Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendschap na het krijgen van kinderen

+54
_Lana_
Laced
Ella
SarahKey
Stokstaartje
Laurientje
Paper Crown
Isis
*Lookie*
Tabbert
Exogenesis
Printje
Nyx
Evalynn
Puggle
Lonely Goatherd
munk
Annie24
MissD
Sadie_
Artemis
studiebol
Charles
Ilovethe90s
Lavendel
Razz
Aagje!
Roodkapje
Parel
Bruintje Beer
Balloon
M-G
Twellie
Vancity_girl
M@niek
PapillonRose
Robin_
kwak
Tania
Luce
Sanne
Susan
Caroow
Dolphinne
Silke
Coco
CCC
Engelse Drop
Vixen
Shopaholic
Slakje
RiLiJu
Funk
Linda
58 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Caroow vr 12 jul 2013 - 8:51

RiLiJu schreef:Ja, dat klopt, Caroow.
Waarom heb je niks gezegd? haha.

Een paar weken geleden bij de M. Volgens mij op een woensdag rond 12 uur, ik was te lui om brood te gaan smeren:oops: .
Ik weet bijna zeker dat jij het was, ik wilde het bijna vragen, maar vond het zo 'dom', helemaal als je het niet zou zijn.

 Haha ja ik dacht bij het cb ook, lekker stom als jij het niet bent. En ik denk dat ik het wel was hoor, ik werkte de eerste paar weken na mijn verlof op woensdagmiddag. Volgende keer gewoon wat zeggen hoor! Doe ik dat ook smile

De arts dat is die vrouw met bril en donker haar, niet heel jong meer en een beetje streng gezicht? Ik vind haar wel aardig, we hebben niet zo veel gesproken. R doet het allemaal prima en groeit goed en ik heb geen problemen met de bv dus we stonden zo weer buiten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  kwak vr 12 jul 2013 - 8:54

pippi schreef:
Linda schreef:Zijn jullie vriendschappen ook zo veranderd nadat jullie kinderen hebben gekregen?

Ik kwam vandaag weer tot de ontdekking dat dat hier wel zo is. En eigenlijk vind ik dat heel erg.
Ik heb wel wat contacten met anderen, maar de echte diepgewortelde vriendschappen worde0n steeds minder. En dat maakt me eigenlijk best verdrietig.. pale 

Herkenbaar? Wat doe je daaraan en hoe ga je daarmee om?

Heel herkenbaar. Ik heb vooral veel vriendinnen verloren toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag en ik afspraken moest afzeggen. 
Ik vind het best wel heel erg, heb wel 1 goede vriendin maar die woont 40 minuten verderop. Dus kan niet zo even op de thee. Verder 3 collega's waar ik goed bevriend mee ben, maar ook die wonen 30 minuten tot een uur verderop. Dus ik mis het wel.
Hoe ik ermee omga, erg moeilijk, proberen me erbij neer te leggen maar het blijft moeilijk en verdrietig.

Wat ik eraan doe, tsja, ik kom weinig het huis uit, helemaal nu. Maar ik ben laatst naar een mama-meeting geweest en dat was erg gezellig. En anders hopen dat ik over 2 jaar moeders op de basisschool leer kennen? Wink

Ik wel wel een keer komen thee leuten hoor! Is maar 20 min rijden smile 

Mijn beste vriendin is mijn beste vriendin niet meer sinds D. We zij nu meer kennissen want ze vond het niet leuk dat ze altijd met D te doen had en ze wou meer tijd voor ons 2 en ze vond dat ik best een uur kon rijden met een kleintje en dat ze overal wel kon slapen maar dat deed D niet. Ze vond het maar niks en toen is het verwaterd.

Maar daar in tegen heb ik dankzij mijn kinderen er 2 hele leuke en lieve vriendinnen bij.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Sanne vr 12 jul 2013 - 8:58

En ik wil ook graag nog eens langskomen!

Kwak, ik vind jullie altijd zo lief over elkaar praten, jij, Luce en Vixen. Het straalt echt van jullie af dat jullie zo blij met elkaar zijn.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Robin_ vr 12 jul 2013 - 9:00

En ik ook! Ik zie een nieuwe meeting aankomen Laughing.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Funk vr 12 jul 2013 - 9:01

Haha wat lief!! Gezellig smile
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Sanne vr 12 jul 2013 - 9:01

Robin_ schreef:En ik ook! Ik zie een nieuwe meeting aankomen Laughing.

:cheering: 

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  RiLiJu vr 12 jul 2013 - 9:09

Dat is afgesproken Caarow!

Ja, die bedoel ik ja, gelukkig dat alles zo goed gaat!

Ik was volgens mij op dat moment dat je mij dan zag, behoorlijk gestrest en geïrriteerd, normaal ben ik de rust zelve hoor:lol:
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Caroow vr 12 jul 2013 - 9:12

RiLiJu schreef:Dat is afgesproken Caarow!

Ja, die bedoel ik ja, gelukkig dat alles zo goed gaat!

Ik was volgens mij op dat moment dat je mij dan zag, behoorlijk gestrest en geïrriteerd, normaal ben ik de rust zelve hoor:lol:

 Haha ik kan me niet herinneren dat je gestrest was hoor smile Geïrriteerd door iemand van het cb?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Vixen vr 12 jul 2013 - 9:20

Als er in Zwolle weer een nieuwe meeting komt, kom ik ook! Vond het echt jammer dat ik afgelopen keer niet kon. Ik kon 't ook niet maken om niet op de 90-jarige verjaardag van mijn oma te verschijnen Wink

Sanne: en als je dan bedenkt dat we een hele tijd hemelsbreed in een straal van 500m van elkaar af hebben gewoond en elkaar niet hadden gekend zonder internet is het wel helemaal bijzonder Wink
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Caroow vr 12 jul 2013 - 9:25

Ik zal ook nog even inhoudelijk reageren. Ik merk het echt heel erg met mijn beste vriendin, ze was heel enthousiast aan het vertellen over wat ze fout vond aan de opvoeding van een ander kind in haar omgeving. Kon ik haar gaan vertellen dat dat Rapley heet en dat wij dat ook willen gaan doen. Ook vond ze het stom dat we bij het dagje weg plannen we wel iets moesten kiezen waar ik kan kolven, je kan toch wel een dagje niet kolven Neutral 

Het werd me 33 weken zwanger ook kwalijk genomen dat ik niet mee ging stappen Neutral
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Luce vr 12 jul 2013 - 9:27

Vixen schreef:Als er in Zwolle weer een nieuwe meeting komt, kom ik ook! Vond het echt jammer dat ik afgelopen keer niet kon.  

 +1
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Luce vr 12 jul 2013 - 9:27

Caroow schreef:Ik zal ook nog even inhoudelijk reageren. Ik merk het echt heel erg met mijn beste vriendin, ze was heel enthousiast aan het vertellen over wat ze fout vond aan de opvoeding van een ander kind in haar omgeving. Kon ik haar gaan vertellen dat dat Rapley heet en dat wij dat ook willen gaan doen. Ook vond ze het stom dat we bij het dagje weg plannen we wel iets moesten kiezen waar ik kan kolven, je kan toch wel een dagje niet kolven Neutral 

Het werd me 33 weken zwanger ook kwalijk genomen dat ik niet mee ging stappen Neutral
Ja, belachelijk ook. Misschien had je het niet hoog genoeg op je prioriteitenlijstje staan? Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Caroow vr 12 jul 2013 - 9:28

Luce schreef:
Vixen schreef:Als er in Zwolle weer een nieuwe meeting komt, kom ik ook! Vond het echt jammer dat ik afgelopen keer niet kon.  

 +1

 Nou, wanneer? 

(wel als de trein hier weer rijdt, ik heb een klein trauma opgelopen van mijn avontuur in de bus laughcry )
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Funk vr 12 jul 2013 - 9:28

Luce schreef:
Caroow schreef:Ik zal ook nog even inhoudelijk reageren. Ik merk het echt heel erg met mijn beste vriendin, ze was heel enthousiast aan het vertellen over wat ze fout vond aan de opvoeding van een ander kind in haar omgeving. Kon ik haar gaan vertellen dat dat Rapley heet en dat wij dat ook willen gaan doen. Ook vond ze het stom dat we bij het dagje weg plannen we wel iets moesten kiezen waar ik kan kolven, je kan toch wel een dagje niet kolven Neutral 

Het werd me 33 weken zwanger ook kwalijk genomen dat ik niet mee ging stappen Neutral
Ja, belachelijk ook. Misschien had je het niet hoog genoeg op je prioriteitenlijstje staan? Wink
Laughing 
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Linda vr 12 jul 2013 - 9:30

Zo, opeens een vier pagina's tellend topic. Ik dacht even dat er zoveel eenzame moeders waren. Maar gelukkig niet. smile 

Ik vind het ook moeilijk om alle ballen hoog te houden. En sommige mensen begrijpen inderdaad niet dat afspreken nu wat lastiger is met een pasgeboren baby die borstvoeding krijgt. Precies wat caroow ook zegt.

Ik zal blij zijn als m'n kinderen iets ouder zijn en vooral m'n zoon niet meer zo afhankelijk is van mij. Ik zou dolgraag weer eens een nachtje weggaan! Ik hoop dat ik tegen die tijd nog vriendinnen over heb. laughcry 

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  PapillonRose vr 12 jul 2013 - 9:33

Hier is er zeker een hoop veranderd. Niemand in mijn vriendenkring heeft kinderen, en ik zie het ook nog niet heel snel gebeuren dat dit wel zo wordt. Veel mensen hebben een heel ander leven, zoals studeren, stappen, buitenlandse stages, vaste fulltime baan.. En bijna iedereen woont inmiddels op minstens een uur afstand. Met een aantal goede vriendinnen nog wel veel mailcontact, maar helaas zien we elkaar sinds ik moeder ben echt veel minder. Ik vind dat echt heel jammer. Maar zij hebben over het algemeen een heel ander leven, ook heel leuk overigens, maar voor mij is het bijvoorbeeld gewoon lastig om er te vaak een dagje op uit te gaan zonder kindje, en ik wil het overigens ook niet te vaak.

Hopelijk ontmoet ik nog eens een paar nieuwe vriendinnen, met kinderen, lijkt me een leuke toevoeging aan mijn leven.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  RiLiJu vr 12 jul 2013 - 9:35

Caroow schreef:
Luce schreef:
Vixen schreef:Als er in Zwolle weer een nieuwe meeting komt, kom ik ook! Vond het echt jammer dat ik afgelopen keer niet kon.  

 +1

 Nou, wanneer? 

(wel als de trein hier weer rijdt, ik heb een klein trauma opgelopen van mijn avontuur in de bus laughcry )

 Als ik nou ook kom, kunnen we ook wel samen in de auto. Moet je wel je draagdoek meenemen, anders past het niet:)
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Caroow vr 12 jul 2013 - 9:36

Het is ook wel een beetje dat ik dagjes weg met baby gewoon veel leuker vind. Ik ga liever een dagje dierentuin met z'n allen dan naar Walibi ofzo. Maar dan ben ik weer lastig omdat ik moet voeden en mensen zich daarvoor generen.

 

Ja goed plan RiLiJu smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Linda vr 12 jul 2013 - 9:42

PR, ik zit nog steeds te wachten op een uitnodiging voor een housewarming! Very Happy 

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Vixen vr 12 jul 2013 - 9:42

Caroow schreef:Het is ook wel een beetje dat ik dagjes weg met baby gewoon veel leuker vind. Ik ga liever een dagje dierentuin met z'n allen dan naar Walibi ofzo. Maar dan ben ik weer lastig omdat ik moet voeden en mensen zich daarvoor generen.

 

Ja goed plan RiLiJu smile

 Ah joh, tijdens zo'n meeting ben je dan sowieso niet alleen en zeker niet degene met het oudste kindje Wink

Ik stem voor begin september, dan heb ik vakantie Razz
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  PapillonRose vr 12 jul 2013 - 9:43

Linda schreef:PR, ik zit nog steeds te wachten op een uitnodiging voor een housewarming! Very Happy 
Je bent welkom hoor Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Linda vr 12 jul 2013 - 9:44

PapillonRose schreef:
Linda schreef:PR, ik zit nog steeds te wachten op een uitnodiging voor een housewarming! Very Happy 
Je bent welkom hoor Very Happy

Dat was een idee van parissiene laatst. smile 
Omdat het toen bij haar thuis best gezellig was. En we dat eigenlijk niet meer nog een keer gedaan hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  M@niek vr 12 jul 2013 - 9:45

Bijna iedereen in mijn vriendenkring heeft kinderen. Maar ook met de nog kinderloze vriendinnen heb ik nog steeds een hele goede band gelukkig!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Caroow vr 12 jul 2013 - 9:47

Vixen schreef:
Caroow schreef:Het is ook wel een beetje dat ik dagjes weg met baby gewoon veel leuker vind. Ik ga liever een dagje dierentuin met z'n allen dan naar Walibi ofzo. Maar dan ben ik weer lastig omdat ik moet voeden en mensen zich daarvoor generen.

 

Ja goed plan RiLiJu smile

 Ah joh, tijdens zo'n meeting ben je dan sowieso niet alleen en zeker niet degene met het oudste kindje Wink

Ik stem voor begin september, dan heb ik vakantie Razz

Ik heb afgelopen meeting ook gewoon gevoed hoor, dan heb ik er geen problemen mee, met vrienden zonder kinderen wel.

Ik voed tegenwoordig overal, laatst nog in de wachtkamer van de ha, in de spreekkamer, lopend met de trap naar de apotheek en vervolgens in de rij van de apotheek. Tegen de tijd dat we klaar waren was zoon uitgegeten smile  (ik word echt fanatiek Laughing )
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Vancity_girl vr 12 jul 2013 - 9:48

Linda schreef:

Ik zal blij zijn als m'n kinderen iets ouder zijn en vooral m'n zoon niet meer zo afhankelijk is van mij.

 Dat heb ik dus ook, ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot F fatsoenlijk bijvoeding krijgt en ik wat makkelijker langer dan 3 uur weg kan ( zonder te hoeven kolven dus)
Gelukkig heb ik nog genoeg vriendinnen om mee af te spreken, er komen zelfs af en toe nieuwe bij nu ik kinderen heb. Het is alleen wel anders, minder spontaan en vaak zijn de kinderen er bij en kan je niet altijd lekker kletsen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 3 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum