Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als moeder alleen op vakantie?

+42
Esmee
Vixen
Sea of Trees
*Lieke*
Twellie
Silke
studiebol
Clapperdie
_Lana_
Flower_L
*Lookie*
Manderijn
Steep
Tania
Shopaholic
Lonely Goatherd
Bacio
Elodie
Marin
SarahKey
Paper Crown
Charles
Luce
Lady4
Artemis
Filoria
Printje
Ella
Dennenappel
Laced
mzcharlotte
xxjojootjexx
Darius
kwebbeltje
Kalishi
Dora
Limburg85
Aoi
Balloon
Annemie
Maple
Dille
46 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Als moeder alleen op vakantie? - Pagina 5 Empty Re: Als moeder alleen op vakantie?

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 4:39

Het stomme is dat ik in eerste instantie gewoon met z'n allen weg wilde. Maar hij wil liever thuis aan het huis klussen. Omdat ik hier vaak las over alleen op vakantie heb ik het idee opgevat dat dat eigenlijk wel heel erg leuk en goed voor me is.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Als moeder alleen op vakantie? - Pagina 5 Empty Re: Als moeder alleen op vakantie?

Bericht  Esmee ma 29 jul 2013 - 4:51

Maar het gaat toch niet eens zozeer om het feit dat hij diie 5 dagen in zijn eentje voor de kinderen moet zorgen? Het lijkt mij meer van belang dat hij je niet vertrouwd. Lijkt me best even schrikken als dat de hoofdreden blijkt te zijn voor hem, Minneke. Maar goed, dat vertouwen is er niet ineens wel als jij niet op vakantie gaat. Dat zou hij toch moeten leren. Die bloemetjes kan je ook met de buurman buitenzetten natuurlijk, dat zit hem niet in afstand.

Ik hoop voor je dat je nog een goed gesprek met hem kan voeren en dat het van hem uit vooral even rauw op zijn dak viel.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Bericht  Luce ma 29 jul 2013 - 5:06

Vixen schreef:Plus zorgen over eventuele uitspattingen en met de problemen die ze de afgelopen tijd hebben gehad vind ik dat (sorry minneke) ook niet zo heel vreemd. Alles bij elkaar kan ik heel goed Minneke's m
an begrijpen en ik vind dat Minneke ook rekening met hem moet houden en niet kostte wat kost het Sevilla-tripje door moet drukken omdat dat nou eenmaal moet kunnen. Haar man denkt daar blijkbaar anders over.

Eens. Compromis
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Paper Crown ma 29 jul 2013 - 5:18

Als ze echt wat met andere kerels wil beginnen kan ze net zo goed afgezonderd van de wereld in d'r uppie op zolder zitten; zonder internet. Overal waar je komt, komen mannen. En dat je relatie toen slechter ging wil niets zeggen over hoe 't nu gaat, je moet elkaar kunnen en willen vertrouwen en op een gegeven moment ook durven opnieuw los te laten. 

3 dagen noem ik geen vakantie, dat noem ik even weg. En ja, soms komt het voor dat de ene ouder wat harder moet lopen omdat de ander weg is, nou en?! Dan heeft hij het maar 3 dagen rete druk. Haar kinderen zijn geen babies en kunnen hun behoefte aangeven, als vader hoef je dan te luisteren, te troosten etc. Het zijn niet de kinderen van een onbekende het zijn zijn eigen kinderen. Big whoop, er zijn ouders die dag en nacht de boel alleen draaiend houden, voor de rest van hun leven. Het leven is veel te mooi om het om die 3 drukke dagen niet te doen.

Mijn man gaat naar Vancouver in september, dan ben ik 8 dagen alleen..
Ik red me zeker wel!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Artemis ma 29 jul 2013 - 5:30

Hebben ze daar wel Hunebedden PC?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Paper Crown ma 29 jul 2013 - 5:55

Artemis schreef:Hebben ze daar wel Hunebedden PC?

Geen idee. Haha, wel vrouwen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce ma 29 jul 2013 - 6:08

En wat als jij dat nu liever niet gehad had, PC, was je man dan toch wel gewoon gegaan?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown ma 29 jul 2013 - 6:12

Luce schreef:En wat als jij dat nu liever niet gehad had, PC, was je man dan toch wel gewoon gegaan?

Als ik een goede reden had niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 6:23

Luce schreef:En wat als jij dat nu liever niet gehad had, PC, was je man dan toch wel gewoon gegaan?

Maar wat is 'liever niet'? Binnen elk huwelijk gebeuren er toch dingen waar niet beide partners super blij mee zijn?

Stel dat je iets heel graag wil, en je mag het niet van je partner. Ga je dat je partner uiteindelijk niet verwijten? 

En ik heb het niet over twee weken Ibiza, maar vier dagen kerken en musea bezoeken he.

Gast
Gast

Bericht  Luce ma 29 jul 2013 - 6:27

Ik vind dat een paar dagen ook moet kunnen, als je maar met elkaar tot een compromis kunt komen.

Maar PC bracht het m.i. even alsof het altijd maar zou moeten kunnen. Kijk, dat zij er geen problemen mee heeft dat haar man 8 dagen weg is moet ze zelf weten. Maar ik zou daar bijvoorbeeld wel problemen mee hebben. Ik vind het namelijk wél zwaar om 2 kinderen alleen te doen zolang en ik zou het dus ook echt niet tof vinden als mijn man even 8 dagen alleen op vakantie zou gaan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 6:29

En als de kindjes ergens gaan logeren tijdens die 8 dagen dan?

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 29 jul 2013 - 7:09

Ergens kan ik niet zo goed begrijpen dat mensen het niet zien zitten om 4 dagen alleen te zijn met de kinderen. Maar dat is natuurlijk ontzettend gekleurd van mijn kant dat begrijp ik goed.

Maar jouw kinderen gaan toch naar schoon minneke? Dus het gaat om opvang na school of gaan ze dan altijd al naar de bso? Dan gaat het er toch om dat jou man alleen maar met ze hoeft te eten en naar bed hoeft te brengen. Lijkt me nou niet echt een heel groot probleem.

Dat staat natuurlijk verder los van het feit dat je man het moeilijk vind en bang is dat je met de verkeerde redenen weg gaat. Dat is iets wat jullie volgens mij samen moeten bespreken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 9:12

Grumble...ik weet niet wat ik moet doen. Hij zegt dat ik het lekker zelf moet weten of ik wel of niet ga. Maar als ik vraag of het hem dan geen pijn/verdriet doet zegt hij alleen maar dat we dat dan wel zien. Ik moet het zelf maar regelen en hij wil er verder niks over horen.

Wat moet ik nou... wel of niet gaan?

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 29 jul 2013 - 9:15

Ik denk dat je toch met hem moet praten en zeggen dat hij jou op deze manier pijn en verdriet doet. Er niks over willen horen is wel erg kinderachtig, dit zou toch iets moeten zijn waar jullie normaal over kunnen praten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 9:25

Het is zo lastig om te praten, hij kruipt helemaal weg in zijn slachtofferrol. Dan heb ik nog liever dat hij zegt dat hij het gewoonweg niet wil hebben...

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 29 jul 2013 - 9:26

Ik denk dat hij heen en weer geslingerd wordt tussen het aan de ene kant echt niet willen en aan de andere kant niet de man zijn die het je expliciet verbiedt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 9:28

Susan schreef:Ik denk dat hij heen en weer geslingerd wordt tussen het aan de ene kant echt niet willen en aan de andere kant niet de man zijn die het je expliciet verbiedt.

Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt! Zou ik het dan maar niet moeten doen dan?

Gast
Gast

Bericht  M@niek ma 29 jul 2013 - 9:29

Wel lastig minneke. Mijn man is nu ook 2 weken in spanje, ik heb daar totaal geen moeite mee en vind het heerlijk om alleen te zijn met mn dochter. Maar ik zelf zou niet alleen weggaan (daar ben ik geen typ voor).

Ik hoop voor je dat je toch lekker je trip kan maken!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan ma 29 jul 2013 - 9:34

Minneke schreef:
Susan schreef:Ik denk dat hij heen en weer geslingerd wordt tussen het aan de ene kant echt niet willen en aan de andere kant niet de man zijn die het je expliciet verbiedt.

Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt! Zou ik het dan maar niet moeten doen dan?

Ik zou tegen hem zeggen dat als hij het echt niet wil, je niet gaat en hem daar ook niet om veroordeelt, maar dat je wel graag zou willen waarom hij het niet wil en waar hij zo tegen opziet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 29 jul 2013 - 9:36

Oh, trouwens, dat heeft hij al min of meer gezegd, kan het niet zijn dat hij het gewoon heel beschamend/vernederend vindt om toe te geven dat hij er jaloers en onzeker van wordt en dat hij dat gewoon niet meer hardop wil hoeven zeggen, en dus maar zeg dat je dan maar moet gaan, maar ook niet kan verhullen dat hij het wel erg vindt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 9:51

Dat zou ook kunnen Susan Sad

Als hij het zo erg vindt dan ga ik liever niet. Ik ga nog wel proberen nog een keer met hem te praten morgen.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen ma 29 jul 2013 - 10:01

Minneke schreef:Het is zo lastig om te praten, hij kruipt helemaal weg in zijn slachtofferrol. Dan heb ik nog liever dat hij zegt dat hij het gewoonweg niet wil hebben...

Oooh...ja dat deed A. ook vaak, dan was er echt geen land met hem te bezeilen. Hij zei ook vaak geen 'nee' omdat hij geen ruzie wilde, me niet wilde belemmeren, maar tegelijkertijd had hij dan wel een mening en gevoelens er over. Die liet hij dan lekker onduidelijk merken in zijn gedrag maar ondertussen wilde hij er niet over praten. Wat hier meestal wel hielp was om het even te laten rusten en er een dagje later nog eens over te praten en dan te laten merken dat jij zijn kant van het verhaal ook heel goed begrijpt en dat je er graag samen uit wil komen. Ook heb ik vaak gewoon om duidelijkheid gevraagd, dat was niet altijd leuk om te horen, maar wel veel heel verhelderend. 
Succes!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Printje ma 29 jul 2013 - 10:07

Wat vervelend Minneke, mezelf kennende zou ik dan niet gaan. Man zou het hier denk ik prima vinden maar die weet ook wel dat ik dat echt serieus nooit zou doen en anders met het zelfde vleigtuig weer terug kom naar huis hahaha.
Hopelijk draait hij nog bij of vertelt hij wat hij er werkelijk van denkt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Elodie ma 29 jul 2013 - 23:02

Minneke schreef:
Elodie schreef:Sorry maar ik snap hem niet. In een relatie moet dit toch kunnen? Of speelt er nog meer?

Wat er nog meer speelt is dat onze relatie de laatste jaren niet heel goed liep. Eigenlijk de laatste maanden weer een stuk beter.

Ik merk wel dat hij het lastig vindt als ik aandacht krijg van andere mannen. Misschien juist wel omdat onze relatie even niet meer zo vanzelfsprekend was en hij weet dat ik die aandacht leuk vind. In dat opzicht snap ik hem wel. Het is alleen totaal niet mijn insteek van de vakantie. Mij gaat het om de rust, de cultuur en mezelf.

Hij weet ook dat ik me snel verveel en prikkels nodig heb om het leven leuk te houden, daarom wil hij me niet echt tegenhouden.  Hij snapt ook dat dat mij uiteindelijk ongelukkig zou maken em dat wil hij niet.

Fijn dat het weer beter gaat. Maar misschien komt deze vakantie dan gewoon iets te vroeg? Als het langere tijd beter gaat, laat hij jou hopelijk veel makkelijker gaan omdat ie zekerder is.
Voor jou is op deze manier gaan ook al niet meer leuk lijkt me. Jammer.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Marin zo 4 aug 2013 - 21:39

Weet je al wat je gaat doen Minneke?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: