Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het programma 'Gepest'

+25
Bazinga
Caroow
girli
Sneeuwvlok
Evan
Inge
Joli86
Minx
Susan
Jeanette
Bliss
Caramba
Sneeuwwitje
Winegum
Antibes
Sanne_86
Serena
Pien
Shisha
dolfijntje24
Parisienne
Phileine
SuperGrover
Silver
VeryCherry
29 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 22:56

Zojuist heb ik het op RTL gemist even bekeken en ik ergerde me al binnen vijf minuten, maar ik heb toch even het hele programma afgekeken om echt een goed beeld te vormen. Ik weet dat hier verschillende forummers zijn die gepest zijn vroeger en ik vraag me af hoe jullie over dit programma denken?

Laat ik voorop stellen dat ik het heel erg goed vind dat er zo'n programma is. Ik denk dat nog steeds weinig mensen beseffen hoeveel invloed het op iemands leven kan hebben en dat het goed is dat er nu ook aandacht komt voor de gevolgen die het heeft gehad op het verdere leven van iemand.

Wat me echter tegen de borst stuit, is de manier waarop het bij RTL gepresenteerd wordt. Tussendoor zijn er constant 'toneelstukjes' die dan moeten laten zien hoe het twintig jaar geleden gebeurd is. Die stukjes zijn echt zó slecht en in mijn ogen alleen maar bedoeld om extra drama toe te voegen. Ik begrijp dat het RTL is en dat zij nou eenmaal behoefte hebben aan drama, maar ik vind dat zo niet nodig. Op het moment dat iemand die gepest is daarover vertelt en eventueel stukjes uit een dagboek voorleest, dan is dat toch duidelijk genoeg. Waarom moet het altijd op zo'n slechte en dramatische manier? Die muziek die er ook constant onder wordt gezet.. brr..

Of ik het goed vind dat er een confrontatie is met de pesters, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik denk dat het best goed kan zijn om dat na twintig jaar toch nog een keer te doen om iets af te sluiten, maar ook daar krijg ik wel een klein beetje het gevoel bij dat het RTL vooral om het drama te doen is. Aan de andere kant kiezen de mensen die aan dat programma meedoen er natuurlijk zelf voor om die pesters te ontmoeten, dus dat gaat misschien niet helemaal op.

Maar goed, de conclusie is dat ik het initiatief wel kan waarderen, maar dat ik de uitvoering gewoon behoorlijk slecht vind.

Zijn er mensen die gekeken hebben en die er anders over denken of juist hetzelfde?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:01

Oh ik heb (expres) niet gekeken maar ik dacht vantevoren dat het precies zou worden als jij beschrijft Very Happy Dus bedankt voor de bevestiging. Ik vind het initiatief eigenlijk ook geen goed idee :S Sensatietelevisie. Al zou ik de mensen die mij gepest hebben weleens een knal voor hun kop willen geven, maar ja. Die gelegenheid biedt het programma zeker niet? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:02

Ik heb het niet gezien, want het is weer een leedvermaakprogramma, net zoals Help mijn kind is te vet, De afvallers xxl, Bonje met de buren, etc.

Ik vind het zielig voor die mensen, maar niet interessant om te zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:03

Fauve schreef:Oh ik heb (expres) niet gekeken maar ik dacht vantevoren dat het precies zou worden als jij beschrijft Very Happy Dus bedankt voor de bevestiging. Ik vind het initiatief eigenlijk ook geen goed idee :S Sensatietelevisie. Al zou ik de mensen die mij gepest hebben weleens een knal voor hun kop willen geven, maar ja. Die gelegenheid biedt het programma zeker niet? :P

Dat willen ze juist graag denk ik Wink. Ik vind het wel een goed initiatief, maar niet op deze manier. Ik denk dat het ook beter zou werken op de Publieke Omroep, omdat je dan een wat serieuzer programma krijgt. Dit is inderdaad gewoon sensatietelevisie, maar ik denk dat het dat niet per se had hoeven zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:04

Jada schreef:Ik heb het niet gezien, want het is weer een leedvermaakprogramma, net zoals Help mijn kind is te vet, De afvallers xxl, Bonje met de buren, etc.

Ik vind het zielig voor die mensen, maar niet interessant om te zien.

Het is wel iets anders dan de programma's in de categorie die jij noemt. Ik snap dat je dat denkt, maar dat is wel een klein beetje overdreven. Het grootste deel van het programma wordt er gewoon over dingen verteld en is er geen confrontatie o.i.d. Dat is bij die andere programma's natuurlijk wel anders. Daar weet je van tevoren dat het een ruzie gaat worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  VeryCherry do 5 mei 2011 - 23:06

Ik heb wel gekeken, maar ik vond het niks. Komop zeg, 1x sorry zeggen en alles is vergeven en vergeten na 20 jaar?
Weet je wat me trouwens echt erg lijkt als je gepest bent, dat de pesters je niet eens meer aan kunnen wijzen op een foto. Dan zou ik misschien liever hebben dat ze zeggen "ja, dat was zij, die heb ik gepest" dan dat ze niet eens meer weten wie ik ben...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:08

Ja, dat vond ik ook echt erg, VC. Het is toch erg als mensen zich niet eens meer kunnen herinneren wie je bent? Ik denk trouwens dat een confrontatie misschien goed zou kunnen werken zonder camera erbij. Nu wil iedereen ook goed over blijven komen voor de rest van Nederland. Hoewel ik sowieso denk dat er weinig pesters zijn die zichzelf na twintig jaar nog zien als 'pester'. Ik denk dat het vaak mensen zijn die er minder goed over nadenken over hoe iets voor een ander voelt of is. Niet per se mensen die een ander graag pijn willen doen en erbij stil staan dat iemand daar dagen om huilt. Zo zullen zij zich dit dus ook niet herinneren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  VeryCherry do 5 mei 2011 - 23:11

Die moeder vond ik trouwens ook erg met d'r "iedere puber huilt op z'n kamer"
Als je kind dagelijks huilend in bed ligt ga je toch vragen wat er is?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:13

Die moeder gooide het er ook constant op dat ze al haar hele leven zo 'gevoelig' was. Dan zou ik me juist zorgen gaan maken. Je begrijpt dan toch ook dat iemand ook veel vatbaarder kan zijn voor alles wat haar overkomt en er meer last van kan hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:13

Ik hoorde laatst trouwens van een vriendin van mij naar de middelbare school reünie was geweest (ben zelf niet geweest, vond het een beetje onzin na vijf jaar al, maar goed) dat de pesters van die tijd nog PRECIES hetzelfde waren. Ze zaten nog steeds te roddelen over 1 jongen uit hun klas die altijd het pispaaltje was. Nou vraag ik je, op de middelbare school was het al belachelijk maar nu doe je het nog steeds? Hoe triest ben je?


Laatst aangepast door Fauve op di 10 mei 2011 - 3:03; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  VeryCherry do 5 mei 2011 - 23:14

Ja inderdaad. "het is heftig om nu te horen" en vervolgens gaan lachen scratch
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:14

Ik heb van het programma gehoord, maar ik heb bewust niet gekeken.
Ik was al bang dat het een soort 'sensatieprogramma' zou worden

Ik ben zelf gepest en dan zit ik niet op dit soort programma's te wachten.
Het zou trouwens ook niet in mij op komen mee te doen met zo'n programma. Ik heb er op mijn eigen manier mee leren dealen en het is nu klaar. Dit soort programma's helpt er niet echt bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Silver do 5 mei 2011 - 23:30

Ik kijk het nu, maar het is een spiegel... en heb het nu maar uitgezet.

Ik wou dat ik er nu mee kon dealen, en ben net als Mirella ook overgeplaats, sterker nog naar een andere school.... Het is idd ook sensatieprogramma, maar ergens ook wel goed dat het nu in kaart word gezet wat er allemaal gebeurd is... want niet iedereen wil erover praten.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  SuperGrover vr 6 mei 2011 - 0:17

Jada schreef: Help mijn kind is te vet.
Ik weet niet wat ik heb vandaag, maar ik kreeg ook hiervan al een hysterische lachstuip. Mijn kind is vet, echt té vet *ziet een rapper voor zich, met een kind met allemaal gouden kettingen en zo'n zelfingenomen blik en heel veel matties om zich heen*

Maar goed on topic. Ik heb het ook gezien, en vooral die aanzwellende dramatische muziek... *krijgt spontaan weer herinneringen boven van Meneer Krabs die een heel zielig liedje op de kleinste viool ter wereld speelt voor Spongebob*. Het programma 'Gepest' Images?q=tbn:ANd9GcQ1YeOVH-RBQ69eYogxZ22y9kkPXVSMVVzpV6Ac5r7XxTVdQjwR

Ik vond die ouders, vooral die moeder ook best dieptriest reageren. Zo van: "Nou ja gebeurt is gebeurt, we kunnen er toch niks meer aan doen", terwijl ik denk, als je dit niet wist als ouder zijnde, ben je toch geschokt, verdrietig, boos etc.

Die ontmoeting met die pesters vond ik wel een behoorlijke anticlimax. Ze gingen even handje schudden, die pesters zeiden dat ze zich geen gepest konden herinneren, en toen was alles weer koek en ei. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het voor die vrouw écht goed was. Al met al, een vrij slecht programma, mijns inziens
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 0:31

Fauve, een sensatieprogramma is dit niet, maar dat is Oh oh Tirol, Dames in de dop ed deze niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 0:33

Welles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 0:37

Sensatie is als mensen ordinair doen, ruzie maken ect zoals de programma's die ik noemde.

Bij dit word er niemand uitgedaagd en gaan ze alleen maar terug in het verleden dus is het geen sensatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 0:43

Je overtuigt me toch niet hoor, ik vind het gewoon sensatie televisie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:04

Fauve schreef:Je overtuigt me toch niet hoor, ik vind het gewoon sensatie televisie.

Mee eens. Ik heb me erg zitten storen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:26

Het idee van het programm is prima, maar ik heb me ook zitten ergeren.

Heel zielig voor die vrouw, dat wel.

Dat filmpje werd aangezet voor die gasten en ze zaten ronduit te lachen, hoe volwassen kan je het hebben?!
En inderdaad het moment dat ze elkaar zagen, handjes schudden en alles is weer helemaal prima...juist.

Ik ga het volgende keer wel weer kijken omdat er toch niks zinnigs op tv is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Phileine vr 6 mei 2011 - 6:09

Ik vond vooral de moeder erg irritant. Zo gevoelloos en kil, bah. De confrontatie viel mij erg tegen. Ik had een iets heftigere reactie verwacht, net zoals bij de leraren, maar dat bleef helaas uit. Ik had het idee dat die jongens zich echt nog wel iets konden herinneren, maar gewoon graag goed over wilden komen op televisie. Maar goed, dat kan ook mijn negatieve blik zijn ten opzichte van pesters. Ik vond het wel een herkenbaar programma en interessant om te zien, maar zou er zelf nooit aan mee willen doen. Daarvoor vind ik het teveel gericht op sensatie en vermaak.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Parisienne vr 6 mei 2011 - 11:59

_Liv schreef:
Fauve schreef:Je overtuigt me toch niet hoor, ik vind het gewoon sensatie televisie.

Mee eens. Ik heb me erg zitten storen.

Ook eens met Fauve!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 9:17

Fauve, waarom wil je niet gequote worden, schaam je je ervoor, of vind je het te privé?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 9:22

@ CBL sensatieprogramma's bestaan uit zoveel meer dan jij nu zegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 9:30

Fauve, ik heb ook verborgen gehouden dat ik gepest werd. Ik schaamde me dood en was diep ongelukkig in die periode. Mijn ouders weten nog steeds niet hoe erg ik gepest ben vroeger en ik heb geen zin om ze dat te vertellen. Ik heb het programma trouwens niet gekeken, daar zit ik niet op te wachten. Voor mij draagt het niet bij aan verwerking van wat er bij mij gebeurd is en ik vind het niet nodig om naar andermans drama te kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het programma 'Gepest' Empty Re: Het programma 'Gepest'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum