Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendschap na het krijgen van kinderen

+54
_Lana_
Laced
Ella
SarahKey
Stokstaartje
Laurientje
Paper Crown
Isis
*Lookie*
Tabbert
Exogenesis
Printje
Nyx
Evalynn
Puggle
Lonely Goatherd
munk
Annie24
MissD
Sadie_
Artemis
studiebol
Charles
Ilovethe90s
Lavendel
Razz
Aagje!
Roodkapje
Parel
Bruintje Beer
Balloon
M-G
Twellie
Vancity_girl
M@niek
PapillonRose
Robin_
kwak
Tania
Luce
Sanne
Susan
Caroow
Dolphinne
Silke
Coco
CCC
Engelse Drop
Vixen
Shopaholic
Slakje
RiLiJu
Funk
Linda
58 plaatsers

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 7 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  Gast do 18 jul 2013 - 22:09

studiebol schreef:Carrie mijn vriend is dus niet veel thuis dus als ik weg wil moet ik oppas regelen dat zijn vaak mijn ouders. Ik wil ze niet elke week vragen en daarbij mijn ouders hebben ook hun werk en vrienden en dus ook weekendplannen waardoor ze niet altijd kunnen.

Ja, snap ik. Je vriendinnen kunnen ook naar jou toe komen, om een film te kijken, muziek te luisteren, te kletsen met eventueel een wijntje erbij, als jij daar van houdt tenminste? Very Happy Het is wel geven en nemen natuurlijk! Ik ga net zo lief naar mijn vriendin toe. We doen wel eens spelletjes met zijn vieren, haar vriend, mijn vriend en ik. Dan gaan we altijd naar hen toe. De ene keer kopen zij alle hapjes, en de volgende keer neem ik alle hapjes en flessen wijn mee.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap na het krijgen van kinderen - Pagina 7 Empty Re: Vriendschap na het krijgen van kinderen

Bericht  studiebol do 18 jul 2013 - 22:16

Carrie dat gebeurd gelukkig ook zeker wel!
Maar in jou voorbeeld heb je over terrasjes en stappen dat gaat dan soms minder makkelijk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow do 18 jul 2013 - 22:33

Ik kan wel op het laatste moment afspreken, maar niet altijd zonder kind. En ja stappen gaat even niet ivm borstvoeding.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown do 18 jul 2013 - 22:35

Feit blijft gewoon dat je met kind nooit meer echt de vrijheid hebt als toen je nog geen kind had.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Parel do 18 jul 2013 - 22:38

Mijn vriend gaat wel gewoon het terras op met onze vrienden, en mee stappen enzo. Ik ben 1x mee geweest ipv mijn vriend, toen voelde ik me zo'n sipperd zonder mijn vriend, dus nu mag hij weer. Ik haal mijn gerief wel van shoppen en keutelen met mijn vriendin.

Irritante is dat ze hier op zaterdagochtend of middag beslissen dat ze gaan stappen, ja dan kan ik mijn kind niet meer wegbrengen!

Ik vergeet ook nooit meer dat ik toen ik hoogzwanger was, en onze vrienden gingen stappen, gewoon overgeslagen werd met de vraag of ik mee ging stappen, in plaats daarvan vroeg iemand 'J. mag toch wel mee, he?'. Dat vond ik op de een of andere manier zó vernederend.

Volgend jaar wil ik wel een festival meepakken, samen met mijn vriend en hopelijk onze vrienden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Caroow do 18 jul 2013 - 22:45

Ik vind wat PC ook al zegt het meestal ook gewoon leuker met mijn kind er wel bij. Zelf vind ik dat ik nog prima kan kletsen met hem erbij, maar als je niks met kinderen hebt zie je dat misschien anders.

En echte vrijheid heb ik alleen als R op de opvang zit, zoals nu smile Ik betaal tot 1 uur maar werk maar tot 11, eeeeeventjes tijd voor mezelf.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parel do 18 jul 2013 - 22:47

Ik hoef pas om 12 uur te beginnen, en L zit al vanaf 7 op de crèche.

Ik kan wel beter kletsen zonder kind hoor, maar dat us omdat L zo ondeugend is dat ik ogen overal moet hebben.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Laced do 18 jul 2013 - 22:52

Parel schreef:Irritante is dat ze hier op zaterdagochtend of middag beslissen dat ze gaan stappen, ja dan kan ik mijn kind niet meer wegbrengen!

Dat doet mijn man ook altijd, zo irritant. Ik heb nooit zoveel om stappen gegeven, dus mijn man gaat meestal 1 x in de maand, dat is echt zijn avondje uit. 

Wat pc omschrijft herken ik ook heel erg. Het eerste jaar kon ik alleen maar over Levi praten en als ik een avondje weg was, dacht ik nog steeds alleen maar aan levi. Nu merk ik dat ik veel losser ben geworden. Vorige week ben ik met vrienden naar extrema geweest, zo gezellig en daar heb ik echt van genoten. in oktober ga ik met een vriendin naar NY, zonder man en kind. Ik weet zeker dat ik Levi ontzettend zal missen een week, maar een weekje zonder mama moet kunnen en bij papa is hij in goede handen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow do 18 jul 2013 - 22:54

Parel schreef:Ik hoef pas om 12 uur te beginnen, en L zit al vanaf 7 op de crèche.

Ik kan wel beter kletsen zonder kind hoor, maar dat us omdat L zo ondeugend is dat ik ogen overal moet hebben.

Ik zet R naast me met mijn hand in zijn handjes en hij vermaakt zich wel. Soms heeft hij even pijn in zijn mondje en dan huilt hij wat maar dat is het ook wel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ do 18 jul 2013 - 23:23

Caroow schreef:
Parel schreef:Ik hoef pas om 12 uur te beginnen, en L zit al vanaf 7 op de crèche.

Ik zet R naast me met mijn hand in zijn handjes en hij vermaakt zich wel. Soms heeft hij even pijn in zijn mondje en dan huilt hij wat maar dat is het ook wel.  
Ja maar een kindje van 4 maanden is heeeel anders dan een kind van 1, 5 Wink.
Ik kan mijn kinderen wel meenemen, maar dan kan ik geen gesprek meer voeren. Ik ga nog wel regelmatig 's avonds naar een vriendin, of winkelen en eten. Uitgaan mis ik helemaal niet. Wel wat PC zegt, dat je hoe dan ook minder vrijheid hebt. Gelukkig is mijn man 's avonds en in het weekend wel thuis.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast do 18 jul 2013 - 23:39

Caroow schreef:Ik vind wat PC ook al zegt het meestal ook gewoon leuker met mijn kind er wel bij. Zelf vind ik dat ik nog prima kan kletsen met hem erbij, maar als je niks met kinderen hebt zie je dat misschien anders.

En echte vrijheid heb ik alleen als R op de opvang zit, zoals nu smile Ik betaal tot 1 uur maar werk maar tot 11, eeeeeventjes tijd voor mezelf.

Oja. Ja lastig hoor. Ik zelf heb bijvoorbeeld totaal geen behoefte om met mijn vriendin af te spreken telkens met haar dochter erbij.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 18 jul 2013 - 23:46

_Lana_ schreef:
Caroow schreef:

Ja maar een kindje van 4 maanden is heeeel anders dan een kind van 1, 5 Wink.

Dat zeker! Phff als ik zie wat meneer hier allemaal uitspookt.... heb soms ogen en handen te kort. Dan is een baby van 4 maand wel erg makkelijk te vermaken Laughing 

S gaat 2 dagen naar de gastouder vanaf 9 uur en ik hoef de ene dag pas 's middags te beginnen en de andere dag 11 uur.
Maar ik vind 2 hele dagen beter voor hem dan ergens in het midden van de dag gebracht worden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan vr 19 jul 2013 - 0:02

Ik zat net met Yrsa op een terrasje waar twee vrienden zaten, een man en een vrouw, de man had twee kinderen bij zich. Ze hadden het echt aan de lopende band over baby's, zwanger worden, vruchtbaarheidsbehandelingen, bevallingen, enzovoort. Wel grappig omdat meestal juist gezegd wordt dat vrouwen dat doen, maar die man zat er ook, of juist, heel geanimeerd over te kletsen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  studiebol vr 19 jul 2013 - 0:12

OPoeh met jut en jul op een terras zitten zie ik echt niet zitten als er er van me verwacht wordt dat ik ook nog het gesprek volg en sociaal over kom:-)

Maar komt er nu iemand hier prima ik volg het gesprek dan goed. De meiden zijn in hun eigen tuin ik weet dat ze niks kunnen slopen en niet weg kunnen en dan zit ik er heel ontspannen bij :-) en kan ik prima kletsen. 

Maar wat pc zegt is waar je hebt een heel stuk minder vrijheid. Eerder dacht je er toch niet zo bij na dat je wel weg kon omdat je partner die avond thuis is, dan ging je gewoon.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Susan vr 19 jul 2013 - 0:15

Ik ga ook niet zo gauw met kinderen en anderen op een terrasje zitten, soms wel met Yrsa alleen. Dan krijgt zij iets lekkers, zoals ijs, een pannenkoek of poffertjes. Waar ik net was zijn ook meestal wel andere kinderen om mee te spelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Stokstaartje vr 19 jul 2013 - 0:22

ja ik snap het ook niet hoor haar reactie. Het leek mij juist ook echt super om samen zwanger te zijn. Samen dingen bespreken, uitzoeken enz. Ik dacht steun te hebben aan elkaar. Integendeel dus!

Een andere vriendin heeft kortgeleden 2 miskramen gehad en bij de laatste moest ze zelfs 2x gecuretteerd worden. Van haar had ik een minder uitbundige reactie verwacht. Maar integendeel! Ze sprong van de bank knuffelde en kuste me en was vreselijk blij en het was echt geen schijn. Ik moest haar zeker alles gewoon vertellen want ze heeft het achter zich gelaten en laten een tweede kindje eerst rusten. Ze vond het zo leuk dat ik de volgende dag een heel lief smsje kreeg en een dag later een kaartje in de bus en ze had het al over babyshoppen. En ze vond het erg jammer dat ze niet meer zwanger was want dan konden we dit mooie moment samen beleven. Dit was meer een reactie die ik verwachte te krijgen van waarvan ik dacht mijn beste vriendin.

Weer een andere vriendin die eerst geen kinderwens had en toen ze 35 was het ineens toch begon te kriebelen en een kindje heeft gekregen reageerde ook heeel leuk. Terwijl ik dacht niet had verwacht, omdat ze weleens zei eerst carrière maken en alles voor elkaar en dan pas doen joh. Of je moet maar zo denken later als ik groot ben krijg ik kinderen (dat zei ze als ik het weer eens had over graag kinderen willen, maar kan nog niet). Zij begon gewoon een beetje te huilen toen ik het goeie nieuws vertelde. Ik had het vandaag met haar erover dat ik me dom voelde omdat ik totaal niet weet wat ik moet kopen en waar op te letten. Zegt ze niet doen is heel normaal. We gaan samen wel even de uitzetlijst bij langs en dan help ik je wel met wat je wel en niet gebruikt enz.

Hoe kun je je soms toch zo vergissen in mensen hahaha..
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Susan vr 19 jul 2013 - 0:23

Gelukkig maar dat je twee zulke lieve vriendinnen hebt, dat maakt dat van die ander weer een beetje goed misschien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Stokstaartje vr 19 jul 2013 - 0:24

hahaha ja idd! Maar ik ben ook wel benieuwd inderdaad of ze zich later ook bedenkt van wat heb ik eigenlijk gedaan. We zullen het zien in de toekomst...
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Susan vr 19 jul 2013 - 0:30

Vast wel, als ze eenmaal bevallen is dan is de glamour er wel gauw vanaf en dan gaat ze ook wel haar sociale leven een keer missen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 19 jul 2013 - 0:34

Susan schreef:Ik ga ook niet zo gauw met kinderen en anderen op een terrasje zitten, soms wel met Yrsa alleen. Dan krijgt zij iets lekkers, zoals ijs, een pannenkoek of poffertjes. Waar ik net was zijn ook meestal wel andere kinderen om mee te spelen.

Oh wat klinkt dat gezellig, dat wil ik ook I love you 

Gast
Gast

Bericht  Caroow vr 19 jul 2013 - 0:40

Ik snap wel dat het nu makkelijker is dan over een jaar hoor smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parel za 20 jul 2013 - 1:56

-weg-

Laatst aangepast door Parel op za 20 jul 2013 - 12:07; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Parel za 20 jul 2013 - 2:01

-weg-

Laatst aangepast door Parel op za 20 jul 2013 - 12:07; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Floor za 20 jul 2013 - 2:02

Parel hug 
wat stom dat ze je negeren en dat ze L. negeren. Ook wel erg jammer voor je vriend dat hij de hele dag cadeau heeft gekregen en jij nu een rotgevoel hebt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Funk za 20 jul 2013 - 2:03

Bah, naar verhaal Parel. Lijkt me heel vervelend en vooral onterecht gedrag van die vrienden. Kan me voorstellen dat je je rot voelde.hug 
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: