Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als moeder alleen op vakantie?

+42
Esmee
Vixen
Sea of Trees
*Lieke*
Twellie
Silke
studiebol
Clapperdie
_Lana_
Flower_L
*Lookie*
Manderijn
Steep
Tania
Shopaholic
Lonely Goatherd
Bacio
Elodie
Marin
SarahKey
Paper Crown
Charles
Luce
Lady4
Artemis
Filoria
Printje
Ella
Dennenappel
Laced
mzcharlotte
xxjojootjexx
Darius
kwebbeltje
Kalishi
Dora
Limburg85
Aoi
Balloon
Annemie
Maple
Dille
46 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Als moeder alleen op vakantie? - Pagina 2 Empty Re: Als moeder alleen op vakantie?

Bericht  Charles za 27 jul 2013 - 21:49

Ik wil het ook graag een keer! Mijn man was laatst ook een weekend naar Dublin, omgekeerd redt hij zich ook wel.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als moeder alleen op vakantie? - Pagina 2 Empty Re: Als moeder alleen op vakantie?

Bericht  Paper Crown za 27 jul 2013 - 22:35

Artemis schreef:
Darius schreef:Zalig, al betwijfel ik het sterk of mijn man zich kan redden met de kinderen.

Want?

Ah, dan gaat 't een paar dagen niet zoals je gewend bent, eten ze elke avond ei op brood en slapen ze met hun kleding aan ongedoucht. Als dat je zorgen zijn Darius, zou ik 't daarom niet laten hoor!

Mij lijkt 't gewoon pure verwennerij Minneke! Gewoon doen hoor, kan 't jou schelen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Artemis za 27 jul 2013 - 23:27

Paper Crown schreef:
Artemis schreef:
Darius schreef:Zalig, al betwijfel ik het sterk of mijn man zich kan redden met de kinderen.

Want?

Ah, dan gaat 't een paar dagen niet zoals je gewend bent, eten ze elke avond ei op brood en slapen ze met hun kleding aan ongedoucht. Als dat je zorgen zijn Darius, zou ik 't daarom niet laten hoor!

Mij lijkt 't gewoon pure verwennerij Minneke! Gewoon doen hoor, kan 't jou schelen.

Daarom, daar krijgen ze niets van, als de kleren een keer een paar dagen niet matchen en er opeens even geen schone onderbroeken meer zijn.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  SarahKey za 27 jul 2013 - 23:39

Haha alsof mannen meteen helemaal niets kunnen als de vrouw weg is.

Op dat gebied kan ik wel maanden weg, mijn man red zich prima met S alleen. En ook wel als we er 2 of 3 zouden hebben.

Ik zou het zelf niet zo snel doen , alleen weg gaan zonder kinderen, maar ik vind S nu nog te klein. Misschien denk ik er anders over als hij een jaar of 6 is. Maar als het financieel kan en thuis is alles geregeld, gewoon gaan!

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Marin za 27 jul 2013 - 23:42

Ik denk dat Darius ook meer bedoelt omdat het met drie kinderen me best pittig lijkt in je eentje, of je nou man/vader of vrouw/moeder bent. Het lijkt me gewoon best druk in je eentje met drie kinderen. Maar gelukkig is het maar voor paar daagjes, dus het zal vast goed gaan.

Minneke, ik zou het zeker doen, wat een leuk idee!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Darius za 27 jul 2013 - 23:44

Artemis schreef:
Paper Crown schreef:
Artemis schreef:

Want?

Daarom, daar krijgen ze niets van, als de kleren een keer een paar dagen niet matchen en er opeens even geen schone onderbroeken meer zijn.

O gut, we hebben net twee weken low-budget gekampeerd, dus de 'drama's' die jullie nu noemen, dat was dagelijkse kost.

Mijn man heeft 4 uur reistijd voor zn werk per dag, dus alleen daarom zal het al heel lastig zijn. Maar stel dat ik alleen zou gaan, dan moet ik wel per dag opschrijven wat ze mee moeten naar school/kdv, afspraken, hoe de wasmachine werkt, ed.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius za 27 jul 2013 - 23:46

Marin schreef:Ik denk dat Darius ook meer bedoelt omdat het met drie kinderen me best pittig lijkt in je eentje, of je nou man/vader of vrouw/moeder bent. Het lijkt me gewoon best druk in je eentje met drie kinderen. Maar gelukkig is het maar voor paar daagjes, dus het zal vast goed gaan.

:-)

Dat dus. Drie kids is best pittig, zeker rond spitstijd. Hij zou zich wel redden, maar echt leuk is het niet. En daarbij kan hij nog niet heel veel met Elise, die laat zich beter troosten door mij bijvoorbeeld.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey za 27 jul 2013 - 23:47

Marin schreef:Ik denk dat Darius ook meer bedoelt omdat het met drie kinderen me best pittig lijkt in je eentje, of je nou man/vader of vrouw/moeder bent. Het lijkt me gewoon best druk in je eentje met drie kinderen. Maar gelukkig is het maar voor paar daagjes, dus het zal vast goed gaan.

Ik denk dan weer zo: er zijn genoeg alleenstaande ouders met meerdere kinderen, meestal nog fulltime werken etc die redden het ook. Dus dan zouden wij dat ene weekje (of weekend) zeker moeten redden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast za 27 jul 2013 - 23:48

Als ik ergens een oppas zou kunnen vinden dan zou ik wel een paar dagen weg willen zonder kinderen. Ik denk dat het best heel goed kan zijn. Even weer jezelf zijn en lekker alleen maar doen wat je zelf wilt.

Gast
Gast

Bericht  Darius za 27 jul 2013 - 23:49

SarahKey schreef:

Ik denk dan weer zo: er zijn genoeg alleenstaande ouders met meerdere kinderen, meestal nog fulltime werken etc die redden het ook. Dus dan zouden wij dat ene weekje (of weekend) zeker moeten redden.

Dat is ook zo, ik heb daar eind april eens een blog over geschreven. Je red het wel, tuurlijk, maar als je met zn 2en bent is het gewoon relaxter.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Marin za 27 jul 2013 - 23:49

SarahKey schreef:

Natuurlijk, wat moet dat moet. Maar daarom mag je toch iets nog wel pittig vinden?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Elodie za 27 jul 2013 - 23:54

Zeker doen! En ik zou het gek vinden als je man niet hetzelfde zou zeggen.
Voor mij was 8 dagen weg zonder zoon wel de max.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Filoria zo 28 jul 2013 - 0:21

Jeetje, Darius, jullie moeten was doen voor drie kinderen en je man weet niet hoe de wasmachine werkt?!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Bacio zo 28 jul 2013 - 1:21

Mijn moeder ging vroeger 1x per jaar met mn tante een weekje weg. Mijn vader en oom deden nooit wat in het huishouden. Geen idee hoe de wasmachine werkt, laat staan hoe te koken. Aten gewoon elke dag boterhammen met kaas of hagelslag. Paar keer per week naar de afhaal chinees/pizza/toko/snackbar en de week is om.
Als kind vonden wij het super leuk! Vooral omdat mijn vader zo onhandig was, dat zorgde altijd voor veel lachen. Zat er weer een pannekoek tegen het plafond. Stonden we weer bij de buitenschoolse opvang met alleen de juf en ons nog over, omdat mn vader in de file stond. Dan voelde hij zich zo schuldig dat we ijs als avond eten kregen.

Oftewel gewoon doen!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Darius zo 28 jul 2013 - 1:23

Filoria schreef:Jeetje, Darius, jullie moeten was doen voor drie kinderen en je man weet niet hoe de wasmachine werkt?!

Ja, en?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Darius zo 28 jul 2013 - 1:24

Bacio schreef:Mijn moeder ging vroeger 1x per jaar met mn tante een weekje weg. Mijn vader en oom deden nooit wat in het huishouden. Geen idee hoe de wasmachine werkt, laat staan hoe te koken. Aten gewoon elke dag boterhammen met kaas of hagelslag. Paar keer per week naar de afhaal chinees/pizza/toko/snackbar en de week is om.
Als kind vonden wij het super leuk! Vooral omdat mijn vader zo onhandig was, dat zorgde altijd voor veel lachen. Zat er weer een pannekoek tegen het plafond. Stonden we weer bij de buitenschoolse opvang met alleen de juf en ons nog over, omdat mn vader in de file stond. Dan voelde hij zich zo schuldig dat we ijs als avond eten kregen.

Oftewel gewoon doen!

Haha, zo ging dat bij ons thuis ook!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Lonely Goatherd zo 28 jul 2013 - 1:28

Ik vind het een goed idee Minneke, hoop dat je man er ook achter staat, waarom niet?smile

Ik zit nu nog met de borstvoeding, maar als dat geen issue meer is, lijkt het me ook heerlijk om eens een paar dagen weg te gaan.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Filoria zo 28 jul 2013 - 1:28

Darius schreef:
Filoria schreef:Jeetje, Darius, jullie moeten was doen voor drie kinderen en je man weet niet hoe de wasmachine werkt?!

Ja, en?
Dat lijkt me pittig voor jou. Of doet hij weer andere dingen in het huishouden die jij niet doet? Ik bem misschien een watje, maar zou het huishouden echt niet in mijn eentje kunnen runnen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Darius zo 28 jul 2013 - 1:32

Filoria schreef:
Darius schreef:

Ja, en?
Dat lijkt me pittig voor jou. Of doet hij weer andere dingen in het huishouden die jij niet doet? Ik bem misschien een watje, maar zou het huishouden echt niet in mijn eentje kunnen runnen.

Mijn man zou er op zich nog wel achter komen hoe de wasmachine werkt hoor (lang leve youtube) maar dan zou hij of steeds voor kleine wasjes de machine aanzetten of gewoon de hele berg wasgoed opsparen tot ik thuis kom en dan kan ik drie dagen wassen. En dan zou hij me ongetwijfeld ook nog telkens bellen welk programma hij moet gebruiken en welk wasmiddel erin moet en in welk vakje dat moet. 

Goed, ik doe dus de was. En mijn man kookt altijd. Dus waarschijnlijk zal het niet een hele week boterhammen met hagelslag worden, maar een driegangen menu.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria zo 28 jul 2013 - 1:39

Ooo dat scheelt. Hier ook een man die goed kan koken, fijn is dat he?! Wij hebben weer iets anders geks: mijn man doet Tomas nooit in bad of onder de douche. Doe ik altijd.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Shopaholic zo 28 jul 2013 - 4:30

Doen!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Aoi zo 28 jul 2013 - 5:54

Ik vind het wel grappig dat alle reacties nu positief zijn. 2,5 jaar geleden voor ik naar Amerika ging twijfelde ik ook, ook zo'n topic geopend en over mijn situatie zei vrijwel iedereen toen ook dat ik het gewoon moest doen maar een 'normale' vakantie dat werd toch wel afgekeurd.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Gast zo 28 jul 2013 - 5:57

Haha, echt waar?

Misschien kom ik zo instabiel over dat iedereen mij een vakantie gunt Wink

Gast
Gast

Bericht  Aoi zo 28 jul 2013 - 5:58

Ja, echt waar.

En ik denk niet dat het daar aan ligt hoor Wink 

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Tania zo 28 jul 2013 - 6:09

Ja Aoi heeft wel gelijk, ik zei ook altijd dat ik het niet zou doen. Ik ben inmiddels van gedachten veranderd, ik zou nog steeds geen twee weken weg gaan omdat ik dan wel echt heimwee krijg maar een weekje weg met m'n man of een paar dagen in m'n eentje lijkt me inmiddels echt lekker. Dus ik zou het lekker doen Minneke!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: