Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

+45
Darius
Peanut
Liadan
Parisienne
Surya
Artemis
Sterrin_
Tania
Mamsie
meisjesmama
Thunder
kwak
Rush
kwebbeltje
missy.
Aimee
Bolleke
Elliot
Charles
Novalee
Marin
Susan
Catwoman79
VeryCherry
Printje
PapillonRose
Paper Crown
Parel
Razz
Kat1980
TukTuk
mzcharlotte
SarahKey
Slakje
Blair
Steep
sanne-84
Sanne
Luce
Filoria
ekjir@M
Gympie
Supertalentje
Puggle
Linda
49 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 6 Empty Re: Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

Bericht  meisjesmama ma 10 jun 2013 - 23:45

Ik ben ook niet een doorgeslagen moeder daarin.
Mijn jongste net 3 drinkt ook peutergroeimelk op advies van de kinderarts.
Ik heb 2 buggy's en een kinderwagen.
Ik las ook over een peuterbedje onze jongste was 20 maanden dat ze haar babykamer uitging en een groot bed zag ik toen echt nog niet zitten. Die bedden zijn best groot ik denk dat ze er nog wel 3 jaar in past.
Ik vind net als andere wat de een overbodig vind is voor de ander prima.
Laat het lekker gaan... de hele wereld is nou eenmaal anders dan toen wij kind waren.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 6 Empty Re: Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

Bericht  Printje ma 10 jun 2013 - 23:45

Ik heb ook een digibord in de klas :cheering: :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 23:52

Nogmaals het hoeft van mij niet meer te gaan zoals in de jaren dat ikzelf opgroeide, ik begrijp best dat sommige dingen handiger zijn geworden en dat je daar graag gebruik van maakt. Alleen vind ik de hoevéélheid spulletjes, dingetjes, friebeltjes, gewoon ontploft! Ik was laatst nog in een kinderwinkel en ik schrok me wezenloos, van de helft van de spullen begreep ik niet eens wat het wás! Mijn moeder had trouwens dezelfde reactie, die had zoiets van: 'wat een bullshit allemaal, wat maken ze er een toestand van tegenwoordig'. Een kind heeft niet zo heel veel nodig, maar door de consumptiemaatschappij waarin wij leven líjkt dat wel het geval.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie ma 10 jun 2013 - 23:54

Mooi toch? Houdt de economie gaande.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan ma 10 jun 2013 - 23:55

Het is toch ook niet dat íedere moeder ál die spullen koopt? Voor de één is dit handig en dat onnodig, voor de ander precies andersom. Er is gewoon meer keuze, op alle gebieden, dat wil niet zeggen dat elk kind van tegenwoordig opgroeit met ál die dingen om zich heen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan ma 10 jun 2013 - 23:58

Het ging vroeger trouwens ook prima toen we nog gewoon een brief in een envelop met een postzegel erop moesten versturen in plaats van dat we konden e-mailen, het ging ook prima toen we onze fotorolletjes nog moesten wegbrengen en drie dagen later onze foto's konden halen, het ging prima toen we dingen nog opwarmden in een pannetje water in plaats van de magnetron, toen we nog gewoon alleen konden bellen en sms'en met onze telefoon of sterker nog, alleen thuis een telefoon hadden met een snoer eraan en zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Maar er is nu nou eenmaal meer. Voor moeders en voor niet-moeders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania di 11 jun 2013 - 0:00

Ik vind het allemaal wel meevallen. Natuurlijk zijn er dingen die je als overbodig kunt bestempelen maar blijkbaar willen andere mensen die wel graag hebben. De meeste moeders kopen volgens mij ook echt geen dure kinderwagen of babykamer omdat ze denken dat hun kind dat nodig heeft maar gewoon omdat ze het zelf leuk vinden.
Er zal geen moeder zijn die denkt dat zonder moederfiets de wereld vergaat maar het is wel handig. En ja in onze jeugd deden ze het zonder maar nog langer geleden hadden ze helemaal geen fietsen dus eigenlijk zijn fietsen dan helemaal overbodig.
Ik ben er ook van overtuigd dat als wij oma's zijn dezelfde discussie nog steeds wordt gevoerd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 0:06

Natuurlijk, de markt blijft zich ontwikkelen en marketeers zullen altijd hun best blijven doen jonge, onzekere moeders te overtuigen van de noodzaak van al dat spul, de vraag is: trap je er in?

Gast
Gast

Bericht  Susan di 11 jun 2013 - 0:07

KimRosenberg85 schreef:Natuurlijk, de markt blijft zich ontwikkelen en marketeers zullen altijd hun best blijven doen jonge, onzekere moeders mensen te overtuigen van de noodzaak van al dat spul, de vraag is: trap je er in?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce di 11 jun 2013 - 0:14

Susan schreef:
KimRosenberg85 schreef:Natuurlijk, de markt blijft zich ontwikkelen en marketeers zullen altijd hun best blijven doen jonge, onzekere moeders mensen te overtuigen van de noodzaak van al dat spul, de vraag is: trap je er in?

Haha, precies Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Sterrin_ di 11 jun 2013 - 0:19

Luce schreef:
Susan schreef:

Haha, precies Wink

Nou, idd. Hoezo nou weer die jonge, onzekere moeders, jammer dat dat steeds weer wordt aangehaald.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Sterrin_ di 11 jun 2013 - 0:24

[quote="Bolleke"
Net als een bakfiets met trapondersteuning (dat wist ik niet, ik had altijd heel veel respect voor moeders met zp'n ding, maar het trapt dus niet eens zwaar) Waarom zou je dat kopen? Ik vind een bakfiets zo'n onhandig ogend ding, voor het geld wat het kost inclusief die trapondersteuning zou ik op zoek gaan naar een ander alternatief[/quote]

Met 2 kinderen had ik ook een hele gewone damesfiets, waar ik ze beide op had zitten, maar nu heb ik met 4 een bakfiets, mét ondersteuning, aangezien ik heuvelachtig woon en ik anders echt niet thuis kom. Verder gebruik in de ondersteuninbewust zo min mogelijk, maar het stuk naar ons huis is anders echt echt echt niet te doen met 4 kinderen er in. Ik zou niet eens weten hoe ik ze anders zou moeten vervoeren.

En ondersteuning hebben ze niet allemaal hoor. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 0:25

Dat is waar de marketeers zich op richten, omdat de moeders de inkopen in de meeste gevallen doen, ze spelen heel bewust in op het onzekere gevoel van moeders, in de zin van 'doe ik het allemaal wel goed'. Dat vind ik het meest schadelijke aan de hele zaak, dat je inspeelt op iemands gevoel, in feite eerst een probleem creeert (de wereld is een onveilige plek) en dan de oplossing aanbiedt (de mama fiets, of zo'n lucht doorlatend matje en zo nog wel honderdduizend andere dingen). Het motief is niet om tegemoet te komen aan de wensen van de moeders, maar zoveel mogelijk geld verdienen, dat vind ik vrij heftig (al zijn we het allemaal zo gewend, dat we ons er meestal niet eens bewust van zijn).

Gast
Gast

Bericht  Bolleke di 11 jun 2013 - 0:28

Haha, dat was ook een beetje overdreven. Dat ze dat niet allemaal hebben snap ik best wel. Het lijkt mij ook echt niet te doen hoor, 4 kinderen in een bakfiets en fietsen maar. Ik denk dat ik niet eens vooruit zou komen. Maar mij lijken het gewoon ondingen, net als een fietskar, ik heb die wel eens gebruikt van een kennis maar ik vond het zo'n onhandig ding, en ik deed me steeds pijn met iets van dat ding dat tegen mijn benen kwam.
Ik heb altijd alles met de fiets gedaan, een senior fiets, van mijn oma gekregen smile Maar nu word Christian echt te zwaar, en soms is het gewoon te ver of te gevaarlijk om hem zelf te laten fietsen dus gaan we scooter rijden, totaal of topic, maar ik ben er zo blij mee Very Happy
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 0:29

Sterrin_ schreef:

Nou, idd. Hoezo nou weer die jonge, onzekere moeders, jammer dat dat steeds weer wordt aangehaald.

Omdat dat logischerwijs een goede doelgroep is voor dit soort marketing praktijken. Lijkt me nogal logisch. Neemt niet weg dat er nog veel meer van dit soort doelgroepen zijn. Denk aan mensen die heel graag gezond willen eten (allerlei biologische producten zonder toegevoegde troep op de markt brengen), of mensen die gaan trouwen (echte speciale bruidssieraden en schoenen, hoppa honderden euro's er bij!). Lijkt me verder gewoon een feit dat er veel jonge moeders/ouders onzeker zijn en het graag goed doen. Een slimme marketing truc dus om daar op in te springen. Of het nou nodig is of niet. Zo werkt dat gewoon en is op zich niks mis mee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Bolleke di 11 jun 2013 - 0:30

Trouwens, ik reageer heel vaak vanuit mijn eigen ervaring, met 1 kind. Ik vergeet nog wel eens dat ik daarmee in de minderheid ben en de meesten hier 2 of meer kinderen hebben. Het vervoeren van 1 kind is uiteraard veel makkelijker dan als je en 2, 3 of 4 hebt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  VeryCherry di 11 jun 2013 - 0:44

Awh, in zo'n rieten fietsstoeltje heb ik ook nog gezeten Very Happy
Mijn ouders hadden hem bewaard en ik heb het een keer op mijn fiets gezet met N er in en een klein rondje gefietst, maar ik vond het doodeng en heb het stoeltje meteen weer vervangen voor zijn eigen fietsstoel smile Maar het was wel een mooi Kodak-momentje, whahaha.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Artemis di 11 jun 2013 - 5:51

Ik kopieer maar even wat ik in het andere topic schreef:

Ik vond het gewoon verdomd praktisch dat ik mijn fiets op de standaard kon zetten met een kind in het stoeltje, zonder dat ie omviel, en het andere kind erin kon tillen, en dat mijn dikke buik tussen het stoeltje en het stuur paste, en dat ik dus twee kleine kinderen tegelijk kon vervoeren zonder problemen en zonder de auto te pakken. Op een gewone fiets is dat allemaal een stuk minder praktisch.

Ik had 500,- voor een fiets, mijn oude was gejat, ik heb toen een mamafiets gekocht, anders had ik 500 uitgegeven aan een andere fiets. En ik heb het ding nog steeds, al 7 jaar, en ik ga hem binnenkort tweedehands verkopen. Dus waar heb ik precies iets blindelings gekocht? En wat voor bijdrage lever ik hiermee precies aan de consumptiemaatschappij? Ik zie namelijk het verschil niet tussen een nieuwe fiets kopen omdat het nodig is, of een nieuwe moederfiets kopen omdat je een fiets nodig hebt en die toevallig goed bij je behoeftes aansluit. Er zijn nou eenmaal maar weinig fietsen waar je prettig op fietst met 2 kleine kinderen, schooltassen en boodschappentassen.... Heeft weinig met veiligheid te maken, voor mij, wel alles met gebruiksgemak.

En dat geldt voor een berg dingen. Een babyfoon heb ik niet, nooit gebruikt, een aerosleep vind ik inderdaad iets voor hysterische moeders, overdreven. Onze babykamer was tweedehands, de wagen nieuw, maar die is inmiddels doorgeschoven naar baby nr 5. Net als dezelfde tweedehands babykamer eigenlijk. Dus ik zie het in mijn omgeving nauwelijks, dat hysterische, gelukkig. Dus ik herken me niet in je stelling.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Surya di 11 jun 2013 - 6:32

Ik herken het wel en ben er gevoelig voor, al koop ik het jmeeste tweedehands.
Moederfietsen van 800 euro, kinderwagens van 800 euro, babykamers voor rond de 100 euro, de beste autostoeltjes ( de beste is nu 600), luxe babykleden, schommeltjes, de beste voeding voor je kind (terwijl bv nog steeds het beste is, maar dat is en andere discussie), matrasjes en ga zo maar door.

Ik ben er dus gevoelig voor, ik heb een bakfiets gehad maar heb die weer verkocht omdat ik het een onding vond. Maar zeker qua veiligheid ben ik goed te bespelen.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Parisienne di 11 jun 2013 - 6:35

Lang leve marketing! Gelukkig maar, anders ben ik straks afgestudeerd en kan ik geen werk vinden laughcry
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Liadan di 11 jun 2013 - 6:41

Toen ik zwanger was van de oudste was ik wel gevoelig voor sommige verkooppraatjes. De aerosleep heb ik toen aangeschaft omdat de verkoper zei 'dat ik toch niet op mijn geweten wilde hebben als er iets zou gebeuren en ik zou dat ding niet hebben'. Bij de oudste hebben we een dure kinderwagen en nieuwe babykamer gekocht. Daar heb ik overigens helemaal geen spijt van, worden beiden al 4,5 jaar gebruikt.
Allerbeste aankoop is mijn bakfiets, gebruik ik bijna dagelijks en is voor mij onmisbaar. Mijn kinderen passen erin en als mijn dochter afspreekt op school past er ook nog een vriendje bij. Ik doe ook regelmatig de wekelijkse boodschappen met de bakfiets. Ik vind dat dus zeker geen onnodige luxe, maar het geld meer dan waard.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Susan di 11 jun 2013 - 6:46

Liadan schreef:Toen ik zwanger was van de oudste was ik wel gevoelig voor sommige verkooppraatjes. De aerosleep heb ik toen aangeschaft omdat de verkoper zei 'dat ik toch niet op mijn geweten wilde hebben als er iets zou gebeuren en ik zou dat ding niet hebben'. Bij de oudste hebben we een dure kinderwagen en nieuwe babykamer gekocht. Daar heb ik overigens helemaal geen spijt van, worden beiden al 4,5 jaar gebruikt.
Allerbeste aankoop is mijn bakfiets, gebruik ik bijna dagelijks en is voor mij onmisbaar. Mijn kinderen passen erin en als mijn dochter afspreekt op school past er ook nog een vriendje bij. Ik doe ook regelmatig de wekelijkse boodschappen met de bakfiets. Ik vind dat dus zeker geen onnodige luxe, maar het geld meer dan waard.

Dat vind ik wel echt schandalig, sorry dat ik het zeg hoor, nog los van of die Aerosleep werkt, maar ik vind dat echt het toppunt van agressieve verkooppraat. Ik hoop dat er een keer een moeder komt die gewoon een klacht indient tegen zo'n verkoper.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 11 jun 2013 - 6:51

Susan schreef:
Liadan schreef:Toen ik zwanger was van de oudste was ik wel gevoelig voor sommige verkooppraatjes. De aerosleep heb ik toen aangeschaft omdat de verkoper zei 'dat ik toch niet op mijn geweten wilde hebben als er iets zou gebeuren en ik zou dat ding niet hebben'. Bij de oudste hebben we een dure kinderwagen en nieuwe babykamer gekocht. Daar heb ik overigens helemaal geen spijt van, worden beiden al 4,5 jaar gebruikt.

Dat vind ik wel echt schandalig, sorry dat ik het zeg hoor, nog los van of die Aerosleep werkt, maar ik vind dat echt het toppunt van agressieve verkooppraat. Ik hoop dat er een keer een moeder komt die gewoon een klacht indient tegen zo'n verkoper.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar toen was ik hoogzwanger en heb ik door dat stomme praatje dus wel dat ding gekocht (zou ik toen ik zwanger van de 2e was niet meer ingetrapt zijn).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Peanut di 11 jun 2013 - 6:54

Ik denk niet dat het alleen de jonge moeders zijn. Ik ken van mijn vriendengroep ook een stel dat de vader eerder overgevoelig is dan de moeder. Vader wilt het nieuwste van het nieuwste. de moeder wordt er door hem ingetrokken. Maar ook mensen die geen kinderen hebben kunnen doorslaan. De verkopers hebben wel heel snel door of je er wel of niet gaat intrappen met alles van nu. Van heb je dat en dat niet nodig en ik zou er dat er nog bij kopen. Vroeger en nu zijn twee totaal verschillende dingen die je niet met elkaar kan en moet vergelijken. Wat vroeger nog niet van toepassing is, is het nu wel. De wereld veranderd en wij veranderen net zo goed mee.
Net als een mama-fiets is onwijs makkelijk. Je kan wel zeggen nee joh pas als je op die fiets stapt merk je het verschil. Maar dat is met alles wat je koopt. Dure merken goedkoper merken er zit toch een verschil in die groot of klein is en die je wel of niet merkt.
(maar ik heb geen kinderen dus ik zal het wel anders kunnen zien)

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Bericht  Darius di 11 jun 2013 - 6:56

Paper Crown schreef:
Luce schreef:Een bakfiets lijkt mij nou juist heel handig! Als baby nr 3 er straks is, zou ik dat wel willen. Dan kan ik ze gewoon alledrie meenemen op de fiets. Ideaal!

He, ja ik zie wel eens moeders uit noodzaak de oudste wel eens laten fietsen, die trappen zich een ongeluk, vind ik altijd zo zielig uitzien haha!

Nu voel ik me aangesproken! Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 6 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: