Als moeder alleen op vakantie?
+42
Esmee
Vixen
Sea of Trees
*Lieke*
Twellie
Silke
studiebol
Clapperdie
_Lana_
Flower_L
*Lookie*
Manderijn
Steep
Tania
Shopaholic
Lonely Goatherd
Bacio
Elodie
Marin
SarahKey
Paper Crown
Charles
Luce
Lady4
Artemis
Filoria
Printje
Ella
Dennenappel
Laced
mzcharlotte
xxjojootjexx
Darius
kwebbeltje
Kalishi
Dora
Limburg85
Aoi
Balloon
Annemie
Maple
Dille
46 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Als moeder alleen op vakantie?
Mijn man is een week naar Polen geweest. Ik ga met mijn beste vriendin Barcelona onveilig maken zoals we dat een paar jaar geleden ook hebben gedaan. Wel pas als de baby is geboren natuurlijk! Dat deden we voor de kinderen ook en we vinden het leuk om dat te kunnen blijven doen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Maar hoe lang wilde jij naar Amerika?Aoi schreef:Ik vind het wel grappig dat alle reacties nu positief zijn. 2,5 jaar geleden voor ik naar Amerika ging twijfelde ik ook, ook zo'n topic geopend en over mijn situatie zei vrijwel iedereen toen ook dat ik het gewoon moest doen maar een 'normale' vakantie dat werd toch wel afgekeurd.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Maple schreef:Maar hoe lang wilde jij naar Amerika?Aoi schreef:Ik vind het wel grappig dat alle reacties nu positief zijn. 2,5 jaar geleden voor ik naar Amerika ging twijfelde ik ook, ook zo'n topic geopend en over mijn situatie zei vrijwel iedereen toen ook dat ik het gewoon moest doen maar een 'normale' vakantie dat werd toch wel afgekeurd.
Twee weken.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Ik denk dat dat het verschil is, Minneke heeft het over 4-5 dagen. En daarbij, twee jaar terug waren er op het forum nog niet veel meiden alleen op reis geweest, nu hebben we Marin, die bijvoorbeeld geregeld alleen op reis gaat, RYW, en nog een aantal anderen, en daardoor raken meer meiden enthousiast met het idee van 'waarom eigenlijk ook niet'. Ik denk dat de reactie op jou van twee jaar geleden en die op Minneke nu daarom al niet te vergelijken is. Sowieso vind ik een vakantie van twee weken naar Amerika al heel anders dan 4-5 dagen Spanje.
Maple- Prater
Maar ik schrijf juist dat er toen op mij wel positief werd gereageerd, dat ik het moest doen. Alleen was de algemene teneur van het topic toen dat een normale vakantie, dus eigenlijk zoals Minneke nu beschrijft, of een strandvakantie bijv, dat vonden de meeste mensen not done toen. En dat is nu heel anders.
Aoi- Fluisteraar
Ik ben je even kwijt, geloof ik.
Maple- Prater
Ik snap wat Aoi bedoeld.
2 weken Amerika was bijzonderder dan een paar dagen Spanje. Dus gewoon een paar dagen 'gewoon' kon toen niet, maar het bijzondere 2 weken Amerika wel.
2 weken Amerika was bijzonderder dan een paar dagen Spanje. Dus gewoon een paar dagen 'gewoon' kon toen niet, maar het bijzondere 2 weken Amerika wel.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Manderijn schreef:Ik snap wat Aoi bedoeld.
Nou ja het was ook dat ik daar heb gewoond en heimwee had naar Amerika en de mensen daar, dus dat maakte het op dat moment bijzonder. Maar in datzelfde topic ging het dus over gewone vakanties en daar werd negatief over geoordeeld.
Aoi- Fluisteraar
Het lijkt mij heerlijk om een paar dagen weg te gaan, naar Engeland bijvoorbeeld, of naar Frankrijk. Ik zou thuis wel erg missen, vooral 's avonds (weet ik uit ervaring). Maar als je de mogelijkheid hebt: gewoon doen!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik weet niet wat ik zou doen als ik de keus kreeg.
Ik ben geen reiziger, en ik durf denk ik niet zo goed alleen.
Maar ik zou het niet niet doen om de kinderen, dat kwam dan vast wel goed!
Ik ben geen reiziger, en ik durf denk ik niet zo goed alleen.
Maar ik zou het niet niet doen om de kinderen, dat kwam dan vast wel goed!
Manderijn- Kletskop
Wel grappig dat iedereen hier daar zo'n behoefte aan heeft en dat ik in mijn echte omgeving echt niemand ken die zonder haar kinderen weg zou gaan.
Een nachtje of twee met man weg vind ik meer dan genoeg haha maar alleen lijkt me helemaal niets.
Een nachtje of twee met man weg vind ik meer dan genoeg haha maar alleen lijkt me helemaal niets.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Oh ik heb er trouwens geen behoefte aan hoor. Maar wellicht als het me in de schoot geworpen werd dat ik het wel deed!
Manderijn- Kletskop
Printje schreef:Wel grappig dat iedereen hier daar zo'n behoefte aan heeft en dat ik in mijn echte omgeving echt niemand ken die zonder haar kinderen weg zou gaan.
Je ging anders dansend naar Disney, met je man dat wel maar zonder kiddies.
Ik vind 't normaal hoor. Wij gaan binnenkort naar Zanzibar maar blijkbaar zit er toch iets van niet echt veel zin achter... Zo ver van mijn kind:confused:
Laatst aangepast door Paper Crown op zo 28 jul 2013 - 7:59; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Printje schreef:Wel grappig dat iedereen hier daar zo'n behoefte aan heeft en dat ik in mijn echte omgeving echt niemand ken die zonder haar kinderen weg zou gaan.
Je ging anders dansend naar Disney..
ja das waar, en dat zou ik weer doen. Maar dat waren maar een paar dagen, twee nachtjes zei ik toch al en dat waren het ook. Je wilt niet weten hoevaak ik gebeld/gesmst heb naar huis
Maar biedt man het nu aan, ga ik direct mee..
Printje- Lady Post-a-lot
En terecht. Denk niet dat R en N voor 't leven zijn getekend doordat pap en mam weg waren.Printje schreef:Paper Crown schreef:Printje schreef:Wel grappig dat iedereen hier daar zo'n behoefte aan heeft en dat ik in mijn echte omgeving echt niemand ken die zonder haar kinderen weg zou gaan.
ja das waar, en dat zou ik weer doen. Maar dat waren maar een paar dagen, twee nachtjes zei ik toch al en dat waren het ook. Je wilt niet weten hoevaak ik gebeld/gesmst heb naar huis
Nu ze zo jong zijn, nee...geen behoefte aan.
Wellicht wanneer ze een stuk zelfstandiger zijn. Een jaar of 8/9.
Tot die tijd gaan ze gewoon mee, ook verre vakanties.
Wellicht wanneer ze een stuk zelfstandiger zijn. Een jaar of 8/9.
Tot die tijd gaan ze gewoon mee, ook verre vakanties.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Paper Crown schreef:En terecht. Denk niet dat R en N voor 't leven zijn getekend doordat pap en mam weg waren.Printje schreef:Paper Crown schreef:Printje schreef:Wel grappig dat iedereen hier daar zo'n behoefte aan heeft en dat ik in mijn echte omgeving echt niemand ken die zonder haar kinderen weg zou gaan.
hahha nee he, gelukkig niet. Maar alleen zou ik niet gaan hoor, maar Disney sla ik niet af met man. Helaas is dat veel te duur om vaak te doen..
Printje- Lady Post-a-lot
Ik denk trouwens wel dat 't als je zo'n wens hebt, je t wel moet doen want los van 't feit dat je er energie van krijgt is 't soms wel fijn je man en kinderen te missen. Het weerzien is zo leuk en bovendien kom je letterlijk fris terug!
Het is natuurlijk ook heel dubbel. Aan de ene kant is het heerlijk om even te genieten alleen met je man, maar er 'mist' toch iets. Je zal je kleine man heel erg missen natuurlijk.Paper Crown schreef:Printje schreef:Wel grappig dat iedereen hier daar zo'n behoefte aan heeft en dat ik in mijn echte omgeving echt niemand ken die zonder haar kinderen weg zou gaan.
Je ging anders dansend naar Disney, met je man dat wel maar zonder kiddies.
Ik vind 't normaal hoor. Wij gaan binnenkort naar Zanzibar maar blijkbaar zit er toch iets van niet echt veel zin achter... Zo ver van mijn kind:confused:
Hopelijk geniet je er vooral van.
Ik zou zeggen: Doen! Je kinderen zijn gewoon bij je man en jij kan even lekker genieten en 4 dagen is net leuk dan denk ik.
En je hebt een zware periode achter de rug ( en nog ), dus je kan het wel goed gebruiken.
Van tevoren dacht ik dat ik het heerlijk zou vinden, 1 of 2 nachtjes weg met mijn man ( dat is voor nu wel de max, omdat we samen gaan ). Alleen hebben we tot nu toe de behoefte nog helemaal niet.
Maar goed, dat zal vast straks wel anders zijn.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Lijkt mij ook wel wat!
Wij zijn een oaar weken terug met zn 2e naar Egypte geweest voor 8 dagen. Dat was wel vrij lang vond ik een midweek was ook goed geweest .
Maar het was wel lekker om weer even helemaal vrij te zijn en geen verantwoording te dragen van zo'n klein ventje.
Wij zijn een oaar weken terug met zn 2e naar Egypte geweest voor 8 dagen. Dat was wel vrij lang vond ik een midweek was ook goed geweest .
Maar het was wel lekker om weer even helemaal vrij te zijn en geen verantwoording te dragen van zo'n klein ventje.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou best willen, maar als ik dat zou willen moet mijn vriend vrij nemen, wat opzich wel in te plannen zou zijn. Maar ja die vakantiedagen is hij dan wel weer kwijt en dat vind ik jammer want dat was ook tijd die we samen hadden kunnen besteden.
Ik zou ze dan dus eigenlijk naar mijn ouders moeten brengen, maar ja die werken ook allebei en om die meiden dan daar 4/5 dagen te laten logeren voel ik me ook weer wat bezwaarlijk onder
Maar als het me aangeboden zou worden zou ik het meteen aangrijpen en zou ik gaan!
Ik zou ze dan dus eigenlijk naar mijn ouders moeten brengen, maar ja die werken ook allebei en om die meiden dan daar 4/5 dagen te laten logeren voel ik me ook weer wat bezwaarlijk onder
Maar als het me aangeboden zou worden zou ik het meteen aangrijpen en zou ik gaan!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Echt alleen weg zou ik niet willen, maar ik heb al wel plannen met een vriendin om een keer een weekendje weg te gaan. Hoe we dat dan gaan doen met oppas, zien we tegen die tijd wel, maar daar valt vast wel iets voor te regelen.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Haha, inderdaad heel opvallend hoe anders de reacties zijn dan eerder in soortgelijke topics .
Ik ben meerdere keren een paar dagen weg geweest zonder kinderen. Eén keer voor mijn werk maar ook een tripje naar Londen helemaal alleen. Wat was dat fijn! Ik heb het elke keer beperkt tot maximaal drie dagen dat ik de kinderen niet zag, anders vond ik het te lang. Ik heb ze aan de ene kant wel gemist maar aan de andere kant vliegen drie dagen ook wel heel snel weer voorbij. Dat missen was echt totaal niet wederzijds trouwens haha. Mijn dochter zei: 'Kan me niks schelen dat je op vakantie gaat'.
Maar komende zomer (2014) ga ik waarschijnlijk naar Thailand en dan vind ik het zonde om maar een kleine week of iets dergelijks te gaan. Dus ik zit te denken aan 10 of 12 dagen.
Ik ben meerdere keren een paar dagen weg geweest zonder kinderen. Eén keer voor mijn werk maar ook een tripje naar Londen helemaal alleen. Wat was dat fijn! Ik heb het elke keer beperkt tot maximaal drie dagen dat ik de kinderen niet zag, anders vond ik het te lang. Ik heb ze aan de ene kant wel gemist maar aan de andere kant vliegen drie dagen ook wel heel snel weer voorbij. Dat missen was echt totaal niet wederzijds trouwens haha. Mijn dochter zei: 'Kan me niks schelen dat je op vakantie gaat'.
Maar komende zomer (2014) ga ik waarschijnlijk naar Thailand en dan vind ik het zonde om maar een kleine week of iets dergelijks te gaan. Dus ik zit te denken aan 10 of 12 dagen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik dacht meteen: doen!!
Ik heb zelf gigantische vliegangst, zou nooit alleen gaan vliegen. Zou ook nooit zonder mijn kinderen vliegen.
Maar de gedachte aan een paar dagen voor mezelf (al zou het maar een hutje op de hei zijn) lijkt me echt heerlijk. Zeker met de wetenschap dat mijn kindjes lekker vertrouwd bij papa zijn en ik me daar niet druk om hoef te maken.
Ik heb zelf gigantische vliegangst, zou nooit alleen gaan vliegen. Zou ook nooit zonder mijn kinderen vliegen.
Maar de gedachte aan een paar dagen voor mezelf (al zou het maar een hutje op de hei zijn) lijkt me echt heerlijk. Zeker met de wetenschap dat mijn kindjes lekker vertrouwd bij papa zijn en ik me daar niet druk om hoef te maken.
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Ik zou dat wel doen, heerlijk Minneke! 4 dagen is niet lang
Ik ben 8 dagen met vriend naar Spanje geweest, zonder onze zoon. Dat vond ik heerlijk maar 8 dagen wel echt te lang eigenlijk.
Ik ben 8 dagen met vriend naar Spanje geweest, zonder onze zoon. Dat vond ik heerlijk maar 8 dagen wel echt te lang eigenlijk.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» kind alleen met moeder op vakantie
» Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?
» Alleen op vakantie?
» Alleen op vakantie?
» Alleen op vakantie..
» Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?
» Alleen op vakantie?
» Alleen op vakantie?
» Alleen op vakantie..
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: