Als je kindje geen opvolgmelk en potjes meer krijgt
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Als je kindje geen opvolgmelk en potjes meer krijgt
En dus gewone melk drink en met de pot mee eet.
Is dan extra vitamine d genoeg of heeft je kindje dan meer vitamine's nodig? Bijvoorbeeld deze :
Mijn kind is trouwens 13 maanden en hij eet redelijk goed.
Is dan extra vitamine d genoeg of heeft je kindje dan meer vitamine's nodig? Bijvoorbeeld deze :
Mijn kind is trouwens 13 maanden en hij eet redelijk goed.
Gast- Gast
Re: Als je kindje geen opvolgmelk en potjes meer krijgt
De hoeveelheid 'extra vitamine' in groeimelk is te verwaarlozen hoor. En een kind dat gewoon eet heeft die extra vitamines ook niet nodig.
Een normaal gezond kind kan vanaf 12 maanden beginnen met koemelk. Stel je dat uit tot 3 jaar: KASSA...voor de fabrikant!!!
En dat alleen omdat je dan geen D-druppeltjes hoeft te geven?
In groeimelk zit heel veel ijzer. Maar dat is omdat koemelk (en dat is groeimelk in feite) de opname van ijzer in de darmen remt. Daarnaast is de ijzerverbinding in groeimelk ook nog eens van een soort die moeilijk opneembaar is. Daarom bevat kunstvoeding (dus ook groeimelk) 6 keer teveel ijzer. Dat zorgt voor een hoog ijzergehalte in de darmen van een kind. Ziekmakende bacterieen groeien het beste in een ijzerrijke omgeving. En om die reden hebben kinderen die kunstvoeding drinken veel sneller last van darminfecties dan kinderen die gewoon moedermelk of dagmelk krijgen.
De ijzer in gewoon eten wordt veel gemakkelijker opgenomen door het lichaam. Het is dan ook beter om je kind gewoon te laten eten voor de vitamines en het ijzer, i.p.v. groeimelk te geven.
Kinderen met een normale gezondheid die gewone dagmelk niet lusten kunnen als alternatief ook heel goed aangezuurde zuivel krijgen of sojaproducten.
Een normaal gezond kind kan vanaf 12 maanden beginnen met koemelk. Stel je dat uit tot 3 jaar: KASSA...voor de fabrikant!!!
En dat alleen omdat je dan geen D-druppeltjes hoeft te geven?
In groeimelk zit heel veel ijzer. Maar dat is omdat koemelk (en dat is groeimelk in feite) de opname van ijzer in de darmen remt. Daarnaast is de ijzerverbinding in groeimelk ook nog eens van een soort die moeilijk opneembaar is. Daarom bevat kunstvoeding (dus ook groeimelk) 6 keer teveel ijzer. Dat zorgt voor een hoog ijzergehalte in de darmen van een kind. Ziekmakende bacterieen groeien het beste in een ijzerrijke omgeving. En om die reden hebben kinderen die kunstvoeding drinken veel sneller last van darminfecties dan kinderen die gewoon moedermelk of dagmelk krijgen.
De ijzer in gewoon eten wordt veel gemakkelijker opgenomen door het lichaam. Het is dan ook beter om je kind gewoon te laten eten voor de vitamines en het ijzer, i.p.v. groeimelk te geven.
Kinderen met een normale gezondheid die gewone dagmelk niet lusten kunnen als alternatief ook heel goed aangezuurde zuivel krijgen of sojaproducten.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, als je kindje voldoende groente, fruit en zuivelproducten binnen krijgt dan is vit.D voldoende.
Gast- Gast
Dat is voldoende als ze normaal eet en dus alles binnenkrijgt.
Onze dochter eet slecht haar avondeten en daarom zijn we begonnen met de vitamines die jij als foto hebt.
Onze dochter eet slecht haar avondeten en daarom zijn we begonnen met de vitamines die jij als foto hebt.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik wil oook meer vitamines geven gezien ons zoontje ook heel slecht avond eet.
Kan ik dan ook die kauwtabletjes geven of is ie daar nog te klein voorr denken jullie? Er staat wel vanaf 1 jaar op namelijk...
Kan ik dan ook die kauwtabletjes geven of is ie daar nog te klein voorr denken jullie? Er staat wel vanaf 1 jaar op namelijk...
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?
» Je bent NU zwanger en krijgt een kindje, houd je het dan?
» Geen zin meer in.
» Geen middagslaapje meer?
» HELP! Geen (pap)fles meer..
» Je bent NU zwanger en krijgt een kindje, houd je het dan?
» Geen zin meer in.
» Geen middagslaapje meer?
» HELP! Geen (pap)fles meer..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: