Alleen op vakantie..
+21
FruttiTutti
May
Esperanza
*Noosa
rapa nui
Caro
Frappuccino
Chocoholic
Bliss
Roos'
BJA
Polly
Siem
Minx
Carra
Chocolate Cookie
luisa
Rosa
Vino
Antibes
Roza
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Alleen op vakantie..
Eigenlijk vroeg ik me af of er bij nog meer meiden plannen door het hoofd spoken om alleen op vakantie te gaan dit jaar? En of er meiden die alleen op reis zijn geweest hun ervaringen willen delen?
Wie weet kunnen we wat ideeën en tips&tricks uitwisselen en gewoon gezellig brainstormen? Alles is welkom, van citytrip tot half jaar backpacken, van feestvakantie tot roadtrip en van Frankrijk tot Peru. Alleen of met een groep, do tell! Meiden zin om mee te tikken?
Wie weet kunnen we wat ideeën en tips&tricks uitwisselen en gewoon gezellig brainstormen? Alles is welkom, van citytrip tot half jaar backpacken, van feestvakantie tot roadtrip en van Frankrijk tot Peru. Alleen of met een groep, do tell! Meiden zin om mee te tikken?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Alleen op vakantie..
Ik denk er al een jaar over, maar heb de ballen niet.
Heb net wel een heel leuk B&B gevonden in Kreta.. Met Nederlandse eigenaren, lijkt mij ook erg prettig. Communiceert makkelijk. Misschien dat ik daar in mei/juni een week naar toe wil. Gewoon een week helemaal niets. Lezen, luieren, beetje rondwandelen, lekker eten en drinken... Heerlijk!
Heb net wel een heel leuk B&B gevonden in Kreta.. Met Nederlandse eigenaren, lijkt mij ook erg prettig. Communiceert makkelijk. Misschien dat ik daar in mei/juni een week naar toe wil. Gewoon een week helemaal niets. Lezen, luieren, beetje rondwandelen, lekker eten en drinken... Heerlijk!
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Roza schreef:Ik denk er al een jaar over, maar heb de ballen niet.
Op zoek naar die ballen dan? Denk dat dat inderdaad wel een veilige optie is om een keertje mee te beginnen. En klinkt ook heerlijk ontspannen toch! En in zo'n Nederlandse B&B heb je vast genoeg aanspraak, ik zou het gewoon doen!
Antibes- Ratel
Ja, ik ben bezig met het plannen van mijn vakantie. Ik wil graag naar Nieuw Zeeland en een weekje Sydney. Ticket is als het goed is geboekt. Ik wil zo goed als twee maanden gaan.
Vino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12
Gaaf Vino! Wanneer wil je gaan? Ga je backpacken?
Antibes- Ratel
Ja ik! Mijn eerste echte reis alleen maakte ik een paar jaar geleden naar Thailand en Laos, 2 maandjes backpacken. Ik had extra voor deze bestemmingen gekozen omdat deze landen relatief makkelijk te bereizen zijn als vrouw alleen zijnde. Ik had wel al eerder een half jaartje in het buitenland gewoond maar dat was niet echt helemaal alleen want ik ging met een ander Nederlands meisje.
Hierna had ik de smaak wel te pakken en ging ik het jaar erop alleen 2 maanden door India reizen en afgelopen zomer heb ik 3 maanden in Spanje doorgebracht, zowel rondgereisd als op 1 plek verbleven voor taallessen.
Alle reizen alleen zijn me echt heel goed bevallen en vooral voor langere reizen gaat mijn voorkeur zeker uit naar alleen reizen, je hebt dan zoveel vrijheid en hoeft geen rekening te houden met anderen. Ik ben dus wel groot fan van alleen reizen en kan het ook iedereen aanraden Over een klein maandje mag ik gelukkig weer, dan ga ik een half jaartje naar China voor m'n studie.
Heb jij zelf een specifieke reis voor ogen?
Hierna had ik de smaak wel te pakken en ging ik het jaar erop alleen 2 maanden door India reizen en afgelopen zomer heb ik 3 maanden in Spanje doorgebracht, zowel rondgereisd als op 1 plek verbleven voor taallessen.
Alle reizen alleen zijn me echt heel goed bevallen en vooral voor langere reizen gaat mijn voorkeur zeker uit naar alleen reizen, je hebt dan zoveel vrijheid en hoeft geen rekening te houden met anderen. Ik ben dus wel groot fan van alleen reizen en kan het ook iedereen aanraden Over een klein maandje mag ik gelukkig weer, dan ga ik een half jaartje naar China voor m'n studie.
Heb jij zelf een specifieke reis voor ogen?
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ben vorig jaar alleen naar Zuid-amerika geweest, omdat mijn man geen vrij kon krijgen. Dit jaar gaan we wel samen op zomervakantie, maar ik heb vrij veel vakantiedagen dat ik er aan zit te denken om in de herfst nog een week ofzo alleen naar een warm land in een luxe resort te gaan. Heerlijk.
Vorig jaar had ik overigens genoeg aanspraak en ben ik uiteindelijk maar een dag of 2 alleen op excursie geweest.
Vorig jaar had ik overigens genoeg aanspraak en ben ik uiteindelijk maar een dag of 2 alleen op excursie geweest.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ja, ik dacht als ik naar een B&B ga ergens in Europa, met Nederlandstalige eigenaren, dan voelt dat misschien wat vertrouwder. Dan kun je makkelijker dingen vragen bijvoorbeeld. Dat vind ik voor een eerste keer toch wel erg fijn.
Dus ik ben vanmiddag maar even rond gaan kijken... En kwam uit bij Kreta.. En het kriebelt nu al! Hahaha
Dus ik ben vanmiddag maar even rond gaan kijken... En kwam uit bij Kreta.. En het kriebelt nu al! Hahaha
Roza- Kletskop
Antibes schreef:Gaaf Vino! Wanneer wil je gaan? Ga je backpacken?
Ik wil in oktober/november gaan van dit jaar. Ik wil inderdaad gaan backpacken. Route weet ik nog niet. Binnenkort eens gaan kijken wat ik echt wil gaan zien. Eerst. Het ticket, dat is het belangrijkste op het moment.
Vino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12
Gaaf hoor Vino!!
Roza- Kletskop
Ik denk er ook al een hele tijd over. Maar écht helemaal alleen lijkt mij toch eerlijk gezegd een beetje eng. En vooral eenzaam. Waarschijnlijk is dat nergens voor nodig. Ik heb daarom een groepsreis in overweging. Maar ook daar twijfel ik aan (gezien de kosten... en aangezien de meeste groepsreizen buiten Europa vallen maakt dat dure prijzen)
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben alleen naar Ierland geweest en heb dat gecombineerd met een groepsreis. Ik heb Ierland gekozen omdat ik al jaren op 'papier' verliefd ben op dat land en ik het heel graag in het echt wilde zien. En ik spreek de taal, en is niet zo een grote stap om alleen te doen. Ik ben eerst een dag alleen in Dublin geweest. Dat was echt wel even wennen.
De dag daarna begon de groepsreis. Met een bus vol Australiërs, Canadezen en Duitsers een kleine week lang de highlights van Ierland bekeken. Ik had voor deze organisatie gekozen omdat het echt gericht was op jongeren en ik dus niet het risico liep met een bus bejaarden rond te reizen. We hebben veel van het land en van de pubs gezien. En ik werd nog verliefder op het land dan ik al was.
Terug in Dublin had ik nog 4 dagen voor mezelf. Nu is Ierland echt het makkelijkste land om contact te leggen. Ik moest even een drempel over, maar daarna ben ik gewoon alleen uit eten geweest en alleen naar de kroeg. In het hostel had ik zo contact en ik heb me geen moment alleen gevoeld.
Dit jaar zit ik er aan te denken om naar New York te gaan. Al moet ik wel even kijken of het allemaal uit komt. Als het niet dit jaar is, dan volgend jaar. Ik wil wel graag een doe-vakantie of stedentrip. Ik zou het niet zien zitten om alleen ergens in een resort te zitten. Wel voor een dag of twee, maar daarna zou ik me denk ik snel eenzaam voelen.
De dag daarna begon de groepsreis. Met een bus vol Australiërs, Canadezen en Duitsers een kleine week lang de highlights van Ierland bekeken. Ik had voor deze organisatie gekozen omdat het echt gericht was op jongeren en ik dus niet het risico liep met een bus bejaarden rond te reizen. We hebben veel van het land en van de pubs gezien. En ik werd nog verliefder op het land dan ik al was.
Terug in Dublin had ik nog 4 dagen voor mezelf. Nu is Ierland echt het makkelijkste land om contact te leggen. Ik moest even een drempel over, maar daarna ben ik gewoon alleen uit eten geweest en alleen naar de kroeg. In het hostel had ik zo contact en ik heb me geen moment alleen gevoeld.
Dit jaar zit ik er aan te denken om naar New York te gaan. Al moet ik wel even kijken of het allemaal uit komt. Als het niet dit jaar is, dan volgend jaar. Ik wil wel graag een doe-vakantie of stedentrip. Ik zou het niet zien zitten om alleen ergens in een resort te zitten. Wel voor een dag of twee, maar daarna zou ik me denk ik snel eenzaam voelen.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ja ik wil heel graag een groepsreis maken naar afrika, ben nu dus begonnen met sparen want dat is iets wat ik al lang wil.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik wil het dit jaar ook gaan doen, gewoon in europa een weekje of 2 weekjes weg. Over eenzaamheid maak ik me niet druk, maar vind het lastig om te bepalen waar naar toe. Ik wil denk ik in april/mei gaan en misschien naar Barcelona of iets dergelijks lekker de toerist uithangen en tot rust komen.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik ben voor het eerst alleen op reis gegaan toen ik 17 was, voor twee maanden naar Malta. Vorig jaar heb ik alleen in twee maanden van Mexico naar Colombia gereisd en ook drie weken in Bolivia, Chili en Argentinie. Voor mijn werk reis ik altijd alleen, ik ben er tegenwoordig echt aan gewend om alleen te reizen. Volgende week ga ik drie weken op reis met een vriendin, echt leuk om dat weer eens te doen.
Ik kan het trouwens alleen maar aanraden; boek gewoon, wat is het ergste dat er kan gebeuren? Stel je open voor nieuwe ervaringen en je gaat het vast en zeker ontzettend naar je zin hebben.
Ik kan het trouwens alleen maar aanraden; boek gewoon, wat is het ergste dat er kan gebeuren? Stel je open voor nieuwe ervaringen en je gaat het vast en zeker ontzettend naar je zin hebben.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
*
Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:06; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Leuke reizen, Nieuw Zeeland en vooral Zuid-Amerika staan ook zeker nog op mijn verlanglijstje.
Wat voor baan heb je Polly dat je zoveel moet/mag reizen?
Break of Day: Granada en Córdoba zijn echt prachtig, ben er afgelopen zomer geweest en zou zo wel weer terug willen.
Wat voor baan heb je Polly dat je zoveel moet/mag reizen?
Break of Day: Granada en Córdoba zijn echt prachtig, ben er afgelopen zomer geweest en zou zo wel weer terug willen.
Rosa- Fluisteraar
Waar ga je heen in China en wat ga je daar doen? Veel plezier alvast!
Waar ga je heen in China en wat ga je daar doen? Veel plezier alvast!
Laatst aangepast door Polly op di 29 jan 2013 - 10:24; in totaal 1 keer bewerkt
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Oh wow, dat klinkt als een boeiende baan zeker als je ook steeds de tijd hebt om van de verschillende plaatsen te genieten!
Ik ga naar Xiamen op studieuitwisseling, een semester studeren daar. Ben ook van plan om veel trips te maken daar en op het eind heb ik nog 6 weken vrij voor ik terugkom om lekker rond te reizen. Ja dank je, ik kan echt niet wachten.
Ik ga naar Xiamen op studieuitwisseling, een semester studeren daar. Ben ook van plan om veel trips te maken daar en op het eind heb ik nog 6 weken vrij voor ik terugkom om lekker rond te reizen. Ja dank je, ik kan echt niet wachten.
Rosa- Fluisteraar
Ik heb ervaring met singlereizen. Is een goed alternatief voor als je niet helemaal alleen wilt.
Dit jaar ga ik echt alleen. Een week naar New York City!
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik vind het echt heerlijk alleen op vakantie gaan Het is begonnen toen ik op stage was in buitenland en ik graag wat meer wilde zien van het land, maar niemand die tijd had of geld. Toen ben ik alleen gegaan, en beviel zo goed dat ik op een gegeven moment paar weken alleen ben gegaan Ik slaap altijd in hostels op een gedeelde kamer, leer je zo ontzettend snel nieuwe mensen kennen. Ik was eigenlijk nooit alleen omdat zeker als je alleen reist super snel aanspraak hebt
Roos'- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13
Ik ben in 2011 voor het eerst alleen op vakantie gegaan, ben twee weken naar Italië geweest en heb daar een taalcursus gedaan. Ik woonde toen bij Italianen in huis en de eerste week waren daar ook twee Braziliaanse meisjes. Op school leerde ik ook andere 'studenten' kennen en dat was erg leuk. Ik ging soms alleen op pad na school en trok daarnaast vooral veel met een Duits meisje op. Spreek haar nog af en toe op FB. Vond het een erg leuke ervaring, vooral omdat je met niemand rekening hoeft te houden! Wel heb ik toch het liefst een verblijf voor mij alleen denk ik. Het dineren 's avonds vind ik het lastigst alleen, dan voel ik me toch niet helemaal op m'n gemak. Gelukkig kwam dat toen niet zo veel voor. De keren dat ik wel alleen zat, nam ik bijv. een boek mee. Eén keer raakte ik aan de praat met twee Amerikaanse vrouwen naast me, dat soort dingen vind ik wel heel erg leuk.
Ik ga ook eens nadenken wat ik dit jaar wil doen!
Ik ga ook eens nadenken wat ik dit jaar wil doen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het echt zo stoer van jullie dat jullie alleen op vakantie zijn geweest (of van plan zijn)! In theorie klinkt het voor mij ook geweldig, maar ik ben bang dat ik in de praktijk een beetje bang/eenzaam zal zijn.
Ook even een vraagje trouwens; zijn jullie alleen gegaan omdat er niemand beschikbaar was die mee wilde, of was het echt een bewuste keuze?
Ook even een vraagje trouwens; zijn jullie alleen gegaan omdat er niemand beschikbaar was die mee wilde, of was het echt een bewuste keuze?
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
BJA schreef:Ik heb ervaring met singlereizen. Is een goed alternatief voor als je niet helemaal alleen wilt.
Kan je daar wat meer over vertellen? Met welke organisaties heb je gereisd bijv., waar naar toe en hoe beviel dat? Ik zit het ook te overwegen namelijk maar ik vind het nogal eng, stel klikt het niet met de groep bijvoorbeeld en dat soort dingen, ik zie heel veel beren op de weg, positieve ervaringen zijn dus welkom!
Frappuccino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10
Ik wil ook alleen op vakantie gaan dit jaar :-). Gewoon lekker doen waar ik zin in heb en het mooiste: ik kan lekker naar iedere bestemming gaan die IK wil!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen op vakantie?
» Een week alleen op vakantie
» Alleen op vakantie?
» Als moeder alleen op vakantie?
» Wie is er alleen op vakantie geweest?
» Een week alleen op vakantie