Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

+62
Caro
Rovine
Gizmo
Lynn_
Jilke
Arwyn
Susan
Sweety
nina
TNMN
sterremaan
Butterfly78
Tyrael
Monte
Hoochie
Jerry
Angela_1986
Sarah1985
Tania
Kqip
Sjaantje
Inge
nijntje4
mzcharlotte
Bubbelicious
Beachgirl
studiebol
Bliss
Elin
Mamasapje
Qiara
Zininzon
Elsje
Suus
Shisha
Koffieleut
Mermaid
Schaapke
Bolleke
Rumble
May
Parisienne
joyce0606
ExpressoB
Oasis
Lady4
Ilargi
Lejow
Mamsie
Atelier Madame
Xanna
Roxy89
Jeanette
patjuhhh
Zwoesj
TGR
Vanillivi
Laquisia
Tullow
Muppetje
Jordana
Mida4you
66 plaatsers

Pagina 14 van 19 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 19  Volgende

Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Susan za 9 apr 2011 - 23:07

AmiAmi schreef:Wat mij dan ook altijd te binnen schiet: hoe zouden de ouders over hun zoon denken in zo'n geval. Hij is overleden, zouden ze het dan ook vreselijk vinden met in hun achterhoofd dat hij andere mensen dit heeft aangedaan? Of zouden ze nog steeds onvoorwaardelijk van hun zoon houden?


Ik denk dat ze het vreselijk vinden, maar ook rouwen om hun zoon en hem missen en nog van hem houden. Tot voor gisteren was hij gewoon nog de jongen die ze al 24 jaar kenden, in een dag tijd moeten ze nu leren leven met het feit dat hij al tijden niet was wie ze dachten dat hij was, dat hij een van de vreselijkste daden die je maar kunt bedenken op zijn geweten heeft en dat hij ook nog eens dood is. Dat lijkt me teveel om te bevatten in een dag tijd, als je het al ooit kunt bevatten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:08

Ik denk niet dat de ouderliefde stopt op het moment dat je kind zoiets doet....
Ik denk wel dat al die emoties verwarrender zijn dan de emoties van welke andere nabestaanden dan ook....

Als je kind/partner wordt doodgeschoten door iemand, heeft het feit dat je een dader hebt om boos op te worden een heel duidelijke functie in je rouwproces...

Maar als dezelfde persoon dader en slachtoffer is, en daarbovenop (wat het echt ondraaglijk moet maken) nog tig andere mensen slachtoffer heeft gemaakt (ik heb het niet alleen over de doden en gewonden, maar over hun familie, de andere mensen die erbij waren etc) lopen alle processen door elkaar.
En boos worden op iemand die dood is, waar je zoveel van houdt en waaraan je niks meer kunt vragen, geen waarom, geen uitleg...en die persoon tegelijkertijd missen (een kind missen is als een lichaamsdeel missen)...

Afschuwelijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Sweety za 9 apr 2011 - 23:09

AmiAmi schreef:Wat mij dan ook altijd te binnen schiet: hoe zouden de ouders over hun zoon denken in zo'n geval. Hij is overleden, zouden ze het dan ook vreselijk vinden met in hun achterhoofd dat hij andere mensen dit heeft aangedaan? Of zouden ze nog steeds onvoorwaardelijk van hun zoon houden?

Die houden toch nog van hun zoon. Het is en blijft je kind. Maar ik denk wel dat ze zich schamen voor wat hij heeft gedaan. En dat ze zichzelf misschien wel de schuld geven.

Heb de foto gezien van de jongen... Ik snap werkelijk niet dat als mensen zelfmoord willen plegen waarom ze dan andere mensen met zich mee moeten nemen. Ik kan me daar zo boos om maken. En ik vind eigenlijk wel dat wat er in zijn afscheidsbrief stond bekend moet worden gemaakt. Zeker aan de slachtoffers en de inwoners van Alphen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 23:11

Sweety schreef:
AmiAmi schreef:Wat mij dan ook altijd te binnen schiet: hoe zouden de ouders over hun zoon denken in zo'n geval. Hij is overleden, zouden ze het dan ook vreselijk vinden met in hun achterhoofd dat hij andere mensen dit heeft aangedaan? Of zouden ze nog steeds onvoorwaardelijk van hun zoon houden?

Die houden toch nog van hun zoon. Het is en blijft je kind. Maar ik denk wel dat ze zich schamen voor wat hij heeft gedaan. En dat ze zichzelf misschien wel de schuld geven.

Heb de foto gezien van de jongen... Ik snap werkelijk niet dat als mensen zelfmoord willen plegen waarom ze dan andere mensen met zich mee moeten nemen. Ik kan me daar zo boos om maken. En ik vind eigenlijk wel dat wat er in zijn afscheidsbrief stond bekend moet worden gemaakt. Zeker aan de slachtoffers en de inwoners van Alphen.

Ik heb het al een paar keer gezegd, maar doe het nog maar een keertje. Als zelfmoord je belangrijkste doel is, lijkt me niet dat je 20 min met een machinegeweer om je heen gaat schieten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Sweety za 9 apr 2011 - 23:13

Daar heb je ook gelijk in Fauve. Daarom denk ik ook wel dat er wat in die brief zal staan.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Bolleke za 9 apr 2011 - 23:20

Ik denk ook aan de ouders van die jongen. Ik denk dat ze niet eens echt beseffen wat er gisteren gebeurd is, dat is niet in een dag te bevatten. Maar de wetenschap dat jouw kind zoiets aanricht lijkt mij verschrikkelijk.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 23:21

kruimelje schreef:Ik denk ook aan de ouders van die jongen. Ik denk dat ze niet eens echt beseffen wat er gisteren gebeurd is, dat is niet in een dag te bevatten. Maar de wetenschap dat jouw kind zoiets aanricht lijkt mij verschrikkelijk.

Nou inderdaad...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Lynn_ za 9 apr 2011 - 23:21

kruimelje schreef:Ik denk ook aan de ouders van die jongen. Ik denk dat ze niet eens echt beseffen wat er gisteren gebeurd is, dat is niet in een dag te bevatten. Maar de wetenschap dat jouw kind zoiets aanricht lijkt mij verschrikkelijk.
Nou, inderdaad. Daar had ik ook al over nagedacht. Vreselijk voor die ouders...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Rumble za 9 apr 2011 - 23:27

Dankjewel Sweety en Lejow! Mijn man en ik hebben inderdaad heel veel steun aan elkaar gelukkig, raken er ook maar niet over uitgepraat.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Lynn_ za 9 apr 2011 - 23:28

Nucia, ik denk dat het voor jou heel goed is geweest dat jouw man het ook meegemaakt heeft. Nu kun je die ervaring 'delen'. Hij weet precies wat jij hebt gezien/gehoord en andersom. Ontzettend veel sterkte toegewenst.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Lejow za 9 apr 2011 - 23:28

Nucia schreef:Dankjewel Sweety en Lejow! Mijn man en ik hebben inderdaad heel veel steun aan elkaar gelukkig, raken er ook maar niet over uitgepraat.

Nee.. dat kan ik begrijpen!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Inge za 9 apr 2011 - 23:36

Nucia, wat fijn dat jij en je man veel steun aan elkaar hebben... verschrikkelijk dat jullie er bij waren Sad hug
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  mzcharlotte za 9 apr 2011 - 23:47

Ik kan me voorstellen dat jullie er niet over uit raken gepraat Nucia, zo'n gebeurtenis heeft zo'n heftige impact en zeker als je weet dat het heel anders had kunnen lopen als je een andere beslissing had gemaakt. Alhoewel jullie elkaar hebben en elkaar begrijpen, is het misschien niet verstandig om even een orienterend babbeltje te maken met slachtofferhulp?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Rumble zo 10 apr 2011 - 0:00

zegmaar_ schreef:Ik kan me voorstellen dat jullie er niet over uit raken gepraat Nucia, zo'n gebeurtenis heeft zo'n heftige impact en zeker als je weet dat het heel anders had kunnen lopen als je een andere beslissing had gemaakt. Alhoewel jullie elkaar hebben en elkaar begrijpen, is het misschien niet verstandig om even een orienterend babbeltje te maken met slachtofferhulp?

Ik heb zelf niet hele goede ervaringen met slachtofferhulp mbt een andere situatie, maar we kijken het de komende paar dagen nog even aan. Mocht het te heftig zijn om zelf te "verwerken" dan kunnen we altijd nog kijken of we iets van hulp willen. Lief dat je meedenkt.

Jij ook bedankt, Inge!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Gizmo zo 10 apr 2011 - 0:14

Sterkte Nucia... En blijven praten he, dat kan ook hier.

Gisteren heb ik dit topic ook vanaf het begin gevolgd, was ook beetje in shock van het hele gebeuren. Ik hoorde het op de radio, en meteen gingen mijn gedachten naar; wie ken ik in Alphen, waar zouden ze nu zijn....
Ik heb daar een vriendin wonen, en nog een vriendin in de buurt. En beide zouden eigenlijk rond dat tijdstip boodschappen gaan doen daar, maar de een besloot eerder te gaan, en de ander toch maar niet. Pff, wat was ik opgelucht.
En dan voel ik me daar weer schuldig over, tegenover degenen die daar wel iemand zijn verloren......

Ik las ook nog op de Telegraaf gisteren over mogelijke bommen in winkelcentra in Alphen, maar dus ook in Leiden. Aangezien ik daar woon, kwam het nog dichterbij als het ware....

Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Laquisia zo 10 apr 2011 - 0:38

Onbegrijpelijk. Ik heb ernorme ruzie met een vriendin. Zij is er compleet over gevallen dat ik zo van slag ben na deze verschrikkelijke gebeurtenis. Volgens haar stel ik mij aan omdat ik gister van slag was en moest huilen. Ik ben er toch niet bijgeweest? Nee. Ik ben er inderdaad niet bij geweest en nee, ik heb geen bekenden die het leven hebben verlaten. Maar ik leef wel mee met alle mensen die getraumtiseerd zijn en momenteel door een hel gaan. De mensen die een geliefde kwijt zijn geraakt. Het kindje dat waarschijnlijk wees is geworden. De ouders van de jongen die dit bloedbad heeft aangericht.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Jeanette zo 10 apr 2011 - 0:47

Leah, wat een rare reactie van je vriendin zeg! Het is toch logisch dat je er van onder de indruk bent? Vind het behoorlijk hypocriet zelfs, het gaat niet om een snoepje dat is gestolen uit de Jamin.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Laquisia zo 10 apr 2011 - 0:52

Ik begrijp haar echt niet. Ik ben een gevoelig en gemotioneerd persoon. En los daar van is het toch verschrikkelijk wat er gister is gebeurd?
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Jeanette zo 10 apr 2011 - 0:55

Ja precies. En dat zij er zo nochalant op reageert vind ik erg raar. Het zou maar bij haar zelf gebeuren, dan piept ze wel anders. Ik kan daar ook niet tegen dat mensen net doen alsof het niks is. Dat getuigt van erg weinig empatisch vermogen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:56

Jeanette schreef:Ja precies. En dat zij er zo nochalant op reageert vind ik erg raar. Het zou maar bij haar zelf gebeuren, dan piept ze wel anders. Ik kan daar ook niet tegen dat mensen net doen alsof het niks is. Dat getuigt van erg weinig empatisch vermogen.
Ik denk dat dat het voor heel veel mensen is.. Ver van m`n bed show, zeg maar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:58

_Leah_ schreef:Onbegrijpelijk. Ik heb ernorme ruzie met een vriendin. Zij is er compleet over gevallen dat ik zo van slag ben na deze verschrikkelijke gebeurtenis. Volgens haar stel ik mij aan omdat ik gister van slag was en moest huilen. Ik ben er toch niet bijgeweest? Nee. Ik ben er inderdaad niet bij geweest en nee, ik heb geen bekenden die het leven hebben verlaten. Maar ik leef wel mee met alle mensen die getraumtiseerd zijn en momenteel door een hel gaan. De mensen die een geliefde kwijt zijn geraakt. Het kindje dat waarschijnlijk wees is geworden. De ouders van de jongen die dit bloedbad heeft aangericht.
Wow, die vriendin van je heeft ook het inlevingsvermogen van een garnaal..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:59

Nucia, ga jij vanavond?

Dit las ik op Twitter: De vader wierp zich op zijn ene dochter terwijl hij zag dat zijn andere dochter in het hoofd werd geschoten.

Verschrikkelijk. Ik ga vanavond waarschijnlijk wel naar de wake die nu georganiseerd wordt, hopelijk kan ik het daarna een plekje geven en het wat makkelijker laten rusten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Laquisia zo 10 apr 2011 - 1:06

Storm schreef:
_Leah_ schreef:Onbegrijpelijk. Ik heb ernorme ruzie met een vriendin. Zij is er compleet over gevallen dat ik zo van slag ben na deze verschrikkelijke gebeurtenis. Volgens haar stel ik mij aan omdat ik gister van slag was en moest huilen. Ik ben er toch niet bijgeweest? Nee. Ik ben er inderdaad niet bij geweest en nee, ik heb geen bekenden die het leven hebben verlaten. Maar ik leef wel mee met alle mensen die getraumtiseerd zijn en momenteel door een hel gaan. De mensen die een geliefde kwijt zijn geraakt. Het kindje dat waarschijnlijk wees is geworden. De ouders van de jongen die dit bloedbad heeft aangericht.
Wow, die vriendin van je heeft ook het inlevingsvermogen van een garnaal..

Tja, het blijkt dat empathie niet haar beste eigenschap is. :shock:

Maple, ik denk persoonlijk dat het vanavond heel erg heftig zal worden maar dat je door alle tranen heen toch enige troost en steun bij elkaar kunt vinden. Sterkte. hug
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:50

Om 15u is er weer een persconferentie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Arwyn zo 10 apr 2011 - 1:59

Maple schreef:Nucia, ga jij vanavond?

Dit las ik op Twitter: De vader wierp zich op zijn ene dochter terwijl hij zag dat zijn andere dochter in het hoofd werd geschoten.

Verschrikkelijk. Ik ga vanavond waarschijnlijk wel naar de wake die nu georganiseerd wordt, hopelijk kan ik het daarna een plekje geven en het wat makkelijker laten rusten.

OmG, wat heftig.. Je zou dat maar zien als vader Sad
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn - Pagina 14 Empty Re: Schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 14 van 19 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum