Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

+2
Pompoen
Papillio
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Papillio di 23 apr 2013 - 20:53

Zoals de titel al aangeeft; Mijn zoontje, 13 mnd, wil ineens zijn fopspeen niet meer. Ook wil hij niet meer uit een fles drinken.
Prima opzich, maar hij heeft nu heel erg veel moeite om in slaap te komen. Ook drinkt hij nu veel te weinig op een dag. Een tuitbeker vindt hij niet fijn, gaat veel te snel (ik heb een avent). Slokjes uit een beker gaat maar even, dan heeft hij er alweer genoeg van.

Zou het kunnen komen omdat hij keelpijn heeft? Dat het zuigen zeer doet ofzo?

Heeft er nog iemand een goede tip voor een tuitbeker, die niet al te snel gaat.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Pompoen di 23 apr 2013 - 20:55

Heeft hij geen aften in zijn mond of zo? Dat een speentje er precies tegenaan komt?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Papillio di 23 apr 2013 - 20:55

Ik weet het niet.
Hij duwt de speen/fles bij voorbaat al weg.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Pompoen di 23 apr 2013 - 21:07

Papillio schreef:Ik weet het niet.
Hij duwt de speen/fles bij voorbaat al weg.

Misschien kun je even in zijn mondje kijken of je wat ziet waar hij last van zou kunnen hebben. Aften zijn witte rondjes, soms beginnen ze als rode bultjes. Spruw ziet eruit als een witte waas die je niet weg kan vegen met een gaasje (melk geeft ook een witte waas).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Theeleut di 23 apr 2013 - 21:25

Ik zou eerst even zijn mondje bekijken of hij geen aft of spruw heeft. Of misschien krijgt hij kiezen/tanden. Dat kan behoorlijk pijn doen allemaal.

Die speen zou ik nu juist weg laten, dat is alleen maar mooi meegenomen Wink
En veel uit een beker laten drinken. Is een rietjes beker geen optie? Dan bepalen ze zelf hoe snel het gaat. Die van de Hema en Nuby zijn allebei prettig. Ik heb ook een 360 graden beker, dat is ook een fijn ding.

Het is alleen wat lastig met in slaap vallen. Dat zal vast minder worden, maar voor nu is het erg vervelend voor jullie allen. Is een spuugdoekje iets? Mijn zoon zuigt daar op en heeft er altijd 1 in bed. Hij heeft nooit op een speen willen zuigen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Happydobby di 23 apr 2013 - 22:13

Ik zou ook een rietjesbeker proberen, hema 3.00 euro! Onze zoon dronk ook niet goed uit een tuit dus al vrij vlot een rietjesbeker.

Je kan ook pap in een bordje geven, ook savonds zodat hij vol naar bed gaat.
Fruit bevat vocht en yoghurt ook.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Limburg85 di 23 apr 2013 - 22:15

Idd proberen z'n mondje te checken. Is hij verkouden?
Speen zou ik juist weg laten en de fles nu ook als er niks aan de hand is met hem. Het is voor hem ook wennen beide, ik zou het nog even blijven proberen.
Hier dronk hij liever uit een rietjesbeker of pakje dan uit een tuitbeker.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Papillio wo 24 apr 2013 - 2:09

Hij heeft geen aften of spruw. Oren en keel zijn ook schoon. Ff laten checken bij de huisarts. Moest er toch naartoe voor wat anders.
De huisarts gaf aan dat het heel goed kan zijn dat hij gewoon klaar is met de fles en de fopspeen.

We hebben een rietjesbeker van de Prenatal. Hij heeft nu door hoe die werkt (2mnd geleden nog niet..), maar gaat ook veel te snel voor hem.
Gaat de Nuby beter? En is die ook anti lek?
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Limburg85 wo 24 apr 2013 - 2:29

Wij gebruikten die van Nuby maar hoe bedoel je te snel? Zuigt hij te hard waardoor hij de hoeveelheid niet in 1 keer aan? Hoe lang gebruikt hij de rietjesbeker? Misschien nog kwestie van goed onder de knie krijgen?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Dora wo 24 apr 2013 - 2:30

Papillio schreef:

We hebben een rietjesbeker van de Prenatal. Hij heeft nu door hoe die werkt (2mnd geleden nog niet..), maar gaat ook veel te snel voor hem.
Gaat de Nuby beter? En is die ook anti lek?

Wij knepen altijd lichtjes in de beker of namen eerst zelf een slok zodat er al wat in het rietje zat.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken Empty Re: Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum