Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen op vakantie?

+8
_Lacey_
rapa nui
Blond
Monte
Leine
Marin
Admin
Char1
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Alleen op vakantie? Empty Alleen op vakantie?

Bericht  Char1 do 31 mei 2012 - 8:52

Ik heb lang getwijfeld of ik dit verhaal hier zou plaatsen, maar ik kan wel wat advies gebruiken. De twijfel is vooral of mensen deze twijfel herkennen en me ermee kunnen helpen.

Ik zit met het volgende 'probleem'. Eigenlijk zou ik het best leuk vinden om deze zomer op vakantie te gaan. Niks bijzonders, maar gewoon even weg uit de dagelijkse omgeving. Alleen heb ik echt geen idee met wie. Mijn vriendinnen hebben (bijna) allemaal een vriend en/of gezin waarmee ze weg gaan. Groot gelijk. Maar ik heb geen relatie (ook nog noot gehad). Ik kan wel weer, voor het zoveelste jaar, met iemand uit mijn familie op vakantie gaan. Maar een opmerking van mijn vader heeft me wel aan het denken gezet. Als ik namelijk met een van hun op vakantie ga, belemmert me dat wel in het krijgen van nieuwe contacten. En daar zit nou net het punt wat voor mij zo lastig is. Ik vind het namelijk helemaal niet leuk om nieuwe contacten te moeten aangaan, terwijl ik het wel leuk zou vinden om wat meer mensen te kennen. Maar bij nieuwe contacten heb ik altijd al heel snel het gevoel dat niemand op mij zit te wachten en dat ik mij 'opdring'.

Als ik met een groepsreis mee ga, voel ik me eigenlijk wel verplicht om contacten met groepsgenoten aan te gaan, wat voor mij dus niet prettig voelt. Als ik op een single-reis mee ga ben ik bang dat ik te hoge verwachtingen heb op date-gebied (want dat is nou eenmaal iets dat ik heel graag wil). In mijn eentje een paar dagen weg, dan ben ik bang dat ik me gewoon eenzaam en rot voel en dan vind ik het zonde van het geld. Kan ik me beter thuis eenzaam en rot voelen:p

Nu klinkt het misschien allemaal wel heel zielig, maar dat is ook niet de bedoeling. Goedbedoelde adviezen dat ik me gewoon wat opener op moet stellen kan ik niet zoveel mee, dat zit namelijk wat dieper en kan ik echt niet 1,2,3 veranderen, als ik dat al zou willen. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand dit gevoel misschien herkent en dat ik mogelijkheden over het hoofd zie. Misschien heb ik gewoon aan bepaalde oplossingen nog niet gedacht.

Ik ben benieuwd naar de reacties! Alvast bedankt voor het lezen van dit hele verhaal.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op vakantie? Empty Re: Alleen op vakantie?

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:59

Ik zou toch voor een singlereis gaan. Die zijn er echt niet voor gemaakt om mensen te koppelen op liefdesgebied maar gewoon om een groep mensen bij elkaar te hebben die anders niet zouden gaan omdat ze geen partner hebben. Soms zitten er ook gewoon bezette mensen bij trouwens waarvan de partner niet wil of kan bv. Kijk eens op www.singlemaarnietalleen.nl, zitten echt leuke reizen tussen!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 10:04

Wil je met mij op vakantie? ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 10:17

Jip83 schreef:Wil je met mij op vakantie? ;-)

:cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 11:04

Toevallig zit ik met hetzelfde probleem. Mijn vriendinnen hebben ook allemaal al iemand of geen tijd.

Over een groepsreis heb ik ook nagedacht. Ik heb wat filmpjes op internet gekeken en op de sites gekeken en het lijkt me eigenlijk helemaal niks. Ik heb geen zin om praatjes met onbekende te maken of te zorgen dat ik goed in de groep lig.

En alleen op vakantie ja is ook zo allen. Maar toch denk ik dat ik het ga doen. 1 week of 10 dagen naar griekenland of spanje, beetje goed hotel en lekker aan het strand liggen. Ik zorg dat ik halfpension heb zodat ik in het hotel eet en savonds niet alleen in een restaurant hoef te ziten. Lekker doen waar ik zelf zin in heb en ik kijk wel of ik leuke mensen ontmoet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 19:38

Ik zou toch alleen op vakantie gaan. Ik heb het vorig jaar gedaan en het is mij super goed bevallen. Je kunt dan echt doen wat je zelf wilt. En alleen op een terrasje zitten te eten is echt niet zo erg als het lijkt Alleen op vakantie? 561177

Verder heb ik ervaren dat ik toch wel veel aanspraak kreeg, zowel van locals als andere toeristen. Best wel gezellig dus. Ik zou alleen niet zo gauw kiezen voor een strandvakantie. Ja, het kan wel, maar ik zou dan toch in of vlakbij een wat grotere stad gaan zitten, zodat er nog genoeg te doen is.

Gast
Gast

Bericht  Admin do 31 mei 2012 - 20:28

Ik heb het echt juist andersom. Ik zou makkelijker contact leggen in een groep waarbij iedereen alleen is dan als ik compleet alleen reis. Soms ben ik wel alleen op reis zoals toen ik naar een vriendin ging. Toen ben ik 2 nachten in NYC geweest om daarna naar haar door te vliegen. Ik praat in die dagen echt met niemand. Ik ben echt makkelijk in contact leggen maar op de een of andere manier lukt het me dan niet en heb ik die behoefte ook ineens niet meer ofzo, heel gek... Ik spreek alleen de hoognodige woorden uit haha. Gevolg is een spraakwaterval van hier tot Tokyo zodra ik weer 'onder de mensen' ben Very Happy. Maar goed, daarom zou ik dus voor een singlesreis kiezen.
Admin
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin do 31 mei 2012 - 20:44

Ik reis altijd erg graag alleen. En dan ook echt alleen, zonder groepsreis, en vind het helemaal niet erg om alleen te eten en rond te lopen. Vind het heerlijk. Ik heb best wel eens wat contact op straat enzo, maar wil juist zo min mogelijk contact met mensen op zo'n moment, dus dit werkt goed voor me.

Maar als je toch eigenlijk iets meer van contact zou willen hebben, dan zou ik toch een groeps/singlereis aanbieden. Singlereizen zijn er echt niet alleen voor bedoeld dat daar liefdes ontstaan, ook is het gewoon duidelijk dat je single bent en daarom alleen reist, samen. Het zou denk ik wel goed voor je zijn. Jezelf uit je comfort zone halen en reizen met vreemden. Waarschijnlijk vind je het in het begin niks, maar aan het einde is er toch zo'n 'ons' gevoel gecreeerd. Dat had ik ook altijd met van die jeugdkampen waar ik begeleidster ben geweest (is dat overigens niets, ben je wel op vakantie, maar wel bezig met iets, als leidster): je begint als vreemden, maar eindigt als hechte groep. Als je een leuke groep treft bij een groep/singlereis, heb je dat ook volgens mij. Ik zou het je denk ik wel aanraden dus, juist omdat je zegt dat je het wat moeilijker vindt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Char1 do 31 mei 2012 - 20:56

Ik snap jullie adviezen heel goed hoor. Op zich is het alleen eten e.d. niet waar ik het meest tegenop zie. Maar echt de hele dag/week alleen zijn lijkt me wel heel 'alleen'.
Ik heb die site met groepsreizen bekeken, maar die reizen zijn niet echt mijn ding. Sowieso is het meeste echt duur (ook wel logisch, maar ik ga niet meer dan €1000 uitgeven..) en ik ben ook helemaal niet van het avontuurlijke of het nachtleven en dat zit er bij veel reizen wel in. Weet een van jullie misschien of er ook zulke reizen zijn als gewone stedentrips ofzo?

En Marin, over groepsleider of een kamp ofzo heb ik ook wel gedacht. Is op zich ook wel iets voor mij, alleen weet ik dan echt niet hoe, wat en waar ik dat moet regelen.

Dus, misschien iemand ervaring met ander soort groepsreizen of als leiding op kampen oid?

Enne, Jip, ik sta overal voor open hoor smile

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin do 31 mei 2012 - 21:00

Char1 schreef:

En Marin, over groepsleider of een kamp ofzo heb ik ook wel gedacht. Is op zich ook wel iets voor mij, alleen weet ik dan echt niet hoe, wat en waar ik dat moet regelen.

Ik kan je wel een PM sturen met informatie daarover als je dat wilt. Je verdient er niet echt veel mee (een tientje per dag, dus het is meer voor de lol) maar je doet wel ervaring op, je kunt het op je cv zetten, en je bent toch op vakantie! Ik heb twee heerlijke weken in Frankrijk en twee weken in Engeland gezeten er mee! (En het kost je verder dus geen geld behalve souvenirs en eens wat eten enzo). Ik vond het een hele leuke oplossing voor toch alleen maar niet alleen op vakantie gaan, waarbij je ook direct een doel hebt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Admin do 31 mei 2012 - 21:15

Hmmm nee, dat soort websites ken ik helaas niet. Voor stedentripjes of wat jij wilt zou je ook hier een oproep kunnen posten. Ik ben toevallig in april nog met 2 meiden van hier weggeweest. Was superleuk en zou het zo weer doen smile. Maar goed, ik heb al vakantieplannen voor augustus en september en kan daarvoor niet weg dus ik zal sowieso geduld moeten hebben met nog meer plannen maken :P.
Admin
Admin
Admin
Admin

Bericht  Char1 do 31 mei 2012 - 21:18

Marin, als je dat zou willen, heel graag. Dan kan ik in ieder geval even bekijken of het iets voor mij is.
En een oproepje plaatsen voor een stedentrip hier is misschien ook wel een idee.
Heeft het toch zin om zulke 'problemen' hier voor te leggen:)

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Admin do 31 mei 2012 - 21:21

Dat heeft vaak wel zin ja want over het algemeen is het toch fijn te weten dat je niet de enige bent Very Happy en met een beetje geluk krijg je ook nog tips waar je wat aan hebt.

Ik ga dit jaar, als alles goed gaat, ook met mijn vriend op vakantie maar dat is 7 jaar geleden dat ik dat voor het laatst kon zeggen dus weet precies wat je bedoelt. Ik heb de afgelopen jaren veel internationale vriendinnen gemaakt die uiteindelijk teruggingen naar land van herkomst (ze waren hier als expat of au pair). Das fijn want ik kon ze mooi opzoeken Very Happy. Maar daarvoor had ik precies hetzelfde als jij...
Admin
Admin
Admin
Admin

Bericht  Leine vr 1 jun 2012 - 7:51

Marin schreef:
Char1 schreef:

Ik kan je wel een PM sturen met informatie daarover als je dat wilt. Je verdient er niet echt veel mee (een tientje per dag, dus het is meer voor de lol) maar je doet wel ervaring op, je kunt het op je cv zetten, en je bent toch op vakantie! Ik heb twee heerlijke weken in Frankrijk en twee weken in Engeland gezeten er mee! (En het kost je verder dus geen geld behalve souvenirs en eens wat eten enzo). Ik vond het een hele leuke oplossing voor toch alleen maar niet alleen op vakantie gaan, waarbij je ook direct een doel hebt.
Marin, zou je mij die informatie ook willen pm-en?

Char, ik herken het wel, lastig he? Vriendinnen gaan of met hun vriend of hebben al plannen met vriendinnen waar ze veel closer mee zijn. Ik zou eventueel met mn ouders mee mogen, maar dat voelt ook een beetje raar.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  Monte vr 1 jun 2012 - 8:03

Ik ben vorig jaar wel alleen met een groepsreis weg geweest en vond het echt heel erg leuk. Alleen op vakantie zou ik echt niet trekken, dat zou te alleen zijn. Bij een groepsreis kun je ook gewoon je eigen momenten hebben, maar ook gezellig kletsen met mensen. Dit jaar ga ik weer met een groepsreis, een stedentrip toscane(maar dan samen met een vriendin die ik heb leren kennen tijdens de reis van vorig jaar).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Char1 vr 1 jun 2012 - 8:12

Ja, Leine. Mijn vader heeft ook al gezegd dat hij best een paar dagen met me op stap wil. En dat is ook hardstikke leuk. Maarja, gewoon lekker zelf op vakantie is ook wel heerlijk. Ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden, maar wel dát het iets gaat worden.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 8:57

Ik heb begin dit jaar van 11 weken backpacken 7 weken alleen gereisd. Ik vond het ook niet erg. Maar dan vind ik backpacken toch anders dan met een koffer een all in vakantie in Egypte of zo...

Wanneer zou je op vakantie willen en wat heb je op het oog?

Marin: mag ik ook de info? Wie weet is het ook wel wat voor mij, maar dan pas in september.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 1 jun 2012 - 9:43

Leine, je hebt pm!

Jip, dat heeft geen nut, dan zijn de schoolvakanties alweer voorbij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 9:45

Oja, daar heb ik even niet bij stil gestaan...solly...

Gast
Gast

Bericht  Blond vr 1 jun 2012 - 9:52

Lastige dingen zijn het hé.. Vakanties als je single bent. Ik ben ook single (ook al mn hele leven), maar ik heb godzijdank, een aantal vriendinnen die ook vrijgezel zijn. Met 1tje ga ik dit jaar voor de 3e keer op vakantie.

Je zou als je meer contacten wil, (niet alleen voor vakantie), hier eens een oproepje kunnen plaatsen bij vriendin gezocht. Of komen op een meeting smile (Durfde ik ook nooit, maar het is wel heel leuk als je het eenmaal doet!).

Alleen op vakantie zou ik zelf ook niet zo snel doen, ik zou me enorm eenzaam voelen. In dat geval zou ik eerder kiezen voor een groepsreis. Zo wil ik al jaren naar Suriname, maar ik ken niemand die dat ook wil. Als ik het geld bij elkaar heb (zo'n 2000 euro), ga ik ook met een groeps/single reis mee.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  rapa nui vr 1 jun 2012 - 10:11

Heb je ook op bv de site van Mambo gekeken? Geen idee wat je leeftijd is maar daar zitten wel wat leuke dingen onder de 1.000 bij. Ken hun alleen verder niet, dus geen ervaringen.

Maar wel gewoon een keer proberen. Ik heb stedentrips alleen gedaan, ben met groepreizen meegeweest en ook alleen op vakantie geweest en ik vermaak me prima. En als je het echt niet bevalt nou dan weet je dat in elk geval maar ben je wel weer een ervaring rijker.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Char1 vr 1 jun 2012 - 10:14

Jip, weet niet of de vraag aan mij gericht was? Maar ik heb vakantie van eind juli tot eind augustus. Dus ergens in augustus zit ik aan te denken. En wat voor iets? Niet iets mega-groots ofzo. Ik zat eigenlijk te denken aan een stedentrip ergens in Europa of bijv. een weekje aan de kust ofzo. Ben tegenwoordig niet me zo van het kamperen, meer van een bungalow of goedkoop hotelletje ofzo.

En nu weet ik niet meer wie het zei, maar meetings zat ik ook al weleens over te denken. Alleen heb ik nog nooit de stap durven zetten. Ik ben in nieuwe groepen meer een kat-uit-de-boom-kijker, dus dan ben ik al snel bang dat ik niet leuk overkom.... Maargoed, misschien moet ik die stap eens wagen.

Enne, mensen die ook wel zin hebben om ergens in augustus een paar dagen op stap te gaan, meld je gerust!

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 20:39

Jep, de vraag was aan jou gericht. Ik kan alleen pas in september op vakantie, dus dat wordt niks. Ik ga misschien nog wel in juli een weekje naar Lanzarote om te trainen..

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ vr 1 jun 2012 - 21:04

Ik heb nu twee keer in een groep gereisd en vond het beide keren erg leuk.
Vorig jaar naar Argentinië en Chili geweest (singlesreis) en dit jaar naar Australië. Het leuke aan de groep in Australië was dat het een internationaal gezelschap was.

Ik wil nou in september/oktober nog weg. Nog geen idee waarheen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  FruttiTutti vr 1 jun 2012 - 23:20

Ik herken je verhaal ook deels. Ik heb niet écht een hele grote vriendengroep om mij heen, en de meeste hebben óf een relatie óf geen geld, of willen niet op vakantie...

Na lang twijfelen ben ik vorig jaar met Mambo op vakantie gegaan, en heb het erg leuk gehad. Even een week er tussen uit en heerlijk genoten van het lekkere weer. Ze hebben best een ruim aanbod, dus ik raad je zeker aan een kijkje te nemen op de website (www.mambo.nl). Ik was mee op strandvakantie, en toen hebben we ook stadjes bezocht enzo...

Ik overweeg dit jaar ook weer te gaan met mambo, maar dan een andere reis..

Daarbij vormen zich gedurende de week wel groepjes mensen die goed met elkaar op kunnen schieten, je had een groepje 'die-hard stappers', en een groepje die vrijwel elke avond vroeg naar bed ging, en alles er tussen in!
Mambo heeft single en groepsreizen, en Cirkel reizen is van dezelfde organisatie en die heeft ook single reizen!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust (mag ook per PM).

Succes!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: