Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

+65
slaatje
Caroow
Darius
Engelse Drop
Framboos
Sophiee
Pineco
Taeda
Shisha
-Ieniemienie-
Thunder
Marin
Bimbam
Knillis
holaagirl
Parel
Snoes
Mizz_S
Sarah1985
*Lieke*
Suus
Emmayes
Fearie
Filoria
Steep
Creabea_28
Manderijn
sanne-84
Sun88
meisje
Shopaholic
LDJ
nillis
Coco
PiP
Ella
Jezzie
Flower_L
Razz
Tiara
Dolphinne
Susan
Novalee
miss22
Océane
Pink!
Jade
Alex
Exogenesis
SarahKey
M@niek
mzcharlotte
Penélope
koNijntje
Jelin
Maple
Robin_
Lejow
Isa
Annemie
meisjesmama
Artemis
Esmee
Printje
Stokstaartje
69 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 3 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Emmayes zo 18 aug 2013 - 9:43

Ik heb laatst een geslachtsecho laten doen en ik vind het echt heerlijk dat ik nu weet wat ik krijg. Nu kan ik veel gerichter dingen gaan kopen.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling - Pagina 3 Empty Re: Dilemma! Wel of niet geslacht weten voor de bevalling

Bericht  Suus zo 18 aug 2013 - 15:58

Ik vind het juist leuk om het nu nog niet te weten. Het lijkt me een heel bijzonder moment om straks bij de geboorte te horen of we een zoon of dochter hebben. Voor het kamertje en de spulletjes vind ik het ook geen probleem, we wilden toch geen roze of blauwe kamer maken. We hebben een paar schattige pakjes in huis die voor een jongetje of een meisje kunnen en de rest kopen of krijgen we wel na de geboorte.

Ik vind het wel grappig dat anderen wel denken te weten wat wij krijgen aan de hand van de spullen die we gekocht hebben Wink  Ik hoorde via via dat iemand zeker wist dat wij een jongen krijgen, omdat onze kinderwagen blauw is nerd 
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey zo 18 aug 2013 - 18:57

Filoria schreef:Stokstaartje, beetje offtopic hoor: maar is het niet wat overdreven dat je al je cycli nog in je onderschrift hebt staan en op welke datum en hoe laat je een afspraak bij de verloskundige hebt? Ik moet steeds zo veel scrollen als jij hebt gepost Laughing
Zijn er meerdere, vind ik zelf soms heel vervelend zo'n lap tekst als onderschrift. Op een ander forum mag je 1 ticker en max 4 regels onderschrift. Zo blijft het een stuk overzichtelijker.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  *Lieke* zo 18 aug 2013 - 20:42

Bij de eerste wisten we het niet, maar bij de tweede wel. We hebben het geslacht overigens wel voor onszelf gehouden in onze omgeving (hier wisten sommige meiden het wel)

Ik vond het allebei wel wat hebben. Alleen bijvoorbeeld een van de praktische dingen: we hadden neutrale kleertjes bij de eerste, maar toen hij er eenmaal was, hebben we die zelden aangedaan. Toen vonden we 'gerichtere' kleding toch vaak leuker...
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Bericht  Sarah1985 zo 18 aug 2013 - 20:55

Als ik zwanger raak willen wij het zeker weten. Mijn moeder heeft al aangegeven dat zij het dan niet wil weten. Wij zullen het dan aan niemand vertellen. Al lijkt me dat weer lastig.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mizz_S zo 18 aug 2013 - 21:04

Als wij ooit een kindje krijgen, dan willen wij het niet weten (denken we nu). Wij gaan toch niet alles roze of blauw doen, daar heb ik echt helemaal niets mee, dus daarvoor maakt het al niet uit. Zelfs als we het wel zouden weten zouden we het redelijk neutraal houden denk ik.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Snoes ma 19 aug 2013 - 0:03

Wij wilden het wel weten, puur uit nieuwsgierigheid.
Om praktische redenen had ik het niet moeten doen. Ik vind de unisex kleding wel leuk voor als ze net geboren zijn en ik wilde sowieso een standaard kamertje wat voor zowel een meisje als een jongen zou kunnen.

Als er ooit een volgende komt, weet ik niet of we het nog willen weten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Parel ma 19 aug 2013 - 0:05

Susan schreef:Ik zie nu pas dat het een positieve test is op de avatar, ik dacht de hele tijd dat het een cassettebandje was (inclusief die paarse rand dan natuurlijk).
laughcry 
Ik snap je helemaal haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  holaagirl ma 19 aug 2013 - 0:11

Ik vond het heerlijk om te weten! Kon helemaal los met shoppen én met kado's krijgen;-) hahahah!
Ik vond de rest eromheen al spannend genoeg..
Maar hé...ieder zijn ding toch?
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Knillis ma 19 aug 2013 - 0:53

Wij wisten het beide keren niet. Ik vond het juist leuk om het niet te weten, het zorgde er alleen maar voor dat ik naarmate het einde nog nieuwsgieriger werd. Wel klopte beide keren mijn voorgevoel wel. Vooral bij de oudste was ik heilig overtuigd dat het een jongetje zou zijn, als ze mij hadden verteld dat het een meisje was had ik mijn schoen opgegeten denk ik Very Happy 

Wij hadden een aantal neutrale kleertjes (genoeg om de eerste dagen door te komen) en nadat ze geboren waren is mijn man losgegaan bij de Prenatal Very Happy  Ook kregen we heel veel kleertjes van de kraamvisite dus binnen no time hadden we een hele mooie jongens- en meidencollectie opgebouwd. Het kamertje hadden we wel neutraal gehouden, beide keren limegroen maar het waren super leuke kamertjes.

Mocht ik ooit weer zwanger worden willen we het weer niet weten.

Een vriendin van mij heeft 4 kinderen, bij de eerste 3 wist ze het geslacht niet, bij de laatste wel. Zijzelf vond het leuker om het niet te weten, maar haar man wilde al bij de eerste het geslacht graag weten dus bij de laatste kreeg hij zijn zin smile
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Bimbam ma 19 aug 2013 - 3:22

Wij wisten het wel, maar hebben het geheim gehouden. Ik heb voor de zwangerschap altijd geroepen dat ik het niet wilde weten van tevoren, maar omdat mijn moeder ernstig ziek was (en helaas ook is overleden) tijdens mijn zwangerschap wilde ik het wel weten, zodat ik het haar nog kon vertellen.

Ik weet niet of ik het een volgende keer weer zou willen weten. Ik vond het leuk om te weten maar een verrassing lijkt me ook wel leuk.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Marin ma 19 aug 2013 - 3:23

Wij zouden het absoluut willen weten, gelukkig zijn we 't daar over eens. Lijkt mij veel leuker en praktischer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Thunder ma 19 aug 2013 - 3:44

Bij de oudste wisten we het niet. Bij de jongste wel, maar dat hebben we (op een paar mensen na) voor onszelf gehouden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  -Ieniemienie- ma 19 aug 2013 - 4:00

Wij wilde het ook niet weten. Tot we in de echo kamer zaten. Uiteindelijk ervoor gekozen het toch wel te weten.
We hebben tegen de familie wel verteld dat we het niet wisten. Maar het was wel erg praktisch met spullen kopen.

Bij T wilde we het ook weten. En hebben we het weer tegen niemand verteld wat het werd. Wij konden de praktische dingen wel kopen. En de familie en vrienden bleven nieuwsgierig en bleven vissen.
Het werd echt zon spelletje voor hun. Om ons ons te laten verspreken. Is niet gebeurd smile
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Shisha ma 19 aug 2013 - 4:02

Wij hebben even getwijfeld maar uiteindelijk wilden we het toch graag weten. Ik vond het toch wel erg leuk om al gericht te kunnen winkelen en een kamertje in te richten. En het was met de naam een stuk gemakkelijker, jongensnaam hadden we maar meisjesnaam kwamen we maar niet uit dus na de 20 wekenecho hoefde we niet meer verder te zoeken. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Taeda ma 19 aug 2013 - 5:04

Wanneer het bij ons zover is, willen wij het weten. Vooral mijn man vindt dat fijner, ik zou de verrassing ook nog wel leuk vinden. Ik vroeg of het dan ook gaan vertellen tegen anderen, waarop ik de vraag kreeg of niet vertellen überhaupt een optie was als ik het wist. Haha, daar heeft hij wel gelijk in, ik kan dat niet geheim houden Wink
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Exogenesis ma 19 aug 2013 - 5:11

Parel schreef:
Susan schreef:Ik zie nu pas dat het een positieve test is op de avatar, ik dacht de hele tijd dat het een cassettebandje was (inclusief die paarse rand dan natuurlijk).
laughcry 
Ik snap je helemaal haha
Waah, ik zie dit nu ook pas Laughing
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Stokstaartje ma 19 aug 2013 - 8:37

Filoria schreef:Stokstaartje, beetje offtopic hoor: maar is het niet wat overdreven dat je al je cycli nog in je onderschrift hebt staan en op welke datum en hoe laat je een afspraak bij de verloskundige hebt? Ik moet steeds zo veel scrollen als jij hebt gepost Laughing
Ik heb dat erin staan, omdat ik dat leuk vind. Net zoals de test van MVM als avatar..

Ontopic:
Ik kom er gewoon echt niet uit. Ik dacht de meningen van anderen helpen me vast in de goede richting, maar helaas. Mensen die ik vraag vertellen over beide keuzes vol energie en dat ze blij zijn die keuze zo te hebben gemaakt. Ik weet dat ik zelf mijn eigen keus moet maken, maar eerst neigde ik juist heel erg naar het wel te weten en nu lijk ik toch weer terug te krabbelen naar het niet te weten haha. Ik denk dat ik donderdag op het moment supreme maar moet beslissen ofzo
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Printje ma 19 aug 2013 - 8:42

Ik zou naar het geslacht vragen en het daarna hier komen melden Wink angel 
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Stokstaartje ma 19 aug 2013 - 8:50

whahahaha. Als ik daar voor kies zal ik het hier komen vertellen hoor thumbup
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  Printje ma 19 aug 2013 - 8:51

Stokstaartje schreef:whahahaha. Als ik daar voor kies zal ik het hier komen vertellen hoor thumbup
hahaha heel goed. Wat zegt je gevoel?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Stokstaartje ma 19 aug 2013 - 8:54

Mijn gevoel zegt een jongetje....omdat sinds ik zwanger ben helemaal de vlinders krijg van jongetjes en niet van meisjes. En dat had ik daarvoor niet. Ik praat ook al vanaf het begin zonder er over na te denken over hem en hij enz. Mijn vriend denkt dat het een meisje is haha...1 van ons zal gelijk krijgen Razz
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  Printje ma 19 aug 2013 - 8:56

Mijn gevoel had het beiden keren goed.. de eerste keer hoopte ik op een meisje maar voelde ik eigenlijk al aan dat het een jongetje was. Bij de tweede voelde ik dat het een meisje was maar durfde daar niet op te hopen.

Ben benieuwd. alvast veel succes en plezier bij de echo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Stokstaartje ma 19 aug 2013 - 9:02

Thnx! Mijn vriend en ik voelen beide dingen redelijk goed aan. Dus ben benieuwd wie er gelijk gaat krijgen! Mijn schoonouders voelen dingen ook heel goed aan en grappig genoeg denkt mijn schoonmoeder ook dat het een jongetje is en mijn schoonvader denkt dat het een meisje is haha.

Iedereen in elk geval bedankt voor de reacties!!
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  Susan ma 19 aug 2013 - 9:19

Bij ons zei de echoscopiste die de echo met 12 weken maakte dat ze al vrijwel zeker wist dat het een jongetje werd. Ze hield nog wel een slag om de arm, maar ze wist het vrijwel zeker. Wij hadden dat al aan heel veel mensen verteld, ik weet nog dat mijn nichtje van toen zes (kleindochter van mijn tante) naar me toe kwam en zei: 'Jullie krijgen een jongetje.' Dus ik zei: 'Nou, dat is nog niet helemaal zeker, hoor.' Zij: 'Jawel, want dat zegt oma.'

De tweede keer dacht die echoscopiste weer een jongetje te zien, maar toen zei ze er wel bij dat het minder duidelijk was en toen klopte het ook inderdaad niet. Daardoor was het wel weer een echte verrassing met 20 weken, want we waren voor ons gevoel toch even op het verkeerde been gezet, al was het onder voorbehoud.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: