Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

+10
LMCurious
Liadan
Vancity_girl
loesje
Bruintje Beer
Susan
_Mashimaro_
Makamba
Printje
pitbullgup
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 0:43

Werd er vanmorgen over gebeld, maar doe er niet aan mee? Wie wel?

Voor wie het niet kent (kende het ook niet): Je krijgt dat via het CB een moeder toegewezen die iedere maand een uurtje komt om informatie en ervaringen uit te wisselen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  pitbullgup wo 28 sep 2011 - 0:45

Is nog niet aan de orde bij mij maar zou het niet doen. Kost weer tijd, je weet niet of het klikt en anders deel ik het wel met vrienden/familie/hier op het forum Wink
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Printje wo 28 sep 2011 - 0:46

Nee ik ken het helemaal niet, denk dat ons ventje daar misschien al te 'oúd' voor is en dat het alleen voor nieuwe moeders is ofzo.

Ik heb al heel veel lieve vriendinnen waarmee ik over dit soort dingen praat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 0:47

Argh, dit klinkt echt niet als iets voor mij. Ben altijd redelijk overtuigd van mijn eigen ideeen angel .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Makamba wo 28 sep 2011 - 0:49

Nog nooit van gehoord! Denk ook niet dat het iets voor mij zou zijn.

Overweeg je om het te gaan doen PM?
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  _Mashimaro_ wo 28 sep 2011 - 0:50

Strawberry Shortcake schreef:Nog nooit van gehoord! Denk ook niet dat het iets voor mij zou zijn.

+1
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 0:51

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:45; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Bruintje Beer wo 28 sep 2011 - 0:54

Susan schreef:Op zich wel leuk als je in contact wil komen met andere moeders, maar hoe vaak je elkaar dan ziet, dat kun je dan zelf wel bepalen, lijkt mij.
+1
Alleen weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  loesje wo 28 sep 2011 - 1:07

ik zou het niet doen. Kost weer tijd, je weet niet of het klikt en anders deel ik het wel met vrienden/familie/hier op het forum Wink

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 1:12

Ik kende het niet, maar denk ook niet dat ik hier behoefte aan ga hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Vancity_girl wo 28 sep 2011 - 1:19

Ken het ook niet en zou er denk ik ook niet aan mee doen. Als het niet klikt zit je toch 'vast' aan die moeder lijkt me.
In Canada was er elke week een inloop informatiemiddag. Daar kon je vrijblijvend heen gaan, elke week was er een ander onderwerp waar dan over gepraat werd door deskundigen en moeders. Je ontmoette dan allerlei moeders met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 1:23

Strawberry Shortcake schreef:Nog nooit van gehoord! Denk ook niet dat het iets voor mij zou zijn.

Overweeg je om het te gaan doen PM?
Neeee, krijg al de kriebels als ik er aan denk. Voor mij voelt zo iets dan echt als controle of ik het allemaal wel goed doe angel
Alsof ze komen checken of mijn huis wel schoon is enz.

Of ben ik nu gewoon achterdochtig? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 1:25

Ik ken het niet en heb er ook echt geen behoefte aan. Ik zoek liever zelf mensen uit met wie ik ervaringen wil delen. Ik zie niet zoveel in zo'n 'verplicht' uurtje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 1:29

ProudMama schreef:
Strawberry Shortcake schreef:Nog nooit van gehoord! Denk ook niet dat het iets voor mij zou zijn.

Overweeg je om het te gaan doen PM?
Neeee, krijg al de kriebels als ik er aan denk. Voor mij voelt zo iets dan echt als controle of ik het allemaal wel goed doe angel
Alsof ze komen checken of mijn huis wel schoon is enz.

Of ben ik nu gewoon achterdochtig? Laughing

Zo'n idee krijg ik er ook bij. Dat er een moeder van vijf kinderen of zo langs komt en je op basis van die enorme schat aan ervaring je eens even uit gaat leggen hoe het allemaal wél moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Makamba wo 28 sep 2011 - 1:30

ProudMama schreef:
Strawberry Shortcake schreef:Nog nooit van gehoord! Denk ook niet dat het iets voor mij zou zijn.

Overweeg je om het te gaan doen PM?
Neeee, krijg al de kriebels als ik er aan denk. Voor mij voelt zo iets dan echt als controle of ik het allemaal wel goed doe angel
Alsof ze komen checken of mijn huis wel schoon is enz.

Of ben ik nu gewoon achterdochtig? Laughing

Ooh dan heb ik het verkeerd begrepen! Embarassed Voor mij persoonlijk zou dat ook wel als controle voelen. Alsof ik het zelf niet zou kunnen. Zou het dus zelf ook echt niet willen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 1:38

Strawberry Shortcake schreef:
ProudMama schreef:
Strawberry Shortcake schreef:Nog nooit van gehoord! Denk ook niet dat het iets voor mij zou zijn.

Overweeg je om het te gaan doen PM?
Neeee, krijg al de kriebels als ik er aan denk. Voor mij voelt zo iets dan echt als controle of ik het allemaal wel goed doe angel
Alsof ze komen checken of mijn huis wel schoon is enz.

Of ben ik nu gewoon achterdochtig? Laughing

Ooh dan heb ik het verkeerd begrepen! Embarassed Voor mij persoonlijk zou dat ook wel als controle voelen. Alsof ik het zelf niet zou kunnen. Zou het dus zelf ook echt niet willen.
Ik vroeg me meer af of er wel intresse is in zo'n concept...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Makamba wo 28 sep 2011 - 1:45

ProudMama schreef:
Strawberry Shortcake schreef:
ProudMama schreef:
Strawberry Shortcake schreef:Nog nooit van gehoord! Denk ook niet dat het iets voor mij zou zijn.

Overweeg je om het te gaan doen PM?
Neeee, krijg al de kriebels als ik er aan denk. Voor mij voelt zo iets dan echt als controle of ik het allemaal wel goed doe angel
Alsof ze komen checken of mijn huis wel schoon is enz.

Of ben ik nu gewoon achterdochtig? Laughing

Ooh dan heb ik het verkeerd begrepen! Embarassed Voor mij persoonlijk zou dat ook wel als controle voelen. Alsof ik het zelf niet zou kunnen. Zou het dus zelf ook echt niet willen.
Ik vroeg me meer af of er wel intresse is in zo'n concept...

Ben ik ook wel benieuwd naar! Heb mijn vriendin die onlangs is bevallen er ook nooit wat over horen zeggen. Toch ben ik benieuwd of iemand van hier het doet/gedaan heeft en hoe ze dat ervaren heeft. Ik hou het topic in de gaten! Cool
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 1:48

Had het ook nog nooit gehoord, als ik de enige ben die er over gebeld is vertrouw ik het helemaal niet meer hahahaha Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  LMCurious wo 28 sep 2011 - 1:51

maar in sommige reacties komt het over alsof het iemand van het cb is die komt controleren, en in sommige posts komt het over als een andere moeder net als iedereen hier komt. In het laatste geval komt het dus bij mij over alsof het cb gewoon bemiddeld zodat verschillende moeders contacten kunnen leggen. Ik denk dat zoiets op zich wel kan aanslaan, maar dan zou ik eerder zoals vg ook omschrijft een groepje moeders bij elkaar plaatsten, en degene die elkaar aanspreken leggen dan vanzelf meer contact indien gewenst. Ik zou het vooral niet doen omdat je niet weet wie die ene persoon gaat zijn, en of het dan wel klikt. Zou het best vervelend vinden als ik die ander eigenlijk niet blijk te mogen ofzo.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Darius wo 28 sep 2011 - 1:54

Als het gewoon een bemiddeling is, dan had ik het waarschijnlijk twee jaar geleden wel gedaan, omdat ik toen nog weinig mensen kende in mijn woonplaats.

Als het 'ter controle' is, dan zou ik me wel opgeven als 'controlerende' moeder zeg maar. Als het een uurtje per maand is om misschien een 'probleem' gezin te helpen, dan is het het overwegen waard.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 1:58

Darius schreef:Als het gewoon een bemiddeling is, dan had ik het waarschijnlijk twee jaar geleden wel gedaan, omdat ik toen nog weinig mensen kende in mijn woonplaats.

Als het 'ter controle' is, dan zou ik me wel opgeven als 'controlerende' moeder zeg maar. Als het een uurtje per maand is om misschien een 'probleem' gezin te helpen, dan is het het overwegen waard.
In dat geval ben ik het probleem gezin Laughing

Het is dus een moeder via het CB die bij mij langs komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 2:03

kopie van een stukje uit de tekst op de site:

"Het kan prettig zijn om met een ‘collega-moeder’ van gedachten te wisselen over de verzorging en ontwikkeling van uw baby en over hoe het is om voor de eerste keer moeder te zijn. Deze ‘collega-moeder’ is een vrijwilligster uit de woonplaats met één of meer kinderen. Zij ondersteunt u en moedigt u aan om op uw eigen manier om te gaan met uw baby. U kent uw kind tenslotte zelf het beste. De vrijwilligster bezoekt u ongeveer 1 keer per maand, tot uw kind 18 maanden oud is"


Maar voor mij persoonlijk zou het meer voelen als een soort van controle, maar dat is officieel niet de bedoeling.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 2:09

Nee, dat lijkt me helemaal niks!

Misschien dat een groepje-moeders-idee wel zou kunnen werken. Dat het CB een briefje ophangt waarop mensen zich kunnen inschrijven, dan desnoods onderverdeeld in categorieën (naar leeftijd van de kinderen). Op het CB kunnen ze de moeders dan natuurlijk wijzen op de mogelijkheid zich in te schrijven voor zo'n groepje, gewoon om gezellig te kletsen en ervaring uit te wisselen. Of om je in te schrijven om bijvoorbeeld maandelijks een mail te ontvangen waarin je je kan inschrijven (omdat de bezoekjes aan het CB gedurende de jaren steeds minder worden natuurlijk). Ik denk alleen dat de meeste moeders zich niet fijn voelen bij een één-op-één-gesprek met een andere moeder (die waarschijnlijk uitgekozen is omdat het CB vindt dat zij het allemaal goed doet en dat zij wel even aan anderen kan laten zien hoe het 'moet').
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 2:11

Parisienne schreef: (die waarschijnlijk uitgekozen is omdat het CB vindt dat zij het allemaal goed doet en dat zij wel even aan anderen kan laten zien hoe het 'moet').
Dat denk ik ook, het lijkt me niet dat ze iemand sturen die een totaal ander idee heeft qua opvoeding en leefwijze als het CB.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Darius wo 28 sep 2011 - 2:30

ProudMama schreef:
Parisienne schreef: (die waarschijnlijk uitgekozen is omdat het CB vindt dat zij het allemaal goed doet en dat zij wel even aan anderen kan laten zien hoe het 'moet').
Dat denk ik ook, het lijkt me niet dat ze iemand sturen die een totaal ander idee heeft qua opvoeding en leefwijze als het CB.

Ja, dat denk ik ook.

Misschien is het een soort extra, omdat je natuurlijk wel een tweeling hebt. Ik weet dat Dromertje van het forum ook een aanbod voor extra CB controles heeft gekregen, omdat zij nog erg jong is.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeders informeren moeders. Wie doet er mee? Empty Re: Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum