Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester?

+41
strawberry
Bacio
Jasmine
SDL
Catwoman79
M-G
Ilovethe90s
Parel
*Lookie*
Blond
Viva
mo-lola
Phileine
Pruim
Toet
Katrien
Fortissimo
Mari
Rouxxxe
Carra
RioolSpook
Caramba
Zwerver
Lot
SuperGrover
M_as
Lady Starstruck
TukTuk
June
Mermaid
Pommes
Carmen_
Elliot
Alex
_Lacey_
Minx
Sarah1985
Aagje!
Lenthe
Kowalski
Steep
45 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester? Empty Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester?

Bericht  Steep di 15 jan 2013 - 10:29

De herhaling van gepest is nu op tv en ik zit me ontzettend op te vreten over de drie pesters. Ik vraag me toch af wat er door hun hoofd gingen ten tijde van het pesten maar ook wat ze er nu van vinden. Ze claimen dat ze niet meer weten dat ze haar hebben gepest, dat lijkt me wat apart.

Naar aanleiding van dat programma ging ik bij mezelf na of ik ooit heb gepest of ben gepest. Gelukkig is bij mij de conclusie dat dat niet is gebeurd. Zijn jullie gepest of hebben jullie weleens gepest?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester? Empty Re: Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester?

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 10:32

Ik zat er inderdaad ook al over na te denken.

Ik ben gelukkig niet gepest. Zelf heb ik ook niet gepest, maar ik schaam me nog steeds wel dat ik toendertijd niet voor iemand op ben gekomen die gepest werd. Ik pestte niet mee, maar ik durfde ook niet voor haar op te komen, terwijl ik dat wel had willen doen. Maar dat hoort denk ik ook een beetje bij het (mijn) kind zijn denk ik.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester? Empty Re: Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester?

Bericht  Lenthe di 15 jan 2013 - 10:33

Nee, ik ben (gelukkig) nooit gepest en heb nooit gepest.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aagje! di 15 jan 2013 - 10:35

Ja ik ben gepest op de middelbare met alleen maar nare opmerkingen, met als gevolg dat ik nu eigenlijk nooit positief over mezelf denk en niets positiefs aan mezelf kan noemen
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Sarah1985 di 15 jan 2013 - 10:38

Ja ik ben gepest 1 pester is nu een vriendin van mijn broer en doet ze ineens heel aardig. Dat vind ik erg moeilijk. Ook een stond ze met een groep vrienden van mijn broers in mijn huis. Niet fijn zn iemand in je veilige omgeving
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx di 15 jan 2013 - 10:42

Ja ik ben gepest, op de basisschool. Ik heb hier zelf een deel van verdrongen. Ik weet dat ik gepest ben maar hoe en wat precies weet ik gewoon echt niet meer.
Ik kan het nooit meer precies na vragen maar ik vermoed dat het een groot deel jaloezie was. Daarbij was ik een makkelijk slachtoffer.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  _Lacey_ di 15 jan 2013 - 10:43

Minx schreef:Ja ik ben gepest, op de basisschool middelbare school. Ik heb hier zelf een deel van verdrongen. Ik weet dat ik gepest ben maar hoe en wat precies weet ik gewoon echt niet meer.
Ik kan het nooit meer precies na vragen maar ik vermoed dat het een groot deel jaloezie was. Daarbij was ik een makkelijk slachtoffer.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Alex di 15 jan 2013 - 10:46

Moet je erover nadenken om te weten of je gepest bent? Als je gepest bent hoef je daar echt niet over na te denken.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Elliot di 15 jan 2013 - 10:47

Ik geloof mensen die zeggen dat ze nooit hebben gepest niet. Iedereen pest wel eens, er vallen zoveel dingen onder pesten. Soms doe je het niet eens bewust.

Dus ja, ik heb wel eens gepest en ik ben ook wel eens gepest. Niet heel erg gelukkig.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Carmen_ di 15 jan 2013 - 10:48

Ik ben zo ernstig gepest dat ik bij het zebrapad hoop dat ik mijn rem voor gas aan ga zien.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Pommes di 15 jan 2013 - 10:49

Ik ben ook gepest op de middelbare school. Maar wat ik me afvraag, waarom zou je 20 jaar na dato je pesters nog willen spreken/confronteren? Heb het programma al eens eerder gezien en ook daar ontkenden de pesters hun gepest, en in hun beleving was het niet zo erg. Denk dat als de pesters het nu nig ontkennen dat je dan nog erger gekwetst bent. En betekent een simpele sorry na zoveel jaar dan toch zoveel? Want de aflevering die ik dag werd er naar mijn idee ook alleen sorry gezegd om er vanaf te zijn en ze niet meer wisten/ontkenden gepest te hebben.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Elliot di 15 jan 2013 - 10:52

Carmen_ schreef:Ik ben zo ernstig gepest dat ik bij het zebrapad hoop dat ik mijn rem voor gas aan ga zien.
Dit heb je al eens eerder gezegd, en ik vind het nog steeds een absurde opmerking. Ik begrijp best wel dat je, bij gebrek aan een beter woord, beschadigd bent door het pesten en dat je de 'daders' niet kunt luchten of zien, maar doelbewust aanrijden?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Alex di 15 jan 2013 - 10:52

Wellicht hebben anderen die behoefte, Pommes. Ik heb die niet, ik zou mijn pesters niet meer onder ogen willen komen. Waarom zou ik, zij hebben mijn leven voor een deel verwoest. Een ander kan daar natuurlijk juist wel iets aan hebben.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 10:55

Alex schreef:Moet je erover nadenken om te weten of je gepest bent? Als je gepest bent hoef je daar echt niet over na te denken.

Is dat een reactie op mij? Want ik bedoelde met nadenken, dat het programma me aan het denken had gezet. Gewoon, over pesten op zich, over de pesters, over de gepeste vrouw etc. Ik hoef er niet over na te denken of ik gepest ben inderdaad Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester? 561177
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Mermaid di 15 jan 2013 - 10:56

Ik ben nooit bewust gepest. Wel was ik altijd het meisje dat geen aansluiting vond bij de rest van de klas. Was op de basisschool, middelbare school en ook op het HBO nog. Blijkbaar vind ik niet zo makkelijk aansluiting, ben altijd een beetje de einzelgänger.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 10:57

Ja, ik ben gepest. En dan niet alleen uitschelden, maar ook in een hoekje worden gedrukt, nooit worden uitgekozen voor een groepje, opgewacht worden, met niemand mogen spelen etc. etc. etc.

Maar bij mij was het ook nog een bepaalde manier van aantrekken/afstoten. Het ene jaar hoorde ik er helemaal bij, het andere jaar kwam ik op school en had ik het opeens gedaan. En dat is zo jaren doorgegaan. Ik dacht de pestkoppen te kunnen ontlopen door én naar een andere school te gaan en naar een hogere klas, maar mijn leraar besloot me verkeerd te plaatsen en toen was het weer hel.

En pesten? Nee, dat heb ik nog nooit gedaan. Toen een klasgenoot dacht dat ik dat wel deed, heeft ze me gebeld en hebben we het uitgesproken. Daarna was het gewoon goed.

Laatst aangepast door Maura op di 15 jan 2013 - 10:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Alex di 15 jan 2013 - 10:57

Kowalski schreef:
Alex schreef:Moet je erover nadenken om te weten of je gepest bent? Als je gepest bent hoef je daar echt niet over na te denken.

Is dat een reactie op mij? Want ik bedoelde met nadenken, dat het programma me aan het denken had gezet. Gewoon, over pesten op zich, over de pesters, over de gepeste vrouw etc. Ik hoef er niet over na te denken of ik gepest ben inderdaad Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester? 561177

Oh, dan vatte ik je reactie verkeerd op. Maar TO 'ging bij zichzelf na' of ze gepest was. Dat was meer aanleiding van mijn reactie.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 10:58

Alex schreef:
Kowalski schreef:

Oh, dan vatte ik je reactie verkeerd op. Maar TO 'ging bij zichzelf na' of ze gepest was. Dat was meer aanleiding van mijn reactie.

Oké ik snap 'm. Maar inderdaad, het is (helaas) niet iets waar je over na zou moeten denken.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Carmen_ di 15 jan 2013 - 11:00

Elliot schreef:
Carmen_ schreef:Ik ben zo ernstig gepest dat ik bij het zebrapad hoop dat ik mijn rem voor gas aan ga zien.
Dit heb je al eens eerder gezegd, en ik vind het nog steeds een absurde opmerking. Ik begrijp best wel dat je, bij gebrek aan een beter woord, beschadigd bent door het pesten en dat je de 'daders' niet kunt luchten of zien, maar doelbewust aanrijden?
ja, ik gok dat mijn hersenen het dan even niet meer doen. Die van hun hebben nooit gewerkt dus merk je niets aan. Overigens niet doelbewust, ik hoop dat mijn iq dan even hun niveau haalt.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Minx di 15 jan 2013 - 11:02

Ik ben mijn pesters meerdere keren onder ogen gekomen. En ik kan zeggen dat ik ze heb vergeven. Hun situatie was op dat moment dusdanig vervelend dat ze een uitlaatklep zochten. Helaas ben ik dat geworden. Ik weet niets meer van de pesterijen af maar het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben. Natuurlijk ben ik nog wel eens onzeker maar was ik dat zonder hun niet geweest. Dat weet je gewoon niet.
Als ik kijk naar de pesters ze hebben het echt niet makkelijk gehad in hun leven.
De ene had op dat moment haar ouders in scheiding liggen. Ik weet dat zij er later heel veel moeite mee had om zich aan iemand te binden.
De ander had ook zijn ouders in scheiding liggen. En heeft het later ook heel zwaar gehad. Ik heb hem zelfs aan het eind van mijn middelbare schooltijd en daarna nog regelmatig gesproken. En het is echt een goede jongen. En moet ik me daar dan boos over maken wat hij als 10 jarige gedaan heeft.
De derde had een zeer dominante vader en kon met moeite mee komen in de klas. Was al eens blijven zitten en heeft echt geen makkelijke tijd gehad. Ze moest zich zo laten zien om wat aandacht te krijgen.
De laatste had het thuis ook alles behalve makkelijk. Zijn moeder dronk te veel en zijn vader hield ook wel van een borrel. Hij was de oudste in huis.

En natuurlijk is het niet netjes wat ze gedaan hebben. Maar kun je een kind van 10 met zo'n thuissituatie verwijten maken. Terwijl ik niets durfde te vertellen. Nee want er werd niets aan gedaan. Ik ben er gekomen en ken mezelf nu heel goed. En eigenlijk ben ik daar alleen maar blij om.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Steep di 15 jan 2013 - 11:08

Kowalski schreef:
Alex schreef:
Kowalski schreef:

Oké ik snap 'm. Maar inderdaad, het is (helaas) niet iets waar je over na zou moeten denken.

Hmm misschien inderdaad wat onduidelijk geformuleerd. Ik ben wel geplaagd en ik ging voor mezelf na of het stelselmatig was of niet. Ik denk zelf ook dat ik weleens heb geplaagd, maar echt gepest en doelbewust gemene opmerkingen gemaakt, nee dat kan ik me niet herinneren.

Edit: volgens mij werd het zo alleen maar onduidelijker haha! Ik vond het geplaag namelijk wel erg vervelend. Maar niet dusdanig dat ik er onzeker van werd of er nog last van heb.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Alex di 15 jan 2013 - 11:14

Steep schreef:
Kowalski schreef:
Alex schreef:
Kowalski schreef:

Hmm misschien inderdaad wat onduidelijk geformuleerd. Ik ben wel geplaagd en ik ging voor mezelf na of het stelselmatig was of niet. Ik denk zelf ook dat ik weleens heb geplaagd, maar echt gepest en doelbewust gemene opmerkingen gemaakt, nee dat kan ik me niet herinneren.

Ah oké, ik snap je. Het was trouwens niet lullig bedoeld, hoor!

En er is wel een wezenlijk verschil tussen pesten en plagen, ik heb ook wel eens geplaagd. Pesten heb ik nooit gedaan, wellicht omdat ik weet hoe het voelt om gepest te worden.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Steep di 15 jan 2013 - 11:18

Zo vatte ik het ook niet op hoor Alex, ik snap dat het er wat vreemd stond inderdaad. En dat verschil tussen pesten en plagen vind ik soms moeilijk. Stel dat je als 10 jarig meisje ineens omringt word door een stel klasgenoten die je tot aan de grond toe gelijk maken, maar het is eenmalig. Zo'n situatie kan wel heel traumatisch zijn namelijk..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  June di 15 jan 2013 - 11:19

Op de basisschool heb ik me gepest gevoeld. Ik werd vaak uitgelachen en er was iedere keer een diepe zucht als ik een goed antwoord wist. Daarnaast had ik zeker het gevoel dat ik buitengesloten werd. Ik heb dagboeken gevonden waar ik heb geschreven wat ik moet veranderen. 'Geen goede antwoorden meer geven' 'Een keer niet leren voor een proefwerk' 'Expres fouten maken bij hoofdrekenen' Dat soort dingen. Ik schrok er wel van, dat wist ik niet meer, maar goed. Ik was ook slecht in gym en ik zat in een klas met overwegend dommere mensen, ik kan me best voorstellen dat het irritant is als sommige mensen het dan gemakkelijk afgaat en dat het fijn is om alles wat misgaat uit te vergroten. Bovendien zou ik mezelf ook als laatste kiezen, want ik heb en geen talent voor sport én ik hou er niet van. Ik denk niet dat zij zich er nog iets van zullen herinneren. Dit soort herinneringen zijn denk ik veel groter in de hoofden van gepeste mensen dan van pesters en dat begrijp ik eigenlijk wel. Ik probeer het vaak maar gewoon te relativeren! Misschien viel het bij mij ook wel mee, want mijn beste vriendin heb ik wel altijd gehad. Die kwam niet voor me op, maar ik was nooit helemaal alleen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  TukTuk di 15 jan 2013 - 11:23

Ben op de middelbare school de eerste 2 jaar dagelijks gepest, 3e jaar naar een nieuwe klas (Niet vanwege het pesten, maar opsplitsing van HAVO/VWO klas vanaf het 3e jaar), toen was het pesten wel wat minder, maar vond ik nog niet echt aansluiting, heb daar toen nog 2 jaar op school gezeten, en ben toen verhuisd. 4 Havo opnieuw moeten doen, en in die 2 jaar wel 2 vriendinnen, maar verder ook niet echt aansluiting.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: