Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

+27
Blond
Leah
Tania
Juul
Susan
Merai
Flip Fluitketel
TukTuk
Amber-
Kat1980
Sarah1985
Monnie
PapillonRose
Inge
Moon
Pien
L!ND@
blauwwitrood
Caresses
missmarm
Phileine
Julia
juffie001
Zora
Filoria
Lejow
Zwerver
31 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:53

Elodie schreef:Ik zou even je zorgverzekeraar opbellen. Weet niet of dat met IVF ook zo is maar je kan soms aanvraag doen om in het buitenland behandeld te worden. En dan zou volgens mij in ieder geval een groot gedeelte vergoed moeten worden. Maar goed, dat kunnen hun je haarfijn vertellen.
Vind het wel raar van je vriendin hoor dat ze helemaal niet aan je vraagt of je het lastig vindt enzo. Betekend niet dat ze niet blij mag doen maar een beetje inlevingsvermogen is wel fijn.

Thanks! Ik zal er tzt eens naar kijken.

En ja, ik zou het juist heel leuk vinden als ze wat meer straalt en wat enthousiaster doet, dat kan ik echt wel hebben. Graag zelfs! Mocht ik dat achteraf moeilijk vinden, dan jank ik thuis wel ff uit. Mijn vriendin verdient ook een vriendin die blij is voor haar dat ze n kindje verwacht.

Maar als er dan zo'n gebrek aan inlevingsvermogen ( lijkt ) te zijn baal ik daar toch wel een beetje van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:53

Giacomo schreef:Ja maar ja, het is op zich maar een relatief kleine groep die IVF nodig heeft, dus logisch dat er als er bezuinigd moet worden niet in zulke dingen geld wordt gepompt.
Maar het is wel heel belangrijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:54

Giacomo schreef:
frolic schreef:Waarom zou dat dan wel voor een groot deel vergoed worden als je hier woon ?? Niet logisch eigenlijk ..
Weet van die vrouw dat ze de behandelingen zelf wel vergoed kreeg , maar een bepaalde injectie niet , weet niet of dat ook zo is als je in nederland behandeld word of dat je dan alles voor die 3 keer vergoed krijgt ?

Ja je betaalt alleen je eigen bijdrage en de pil, maar die wordt sowieso niet vergoed.

Welke pil niet? De gewone anticonceptie? Ik ben moe en t spoor even bijster haha sorry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:56

Elodie schreef:
Giacomo schreef:Ja maar ja, het is op zich maar een relatief kleine groep die IVF nodig heeft, dus logisch dat er als er bezuinigd moet worden niet in zulke dingen geld wordt gepompt.
Maar het is wel heel belangrijk.

Ja dat vind ik ook, onderga het immers zelf ook. Maar ik snap het wel van de regering.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:56

Tea-Leaf schreef:
Giacomo schreef:
frolic schreef:Waarom zou dat dan wel voor een groot deel vergoed worden als je hier woon ?? Niet logisch eigenlijk ..
Weet van die vrouw dat ze de behandelingen zelf wel vergoed kreeg , maar een bepaalde injectie niet , weet niet of dat ook zo is als je in nederland behandeld word of dat je dan alles voor die 3 keer vergoed krijgt ?

Ja je betaalt alleen je eigen bijdrage en de pil, maar die wordt sowieso niet vergoed.

Welke pil niet? De gewone anticonceptie? Ik ben moe en t spoor even bijster haha sorry

Ja, de pil idd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:56

Elodie schreef:
Giacomo schreef:Ja maar ja, het is op zich maar een relatief kleine groep die IVF nodig heeft, dus logisch dat er als er bezuinigd moet worden niet in zulke dingen geld wordt gepompt.
Maar het is wel heel belangrijk.

Vind ik ook. Ik ben zo'n type die vind dat er wel wat minder salaris betaald mag worden aan politici en dat soort mensen. Ik weet dat ze keihard werken om ons land zo goed mogelijk te besturen, maar mag het ook wat eerlijker please?

Ah, ik dwaal weer eens af. Maar kan dat zo slecht hebben, mensen die tien x zoveel verdienen dan ze nodig hebben.

Ontopic maar weer!! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:58

Giacomo schreef:
Tea-Leaf schreef:
Giacomo schreef:
frolic schreef:Waarom zou dat dan wel voor een groot deel vergoed worden als je hier woon ?? Niet logisch eigenlijk ..
Weet van die vrouw dat ze de behandelingen zelf wel vergoed kreeg , maar een bepaalde injectie niet , weet niet of dat ook zo is als je in nederland behandeld word of dat je dan alles voor die 3 keer vergoed krijgt ?

Ja je betaalt alleen je eigen bijdrage en de pil, maar die wordt sowieso niet vergoed.

Welke pil niet? De gewone anticonceptie? Ik ben moe en t spoor even bijster haha sorry

Ja, de pil idd

Die krijg ik wel vergoed, ik neem hem heel af en toe om een menstruatie op te wekken ( goed voor de doorbloeding alsje pco hebt ) en betaal er niks voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:59

Tea-Leaf schreef:
Elodie schreef:Ik zou even je zorgverzekeraar opbellen. Weet niet of dat met IVF ook zo is maar je kan soms aanvraag doen om in het buitenland behandeld te worden. En dan zou volgens mij in ieder geval een groot gedeelte vergoed moeten worden. Maar goed, dat kunnen hun je haarfijn vertellen.
Vind het wel raar van je vriendin hoor dat ze helemaal niet aan je vraagt of je het lastig vindt enzo. Betekend niet dat ze niet blij mag doen maar een beetje inlevingsvermogen is wel fijn.

Thanks! Ik zal er tzt eens naar kijken.

En ja, ik zou het juist heel leuk vinden als ze wat meer straalt en wat enthousiaster doet, dat kan ik echt wel hebben. Graag zelfs! Mocht ik dat achteraf moeilijk vinden, dan jank ik thuis wel ff uit. Mijn vriendin verdient ook een vriendin die blij is voor haar dat ze n kindje verwacht.

Maar als er dan zo'n gebrek aan inlevingsvermogen ( lijkt ) te zijn baal ik daar toch wel een beetje van.
Maar vind je het niet fijn om zsm te weten hoe het zit(dat zou ik hebben)? Je kan natuurlijk altijd bellen voor info, hoef je echt niet meteen het eea aan te vragen.

Ik snap zo goed dat je daarvan baalt. Heb je er iets van gezegd? Ik denk dat je best wel gewoon eerlijk kan zeggen bijv: "ik ben echt blij voor je en je mag je geluk uiteraard laten zien, maar ik hoop wel dat je ook begrijpt dat het voor mij vaak lastig is. Ik ben geïnteresseerd in jou maar jij hopelijk ook in mij. Niet altijd alles is even leuk en het is fijn als daar ook belangstelling voor is."

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 12:02

Ik ben op dit moment allang blij dat de 3 pogingen nog niet gekort zijn. Dus ik verwacht al helemaal niet dat ze Assisted Hatching er doorheen gaan gooien omdat een relatief kleine groep mensen daar baat bij hebben in NL. Dat is de goden verzoeken op dit moment haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 12:04

Giacomo schreef:
Elodie schreef:
Giacomo schreef:Ja maar ja, het is op zich maar een relatief kleine groep die IVF nodig heeft, dus logisch dat er als er bezuinigd moet worden niet in zulke dingen geld wordt gepompt.
Maar het is wel heel belangrijk.

Ja dat vind ik ook, onderga het immers zelf ook. Maar ik snap het wel van de regering.
Vervelend dat jij het ook moet ondergaan. Ja ik snap dat er bezuinigd moet worden, maar niet op dit. Dat snap ik echt niet.
TL, ik vind het dan ook echt niet gek dat je zo denkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  frolic zo 13 maa 2011 - 12:09

En stel dan dat je 3 pogingen gehad heb .. en dan ? Kan je dan nog verder met iets anders of dan stopt het ?


frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 12:13

Elodie schreef:
Tea-Leaf schreef:
Elodie schreef:Ik zou even je zorgverzekeraar opbellen. Weet niet of dat met IVF ook zo is maar je kan soms aanvraag doen om in het buitenland behandeld te worden. En dan zou volgens mij in ieder geval een groot gedeelte vergoed moeten worden. Maar goed, dat kunnen hun je haarfijn vertellen.
Vind het wel raar van je vriendin hoor dat ze helemaal niet aan je vraagt of je het lastig vindt enzo. Betekend niet dat ze niet blij mag doen maar een beetje inlevingsvermogen is wel fijn.

Thanks! Ik zal er tzt eens naar kijken.

En ja, ik zou het juist heel leuk vinden als ze wat meer straalt en wat enthousiaster doet, dat kan ik echt wel hebben. Graag zelfs! Mocht ik dat achteraf moeilijk vinden, dan jank ik thuis wel ff uit. Mijn vriendin verdient ook een vriendin die blij is voor haar dat ze n kindje verwacht.

Maar als er dan zo'n gebrek aan inlevingsvermogen ( lijkt ) te zijn baal ik daar toch wel een beetje van.
Maar vind je het niet fijn om zsm te weten hoe het zit(dat zou ik hebben)? Je kan natuurlijk altijd bellen voor info, hoef je echt niet meteen het eea aan te vragen.

Ik snap zo goed dat je daarvan baalt. Heb je er iets van gezegd? Ik denk dat je best wel gewoon eerlijk kan zeggen bijv: "ik ben echt blij voor je en je mag je geluk uiteraard laten zien, maar ik hoop wel dat je ook begrijpt dat het voor mij vaak lastig is. Ik ben geïnteresseerd in jou maar jij hopelijk ook in mij. Niet altijd alles is even leuk en het is fijn als daar ook belangstelling voor is."

Ik denk dat we daar nog even mee wachten. Maar komt allemaal wel.. Ben ook nog bezig met schoonmaakbaantjes, mn nieuwe werk als beautyconsulente en weer opnieuw Dimence incl langdurig persoonlijkheidsonderzoek. Als ik in rustiger vaarwater beland is daar wel plek voor Wink

Durfde het niet zo goed tegen die vriendin te zeggen, maar denk dat ze het wel weet, heb er wel wat over laten doorschemeren. Bovendien is het niet echt een hele goede vriendin meer helaas.

Ik ga slapen, vriend roept al een half uur dat ik naar bed moet komen en ben eigenlijk ook wel moe smile

Welterusten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 12:13

frolic schreef:En stel dan dat je 3 pogingen gehad heb .. en dan ? Kan je dan nog verder met iets anders of dan stopt het ?


Dan stop het. Zelf betalen kunnen we niet, dat is voor ons te duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 12:14

frolic schreef:En stel dan dat je 3 pogingen gehad heb .. en dan ? Kan je dan nog verder met iets anders of dan stopt het ?


Dan moet je het zelf betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  frolic zo 13 maa 2011 - 12:17

Wat kost dat dan ?? Belachelijk allemaal eigenlijk hé .. Rolling Eyes

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 12:19

Ook wel weer goed dat je het niet overhaast doet natuurlijk. Wel hopen dat iig die 3 vergoedingen blijft bestaan.
Welterusten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 20:21

frolic schreef:Wat kost dat dan ?? Belachelijk allemaal eigenlijk hé .. Rolling Eyes

Een normale poging zal rond de 5000 euro liggen denk ik? De medicijnen alleen zijn al 3500 euro haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 20:23

Elodie schreef:Ook wel weer goed dat je het niet overhaast doet natuurlijk. Wel hopen dat iig die 3 vergoedingen blijft bestaan.
Welterusten!

Ze hebben het nu op de planning staan om het er in 2013 uit te gooien als dit kabinet doorzet. Dus je kunt idd niet nog heel lang wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  blauwwitrood zo 13 maa 2011 - 22:26

@Kosten: na 3x IVF/ICSI stopt het idd en moet je het zelf betalen. Medicijnen liggen rond de 3500 euro en een ICSI poging kost 1850, IVF is iets goedkoper maar weet zo niet precies hoeveel (en volgens mij verschilt het ook nog per zhuis). In totaal dus ruim 5000,- euro :shock:

@Assisted Hatching: wordt volgens ons zhuis niet gedaan omdat het nog niet bewezen is dat het werkt/helpt. En het zal idd ook wel een geldkwestie zijn. Wij hebben er wel over nagedacht om naar Dusseldorf te gaan, maar de kosten liggen daar nog hoger en met de reistijd is het haast niet te doen voor ons. Plus dat we nog wel een goed gevoel hadden bij het zhuis hier in NL.

@Tea: ik herken je gevoel maar al te goed. Hier wordt zelfs helemaal niet meer gevraagd hoe het gaat door veel mensen, zeker bang dat ik dan in huilen uitbarst ofzo Neutral Veel mensen weet ook gewoon niet goed hoe ze er mee om moeten gaan, bang voor een antwoord of tranen.. Dus dan zeggen ze maar niks, niet wetende dat dit voor jou heel naar is.

Ik kan me ook boos maken over die programma's of mensen die hun kinderen slecht behandelen. Maar als ik daar teveel mee ga zitten dan heb ik daar alleen mezelf maar mee. Dus probeer dat niet teveel te doen, al is dat wel lastig aangezien mijn man met zulke gezinnen werkt.

Owh, en je hoeft voor mij niet te huilen hoor. Je hebt genoeg aan jezelf!! hug
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan? - Pagina 5 Empty Re: Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum