» Uitgerekend in de zomervakantie of in december
» Over 6 weken uitgerekend en nog geen namen, help!
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Uitgerekend in maart, april, mei
Pagina 19 van 40
Permissies van dit forum: