Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

+65
slaatje
Caroow
Darius
Engelse Drop
Framboos
Sophiee
Pineco
Taeda
Shisha
-Ieniemienie-
Thunder
Marin
Bimbam
Knillis
holaagirl
Parel
Snoes
Mizz_S
Sarah1985
*Lieke*
Suus
Emmayes
Fearie
Filoria
Steep
Creabea_28
Manderijn
sanne-84
Sun88
meisje
Shopaholic
LDJ
nillis
Coco
PiP
Ella
Jezzie
Flower_L
Razz
Tiara
Dolphinne
Susan
Novalee
miss22
Océane
Pink!
Jade
Alex
Exogenesis
SarahKey
M@niek
mzcharlotte
Penélope
koNijntje
Jelin
Maple
Robin_
Lejow
Isa
Annemie
meisjesmama
Artemis
Esmee
Printje
Stokstaartje
69 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Pineco ma 19 aug 2013 - 23:21

Wij wilden het beide keren niet weten en hoewel ik dit keer veel nieuwsgieriger ben, wil ik het ook nu niet weten. Ik heb nog genoeg neutrale kleding voor de eerste dagen en na de geboorte van de oudste hing de kast in no time vol met echte meisjeskleding, iedereen sloeg meteen aan het shoppen Laughing Mocht het nu een jongetje worden, dan verwacht ik niet dat het lang duurt voordat er stoere kleertjes voor hem klaarliggen ;-)

Ik vond die verrassing zo mooi en had beide keren echt geen idee wat het zou worden. Bovendien denk ik niet dat ik mijn mond zou kunnen houden tegen mijn omgeving en ik zou het jammer vinden als voor iedereen de verrassing eraf is.

Wat het kamertje betreft, dat hebben we de eerste keer neutraal ingericht en na de geboorte opgeleukt met meisjesachtige accessoires. Ze sliep er de eerste maanden toch nog niet. De tweede heeft vanwege de verbouwing nooit een kamertje gehad en slaapt nog steeds bij ons laughcry Haar kamer is hopelijk wel af als de derde komt, dan kan die weer een tijd bij ons en kunnen we na de geboorte rustig aan de babykamer beginnen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Sophiee ma 19 aug 2013 - 23:43

Wij wisten het en ik vond het zó fijn! Ik vond alles eromheen al zo spannend, ik was blij met een klein beetje zekerheid. Ook vonden we het leuk om haar kamertje in specifieke kleuren te maken en de neutrale kleertjes vonden we niet zo mooi.
Bij een volgende weet ik niet of we het weer willen weten. Misschien is het ook leuk om het een keer niet te weten, maar ik denk dat de nieuwsgierigheid dan wel de overhand neemt.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Framboos di 20 aug 2013 - 0:51

Vroeger riep ik altijd dat ik het wilde weten, maar de laatste tijd twijfel ik. Ik vind het idee van het niet weten/de verrassing heel mooi. Neutrale kleren kopen vind ik niet erg, dat shoppen komt dan daarna wel. Wat betreft het kamertje en de spullen zou ik sowieso voor neutrale kleuren kiezen aangezien we graag meerdere kinderen zou willen. Maar ik ben bang dat we een namendillema krijgen of ik te nieuwsgierig wordt. Mijn zus vertelde dat ze bij de eerste met 36 weken bijna nog een echo hadden laten maken uit nieuwsgierigheid (uiteindelijk niet gedaan en kwam de kleine pas met 42 weken). Mijn man vind het idee van niet weten ook mooi, maar staat er evt. wel voor open. Ik neig nu het meest naar niet weten, maar laat het van het moment dat het zover is afhangen. Voorlopig is hier toch nog gen sprake van een zwangerschap.
Framboos
Framboos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Engelse Drop di 20 aug 2013 - 1:00

Voor ons maakte het niet uit of het een jongetje of een meisje zou worden, we wilden sowieso de babykamer neutraal houden, dus dat was ook geen issue. We wisten het geslacht dus niet tijdens de zwangerschap en ik vond het prima zo, voor mij is dat echt niet zo van belang.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Stokstaartje do 22 aug 2013 - 7:36

Hallo Allemaal,

vandaag de 20 weken echo gehad. Heb er alleen een beetje dubbel gevoel over. Alles lijkt goed met de baby te zijn, maar de echt was helemaal niet leuk. Dat houdt in de echoscopiste deed helemaal niet leuk. Zo ging als een sneltrein vaart er door heen en legde weinig uit. Het ergste vond ik nog dat ik had aangegeven dat ik nog twijfelde het wel of niet te willen weten en dat mocht ik tijdens de echo nog beslissen. Ineens stopt ze met echo'en en begint mijn buik af te vegen. Dus ik zeg moet je het geslacht niet bekijken. Zegt ze ooow dat heb ik allang gedaan hoor. Dus mijn schoonmoeder zegt wattan wilde je het toch graag weten. Dus ik zei niet zoveel en stamelde ja misschien wel. En toen zei de echoscopiste gewoon dat is dan heb je pecht want ik ga nu niet meer kijken en veegt mijn buik verder af en loopt naar haar bureau. Ik moest bijna huilen gewoon. Gesprekje vooraf en de echo samen stond ik met een half uur weer buiten. 

Ik was zo verbouwereerd door haar norse manier van doen. Ze heeft echt mijn echo verpest. Ik had verwacht dat het leuker en rustiger zou gaan en we wat meer te zien kregen. Ook omdat er in de papieren stond dat het ongeveer 40 minuten zou duren. Ik weet niet eens hoe groot de baby nu is en hoe zwaar. Staat ook niet in de papieren die ik mee heb gekregen. Ik snap best dat het geen pret echo is, maar zelfs bij de verloskundige keken ze langer en ook toen ik bij de 13 weken echo was (ik deed mee aan dat onderzoek). Ook zijn de echofoto's redelijk vaag terwijl de 13 weken echo juist heel scherp waren. In de papieren staat dat de beeldvorming beperkt is door een moeilijke buikhuid. Wel bijzonder dat overal anders het wel altijd duidelijk te zien is...Ondanks dat alles goed is ben ik toch erg teleurgesteld.

Ook wel bijzonder dat zij zo snel het geslacht heeft gezien en kunnen controleren. We hoefden niet eens weg te kijken en de beeb lag er de hele tijd met de beentjes voor. Ze zei zelfs nog tegen mij dat als ik het wel had willen weten het erg moeilijk was geweest om het te laten zien aan ons. Heb een beetje het gevoel dat ze zich er met een jantje van lij af gemaakt heeft :nopompom:
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Darius do 22 aug 2013 - 7:38

Nou, bah zeg. Ik ben het helemaal met je eens, ik vind dit geen leuke manier van doen. Ik zou dit zeker ook aan je verloskundige melden.

Zit er trouwens tijdens het typen nog even over na te denken en ik vind het echt absurd dat ze zegt: 'Dan heb je pech'. Dat slaat nergens op!

Als ik jou was, zou ik over een week of 3 een pretecho laten maken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Caroow do 22 aug 2013 - 7:40

Ja, ik zou ook een pretecho laten maken! Al is het niet eens om het geslacht, maar gewoon om even naar je kindje te kunnen kijken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  slaatje do 22 aug 2013 - 7:42

Ik zou dit sowieso nog even laten weten aan het vk bureau.

En idd een pretecho laten maken. Is superleuk voor later!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Vixen do 22 aug 2013 - 7:44

Waar heb je die 20-weken echo laten doen? Bij een andere praktijk of in het ziekenhuis? Ik zou zelfs overwegen om een klacht in te dienen. Het is geen pretecho, maar ze is wel gewoon zorgverlener en daar hoort ook een stukje vriendelijkheid en zorgzaamheid bij. Een opmerking als 'dan heb je pech' kan echt niet vind ik.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Stokstaartje do 22 aug 2013 - 7:45

tijdens de echo maakte ze ook nog de opmerking ja het is nog maar iets van 230 tot 250 gram ongeveer dus het stelt nog niets voor. Mijn schoonmoeder kon zich niet meer inhouden en zei een beetje bot van Nou voor ons anders wel! Ik denk idd dat ik maar een mooie 3d echo laat maken ofzo en dan idd niet per se om het geslacht, maar gewoon om even lekker fijn naar het kindje te kijken.

Mijn vriend zei ook al ik zou een brief of email typen naar die instelling dan weten ze in elk geval er vanaf dat ze zo dom deed tegen ons.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 7:46

Vixen schreef:Waar heb je die 20-weken echo laten doen? Bij een andere praktijk of in het ziekenhuis? Ik zou zelfs overwegen om een klacht in te dienen. Het is geen pretecho, maar ze is wel gewoon zorgverlener en daar hoort ook een stukje vriendelijkheid en zorgzaamheid bij. Een opmerking als 'dan heb je pech' kan echt niet vind ik.
Dit vind ik idd ook. Wij kregen veel uitleg, overal nam ze de tijd voor. Ik vind het niet normaal hoe ze je behandeld heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 7:48

Wat een horkerige trut die de echo heeft gemaakt. Nu zijn die echo's altijd wel redelijk zakelijk en snel, dat vond ik vooral de tweede keer, het zijn overduidelijk geen pretecho's, maar mijn ervaring is dat ze wel gewoon beleefd en vriendelijk blijven.

Ik zou lekker nog ergens anders een uitgebreide echo laten doen, gewoon om deze ervaring uit te wissen, want dit is echt niet leuk. En ik zou het zeker melden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Ooh La La! do 22 aug 2013 - 7:50

Wat ongelooflijk bot zeg! Ik zou ook echt 'not amused' zijn en een klacht indienen.

Ik zou ook boos opbellen en een nieuwe echo (bij een andere echoscopiste natuurlijk!) eisen. Nu verplicht ze je tot een pretecho, extra kosten dus!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Stokstaartje do 22 aug 2013 - 7:54

was bij een andere instelling dus niet bij eigen verloskundige. Ze zei ook nog tegen mij dat ik alleen nog maar de bewegingen van het hoofdje of kontje kon voelen en niet van de handjes, want dat was allemaal nog zo klein. Nou dacht ik afgelopen week voelde ik tegelijkertijd aan beide kanten van mijn buik iets. Lijkt mij erg knap als een baby tegelijkertijd zijn hoofd en kont tegen mijn buik aan kan gooien. 

Had ook nog gevraagd hoe de baby lag en vlak na de echo voelde ik ergens anders kriebels en dat was zeer zeker niet waar het hoofdje of kontje zat. Dus of ik voel het gewoon wel of de baby moet zich super snel gedraaid hebben. Ze had me vast niet geloofd als ik had verteld dat ik de baby al vanaf 16 weken voel.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Linda do 22 aug 2013 - 7:55

Wat een mens zeg!! Ik zou zeker weten een klacht indienen! Echt doen hoor. Zo hoor je niet met mensen om te gaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Robin_ do 22 aug 2013 - 7:59

Waar was je 20 weken echo? Klinkt echt net als onze echoscopiste met 20 weken. Ik was ook helemaal over de rooie toen ik thuis kwam door een aantal opmerkingen van haar. Ik mocht toen even later bij mijn eigen verloskundige komen en die heeft alles nog eens uitgelegd. De verloskundige hoorde met regelmaat klachten over deze echoscopiste.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Stokstaartje do 22 aug 2013 - 8:04

Het was bij Vita in groningen. Ik ben er ook de hele dag al door van slag en elke keer dan begin ik er uit het niets weer over. Ging ik net kijken naar pretechobureaus. Blijkt dat deze vrouw ook pretecho's doet. Nou dat zal wel dolle pret zijn dan NOT
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Robin_ do 22 aug 2013 - 8:06

Nee.. daar zijn wij niet geweest.

Ik zou echt nog een mooie 3d of 4d echo laten maken. Dat is zoveel leuker en mooier. En ook een stuk relaxter.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Darius do 22 aug 2013 - 8:06

Stokstaartje schreef:Het was bij Vita in groningen. Ik ben er ook de hele dag al door van slag en elke keer dan begin ik er uit het niets weer over. Ging ik net kijken naar pretechobureaus. Blijkt dat deze vrouw ook pretecho's doet. Nou dat zal wel dolle pret zijn dan NOT
Was haar voornaam Jet?

Ik heb zelf ook de echo's daar gehad.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Annemie do 22 aug 2013 - 8:07

Linda schreef:Wat een mens zeg!! Ik zou zeker weten een klacht indienen! Echt doen hoor. Zo hoor je niet met mensen om te gaan.
+1, maar wat dat draaien betreft, deze baby draaide tijdens de 20 weken constant om zijn as, dus ze liggen dan nog niet echt op een bepaalde manier. Dus als eerst het hoofdje beneden was, kan die 5 min later alweer boven zijn, tenminste bij ons was dat wel toen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 8:07

Ik denk dat ze bij een pretecho wel aardiger doet (maar uit principe zou ik sowieso niet meer bij haar gaan natuurlijk), ik denk dat ze gewoon heel erg is doorgeslagen in het gegeven dat de twintig weken echo geen pretecho is en dat dat meestal wat sneller en zakelijker verloopt. Sommige mensen zijn erg slecht in het vinden van een middenweg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Darius do 22 aug 2013 - 8:08

J.et G.erards bedoel ik.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Stokstaartje do 22 aug 2013 - 8:13

nee J.oke S.ikkema echt al een ouwe tang. Mijn vriend zei al is echt zo'n ouderwets type. THuis heeft ze niks te zeggen dus hier denkt ze dat ze alles maar kan maken. 

Ja pret echo kan ook 's avonds toch? Dan zou mijn vriend namelijk ook mee kunnen. Had er zo naar uit gekeken samen naar de beeb te kijken en dan gebeurt er dit...
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Darius do 22 aug 2013 - 8:16

Stokstaartje schreef:nee J.oke S.ikkema echt al een ouwe tang. Mijn vriend zei al is echt zo'n ouderwets type. THuis heeft ze niks te zeggen dus hier denkt ze dat ze alles maar kan maken. 

Ja pret echo kan ook 's avonds toch? Dan zou mijn vriend namelijk ook mee kunnen. Had er zo naar uit gekeken samen naar de beeb te kijken en dan gebeurt er dit...
Echt waar???? Ik heb juist bij J.oke mijn 3d echo laten maken, ze is eigenaar van Kiekeboe in Langelo. Ze heeft idd wel een 'rokersstem'. Nou, ik wist echt niet dat ze zo kortaf was, ik heb juist erg goede ervaringen met haar.

Ik heb met J.et juist deze ervaringen, en een vriendin van mij ook.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Stokstaartje do 22 aug 2013 - 8:20

ja op de papieren staat j. s.ikkema en ze stelde zich voor als J.oke. Ik dacht eerst dat het aan mij lag totdat we uit de echokamer kwamen en mijn moeder (mochten namelijk niet meer dan 2 volwassenen mee deed ze ook heel moeilijk over) zei ben je nu al terug en toen zag ik dat het nog maar een half uur later was. En mijn vriend en schoonmoeder zeiden direct ook van wat een rotwijf zeg. Ze probeerde ook nog grapjes te maken zei mijn vriend die helemaal niet grappig waren en te geforceerd eruit kwamen. We hebben het alledrie niet als heel leuk ervaren zeg maar
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 4 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum