Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen...

+14
Aggi
Filoria
Bruintje Beer
Shopaholic
Liadan
Supertalentje
PapillonRose
Aimee
Parel
Bolleke
Highway
Luce
JustMeDaan
liesje
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen... Empty In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen...

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 6:05

Deze opmerking maakte een collega van mij laatst na het zoveelste kindje dat is vermoord.
En ergens ben ik het zelfs met hem eens.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn twee kinderen en zou ze voor geen goud willen missen. Maar toch schiet er weleens door mijn hoofd hoeveel makkelijk het voor ouders (dan dus geen ouders) zou zijn als ze geen kinderen zouden hebben. En dan doel ik echt op het sexueel misbruik, ontvoering en andere misdrijven en dus niet over vallen en een tand door de lip. En wat een ellende zou veel kinderen bespaard blijven.
Een andere collega zei: Neuh, ik denk daar zo niet over hoor. Hoe groot is de kans nu dat mijn kind zoiets overkomt? Ja, dat dachten al die andere ouders waarschijnlijk ook....

Misschien komt het ook wel omdat ik er toch al zo mee bezig ben.
Ik zal A. ook nooit in de buggy een stukje verderop zetten. Ik ben als de dood dat ze hem meenemen (of voorheen H. mee zouden nemen). Ik vind het nu al doodeng als ik er aan denk dat H. als ze een jaar of 7 is zelfstandig naar een vriendinnetje toe wil lopen om te gaan spelen...
Ben ik de enige die daar zo mee bezig is?

Laatst aangepast door Smupskes~ op di 12 feb 2013 - 6:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen... Empty Re: In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen...

Bericht  liesje di 12 feb 2013 - 6:07

nee ik heb die gedachten ook weleens
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen... Empty Re: In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen...

Bericht  JustMeDaan di 12 feb 2013 - 6:23

Ik heb geen kinderen, ik zou ze wel willen. Maar ik denk ook vaak moet je er nog wel aan beginnen in deze tijd. Niet ook zo zeer voor alle ellende die je hoort en leest. Maar ook qua geld enz. Wat hebben ze nu straks nog?

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Luce di 12 feb 2013 - 6:30

Wat heeft ''deze tijd'' er mee te maken dan? Misbruik is van alle tijden hoor. Maar daar hoorde je eerder veel minder over. Geen social media, alleen kranten enzovoort. Als je tegenwoordig wat leest op internet , deel je dat met iedereen. Dus ja, dan lijkt het alsof het meer voor komt.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Highway di 12 feb 2013 - 6:39

Eens met Luce, nieuws verspreidt zich tegenwoordig veel sneller en makkelijker maar volgens mij is het procentueel gezien niet erger geworden de laatse jaren, je hoort er alleen meer van.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 7:02

Luce schreef:Wat heeft ''deze tijd'' er mee te maken dan? Misbruik is van alle tijden hoor. Maar daar hoorde je eerder veel minder over. Geen social media, alleen kranten enzovoort. Als je tegenwoordig wat leest op internet , deel je dat met iedereen. Dus ja, dan lijkt het alsof het meer voor komt.

+1.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke di 12 feb 2013 - 7:17

Ja ik begrijp wel wat je bedoelt, er gebeuren nare dingen. Ik heb de buggy trouwens ook nooit losgelaten maar ik laat mijn zoon wel buiten spelen in de wijk. Hij krigt altijd een hele riedel aan waarschuwingen mee, maar ik wil gewoon dat hij lekker buiten kan spelen.
Ook vraag ik mij af hoe het over 15 economische en financieel uitziet voor hem, maar goed het komt hoe het komt denk ik dan maar. En toen ik klein was maakten mijn ouders zich daar ook zorgen om, dus dat is best normaal denk ik.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 7:21

Ik denk dat deze tijd niet heel erg anders is dan toen wij baby waren, het wordt alleen veel meer bekend door alle media en internet waar je alles kunt vinden & lezen. Gekken heb je altijd, daar kun je jezelf en je kinderen helaas niet tegen beschermen. Maar of je daarom dan maar niet aan kinderen moet beginnen? Nee, dat vind ik niet.

Gast
Gast

Bericht  Parel di 12 feb 2013 - 7:29

Ik ben ook zo'n paniekzaaier wat dat betreft hoor, ik verlies L nooit uit het oog, en praat me al helemaal niet over dat ze ooit alleen naar school wil fietsen, naar de stad of wil stappen. Nee, ik gok zomaar dat ik een taxibedrijf kan beginnen later.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 7:33

Parel schreef:Ik ben ook zo'n paniekzaaier wat dat betreft hoor, ik verlies L nooit uit het oog, en praat me al helemaal niet over dat ze ooit alleen naar school wil fietsen, naar de stad of wil stappen. Nee, ik gok zomaar dat ik een taxibedrijf kan beginnen later.

O, maar dat heeft mijn vader ook altijd gedaan! Die ging me liever in de nacht halen na het stappen, zodat hij zeker wist dat ik veilig thuis kwam!

Gast
Gast

Bericht  Aimee di 12 feb 2013 - 7:41

Misschien naief van mij, maar ik maak me daar niet zo heel druk op. Er kan altijd van alles gebeuren; ziektes, ongelukken, etc. Als ik daar in constante angst voor zou leven, zou ik helemaal gek woorden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  PapillonRose di 12 feb 2013 - 7:43

Parel schreef:Ik ben ook zo'n paniekzaaier wat dat betreft hoor, ik verlies L nooit uit het oog, en praat me al helemaal niet over dat ze ooit alleen naar school wil fietsen, naar de stad of wil stappen. Nee, ik gok zomaar dat ik een taxibedrijf kan beginnen later.
Dit dus Yes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Supertalentje di 12 feb 2013 - 7:45

Dit is het eerste wat ik dacht toen ik zwanger was; nu loop ik dus ook het risico op heel veel ondraaglijke pijn, wanneer mijn kind dus iets gebeurd. Het is niet anders, kinderen zijn niet uitgezonderd, ook partners, ouders, vriendinnen, niemand is vrijgesteld van een tragische dood of vreselijk nare dingen.

Ik weiger trouwens hier continue mee bezig te zijn, het is voor mij onmogelijk om mijn kind aan me vast te plakken en overal mee naartoe te nemen. Dus heb ik me erbij neergelegd, de kans is groot dat hem hele nare dingen bespaard blijven, zo niet, dan zie ik dat dan wel weer.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Liadan di 12 feb 2013 - 7:48

Dat had ik ook en toch nu mijn dochter ouder wordt mag ze ook wel eens dingen doen waarbij ik haar even niet kan zien (alvast naar buiten terwijl ik binnen nog wat aan het pakken ben, winkelwagentje terugbrengen in de supermarkt waarbij ik haar ook even niet zie, alvast een stuk vooruit lopen als we aan het wandelen zijn, buiten wachten terwijl ik nog in een winkel ben). Maar ik vind het ook wel lastig, ik laat haar nu ook echt nog niet zonder toezicht buiten spelen of alleen ergens naartoe gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 7:52

Ik denk niet dat het makkelijk voor ouders (dus niet-ouders) is dat ze geen kinderen hebben. Want misschien willen ze wel heel erg gráág kinderen en is de wens zo groot dat het pijn doet. Vind het dus te kort door de bocht.

Gast
Gast

Bericht  Shopaholic di 12 feb 2013 - 8:36

Deels ben ik er ook wel mee eens hoe jij het omschrijft en maak me er nu al soms druk om. Maar nee, je bent niet de enige die daar mee bezig is hoor!
In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen... 699888
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Bruintje Beer di 12 feb 2013 - 8:45

Luce schreef:Wat heeft ''deze tijd'' er mee te maken dan? Misbruik is van alle tijden hoor. Maar daar hoorde je eerder veel minder over. Geen social media, alleen kranten enzovoort. Als je tegenwoordig wat leest op internet , deel je dat met iedereen. Dus ja, dan lijkt het alsof het meer voor komt.
+1
Ze blazen alles ook heel erg op!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Filoria di 12 feb 2013 - 9:47

We leven juist in een heel veilige tijd!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Aggi di 12 feb 2013 - 10:43

Door de media lees en hoor je idd veel, vroeger was het vast ook al zo... denk aan kinderlokkers waar mijn ouders mij al voor waarschuwden...
Maak me wel eens zorgen over of het later voor hem nog wel te doen is, kwa werk. Gaat hij nog wel de baan krijgen waarvoor hij geleerd heeft...
Waar gaat dit heen met deze wereld, wat voor een toekomst gaan onze kinderen tegemoet...
Maar het ergste vind ik nog wel dat het naar mijn idee een wereld is waarin kinderen teveel en te snel met dingen in aanraking komen... op internet kunnen ze alles opzoeken... keej kinderslot maar toch... en dan nog maar te zwijgen over de vele zelfmoord acties doormiddel van pesten... het zou je kind maar zijn.
Hoop dat veel dingen mijn zoon bespaard blijven, en dat hij later gelukkig is.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  JustMeDaan di 12 feb 2013 - 13:55

Ik bedoel met deze tijd niks qua misbruik oid, daar maak ik me niet zo druk om. Meer om de economie en het financiële plaatje.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Supertalentje di 12 feb 2013 - 19:03

JustMeDaan schreef:Ik bedoel met deze tijd niks qua misbruik oid, daar maak ik me niet zo druk om. Meer om de economie en het financiële plaatje.

Er is vaker financiele malaise geweest, toen zijn er ook kinderen geboren en die zijn ook groot geworden. Vorige keer was in de jaren '80, toch? Toen zijn de meesten van ons hier geboren Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Bolleke di 12 feb 2013 - 21:23

Filoria schreef:We leven juist in een heel veilige tijd!
Waarom vind je dit?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Luce di 12 feb 2013 - 21:26

JustMeDaan schreef:Ik bedoel met deze tijd niks qua misbruik oid, daar maak ik me niet zo druk om. Meer om de economie en het financiële plaatje.

Crisistijden zijn golfbewegingen. Het gaat altijd weer beter na een periode van crisis. Ik zou een kinderwens daar echt niet om laten schieten. Over 5/10 jaar kan de situatie al weer heel anders zijn.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Coco di 12 feb 2013 - 22:23

Mijn vader is er van overtuigd dat de crisis voor een oorlog gaat zorgen met de tijd. Als hij daar weer mee aan komt zetten, dan vraag ik mij inderdaad weleens af of we wel aan kinderen hadden moeten beginnen.
Verder denk ik niet dat het veel anders is als jaren terug. Ik denk dat er vroeger ook wel meer in de doofpot werd gestopt dan tegenwoordig. Al vraag ik mij wel af of de jongeren van tegenwoordig in de puberleeftijden niet een stuk agressiever/crimineel zijn als voorheen. Een paar weken terug is hier in de buurt een woningoverval geweest door 3 jongens van 15 tot 18 jaar, 18 jaar sta ik niet zo van te kijken, maar met 15 jaar? Daar schrok ik toch wel van.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Sea of Trees di 12 feb 2013 - 22:36

Ik denk dat we sowieso geluk hebben dat we in Nederland wonen. Nederland is een rijk land met een goed zorgstelsel. Verder komt geweld, agressie en moord al eeuwen voor, alleen door social media komt het dat het zich razendsnel verspreidt.

Ik zou daar geen kinderwens voor laten schieten smile
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: