Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

+53
Floor
Sylvana
Muis
CCC
Sophiee
meisjesmama
kwak
Flip Fluitketel
Mida4you
Wennes
Thunder
Monnie
Sofie
Nana
Alex
L!ND@
Lejow
Caramba
Bruintje Beer
PapillonRose
Puggle
Mizz_S
Tania
Blue flower
Parisienne
nillis
Sarah1985
Roos
Rush
PiP
Makamba
Flower_L
mickey
koNijntje
Susan
Bloem86
SarahKey
Jezzie
Marin
Ezzer
shadow
duckie
Dora
Tsjip
Laced
Pussycat
Monte
Smaragdje
Muppetje
Puzzle
Happydobby
Poisongirl
Ifrah
57 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Ifrah di 24 jan 2012 - 3:36

Mijn vriend en ik zijn nog niet echt met kinderen bezig, maar toevallig hadden we het er laatst over. Ik heb altijd gezegd dat ik tijdens de zwangerschap niet zou willen weten of mijn kind een jongen of meisje wordt. Mijn vriend wil dat juist perse wel weten.
We hebben nog genoeg tijd om hier uit te komen hoor, maar ik ben heel benieuwd: waarom heb jij er wel of juist niet voor gekozen om vóór de bevalling te weten wat het geslacht van jouw kindje is? En stonden jij en jouw man/vriend daar hetzelfde in? En zo niet: hoe heb je dat opgelost?

Ifrah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 28
Registratiedatum : 06-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Poisongirl di 24 jan 2012 - 3:38

ik hoefde het niet te weten, maar mijn man wilde het wel heel graag weten. Mij maakte het niet uit en dus hebben we het wel gevraagd bij de 20 weken echo... Maar wel voor onszelf gehouden.


Laatst aangepast door Poisongirl op di 24 jan 2012 - 3:49; in totaal 1 keer bewerkt
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Happydobby di 24 jan 2012 - 3:41

Ik wilde het niet weten, mijn vriend wel dus hebben we het wel gevraagd maar geheim gehouden voor de buitenwereld.
Bij een tweede kindje willen we het een verrassing laten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Puzzle di 24 jan 2012 - 3:42

Mocht ik zwanger zijn, wil ik het ook graag weten, en mijn vriend ook wel. Dus hier geen onenigheid over.
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Muppetje di 24 jan 2012 - 3:42

Wij willen het heel graag weten. De buitenwereld mag het van mij dan ook weten hoor...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Smaragdje di 24 jan 2012 - 3:42

Ja, wij wilden het weten. Ik ben ontzettend nieuwsgierig, dat is de belangrijkste reden :-) Daarnaast vonden wij het ook leuker, om echt voor een jongen of een meisje te kunnen shoppen. Bij een volgend kindje willen wij het weer weten.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Monte di 24 jan 2012 - 3:49

Als ik zwanger zou zijn wil ik het denk ik wel weten. Ik zou wel willen shoppen naar het geslacht en het ook wel willen weten om me voor te bereiden. Stel ik heb op dat moment een voorkeur voor het 1e kindje, dan zou ik niet ''teleurgesteld'' willen zijn bij mijn bevalling. Ik kan me nu totaal niet voorstellen dat ik echt teleurgesteld zou zijn, maar je weet maar nooit Wink Daarbij lijkt het me heerlijk om het kindje al concreet te maken, door kleertjes te kopen, kamertje met kleur in te richten en namen te verzinnen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Pussycat di 24 jan 2012 - 3:49

Ik wilde het héél graag weten en mijn vriend niet. Toch hebben we ervoor gekozen om het wel te weten. De voorwaarde was dat we het dan ook bekend maakten aan onze families, want mijn vriend was anders bang dat hij zich versprak.

Bij de volgende willen we het denk ik weer laten weten, maar mijn vriend nu meer dan mij haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Laced di 24 jan 2012 - 3:52

Smaragdje schreef:Ja, wij wilden het weten. Ik ben ontzettend nieuwsgierig, dat is de belangrijkste reden :-) Daarnaast vonden wij het ook leuker, om echt voor een jongen of een meisje te kunnen shoppen. Bij een volgend kindje willen wij het weer weten.

+1

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 3:53

de eerste keer wilde ik het heel graag weten en mijn man niet. Uiteindelijk heb ik mijn man over kunnen halen en wisten we het geslacht met 20 weken. Deze keer willen we het niet weten, dus krijgt mijn man dit keer zijn zin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Ifrah di 24 jan 2012 - 3:58

Rejoy: waarom wilde jouw man het niet weten?

Ifrah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 28
Registratiedatum : 06-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:06

Ifrah schreef:Rejoy: waarom wilde jouw man het niet weten?

die vond het leuk om er pas bij de geboorte achter te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Tsjip di 24 jan 2012 - 4:11

Wij willen het wel weten. Of iedereen het dan ook mag weten zien we tegen die tijd wel.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Dora di 24 jan 2012 - 4:15

Ik wilde het beide keren weten maar mijn vrouw niet...

Dus wij hadden de afspraak de zwangere beslist/is de baas.

De 1ste keer wisten we het niet en de 2de keer dus wel. (en toen hadden we het geluk dat we alle leuke dingetjes konden hergebruiken!!)
In eerste instantie dachten we erover om het geheim voor de rest te houden, maar ik wist dat ik toch mijn mond niet zou kunnen houden.
De oudste was op dat moment bij mijn moeder dus toen we na de echo daar aankwamen was het eerste wat ik riep: A.nouk, je krijgt een zusje!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:16

wij willen het weten smile Vind ik toch wat leuker wat betreft de kinderkamer inrichten en kleertje kopen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  duckie di 24 jan 2012 - 4:19

wij wouden het allebei niet weten, vonden juist de verrassing leuk met de geboorte.... en anders zou ik mn mond toch niet kunnen houden denk ik Embarassed en bij een evt2e kindje zou ik het ook niet willen weten...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  shadow di 24 jan 2012 - 4:22

mijn man wilde het bij de eerste graag weten, ik eigenlijk niet. Omdat ik in veel dingen toch mijn zin kreeg hebben we ervoor gekozen toch het te weten.De meeste mensen om ons heen wisten niet wat het werd. Was ook wel handig met dingen kopen. Bij de tweede hadden we al veel spul en hebben we het weer willen weten. Ook wist de omgeving wat het werd. Bij een eventuele derde zou ik het niet willen weten. We hebben voor beide geslachten spulletjes dus dat is wel al fijn. Lijkt me zo bijzonder om bij geboorte te horen het is een dochter/zoon.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Ezzer di 24 jan 2012 - 4:25

Bij S. wisten we het. We hebben er ook nooit een geheim van gemaakt. We vonden het wel makkelijk bij het uitzoeken van een kamertje en kleertjes enzo. Ook om eventuele teleurstelling te voorkomen.. Niet dat die er zou zijn, maar ik dacht altijd dat ik een meisje zou krijgen. Ergens dacht ik dat ik het jammer zou vinden als het een jongen zou worden. Nouja, die jongen heb ik gekregen en ik moet zeggen dat ik het echt superrr vind! Dus nooit enige teleurstelling gehad oid!

Bij een eventuele volgende willen we het geslacht niet weten. Jongen of meisje, het is volgens mij allebei even mooi! Het lijkt me ook wel erg leuk om het als verrassing te houden tot de bevalling. Maargoed, voorlopig ben ik niet zwanger dus wie weet ben ik tegen die tijd wel zo nieuwsgierig dat we niet kunnen wachten tot de bevalling
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Marin di 24 jan 2012 - 4:28

Monte schreef:Als ik zwanger zou zijn wil ik het denk ik wel weten. Ik zou wel willen shoppen naar het geslacht en het ook wel willen weten om me voor te bereiden. Stel ik heb op dat moment een voorkeur voor het 1e kindje, dan zou ik niet ''teleurgesteld'' willen zijn bij mijn bevalling. Ik kan me nu totaal niet voorstellen dat ik echt teleurgesteld zou zijn, maar je weet maar nooit Wink Daarbij lijkt het me heerlijk om het kindje al concreet te maken, door kleertjes te kopen, kamertje met kleur in te richten en namen te verzinnen.


Ik heb dat precies zo, zou t om die redenen graag ook willen weten. Vind het zo leuk om geen neutraal kamertje te kiezen enzo of dubbele namen en geboortekaartjes uit te zoeken. Lijkt me erg fijn om al beetje een beeld te hebben en op die manier voor te bereiden. Maar geen idee of m'n vriend er net zo over denkt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:37

Wij wisten het alle keren niet, vonden het gewoon heel speciaal om daar pas na de geboorte achter te komen.

De 1e keer heb ik het trouwens 13 dagen voor de bevalling alsnog wel gevraagd, omdat mijn moeder op sterven lag, en ik toch wel graag wilde dat zij het wist.

De laatste keer met de tweeling wilde ik het wel weten, omdat we niet wisten of het 1-of 2-eiig was, en het konden dus ook een jongen en een meisje zijn, we moesten dus veel namen-combinaties bedenken, en doopnamen. Vreselijk moeilijk vond ik dat. Maar mijn man wilde het niet weten, dus we hebben het niet gedaan.

Ik had alle combinaties van te voren netjes op een briefje geschreven, want ik zag het al gebeuren dat mijn man het niet meer zou weten. En ja hoor, ik kreeg een spoedkeizersnee, en mijn man wist de namen niet meer....was maar goed dat ikeen ruggeprik had gehad, want ik hoorde hem zeggen dat hij het niet meer wist, en gelukkig kon ik het dus zelf vertellen.Very Happy


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op di 24 jan 2012 - 4:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:41

Ik denk er dubbel over.

Aan de ene kant lijkt het me geweldig om het als verrassing te horen, op het moment dat je bevalt en je je dus focust op zowel een jongen, als een meisje. Máár aan de andere kant lijkt het me zo ontzettend leuk om gericht te shoppen, gericht namen te bedenken & alles wat erbij komt kijken. Dus ik gok dat we beide erg nieuwsgierig zullen zijn, en er dus voor kiezen om het wel te weten. Ik zou het alleen wel als geheimpje van ons tweeën willen houden, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:44

Ik wilde het bij beiden weten. Als mijn tweede dochter nou een jongetje was geweest, had ik het bij de derde niet willen weten. Want dan hadden we toch alle spullen voor beide geslachten in huis gehad. Nu zou ik het om praktische redenen bij een eventuele derde weer willen weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Jezzie di 24 jan 2012 - 4:47

Wij willlen het allebei niet weten!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  SarahKey di 24 jan 2012 - 4:49

Poisongirl schreef:ik hoefde het niet te weten, maar mijn man wilde het wel heel graag weten. Mij maakte het niet uit en dus hebben we het wel gevraagd bij de 20 weken echo... Maar wel voor onszelf gehouden.

Zo is het hier ook gegaan. Alleen dan bij de 3d echo bij 18,5 week. Bij de 20 weken hield ons kindje de beentjes mooi bij elkaar. angel
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:55

@ MamaRosa: Haha, gewoon de namen vergeten smile. Ik heb mijn vriend een briefje meegegeven met de spelling van de naam van onze tweede dochter, ik zag het ook al gebeuren dat ze na terugkomst van mijn vriend van het gemeentehuis net even iets anders zou heten dan gepland smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet? Empty Re: Geslacht van je kindje: wil je dat weten of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum