Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij wel eens gepest?

+39
Mariposa
SuperGrover
Blond
Arwyn
Rouxxxe
Floor
Caresses
Oasis
Koffieleut
Alias
Angela_1986
Tazz
Sterre
Sarah1985
Zeester
Silver
Mint
Merai
Ilargi
Toet
Lynn_
Laquisia
Gizmo
Jeanette
_DoI
Tiara
_Lacey_
Cheesegirl
loura
smooch
Burn
Phileine
Suus
M-G
Caramba
Beachgirl
Lotus
Tullow
May
43 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij wel eens gepest? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij wel eens gepest?

Bericht  _Lacey_ vr 18 maa 2011 - 3:31

Ja, ik ben gepest. Op de basisschool, maar voornamelijk op de middelbare school. Zes jaar lang was ik het mikpunt van treiterijen. Ik werd uitgescholden, opgewacht in het fietsenhok waar ze dan mijn fietsbanden lek hadden gestoken zodat ik geen kant op kon. Mijn tas werd van mijn bagagedrager getrapt terwijl ik aan het fietsen was etc. etc. Het is zelfs zo erg geweest dat ik op mijn 14e/15e aan zelfmoord heb gedacht. Gelukkig is het niet zover gekomen. Welgeteld één klasgenoot heeft zijn excuses aangeboden. Op de avond van de diplomauitreiking en dat heb ik enorm gewaardeerd.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Burn vr 18 maa 2011 - 3:33

loura schreef:Goh er zijn er toch wel veel gepest vroeger zeg! Ik zelf gelukkig niet. Ik kan me voorstellen dat je dat nooit meer vergeet.

Ja, het zijn er heel veel! Schrik je gewoon van!
Nee, dat blijft je eigenlijk gewoon altijd bij..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Cheesegirl vr 18 maa 2011 - 3:34

Wat heftig Lacey!
Wel ontzettend knap dat 1 iemand toch zijn excuses aangeboden heeft.
Heb jij er nu geen last meer van?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  _Lacey_ vr 18 maa 2011 - 3:43

Carola589 schreef:Wat heftig Lacey!

Ja, vond het heel moedig van die jongen dat hij zijn excuses heeft gemaakt. Het maakt natuurlijk bij lange na niet het pesten goed, maar hij zag in elk geval in dat hij een enorme eikel geweest is.
Heel af en toe heb ik er nog wel last van. Als ik dan even niet lekker in mijn vel zit ben ik geneigd om alles op het pesten uit mijn verleden te gooien.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 3:44

_Lacey_ schreef:

Ja, vond het heel moedig van die jongen dat hij zijn excuses heeft gemaakt. Het maakt natuurlijk bij lange na niet het pesten goed, maar hij zag in elk geval in dat hij een enorme eikel geweest is.
Heel af en toe heb ik er nog wel last van. Als ik dan even niet lekker in mijn vel zit ben ik geneigd om alles op het pesten uit mijn verleden te gooien.

Wat doe jij eraan als je er last van hebt?

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ vr 18 maa 2011 - 3:49

Bitterkoek_ schreef:
_Lacey_ schreef:

Niet veel bijzonders eigenlijk. Ben in het verleden wel bij een psycholoog geweest, maar dat schoot bij mij voor geen meter op.
Wat ik nu (bijna) altijd doe is ongegeneerd een potje janken, een lange wandeling in het bos maken en heel lief voor mezelf zijn. Dan gaat het vanzelf wel (voor een poosje) weer weg.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tiara vr 18 maa 2011 - 3:53

Wat veel herkenning hier! Ik ben helaas ook veel gepest vroeger, daardoor ben ik ontzettend onzeker geworden over mijn uiterlijk en ook over mijzelf. Zelf heb ik er nog wel last van helaas, binnenkort start ik met een nieuwe therapie, ik hoop dat dat werkt.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 3:56

Jeetje heftig zeg!

Gelukkig ben ik nooit gepest. Ik heb echt geluk gehad dat we een leuke groep hadden zowel op de basis als op de middelbare school. Ook had de school een goed pestbeleid.
Vind pesten echt zo erg, snap ook niet dat mensen/kinderen dat doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 3:58

_Lacey_ schreef:
Bitterkoek_ schreef:
_Lacey_ schreef:

Niet veel bijzonders eigenlijk. Ben in het verleden wel bij een psycholoog geweest, maar dat schoot bij mij voor geen meter op.
Wat ik nu (bijna) altijd doe is ongegeneerd een potje janken, een lange wandeling in het bos maken en heel lief voor mezelf zijn. Dan gaat het vanzelf wel (voor een poosje) weer weg.

Ik geef je groot gelijk, je kunt er over praten totdat je er bij neer valt en in ons weegt. Maar zo diep zoals het bij jou ligt kan ik me voorstellen dat het niet zo effectief helpt. Mijn tante (de jongste zus van mijn moeder) is ook heel erg gepest en had er ook zelfmoordneigingen aan over gehouden. Uiteindelijk heeft ze het toch gedaan en heeft ze op 16 jarige leeftijd zelfmoord gepleegd. Maar ik heb haar nooit gekend.
Maar ik vind jou wel erg sterk en ook erg moedig dat je op je eigen manier er mee om probeert te gaan. Ik kan me voorstellen dat je er wel diepe wonden er aan over hebt gehouden. Pfoe...

Maar het gearceerde stukje, vind ik mooi om te lezen. Als je lang wandelt denk je na en breng je weer je voeten op de grond. Volgens mij is dat veel effectiever dan een hoop praten met de psycholoog. Toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 4:07

Snoepy, wat moet ik mijn voorstellen van zo beleid? Je kan het toch nooit tegenhouden denk ik.

Anousch, nog steeds. Hoe dan als ik vragen mag?

Lotus, de hele klas! Wat erg zeg zou dat geweest zijn voor je.

De rest, wat een vervelende verhalen zeg. Sommigen mensen zijn echt zo dom he!

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ vr 18 maa 2011 - 4:09

Bitterkoek_ schreef:Wat doe jij eraan als je er last van hebt?
Wat ik nu (bijna) altijd doe is ongegeneerd een potje janken, een lange wandeling in het bos maken en heel lief voor mezelf zijn. Dan gaat het vanzelf wel (voor een poosje) weer weg.[/quote]

Bitterkoek_ schreef:Ik geef je groot gelijk, je kunt er over praten totdat je er bij neer valt en in ons weegt. Maar zo diep zoals het bij jou ligt kan ik me voorstellen dat het niet zo effectief helpt. Mijn tante (de jongste zus van mijn moeder) is ook heel erg gepest en had er ook zelfmoordneigingen aan over gehouden. Uiteindelijk heeft ze het toch gedaan en heeft ze op 16 jarige leeftijd zelfmoord gepleegd. Maar ik heb haar nooit gekend.
Maar ik vind jou wel erg sterk en ook erg moedig dat je op je eigen manier er mee om probeert te gaan. Ik kan me voorstellen dat je er wel diepe wonden er aan over hebt gehouden. Pfoe...

Maar het gearceerde stukje, vind ik mooi om te lezen. Als je lang wandelt denk je na en breng je weer je voeten op de grond. Volgens mij is dat veel effectiever dan een hoop praten met de psycholoog. Toch?

Wat vreselijk dat jouw tante zelfmoord heeft gepleegd. Ik zit nu even met tranen in mijn ogen, ook omdat het pesten me echt deels de persoon heeft gemaakt die ik nu ben: onzeker, stil. Dat was ik altijd al wel een beetje en dat is ook één van de redenen dat ik gepest ben: ik was een makkelijk slachtoffer. Typisch gevalletje van de vicieuze cirkel dus... Zelfs mijn ouders weten niet dat het pesten op een gegeven moment zo erg was dat ik het niet meer zag zitten. Was veel te bang dat zij dan met docenten/de directeur van school zouden gaan praten en dat dat het pesten alleen maar erger zou maken.

Bij mij helpt een wandeling in het bos inderdaad altijd enorm. Even naar buiten in plaats van die 4 muren om mijn heen. Genieten van de mooie omgeving en alles weer een beetje in perspectief proberen te zien.

Laatst aangepast door _Lacey_ op vr 18 maa 2011 - 4:12; in totaal 1 keer bewerkt

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 4:11

Nope. Genoeg idioten die 't geprobeerd hebben hoor..

Gast
Gast

Bericht  _DoI vr 18 maa 2011 - 4:38

Zelf ben ik gelukkig nooit echt gepest, maar ik heb het wel van heel dichtbij meegemaakt. Mijn broer is vanaf zijn 4e tot 16e het mikpunt geweest van pesterijen. Op zijn 16e was hij zo opgelucht dat hij aan zijn vervolgopleiding kon beginnen (nieuwe opleiding, nieuwe school...) maar daar gingen de trijterijen gewoon verder. Hoevaak ik hem wel niet huilend thuis heb zien komen, onder de blauwe plekken... Als ik er aan denk word ik nog steeds woedend. Ik weet dat hij heel erg graag een studie wil gaan volgen, maar hij durft niet.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435

Bericht  Jeanette vr 18 maa 2011 - 4:42

Nee nog nooit. Gelukkig zat ik ook altijd in een klas waar nooit werd gepest.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gizmo vr 18 maa 2011 - 4:44

Ja, van groep 3 t/m groep 8 van de basisschool.
Zelfs een keer gehad dat bijna de gehele klas me stond op te wachten op het schoolplein, en een meisje op me in begon te slaan. Recht voor de ingang van de school.
Onze leraar kwam erbij, de rest van de klas ging gauw weg. Meisje mocht ook gewoon naar huis van hem. Ik was in shock en in tranen, maar leraar deed er weinig mee....
Wat had ik een gruwelijke hekel aan die vent. Het meisje wat begon was een vriendinnetje van zijn dochter..... Evil or Very Mad

Helaas is er naast contant verbaal pesten, ook nog meer fysiek pesten geweest. Gelukkig kon ik op de middelbare school een nieuwe start maken....
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 5:27

Caribbeanlover schreef:Snoepy, wat moet ik mijn voorstellen van zo beleid? Je kan het toch nooit tegenhouden denk ik.

Anousch, nog steeds. Hoe dan als ik vragen mag?

Lotus, de hele klas! Wat erg zeg zou dat geweest zijn voor je.

De rest, wat een vervelende verhalen zeg. Sommigen mensen zijn echt zo dom he!

Tja geen idee hoe het precies zat maar wat ik er van weet is dat er goede regels waren wat betreft pesten. Er werd veel er over gepraat in de klas en als er iemand wat buiten de klas viel ( dus nog niet eens gepest) dan werd daar meteen over gepraat met de hele klas en vaak werd daarna dat kindje weer in de groep opgenomen dus tot pesten kwam het nooit. En als er andere problemen waren een ruzie ofzo dan werd dat ook meteen uitgepraat.

Het werd dus al vaak voordat het pesten werd uitgepraat met de hele klas.

Gast
Gast

Bericht  Laquisia vr 18 maa 2011 - 5:32

Ik ben mijn hele bassischooltijd en middelbare schooltijd gepest. Op het MBO was het zelfs zo erg dat de messen in mijn brievenbus lagen.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 5:39

*weg*

Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 9:03; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 5:40

Gelukkig niet zo erg als sommigen hier.

Op de middelbare school vonden een aantal meisjes in de klas mij raar omdat ik me anders gedroeg volgens hen. Er zat 1 meisje in de klas die de klas helemaal terroriseerde. Ze had ook altijd een groep 'volgers' om haar heen, iedereen was bang voor haar. Ze pestte een klasgenoot heel erg, ze knipte haar string door en smeerde kauwgom in haar haar, dat weet ik nog goed. Ze dachten dat zij lesbisch was en daarom deden ze dat. Ik vond dat echt heel sneu maar ik heb nooit iets durven doen, omdat ik me toen al buitengesloten voelde.

Dat meisje heeft mij ook een aantal keer gepest, ze zei tegen iedereen dat ik een aap en een autist was (??) ze vond mij er als een aap uit zien zei ze.
Sindsdien werden er constant apengeluiden gemaakt door een heleboel mensen en kwam ik heel vaak overstuur thuis. Ik geloofde echt dat ik op een aap leek.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 5:47

Storm, jij op een aap? bounce

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 5:49

Ja ik vind het nu ook echt belachelijk, maar vroeger zag ik die vergelijking echt. Ik denk dat ze op mijn kaaklijn doelden.

Gast
Gast

Bericht  Laquisia vr 18 maa 2011 - 5:50

Ik wordt trouwens echt misselijk als ik al die verschrikkelijke verhalen hoor. Wat kunnen kinderen wreed zijn.
Hebben jullie het pesten kunnen verwerken?
Persoonlijk merk ik dat het bij mij nog vele littekens heeft achtergalten. Maar de ergste pijn heb ik gelukkig wel kunnen verwerken.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 5:53

Wat komen hier rotverhalen voorbij zeg Sad

Ik ben nooit echt gepest, wel geplaagd en hoorde nergens bij. Dat was op de middelbare school. De basisschool en vooral het MBO heb ik als leuk ervaren, de middelbare school als hel ondanks dat ik niet echt gepest ben.

Wij hadden op de basisschool een meisje in de klas die jaren achtereen is gepest. Ik deed er zelf niet aan mee, maar deed er ook niks tegen. Ze probeerde vriendinnen te maken door van al haar zakgeld snoep te kopen en aan ons te geven.

Denk nog vaak aan haar en dan word ik erg verdrietig, aan wat haar allemaal is aangedaan.... Ik hoop dat ze gelukkig is en de rotperiode een plekje heeft kunnen geven. Ik had haar op Hyves, daar zag ik dat ze een vriend heeft en met dieren werkt, wat ze altijd al wilde voor zover ik weet. Ze zag er gelukkig uit op de foto's en dat deed me goed.

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 18 maa 2011 - 5:54

Nee, ik ben nooit structureel gepest.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 5:56

Storm schreef:Ja ik vind het nu ook echt belachelijk, maar vroeger zag ik die vergelijking echt. Ik denk dat ze op mijn kaaklijn doelden.

Jij bent echt een plaatje! Ik denk dat kinderen gewoon altijd een zondebok zoeken en op elk detail letten. Een woord is zo gezegd, de consequenties die dat met zich meedraagt hebben ze helaas niet door.

Ik ben echt een groot voorstander van een zero tolerance policy op scholen als het op pesten aan komt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: