Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

+37
Snoes
Rush
Kiekeboe
Fearie
Happydobby
CCC
Aggi
Teddyaapje
Primrose
Emmayes
Highway
Minx
luenca
Bliss
Pommes
Tamagotchi
sanne-84
Pandora
Sea of Trees
TukTuk
Stuiterbal
Susan
Elliot
Punk'd
Printje
mzcharlotte
Clapperdie
Sam
Floor
SarahKey
Suus
bolus26
Alex
Bacio
Twellie
Slakje
JD
41 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  JD za 12 jan 2013 - 12:53

Een vriendin van mij is vandaag moeder geworden van een prachtige dochter.
Ze heeft nog nooit een serieuze relatie gehad, en had met zichzelf afgesproken "Als ik 30 ben en nog geen relatie heb, ga ik het alleen doen".
En dat is dus ook gebeurd; Ze heeft een kennis gevonden die haar wilde helpen. Voor haar gelukkig, want als het via de spermabank moet schijnt het best een heel gedoe te zijn. De man in kwestie wil er verder niets mee te maken hebben, maar dat wist zij van tevoren, dat hebben ze heel duidelijk zo afgesproken.
Ze heeft een goede achterban qua familie en vrienden die haar helpen en oppassen waar nodig.

Ik vind het een knappe beslissing, en vind het geen gekke keuze, ook al hoor je het niet heel vaak.
Zouden jullie het overwegen?


Laatst aangepast door JaneDoe op za 12 jan 2013 - 13:07; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Slakje za 12 jan 2013 - 13:02

Toen ik net wist dat ik zwanger was van Louise heb ik tegen mijn vriend gezegd dat het kindje zou komen, met of zonder hem. Dus ja.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Elodie za 12 jan 2013 - 13:07

Ik vind het pijnlijk voor mijn zoon dat zijn biologische vader niet voor hem zorgt. Weet daarom ook niet of ik er ooit bewust alleen voor zou zijn gegaan.

Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Twellie za 12 jan 2013 - 13:20

Zonder vriend zou ik ook op zoek gegaan zijn naar andere manieren om toch moeder te kunnen worden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Bacio za 12 jan 2013 - 13:47

Twellie schreef:Zonder vriend zou ik ook op zoek gegaan zijn naar andere manieren om toch moeder te kunnen worden.
Maar al op zo'n jonge leeftijd (30)? Ik zou dan toch liever nog even wachten. Er kan ontzettend veel gebeuren in 5 jaar.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Alex za 12 jan 2013 - 13:52

Ik heb ook gezegd dat ik, mocht ik geen relatie hebben op mijn dertigste, alleen een kind zou willen krijgen. Tegenwoordig is dertig ook niet echt jong meer om je eerste kind te krijgen, laat staan als je nog vijf jaar wacht omdat je dan misschien de vader van je kind(eren) nog wel tegenkomt.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 14:22

Ik heb de keuze op 21 jarige leeftijd ook gemaakt om alleen moeder te worden, ik heb er nog nooit spijt van gehad. Dus ja, ik zou het ook gedaan hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  bolus26 za 12 jan 2013 - 16:18

Als ik al zwanger zou zijn,zou ik dit zeker doen maar ik zou niet voor een donor kiezen.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Suus za 12 jan 2013 - 19:43

Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen. Ik heb eerder ook niet zo'n duidelijke kinderwens gehad. Ben er echt samen met mijn man ingegroeid. Dus voor een donor had ik niet gekozen, maar als ik zwanger ben en mijn man zou bij me weggaan, zou ik het kindje zeker houden.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  SarahKey za 12 jan 2013 - 19:53

Als ik al zwanger zou zijn en mijn man zou me verlaten dan zou ik het kindje alleen opvoeden.

Maar ik zou er echt nooit bewust voor kiezen omdat ik vind dat een kind twee ouders nodig heeft. Ook zou ik het alleen heel zwaar vinden. Je kunt niets delen. Als je een keer moe bent moet je er toch uit. Maar ook de leuke dingen kun je niet delen. Alleen jij en de vader van het kind kijken op een speciale manier naar je kindje. Dat krijg je met niemand anders en dat zou ik heel jammer vinden. Ook zou ik het egoistisch vinden naar mijn kind. Alleen maar omdat ik graag een kind zou willen, ontneem ik hem/haar een vader.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Floor za 12 jan 2013 - 20:15

nee ik zou daar niet bewust voor kiezen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 20:18

Ik heb het serieus gezegd, als ik over vijf jaar geen stabiele relatie zou hebben, dan doe ik het alleen. Zoals een bam-mama op het werk ooit zei: ik draai het om, krijg eerst een kindje en zoek dan een geschikte papa. Op een gegeven moment krijg je de leeftijd dat je toch andere stappen zou moeten ondernemen, wil je niet eeuwig kinderloos blijven.

Ik zou het overigens niet vóór mijn 35e doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Sam za 12 jan 2013 - 20:56

Nee, daar zou ik dan (nog) niet voor kiezen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Clapperdie za 12 jan 2013 - 21:07

Nu ik weet hoe zwaar het is om een kindje te hebben, zou ik er niet voor kiezen om het alleen te doen. Maar als je veel familie hebt om bij te staan eventueel wel. Maar echt helemaal alleen denk ik niet.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  mzcharlotte za 12 jan 2013 - 21:13

Ik heb er wel over nagedacht, maar ik zou er niet uitkomen denk ik. Mijn vader zat op de scheepvaart en ik zag hem dus heel weinig. Achteraf had ik hem veel vaker willen zien, maar het is gewoon niet anders. Ik zou daarom niet mijn kind "zomaar" willen ontnemen om een tweede ouderfiguur te hebben omdat ik zo nodig wil. Ik zeg ook niet dat het fout is, ik heb diep respect voor degenen die wel zo kiezen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 21:34

Ik had met een goede vriend afgesproken dat wanneer ik op mijn 30ste vrijgezel zou zin en hij ook, weer samen en kindje zullen proberen te krijgen. Hij zou dan wel betrokken zijn bij het kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Printje za 12 jan 2013 - 21:48

Ik denk het niet, ook zonder kinderen zou ik gelukkig kunnen zijn. Vooral als je niet weet wat je mist, zou ik gelukvook uit andere dingen kunnen halen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Punk'd za 12 jan 2013 - 22:18

Ik weet niet of ik het zou doen. Ik zou dan liever een kindje adopteren. In sommige landen schijnt dat als alleenstaande wel te kunnen. Maar daar zou ik mij tegen die tijd dan verder in verdiepen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Elliot za 12 jan 2013 - 22:34

Slakje schreef:Toen ik net wist dat ik zwanger was van Louise heb ik tegen mijn vriend gezegd dat het kindje zou komen, met of zonder hem. Dus ja.

Maar dit is toch niet wat TO bedoelt? Je was zwanger van je vriend, en was niet van plan het kindje voor hem op te geven. TO bedoelt dat je echt de keuze maakt om zonder relatie zwanger te raken, via een donor.

Of begrijp ik het verkeerd?

OT, ik vind het erg lastig. Aan de ene kant heb ik een ontzettend sterke kinderwens en kan ik me niet voorstellen dat ik nooit kinderen zou krijgen. Dus als mijn relatie zou stranden en ik op een bepaalde leeftijd nog geen nieuwe relatie zou hebben denk ik wel dat ik het zou overwegen. Maar aan de andere kant lijkt het me ook heel zwaar. Niet persé om alleen moeder te zijn, maar gewoon om die keuze te maken en er volledig achter te staan. Je krijgt waarschijnlijk heel veel veroordelende opmerkingen naar je hoofd. Nu snap ik wel dat je daar schijt aan moet hebben, maar je moet dus echt sterk in je schoenen staan. En ook als het kindje wat ouder wordt lijkt het me moeilijk om aan hem/haar uit te leggen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Susan za 12 jan 2013 - 22:37

Ik weet niet of ik dat zou doen, maar als ik het zou doen zou ik het niet willen met een vriend die er niks mee te maken wil hebben. Ik zou dan of een onbekende donor willen, of een bekende die er in elk geval wel iets mee te maken wil hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Stuiterbal za 12 jan 2013 - 23:07

Voor ik alleen kwam te staan heb ik dit ook altijd gezegd.

Nu ik alleen ervoor sta zeg ik volmondig nee.
Ik deel de zorg met zijn papa en het is hier prima geregeld, maar toch vind ik het verschrikkelijk het allemaal alleen te moeten doen. 24/7 sta je er alleen voor en ik kan oprecht zeggen, het is zwaar.
Kind opvoeden is geen roze geur en maneschijn zoals we allemaal wel weten als ouders. Ik wil mijn zoontje zo graag een gelukkig gezin geven. Een moeder en een vader, gelukkig met elkaar, elkaar steunen daar waar nodig is en noem maar op. Gewoon het complete plaatje.
Ik persoonlijk zou er dus echt niet voor kiezen.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  TukTuk za 12 jan 2013 - 23:12

Nee ik zou het niet doen, vind het ergens ook een beetje "egoïstisch" om voor een kindje te kiezen omdat jij het graag wil, met als gevolg dat zo'n kindje zonder vader opgroeit. Natuurlijk gebeurd het in scheidingen nu ook al vaak, maar dan kies je er niet van te voren bewust voor, en dan is het kind er al en valt er niet veel aan de situatie te veranderen. Maar bewust er voor kiezen als je alleen bent, nee dat zou ik echt niet willen en kunnen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Sea of Trees za 12 jan 2013 - 23:15

Ik vind het zo'n onzin dat het egoïstisch zou zijn. Een kinderwens kan enorm sterk zijn. Als het kindje alleen opgroeit met een moeder, dan hoeft dat echt niet per sé schadelijk te zijn. Een ideaal gezinsbeeld is het niet, maar goed, je hebt echt niet altijd de garantie dat het met een vader erbij goed gaat.

Ik ben ervan overtuigd dat als je alles goed voor elkaar hebt, je er helemaal klaar voor bent, de financiële middelen hebt enzovoorts, het kindje helemaal niks tekort hoeft te komen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Twellie za 12 jan 2013 - 23:27

Bacio schreef:
Twellie schreef:Zonder vriend zou ik ook op zoek gegaan zijn naar andere manieren om toch moeder te kunnen worden.
Maar al op zo'n jonge leeftijd (30)? Ik zou dan toch liever nog even wachten. Er kan ontzettend veel gebeuren in 5 jaar.

Ja, ik denk dan dat ik deze leeftijd aan had gehouden als grens.

Ik vind alleen moeder worden trouwens geen egoistischere keuze dan samen ouders worden. Het is ook anders dan een scheiding: een kind weet niet beter dan dat er één ouder is, er is niemand die het kind 'verlaten' heeft.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Pandora za 12 jan 2013 - 23:29

Nee, als ik geen partner had getroffen zou ik denk ik kinderloos zijn gebleven.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen? Empty Re: Alleen moeder worden - Zou jij het overwegen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum