Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij wel eens gepest?

+39
Mariposa
SuperGrover
Blond
Arwyn
Rouxxxe
Floor
Caresses
Oasis
Koffieleut
Alias
Angela_1986
Tazz
Sterre
Sarah1985
Zeester
Silver
Mint
Merai
Ilargi
Toet
Lynn_
Laquisia
Gizmo
Jeanette
_DoI
Tiara
_Lacey_
Cheesegirl
loura
smooch
Burn
Phileine
Suus
M-G
Caramba
Beachgirl
Lotus
Tullow
May
43 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij wel eens gepest? - Pagina 4 Empty Re: Ben jij wel eens gepest?

Bericht  Silver vr 18 maa 2011 - 8:08

Tea-Leaf schreef:Youandi ik heb echt respect voor je. Waren alle leerkrachten maar zo.

+1 En niet alleen nu, maar waren ze vroeger ook maar zo......
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sarah1985 vr 18 maa 2011 - 8:18

vanaf groep 1-4 zat ik op een leuke school, in groep 5 ging ik na een andere school vanaf dag 1 gepest door 1 jongetje ik kwam elke dag huilend thuis. In groep 7 kwamen we op een school waar mijn broer ook zat en toen durvde hij niks meer.
Ik werd altijd gepest omdat ik een bril had. Ze scholden me uit voor scheele en brilsmurf.

Op de middelbare school de eerste 2 jaar ook gepest zat in een klas met 13 jongens en 3 meisjes nou dat was een hel.

Op het mbo werd ik door de hele klas genegeerd dat ik toen zelfs gestopt ben.

Toen ik een baan had in een winkel was het niet echt pesten maar niet leuk, zo moest ik altijd alleen om pauze

Mijn oppaskindje word ook erg gepest op school die volgt nu een training via school rots en water training mischien dat iemand dat kent
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sterre vr 18 maa 2011 - 8:54

Ik ook, in groep 7 en 8 van de basisschool. Ik kan er niet exact de vinger op leggen waarom, behalve dat ik geen meeloper was en bevriend was met een meisje wat voor mij werd gepest. Ze hebben me gezegd dat ik niet genoeg schold, dat ik raar reageerde (?), en vanaf toen werd ik een tijdje buitengesloten. Als laatste gekozen met gym, in de pauze weinig aansluiting vinden, en er werd nageroepen dat ik stomme kleren droeg. Tsja, ik was 11 en koos dat toen nog niet zelf uit. Als ergste kan ik me herinneren dat klasgenootjes me sloegen met een springtouw. Ik was daartegen gewoon niet weerbaar, eerder alleen verbaasd en daarna verdrietig.

Gelukkig ben ik daarna nooit meer gepest, maar op de middelbare school heb ik me wel lang minder waard gevoeld dan anderen, en ik ging met de niet-populaire mensen om omdat dat veilig was. Toch een erg leuke tijd gehad, maar als ik denk aan hoe ik mezelf opstelde en me lang minder waard heb gevoeld is het toch wel heftig.

---
Ik vind het ook erg om te lezen wat meiden hebben meegemaakt. Hoe hard kunnen kinderen zijn he...

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 9:05

Ik ben vroeger wel eens, niet heel vaak hoor, maar soms wel eens gepest door twee meisjes die bij mijn broertje in de klas zaten. Twee jaar jonger dus, maar ik was klein en zij waren vrij lang voor hun leeftijd en dus langer dan ik, en dat was soms best intimiderend. Wara het om ging en hoe het precies ging weet ik eigenlijk al niet eens meer. Maar ik vind het eigenlijk wel leuk om te zien dat ik één van hen nu op hyves heb en we daar echt ontzettend leuk kunnen kletsen enzo. We hebben dezelfde soort humor, leuk om te zien.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 9:11

Youandi schreef:Ik ben trouwens juf en heb dit jaar een meisje in de klas dat al haar hele schoolloopbaan gepest word.

Wat ontzettend lief van je!

Pesten is wel het meest vreselijke wat je kan overkomen vind ik. Ik ben zelf ook flink gepest.. En voelde me hier heel verdrietig over, en heb er nog steeds veel moeite mee om mezelf te laten zien in een groep.

Gast
Gast

Bericht  Tazz vr 18 maa 2011 - 10:06

*

Laatst aangepast door Tazz op ma 21 maa 2011 - 7:58; in totaal 1 keer bewerkt
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Silver vr 18 maa 2011 - 10:09

Heftig, maar wel mooi dat je trots kan zijn op wat je tot nu toe bereikt hebt. Belemmert dat onzekere jou ook in je doen en laten in je dagelijkse leven op bijv je werk als ik vragen mag?
En dat directe werd daar niet altijd even goed op gereageerd?
Ik herken het heel erg namelijk en ik worstel er nu wat mee op mijn nieuwe stage.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Angela_1986 vr 18 maa 2011 - 10:21

Vilein schreef:
Ik heb er in het dagelijks leven nog steeds wel last van. Vriendschappen sluiten en uberhaupt contact maken met anderen vind ik erg lastig en daarnaast heb ik geestelijk ook wel een klap gehad. Ik ben hard bezig om het verleden te verwerken en wat assertiever te worden.

Ik ben ook gepest in de 2e klas van de middelbare school; genegeerd, buiten gesloten, spullen werden gejat, vervelende opmerkingen, enzovoorts. Ik denk dat ik het negeren/buiten gesloten worden misschien nog wel het ergste vond... hierdoor heb ik dus ook nog steeds moeite met wat Vilein al beschrijft hierboven.
Heb heel wat pauzes doorgebracht op de wc omdat er niemand was waar ik bij 'mocht' staan, wat duurde die lang zeg...

Leraren deden ook weinig, ik had een mentor en dat was echt een k*twijf! Zij vond dat ik maar wat assertiever moest worden, de pesters kon ze toch niet veranderen en aanspreken had volgens haar weinig zin... scratch Natuurlijk moest ik mezelf ook veranderen, niet over me heen laten lopen enzo maar een beetje steun daarbij zou wel prettig zijn geweest. Gelukkig vond ik later wel steun bij de conrector, wat ben ik blij geweest met die man zeg!!!

@degene die lerares is en het meisje uit haar klas zo goed helpt (sorry, ben je naam vergeten Embarassed ); echt goed om te lezen dat er dus wel leerkrachten zijn die er actie op ondernemen! cheers
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:27

Nee nooit

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:31

Nee, ik ben nooit gepest. Ik vind het wel heel erg voor de mensen die het overkomen is. Ik denk dat het je een ander mens maakt.

Gast
Gast

Bericht  Tazz vr 18 maa 2011 - 10:54

*

Laatst aangepast door Tazz op ma 21 maa 2011 - 7:57; in totaal 1 keer bewerkt
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Alias vr 18 maa 2011 - 11:12

Dat is wel schrikken hoe veel mensen er gepest zijn. Wat erg! Ik hoop echt dat de scholen er tegenwoordig meer tegen doen (in elk geval binnen de schooltijd).

In het derde jaar van mijn middelbare school ben ik gepest door een paar klasgenoten. Geen lichamelijke acties of bedreigingen, maar wel erg gemene opmerkingen en onzekerheid aanpraten. Dit is maar een periode van een paar maanden geweest, maar voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid. Na dat schooljaar ging ik naar een andere klas en gingen de pesters naar een andere locatie van de school. Toen was ik er gelukkig van af. Gelukkig had ik wel vriendinnen waardoor ik me nooit echt helemaal alleen heb gevoeld.

Ik schrik er echt van hoe veel erger het bij sommigen geweest is. Het is echt erg dat je zelfs lang na die tijd nog last hebt van de gevolgen van het pesten. Pesten zou verboden moeten worden.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:49

Jeetje zeg, wat een verhalen allemaal!

Ik vind Youandi een hele coole juf smile

Ik en ook gepest, vooral op de basisschool. Ik werd uitgescholden omdat ik een bril had en omdat ik dik zou zijn. Nu zie ik in dat ik toen helemaal niet dik was, nu ben ik helaas wel dikker dan de gemiddelde persoon, beetje jammer, maar gelukkig word ik nu niet gepest Wink

Op een dag op de basisschool ging ik tussen de middag naar huis, ik was toen 11 of 12 en had dus de huissleutel en lunchte gewoon thuis. Ik heb toen zo zitten huilen, ik kon er niet meer tegen. Ik heb toen huilend mijn vader op gebeld op zijn werk omdat ik niet meer wist wat ik moest. Hij heeft toen tegen me gezegd dat ik die middag thuis moest blijven en hij heeft de school gebeld. Mijn leraar die ik toen had was een slappe zak en deed niks tegen het pesten. Hij heeft die middag toen wel een soort praatje voor de klas gehouden en heel even leek het beter te gaan, maar toen besloot die leraar om een pest-project te beginnen in de klas. Het grootste deel van de klas gaf mij daar de schuld van ("door jou moeten we aan dit kutproject werken") en toen ging het pesten weer verder.

Toen ik mijn introductiedagen had van de middelbare school was iedereen zo aardig tegen me en niemand lachte me uit of schold me uit en ik kwam toen jankend thuis omdat ik zo verbaasd en opgelucht was dat iedereen aardig tegen me deed.
Later ben ik nog wel eens uitgescholden op de middelbare school maar daar trok ik me weinig van aan.

Wel heb ik een jaar of drie geleden bij een bedrijf gewerkt waar ik erg vervelend behandeld werd door mijn leidinggevende, maar ik vind het wel weer iets te ver gaan om dat pesten te noemen. Ik heb daar overigens wel ontslag genomen omdat ik er niet meer tegen kon hoe zij tegen mij deed.

Ik weet niet meer wie het zei, maar iemand hier in het topic zei dat ze zich sterk voelde als ze de pesters tegenkwam. Ik heb dat ook! Ik voel me dan trots en ben helemaal niet onzeker meer.

Ik vind het echt heftig om te horen hoeveel meiden hier zijn gepest en ik vind het ook erg dat het nu nog zoveel gebeurt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:50

Dank jullie wel voor de complimenten... Embarassed

Ik zie het als m'n plicht om op te komen voor leerlingen die zich niet prettig voelen in de klas.
Dit meisje weet echt niet meer hoe ze moet reageren, want álles is fout in de ogen van de klasgenoten.
Al heel vaak heb ik geprobeerd te bemiddelen, heb ik gesprekken in de klas geleid over het onderwerp, etc., maar dit pestgedrag tegenover het meisje zit zo diepgeworteld, dat het voelt als vechten tegen iets onzichtbaars.

Een praktijkvoorbeeld:
Afgelopen week was het meisje (E.) ergens teleurgesteld in. Ze keek wat boos. Een klasgenoot: 'Je moet huilen he?'. E. meteen: 'Nee, dat hoef ik NIET'. De jongen: 'Echt wel, ik zie het toch'. E.: 'Nee, dat doe ik NIET!'. De jongen: 'Nou, dan in ieder geval half!' E.: 'NEE, dat doe ik NIET!'... Nou, zo zou het nog wel even doorgegaan zijn, als ik niet had ingegrepen. E. reageert óveral op, omdat ze zich wil verdedigen én vanwege haar Pdd-nos. Op zo'n moment zeg ik gewoon luidop wat ik denk. In dit geval: 'E., stop. Als je steeds reageert op zo'n opmerking, dan gaat je klasgenoot alleen maar door. Hij vind het leuk om te zien dat jij zo reageert. Probeer maar te negeren.'
Op die wijze probeer ik zowel pester als gepeste te helpen. Ik bespreek alles openlijk.

Ik heb dit nog nooit zo extreem meegemaakt (gelukkig maar...), dus ik doe wat ik kan. Daar ben je als leerkracht toch ook voor?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:50

Ik ben behoorlijk erg gepest.
Van de eerste klas (groep drie) tot ver in de middelbare schooltijd, ik geloof enkel het examenjaar niet echt heel erg meer...

Ik snap het wel, ik was (ben nog wel een beetje) een heel makkelijk doelwit.

Gast
Gast

Bericht  Laquisia vr 18 maa 2011 - 11:54

Paris1985 schreef:

Mijn oppaskindje word ook erg gepest op school die volgt nu een training via school rots en water training mischien dat iemand dat kent

Wat goed dat je oppaskindje de Rots & Water training volgt. Die mag ik ook geven. Ik heb de curcus bij Menno Tuik gevolgd. Hopelijk helpt het jouw oppaskindje ook bij zijn/haar weerbaarheid.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:56

Dolores schreef:Ik ben behoorlijk erg gepest.
Van de eerste klas (groep drie) tot ver in de middelbare schooltijd, ik geloof enkel het examenjaar niet echt heel erg meer...

Nee, dat is NIET te begrijpen. Niemand hoort gepest te worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:57

Youandi schreef:

Begrijpen is toch niet hetzelfde als goedkeuren?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:58

_Leah_ schreef:
Paris1985 schreef:

Wat goed dat je oppaskindje de Rots & Water training volgt. Die mag ik ook geven. Ik heb de curcus bij Menno Tuik gevolgd. Hopelijk helpt het jouw oppaskindje ook bij zijn/haar weerbaarheid.

Dat is een heel goede training! Daar kan een kind goed weerbaar van worden. Wel heel consequent onderhouden, anders werkt het na een half jaar/ een jaar niet meer...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 12:05

Dolores schreef:
Youandi schreef:

Begrijpen is toch niet hetzelfde als goedkeuren?

Ik pikte uit jouw opmerking op dat je het wel enigszins kunt accepteren, omdat je het eigenlijk wel een beetje logisch vindt.
Ik reageer, omdat ik duidelijk wil maken dat niemand het verdiend om gepest te worden, hoe je er ook uit ziet, hoe je ook bent. Iedereen verdient het om zichzelf te kunnen zijn.. Jij ook. Waarom zou je een gemakkelijk doelwit zijn? Je bent toch een mens, net als ieder ander? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Koffieleut vr 18 maa 2011 - 20:14

Ik ben vroeger ook gepest, ik was de laatste 2 jaar van de lagere school het pispaaltje van de klas, ook in de brugklas werd ik nog gepest daarna is het gelukkig gestopt.

Ik heb daaraan wel een aantal dingen over gehouden zoals een erg laag zelfbeeld. Ook vind ik het moeilijk mensen te vertrouwen. De laatste jaren heb ik geleerd om de dingen die er gebeurd zijn een plekje te geven (ik dacht alles wel verwerkt te hebben, maar dat bleek niet zo te zijn....) en zit ik weer een stuk beter in mijn vel.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 20:47

Wat een vreselijke verhalen Sad

Ik ben zelf gepest in de lagere klassen maar nooit extreem. Ik was trouwens wel altijd zo'n meisje die iedereen erbij wilde betrekken, ik kon er echt niet tegen als iemand gepest werd. Mijn beste vriendin van toen heeft wel eens gezegd dat ze zonder mij echt de lul was geweest.

Oh, ik sprak trouwens een paar maand terug een meid die bij mij in de klas zat in de eerste van de pabo. Zij is best wel stevig en was dat toen ook al. Er waren gewoon mensen in mijn klas (pabo hè?!) die haar weg gepest hebben, opmerkingen achter haar rug om maakten, haar uitscholden enzovoort. Dat is toch bizar? Die mensen staan nu voor de klas gewoon. En dat meisje durft nu niet meer te studeren.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 20:55

Ik ben nooit echt gepest maar had wel een gelijksoortig probleem namelijk dat ik nergens echt bijhoorde. Ik heb altijd vriendjes en vriendinnetjes gehad maar nooit een hele groep, zoals veel hadden. Die deden dan alles samen. Ik had bijvoorbeeld een vriendin uit een andere klas, die zat in zo'n groep. Dan ging ik wel eens mee maar die mensen kenden mij natuurlijk niet en zo had ik allemaal losse vrienden uit verschillende klassen waarmee ik omging.

Deels mijn eigen schuld...ik had alleen zin om te gaan met mensen bij wie ik me prettig voelde, en deed dus ook niet mijn best bij een hele groep in de smaak te vallen. Als ik terugkijk had ik vast best een afwijzende, kritische houding waardoor ik voor sommigen best onbenaderbaar was maar dat zag ik toen niet en was hier wel ongelukkig door. Ook kreeg ik van vreemden wel eens opmerkingen, dat ik dik of lelijk was en dat trok ik me enorm aan, was dan ook enorm onzeker. Ik werd dus nooit geslagen of structureel gepest maar wel eens opmerkingen omdat ik best een vreemde eend in de bijt was.

Ik heb nu wel een vriendengroep maar dat is echt zo gegroeid. Ben nog steeds onzeker en durf niet goed in nieuwe groepen mensen te zijn, dan voel ik me doodellendig en onzeker.

Gast
Gast

Bericht  Phileine vr 18 maa 2011 - 21:58

Giacomo schreef:Wat een vreselijke verhalen Sad

Ik ben zelf gepest in de lagere klassen maar nooit extreem. Ik was trouwens wel altijd zo'n meisje die iedereen erbij wilde betrekken, ik kon er echt niet tegen als iemand gepest werd. Mijn beste vriendin van toen heeft wel eens gezegd dat ze zonder mij echt de lul was geweest.

Oh, ik sprak trouwens een paar maand terug een meid die bij mij in de klas zat in de eerste van de pabo. Zij is best wel stevig en was dat toen ook al. Er waren gewoon mensen in mijn klas (pabo hè?!) die haar weg gepest hebben, opmerkingen achter haar rug om maakten, haar uitscholden enzovoort. Dat is toch bizar? Die mensen staan nu voor de klas gewoon. En dat meisje durft nu niet meer te studeren.

Ik ben tijdens mijn eerste jaar op de pabo ook gepest. Als ik het mensen vertel, kunnen ze het bijna niet geloven. Op een gegeven moment ging het zover dat niemand meer met mij wilde praten. Als ik iets tegen ze zei, dan negeerden ze mij gewoon. De reden was dat ze het niet eerlijk vonden dat ik af en toe eerder weg mocht of later begon. Dit had te maken met fibromyalgie, waar ik toen erg veel last van had. Ik heb dat wel verteld, maar ondanks dat ze het wisten bleven ze het oneerlijk vinden.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Oasis vr 18 maa 2011 - 22:26

Ik ben helaas ook gepest ja, laatste drie jaar van de basisschool en eerste twee jaar van de middelbare school. Ik werd opgewacht na schooltijhd, vormden ze met zo'n vijf man een rij zodat ik er niet door kon. Mijn kleding werd verstopt na de gym. Als we een presentatie hadden voor de klas, werd mijn stem nagedaan of werd er expres gelachen om mij nog zenuwachtiger te maken. Er werden ook roddels over mij verspreid. Ik ben aan het einde van het tweede jaar op de middelbare school naar de directeur gestapt omdat ik er toen niet meer tegen kon. De pesters werden erbij geroepen dus ik vreesde al voor het ergste. Maar wonderbaarlijk genoeg is het vanaf toen een heel stuk geminderd en het jaar daarna was het over!

Helaas heb ik er wel iets aan over gehouden, mijn zelfbeeld is heel slecht en ik ben er nooit van overtuigd dat ik ergens goed in ben. Ik zou willen dat kinderen beseffen wat ze aanrichten als ze iemand pesten!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: