Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

+15
Fiwen
Laurientje
Razz
Darius
Shopaholic
Theeleut
MamaDaan
Silke
Lith
Annemie
Annie24
Aagje!
SarahKey
Happydobby
Floor
19 plaatsers

Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Floor wo 22 mei 2013 - 23:12

Ik moet er echt aan wennen, dat hij geen middagslaapje meer doet. Is dat heel gek?
Ik had het echt even nodig dat hij even een uur 'weg' was, even rust om me heen, geen hele tijd 'mama! mama? mama!?!?!'
Ik ben nu na 2 weken zonder middagslaapje van hem best gaar.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Happydobby wo 22 mei 2013 - 23:18

Dat is wel erg vroeg, zou het geen fase zijn? Ik merk ook dat ik het nodig heb maar dat er ook een tijd komt dat hij niet meer hoeft te slapen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  SarahKey wo 22 mei 2013 - 23:19

Logisch dat je moe bent, je moet nu echt de hele dag opletten en erbij zijn.
ik vind het wel rap dat hij geen middagslaapje meer wil. S slaapt nog 2 keer op een dag (de luiwammes:heart:)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Aagje! wo 22 mei 2013 - 23:21

Ja ik snap dat wel. Mijn dochter laat nu steeds vaker haar middag slaapje vallen, en moet er ook aan wennen smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Annie24 wo 22 mei 2013 - 23:23

Y. heeft ook een week of 2-3 geen middagslaapje gedaan. Dat was rond zijn 2e jaar. Inmiddels doet hij weer een slaapje. We laten hem nu max 1 uurtje liggen omdat hij anders 's avonds niet wil slapen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Annemie wo 22 mei 2013 - 23:28

Mijn zoontje heeft ook een aantal weken gehad dat hij niet wilde slapen rond die leeftijd. Nu slaapt hij weer zo'n 2 a 3 uurtjes 's middags. Dus hoop voor je dat het gewoon een fase is.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Floor wo 22 mei 2013 - 23:39

ik hoop dat het een fase is. Ik ben behoorlijk gaar. De nachten gaan redelijk maar toch slaapt hij dan ook niet heel lang dus dat is voor mij ook niet prettig.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Lith wo 22 mei 2013 - 23:43

Oh ik kan me voorstellen dat je daar wel moe van wordt. Hier gelukkig gewoon nog een middagslaap. Zodadelijk breng ik hem naar bed, even tijd voor mezelf. Hij is ook zo vreselijk baldadig de laatste tijd.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Silke wo 22 mei 2013 - 23:45

Mijn oudste slaapt nu een jaar niet meer 's middags, maar ik moest er ook aan wennen. Vond het ook wel lekker dat ik dan even tijd voor mezelf had. Nu begint hier de dag ook heel vroeg en gaat door tot heel laat Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? 394967. Op den duur went het wel, en ik laat hem nu vaak even rustig televisie kijken of op zijn kamer spelen.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  MamaDaan wo 22 mei 2013 - 23:53

Mijn zoontje is ook 1,5 en heeft ook een tijdje geen middagslaapje meer gedaan. Gelukkig was dit een fase en slaapt hij nu soms zelfs weer 2x op een dag. Ik vond het ook zwaar hoor, je hebt niet meer even je handen vrij!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Theeleut wo 22 mei 2013 - 23:56

Ik kan het me voorstellen. Ben blij dat mijn jongste nog wel slaapt tussen de middag.
Raakt hij overstuur als je hem wel op bed legt? Als hij gewoon ligt te kletsen zou je hem toch kunnen neerleggenals je je daarbij prettig voelt.

Mijn zoon wordt soms na 3 kwartier wakker en gaat dan kletsen enz., maar ik laat hem dan mooi nog even liggen hoor, soms valt hij ook weer in slaap.

In het weekend slaan we zijn slaapje wel eens overen dat red hij prima, maar ik vind het zelf erg lekker als hij doordeweeks gewoon even foetsie is voor1 á 2 uur Wink


Laatst aangepast door Theeleut op wo 22 mei 2013 - 23:58; in totaal 2 keer bewerkt
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Shopaholic wo 22 mei 2013 - 23:56

Hier was het een fase. Sinds ze nu ook naar psz gaat slaspt ze sowiezo op de middagen anders trekt ze het niet.
Op andere dagen slaapt ze uit en gaat ze 's middags niet meer naar bed.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Darius wo 22 mei 2013 - 23:59

Ik zou hem wel gewoon op bed leggen hoor. Ook al is hij wakker in bed, wat speelgoed erbij en zo heeft hij toch even de rust en heb jij het ook even rustig.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Razz do 23 mei 2013 - 0:01

Hier was het rond zijn tweede jaar een fase en ik moest er toen ook echt flink aan wennen. Na een maandje wilde hij opeens weer naar bed en van de 7 dagen doet hij nu ongeveer nog 5 dagen een dutje.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Laurientje do 23 mei 2013 - 0:02

Daarom ben ik hier ook nog steeds zo blij dat de oudste vaak nog ff slaapt smiddags Wink hij is nu 3
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Fiwen do 23 mei 2013 - 2:56

Vanaf dat J 2 is doet ze geen middagslaapje meer en dat was/is geen fase want het is echt sporadisch dat ze nog in slaap valt 's middags.
Hier heeft het wel heel erg goed uitgepakt met het slapen 's nachts dus ik ben alleen maar blij met hoe het nu is. Ik mis het ook echt niet, we gaan meestal na de lunch even samen op de bank zitten/liggen en een filmpje kijken zodat ze toch even een uurtje rust heeft en dan lees ik meestal een boek of zit te computeren.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Floor do 23 mei 2013 - 3:14

ik heb hem net nog even naar bed gedaan en hij is volgens mij nu wakker, maar hij heeft denk ik een 30 minuten niks van zich laten horen dus misschien heeft hij wat geslapen (ik hoop het want hij was niet te genieten)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Jasmine do 23 mei 2013 - 3:21

Ik kan me wel voorstellen dat je moet wennen hoor. J. doet ook al vanaf dat ze anderhalf is nog maar zelden een middagslaapje. Ze gaat alleen even een uurtje op bed als ze niet fit is of als ze echt dwars is. In het begin miste ik dat rustmoment ook echt.

Wat hier wel hielp: haar niet pushen toch te slapen. Deed ik dat wel, dan was het 's avonds feest met niet willen slapen, waardoor het de volgende ochtend drama was. Als ze niet slaapt 's middags, slaapt ze de nacht zonder problemen het klokje rond. Dit is al zo vanaf het moment dat haar middagslaapje eraf is. En als ik dan toch moet kiezen, heb ik liever een goede nacht dan een uurtje rust in de middag.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Gast do 23 mei 2013 - 3:23

Hier willen ze nog maar zelden slapen tussen de middag, en ik vind dat best pittig. Ging zelf vaak ook slapen of had in elk geval even voor mezelf of het huishouden zonder op te moeten letten. Mis dat behoorlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Parisienne do 23 mei 2013 - 5:32

Ik moest ook erg wennen hoor. Dit betekende dat MIJN middagslaapje ook weg was Wink Toen N. echt niet meer wilde/kon slapen 's middags heb ik haar in het begin wel altijd even in haar bed gezet met wat speelgoed of een boekje en legde uit dat het nu even tijd was om rustig te worden. Ze mocht spelen, lezen of slapen. Slapen deed ze niet, maar het rustmomentje 's middags deed haar vaak wel even goed. Nu heeft ze vaak nog dagen waarop ik haar even een rustmoment geef, in haar kamertje (op bed) of op de bank met een dekentje.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  piertje do 23 mei 2013 - 8:41

Ik kan me goed voorstellen dat je er gaar van wordt. Ik heb ook echt even behoefte aan tijd voor mezelf, zal dat gaan missen als ze 's middags niet meer slaapt. L.ynn slaapt nu 's middags nog ongeveer 1 tot 2 uur. Ik hoop voor jou dat het een fase is en hij snel weer een paar uurtjes pakt op de middag. Vooral als hij ook niet te genieten is Laughing
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Twellie do 23 mei 2013 - 9:42

Ik kan het me helemaal voorstellen, ik vond het ook best zwaar toen mijn oudste stopte met haar middagslaapje. Ze zat toen inderdaad ook in de fase die jij beschrijft van constant om mij vragen en mij nodig hebben. Het is gewoon zwaar als je de hele dag onafgebroken nodig bent.


Ik denk haast wel dat het gewoon een fase is, anderhalf is wel heel vroeg om te stoppen met slapen rond de middag.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen middagslaapje meer, ik moet wennen? Empty Re: Geen middagslaapje meer, ik moet wennen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum