Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

+27
Blond
Leah
Tania
Juul
Susan
Merai
Flip Fluitketel
TukTuk
Amber-
Kat1980
Sarah1985
Monnie
PapillonRose
Inge
Moon
Pien
L!ND@
blauwwitrood
Caresses
missmarm
Phileine
Julia
juffie001
Zora
Filoria
Lejow
Zwerver
31 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Wennes za 12 maa 2011 - 8:38

Lieverd, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Je bent een kanjer en je zal ook echt een goede mama zijn.
Ik wil je veel sterkte en geluk wensen en een dikke knuffel geven!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 9:59

@ Blauwwitrood: Ik heb de afgelopen tijd nog vaak aan je gedacht en me afgevraagd hoe het met je ging. Zijn jullie al begonnen met verwerken of is het nog steeds onwerkelijk? Voor jou ook: hug .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 10:21

Lieve Tea-Leaf,
Wat is het toch oneerlijk. Vind het echt heel erg voor je en weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen behalve dat je, je hart moet volgen en niet 1,2,3 beslist hoeft te hebben he. Laat het alleen alsjeblieft niet afhangen van het feit dat er weinig geld is voor spullen. Ik weet uit ervaring dat dat echt wel goed komt.
hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 10:31

Trisha schreef:Tea; als jij aan de IVF begint, kom ik persoonlijk een omkleedkussen en een wiegmobiel ding brengen en stuur ik je maandelijks een pak luiers toe.

Naaaaaaaaaaaaaaah jij bent veel te lief zeg Sad

Waar heb ik al deze lieve reacties toch aan verdiend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 10:32

Tea-Leaf schreef:
Trisha schreef:Tea; als jij aan de IVF begint, kom ik persoonlijk een omkleedkussen en een wiegmobiel ding brengen en stuur ik je maandelijks een pak luiers toe.

Naaaaaaaaaaaaaaah jij bent veel te lief zeg Sad

Waar heb ik al deze lieve reacties toch aan verdiend?

Om wie jij bent lieve Tea. Jij hebt je hart op de hele goede plek zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 10:33

Stomme Isabella :P

Nou moet ik echt huilen. Ik kruip maar even bij vriendje op de bank nu.
hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  blauwwitrood zo 13 maa 2011 - 0:42

Twellie schreef:@ Blauwwitrood: Ik heb de afgelopen tijd nog vaak aan je gedacht en me afgevraagd hoe het met je ging. Zijn jullie al begonnen met verwerken of is het nog steeds onwerkelijk? Voor jou ook: hug .

Dankjewel, lief! We zijn laatst voor het eindgesprek in het zhuis geweest (stelt niks voor) en willen nu nog naar een psychiater/maatsch werker voor begeleiding. Dit bieden ze in het zhuis wel aan, maar om daarvoor steeds ruim een uur te rijden gaat me wat te ver. Ze wisten helaas niemand hier in de buurt, dus zal deze wk de huisarts eens vragen of hij wat weet. Verder zijn we er niet heel erg mee bezig, omdat mn gezondheid eventjes veel aandacht opeist. Natuurlijk is het wel altijd aanwezig en wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt bij het zien van dikke buiken/babytjes/geboortjekaartjes..
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  *Lookie* zo 13 maa 2011 - 3:59

Tea & Blauw-wit-rood: hug Moedig om dit zo te uiten, het moet moeilijk zijn voor jullie beide. Het is moeilijk om goede woorden te vinden om jullie beide een hart onder de riem te steken. Daarom geef ik jullie allebei maar gewoon een dikke knuffel. Heel veel liefs en goeds gewenst, het is enorm naar om je zo machteloos te voelen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 8:43

Ik vind het zo erg voor jullie dat het nog steeds niet gelukt is om een kindje te krijgen.
Ik weet ook niet zo geed wat ik moet zeggen, alleen maar dat ik hoop dat jullie wens toch uit gaat komen! Ik gun het jullie zo ontzettend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  frolic zo 13 maa 2011 - 10:30

Mijn eerste ingeving is om alle goede verhalen vanuit mijn omgeving te gaan neer zetten , bij wie het uiteindelijk allemaal in orde gekomen is .. maar besef dat je daar helemaal niets mee opschiet !

Ik weet niet precies waarom , maar ik woon óp de grens met Belgie en merk dat heel veel mensen voor deze trajecten naar Gent komen . Misschien is dat iets wat te bekijken valt .. zal wel een reden hebben denk ik dus is misschien de moeite waard ?

Wil je heel veel sterkte wensen hug

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:00

Ja in België passen ze een techniek toe waardoor embryo's beter kunnen innestelen. Dat doen ze in NL helaas nog niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:23

Giacomo schreef:Ja in België passen ze een techniek toe waardoor embryo's beter kunnen innestelen. Dat doen ze in NL helaas nog niet.

Wist ik helemaal niet! Maar dan moet ik sowieso uitzoeken wat de verzekeraar daar van vindt, want zelf betalen is niet aan de orde. Hier in NL krijg je ( nu nog ) 3x vergoedt. Vind ik ook al weinig, maar het is er tenminste momenteel.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  frolic zo 13 maa 2011 - 11:25

Aaaaaaaaaaaaah vandaar! Ken toch wel een x aantal mensen die naar Gent gegaan zijn , maar het zijn niet zulke goede bekenden om dat nu allemaal te vragen.
Weet wel van 1 vrouw dat ze het wel vergoed kreeg allemaal door de nl zorgverzekering , alleen een aantal injecties niet ? Sorry als het onwijs dom overkom wat ik typ heb er geen verstand van .. maar hopelijk snappen jullie wat ik wil zeggen ?

Is dat dan misschien niets om over na te denken , als er dan 3 vergoed worden om naar Belgie te gaan , als de kans op slagen ietsje groter is ?




frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:29

Tea-Leaf schreef:
Giacomo schreef:Ja in België passen ze een techniek toe waardoor embryo's beter kunnen innestelen. Dat doen ze in NL helaas nog niet.

Wist ik helemaal niet! Maar dan moet ik sowieso uitzoeken wat de verzekeraar daar van vindt, want zelf betalen is niet aan de orde. Hier in NL krijg je ( nu nog ) 3x vergoedt. Vind ik ook al weinig, maar het is er tenminste momenteel.


http://www.ivf.nl/assisted_hatching.htm

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:34

Dat wordt niet allemaal vergoed in België. Ik ken iemand die dat doet en die heeft een flinke eigen bijdrage. Plus dat het vrij zwaar is om zulke afstanden te reizen. Ik denk dat daarom weinig mensen het doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  frolic zo 13 maa 2011 - 11:37

Denk dat dat het verschil is met hier wonen of verder in nederland .. hier worden we sowieso al sneller doorverwezen naar Gent of Antwerpen dan naar een ziekenhuis in Nederland..


frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:37

blauwwitrood schreef:
Twellie schreef:@ Blauwwitrood: Ik heb de afgelopen tijd nog vaak aan je gedacht en me afgevraagd hoe het met je ging. Zijn jullie al begonnen met verwerken of is het nog steeds onwerkelijk? Voor jou ook: hug .

Dankjewel, lief! We zijn laatst voor het eindgesprek in het zhuis geweest (stelt niks voor) en willen nu nog naar een psychiater/maatsch werker voor begeleiding. Dit bieden ze in het zhuis wel aan, maar om daarvoor steeds ruim een uur te rijden gaat me wat te ver. Ze wisten helaas niemand hier in de buurt, dus zal deze wk de huisarts eens vragen of hij wat weet. Verder zijn we er niet heel erg mee bezig, omdat mn gezondheid eventjes veel aandacht opeist. Natuurlijk is het wel altijd aanwezig en wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt bij het zien van dikke buiken/babytjes/geboortjekaartjes..

Lieve schat toch. Ik huil serieus nog harder voor jou dan voor mezelf.. Sad Want wij hebben op dit moment nog 3 kansen op IVF/ICSI hopelijk.

Heel knap dat jullie gaan praten met iemand, het is ook echt een verwerkingsproces wat je door moet maken. Kies voor de persoon waar jullie je beiden lekker bij voelen, de ene psycholoog/maatschappelijk werker is de andere niet natuurlijk.

Goed dat je je huisarts om advies vraagt. Misschien kost het even zoeken, maar als je de juiste persoon hebt die snapt wat jullie doormaken dan kan dat al echt wat verlichting geven denk ik.

Je gezondheid speelt ook nog mee natuurlijk, het zit jullie ook niet mee zeg. Bah bah.

Die feiten van de "hoera ik ben zwanger" berichten, het zien van de dikke buiken en het in de bus vallen van de geboortekaartjes zullen altijd pijn blijven doen. Maar als je gaat verwerken waar jullie nu in zitten, hoe lang het ook duurt... Kan je die momenten die je dan overkomen volgens mij steeds sneller naar achteren schuiven. Tenminste, dat hoop ik echt van harte voor jullie beiden.

Ik was laatst bij een vriendin die over een paar weken gaat bevallen, na 2 rondes was ze zwanger. Ze doet overal zo nuchter over, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ze praat er haast zakelijk over Embarassed Ik ben echt blij voor haar hoor, maar er wordt dan niet aan mij gevraagd of ik het niet rot vind om het van dichtbij mee te maken... Ken je dat?

Je bent een fantastische vrouw en een lieverd, ik vind het ook vreselijk onterecht dat jullie met lege handen blijven staan. Ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat dit soms zo loopt, maar het voelt, is en blijft oneerlijk. En dan kan ik me heel, heel boos maken om die ongeplande tienerzwangerschappen die je dan ziet zoals in die Britse programma's. Of moeders die heel slecht met hun kindjes omgaan. Maar dat is weer een ander verhaal.

Meisje, dikke hug


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:39

Giacomo schreef:Dat wordt niet allemaal vergoed in België. Ik ken iemand die dat doet en die heeft een flinke eigen bijdrage. Plus dat het vrij zwaar is om zulke afstanden te reizen. Ik denk dat daarom weinig mensen het doen.

Bedankt voor de link.

Maar als het niet vergoed wordt, houdt het al snel op. En dat van die afstanden speelt ook mee. Waarom voeren ze dit niet in NL in vraag ik me dan af?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:43

Geld en bezuinigingen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:45

frolic schreef:Denk dat dat het verschil is met hier wonen of verder in nederland .. hier worden we sowieso al sneller doorverwezen naar Gent of Antwerpen dan naar een ziekenhuis in Nederland..


Ja als je vlakbij woont is het inderdaad een goede optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:46

Giacomo schreef:Geld en bezuinigingen Wink

Ze bezuinigen in NL altijd op de verkeerde zaken en dan bedoel ik niet alleen dit. Maar ook dat is weer een andere discussie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:47

Ik zou even je zorgverzekeraar opbellen. Weet niet of dat met IVF ook zo is maar je kan soms aanvraag doen om in het buitenland behandeld te worden. En dan zou volgens mij in ieder geval een groot gedeelte vergoed moeten worden. Maar goed, dat kunnen hun je haarfijn vertellen.
Vind het wel raar van je vriendin hoor dat ze helemaal niet aan je vraagt of je het lastig vindt enzo. Betekend niet dat ze niet blij mag doen maar een beetje inlevingsvermogen is wel fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  frolic zo 13 maa 2011 - 11:50

Waarom zou dat dan wel voor een groot deel vergoed worden als je hier woon ?? Niet logisch eigenlijk ..
Weet van die vrouw dat ze de behandelingen zelf wel vergoed kreeg , maar een bepaalde injectie niet , weet niet of dat ook zo is als je in nederland behandeld word of dat je dan alles voor die 3 keer vergoed krijgt ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:51

Ja maar ja, het is op zich maar een relatief kleine groep die IVF nodig heeft, dus logisch dat er als er bezuinigd moet worden niet in zulke dingen geld wordt gepompt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:52

frolic schreef:Waarom zou dat dan wel voor een groot deel vergoed worden als je hier woon ?? Niet logisch eigenlijk ..
Weet van die vrouw dat ze de behandelingen zelf wel vergoed kreeg , maar een bepaalde injectie niet , weet niet of dat ook zo is als je in nederland behandeld word of dat je dan alles voor die 3 keer vergoed krijgt ?

Ja je betaalt alleen je eigen bijdrage en de pil, maar die wordt sowieso niet vergoed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 4 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum