Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

+45
Darius
Peanut
Liadan
Parisienne
Surya
Artemis
Sterrin_
Tania
Mamsie
meisjesmama
Thunder
kwak
Rush
kwebbeltje
missy.
Aimee
Bolleke
Elliot
Charles
Novalee
Marin
Susan
Catwoman79
VeryCherry
Printje
PapillonRose
Paper Crown
Parel
Razz
Kat1980
TukTuk
mzcharlotte
SarahKey
Slakje
Blair
Steep
sanne-84
Sanne
Luce
Filoria
ekjir@M
Gympie
Supertalentje
Puggle
Linda
49 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 4 Empty Re: Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

Bericht  Susan ma 10 jun 2013 - 21:46

Als je een Aerosleep aanschaft omdat het beter ventileert dan een gewoon matras dan snap ik dat, maar ik heb wel gelezen van ouders die echt gingen proberen of ze konden doorademen als je plat met je gezicht in die Aerosleep ligt en ik geloof gewoon niet dat dat veilig is, dus als je met die insteek een Aerosleep koopt, omdat het dan minder onveilig is om een baby op zijn buik te laten slapen, dan geloof ik er niet in. Als het voor een baby nog onveilig is om op de buik te slapen dan is dat in mijn ogen ook zo op een Aerosleep.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 4 Empty Re: Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 21:48

Ze hebben daar ook onderzoek naar gedaan en de conclusie was ook dat het weinig tot geen effect had op het voorkomen van wiegendood.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Elliot ma 10 jun 2013 - 21:49

Susan, dat is echt niet zo. Er zit een soort laag op waar je gewoon lucht doorheen kunt blazen. Het is echt heel erg ventilerend en je kunt dus echt verse lucht blijven ademen als je met je gezicht in dat aerosleep laagje ligt.

En Luce, ze kunnen volgens mij nooit zeggen dat iets wiegendood kan voorkomen, omdat officieel nog steeds niet bekend is wat wiegendood nu eigenlijk is. En als je de oorzaak van wiegendood niet weet, kun je het ook nooit voorkomen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Paper Crown ma 10 jun 2013 - 21:49

Susan schreef:Als je een Aerosleep aanschaft omdat het beter ventileert dan een gewoon matras dan snap ik dat, maar ik heb wel gelezen van ouders die echt gingen proberen of ze konden doorademen als je plat met je gezicht in die Aerosleep ligt en ik geloof gewoon niet dat dat veilig is, dus als je met die insteek een Aerosleep koopt, omdat het dan minder onveilig is om een baby op zijn buik te laten slapen, dan geloof ik er niet in. Als het voor een baby nog onveilig is om op de buik te slapen dan is dat in mijn ogen ook zo op een Aerosleep.

Ik heb t zelf uitgeprobeerd. Ik lag met mijn volledige gewicht op het ding (en ik ben wat groter dan een baby.. Iets maar) en toen heb ik zelfs met een kussen op mijn hoofd kon ik gewoon doorademen. Dus wat jij als onzin bestempeld vind ik wel goed werken. In t wiegje was 't een domme koop maar nu draait julian met slaapzak en al om in zijn bed en ik slaap toch rustiger en gelukkig pak ik hem
Elke dag nog levend uit zijn bed. Terwijl hij met dat grote hoofd toch wel eens recht op zijn smoelwerk ligt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Paper Crown ma 10 jun 2013 - 21:51

Luce schreef:Ze hebben daar ook onderzoek naar gedaan en de conclusie was ook dat het weinig tot geen effect had op het voorkomen van wiegendood.

Omdat wiegendood over t algemeen geen kwestie van stikken is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 10 jun 2013 - 21:52

Oké prima Paper Crown. Ik ga er verder niet een hele discussie over voeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 22:00

Als jullie er in willen geloven, dan is het toch prima? Het heeft alleen weinig te maken met het voorkomen van stikken.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown ma 10 jun 2013 - 22:14

Was ook niet om een discussie te beginnen. Wat ik wil zeggen, wat de een onzin vindt werkt voor de ander wel.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bolleke ma 10 jun 2013 - 22:16

Ik vind de commercie zeker doorgeslagen, maar dan wat betreft alles. Speelgoed, voedsel, praktische zaken. Je wilt voor je kind het veiligste en als je door zo'n babypark loopt ziet alles er geweldig uit. Als je het geld hebt, waarom zou je dan niet doorslaan zoals PC? Wij hebben misschien nog geen 500 uitgegeven aan de complete baby uitzet, kamertje zelf samengesteld, kinderwagen tweedehands overgekocht van iemand, autostoel was het enige waar we in onze ogen veel geld voor uitgegeven hebben.
Aerosleep zal vast veilig zijn, maar je kunt nooit garanderen dat je kind niks overkomt, je baby kan ook stikken in zijn eigen speeksel, daar helpt zo'n ding niets tegen. Moederfiets, ok zal vast heel handig zijn, maar je hebt ook hele goede stevige fietsen waar geen "moeder" voor staat.
Net als een bakfiets met trapondersteuning (dat wist ik niet, ik had altijd heel veel respect voor moeders met zp'n ding, maar het trapt dus niet eens zwaar) Waarom zou je dat kopen? Ik vind een bakfiets zo'n onhandig ogend ding, voor het geld wat het kost inclusief die trapondersteuning zou ik op zoek gaan naar een ander alternatief.
Maar ik ben dan wel heel nuchter ingesteld, wij hadden weinig geld voor Christian kwam, dus het moest wel, maar ik was kei blij met mijn mooie kamertje en wagen, net zo blij, misschien nog blijer als dat het ons 2000 euro had gekost.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 22:18

Een bakfiets lijkt mij nou juist heel handig! Als baby nr 3 er straks is, zou ik dat wel willen. Dan kan ik ze gewoon alledrie meenemen op de fiets. Ideaal!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan ma 10 jun 2013 - 22:19

Een bakfiets vind ik ook wel wat, al zijn er ook wel veel onhandige, zwaar trappende modellen. Ik zou wel zo'n Gazelle Cabby willen, superlicht en opvouwbaar, maar die zijn wel heel erg duur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 22:22

Ja, dat vond ik ook een leuke. Of die van Bakkeboe(?). Schijnt ook een mooie te zijn die goed trapt. Maar geen idee waar ik dat ding moet stallen..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown ma 10 jun 2013 - 22:23

Luce schreef:Een bakfiets lijkt mij nou juist heel handig! Als baby nr 3 er straks is, zou ik dat wel willen. Dan kan ik ze gewoon alledrie meenemen op de fiets. Ideaal!

He, ja ik zie wel eens moeders uit noodzaak de oudste wel eens laten fietsen, die trappen zich een ongeluk, vind ik altijd zo zielig uitzien haha!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 22:25

Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Mijn ouders (zowel mijn moeder als vader) fietste gewoon met ons in een simpel kinderzitje voor op de fiets, en een heel eenvoudig zitje achterop, bestond uit niet meer dan een paar metalen pedaaltjes waar we onze voeten op konden zetten. Ging altijd prima. Yes

Gast
Gast

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 22:29

Wat fijn voor je, Kim.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan ma 10 jun 2013 - 22:29

Nou, ik ben zeer benieuwd of jij straks jouw kinderen ook zo gaat vervoeren, omdat het toen 'altijd prima ging'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 22:30

Paper Crown schreef:
Luce schreef:Een bakfiets lijkt mij nou juist heel handig! Als baby nr 3 er straks is, zou ik dat wel willen. Dan kan ik ze gewoon alledrie meenemen op de fiets. Ideaal!

He, ja ik zie wel eens moeders uit noodzaak de oudste wel eens laten fietsen, die trappen zich een ongeluk, vind ik altijd zo zielig uitzien haha!

Ja haha smile. Ik vrees dat de oudste ook nog niet kan fietsen als baby geboren is, dus daar moeten we nog wat op verzinnen. Hij moet wel elke dag naar school gebracht worden.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 22:33

KimRosenberg85 schreef:Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Mijn ouders (zowel mijn moeder als vader) fietste gewoon met ons in een simpel kinderzitje voor op de fiets, en een heel eenvoudig zitje achterop, bestond uit niet meer dan een paar metalen pedaaltjes waar we onze voeten op konden zetten. Ging altijd prima. Yes

Ja goed, dat deden de meeste ouders van ons. Toen waren er nog niet echt alternatieven natuurlijk. Dat is met alles zo. Met computers, mobiele telefoons, de hele techniek is verbeterd en niet alleen telecommunicatie zoals ik hier in dit voorbeeld geef, maar ook de techniek van fietsen en fietsstoeltjes dus. Ik vind dat een beetje een non-argument dat onze ouders het anders deden. Waarschijnlijk zouden zij het in deze tijd nu net zoals wij doen, gewoon omdat het bestaat en het kan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  TukTuk ma 10 jun 2013 - 22:35

Inderdaad en vroeger ging op de hand wassen ook prima, en 1x in de week in bad ging ook allemaal prima... Rolling Eyes

Dingen als bakfietsen etc vind ik niet overdreven, dat is gewoon handig, net als een mama fiets, maar het is wel enorm commercieel en omdat er "mama" voorstaat, mag er gelijk een smak extra geld gevraagd worden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 22:36

Mijn ouders vervoerden ons gewoon in de wagenbak in de auto. Laughing
Gordels op de achterbank had je nog niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Aimee ma 10 jun 2013 - 22:39

Vroegahhhh mocht je baby's ook gewoon in de wagenbak achterin de auto zetten, dat zou je nu toch ook niet meer doen? Er wordt gewoon steeds meer onderzoek gedaan naar veiligheid en daar wordt op in gespeeld met de ontwikkeling van nieuwe producten. Een moederfiets is misschien overbodig, maar wel veiliger door het stuurslot en dubbele standaard. Als ik nog denk aan hoe mijn moeder aan het balanceren was met in haar ene hand een wiebelende fiets en in haar andere hand mijn boze zusje, het was soms echt geen doen om haar er in te krijgen. Ik heb gewoon mijn beide handen vrij om Luuk in de houdgreep in zijn stoeltje te krijgen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Bolleke ma 10 jun 2013 - 22:41

Zo'n zitje voor op de fiets heb ik nog gezocht voor Christian, maar nergens kunnen vinden. Hij zit amper mee achterop dus dat leek mij handig. Maar die vind je dus nergens meer. Ik heb er eentje van 70 euro moeten kopen en hij heeft er twee keer opgezeten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  missy. ma 10 jun 2013 - 22:43

Ik stond laatst voor schap met babyvoeding. Daar zag ik speciale babyrijstewafels 0.65 cent voor 40 gram. Daar tegenover het schap dieetvoeding, rijstewafels zonder zout 0.89 cent voor 100 gram. Ik zag het verschil niet.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  kwebbeltje ma 10 jun 2013 - 22:50

Ik ben meer een meelezer dan iemand die reageerd. Er is inderdaad heel veel "luxe" of hoe iedereen het ook mag noemen voor a.s. Moeders , pasgeborene, dreumes, peuters, kleuters en schoolgaande kinderen.
Hoe iedereen het ook wend of keert, we proberen allemaal op onze eigen manier het beste voor ons kind eruit te halen. We kunnen niet in andermans portomonee kijken.
En ik vind de vergelijking van onze vader of moeders deden het zus en zo, dat was toen! Nu leven we in een hele andere tijd, misschien zouden onze ouders het het nu ook wel zo doen.

En dan nog iets, mijn zoon zit nu in groep 3, en als je ziet wat hij allemaal afgelopen schooljaren heeft geleerd, dat was in mijn tijd ook niet zo hoor. Een kind van net 4 in een kleuterklas werkt met de computer en moet zijn muisvaardigheid leren ook het digibord gebruiken ze hier.Dat was in mijn tijd niet, wij hadden gewoon een schoolbord met een krijtje en wij speelden in de kleuterklas, nu spelen ze ook wel maar ze maken ook werkjes en krijgen computerles. Feit is gewoon dat iedereen daar nu mee grootgebracht wordt.

kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 22:53

Wij gingen laatst op een basisschool kijken en daar hadden ze ook een digibord. Wat voelde ik me oud toen ik tegen een leerling zei dat wij dat "in onze tijd" nog niet hadden. Laughing Het floepte er uit voor ik er erg in had.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: