Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

+45
Darius
Peanut
Liadan
Parisienne
Surya
Artemis
Sterrin_
Tania
Mamsie
meisjesmama
Thunder
kwak
Rush
kwebbeltje
missy.
Aimee
Bolleke
Elliot
Charles
Novalee
Marin
Susan
Catwoman79
VeryCherry
Printje
PapillonRose
Paper Crown
Parel
Razz
Kat1980
TukTuk
mzcharlotte
SarahKey
Slakje
Blair
Steep
sanne-84
Sanne
Luce
Filoria
ekjir@M
Gympie
Supertalentje
Puggle
Linda
49 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 7 Empty Re: Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

Bericht  Surya di 11 jun 2013 - 7:18

Darius schreef:
Paper Crown schreef:
Luce schreef:Een bakfiets lijkt mij nou juist heel handig! Als baby nr 3 er straks is, zou ik dat wel willen. Dan kan ik ze gewoon alledrie meenemen op de fiets. Ideaal!

He, ja ik zie wel eens moeders uit noodzaak de oudste wel eens laten fietsen, die trappen zich een ongeluk, vind ik altijd zo zielig uitzien haha!

Nu voel ik me aangesproken! Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 7 561177

Mijn oudste fietst ook veel maar dat is omdat hij dat wil, leuk vindt en omdat het gewoon goed voor hem is dat hij zelf deelneemt aan het verkeer.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 7 Empty Re: Commercie gericht op jonge moeders slaat door...

Bericht  Darius di 11 jun 2013 - 8:33

Surya schreef:
Darius schreef:
Paper Crown schreef:
Luce schreef:Een bakfiets lijkt mij nou juist heel handig! Als baby nr 3 er straks is, zou ik dat wel willen. Dan kan ik ze gewoon alledrie meenemen op de fiets. Ideaal!

He, ja ik zie wel eens moeders uit noodzaak de oudste wel eens laten fietsen, die trappen zich een ongeluk, vind ik altijd zo zielig uitzien haha!

Nu voel ik me aangesproken! Commercie gericht op jonge moeders slaat door... - Pagina 7 561177

Mijn oudste fietst ook veel maar dat is omdat hij dat wil, leuk vindt en omdat het gewoon goed voor hem is dat hij zelf deelneemt aan het verkeer.

Hier ook hoor. Ik kan max 4 kinderen meenemen op mijn fiets, maar Laurens fietst dolgraag zelf! En daarbij vind ik het ook gewoon gezond en leren ze goed fietsen en deel te nemen aan het verkeer.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Luce di 11 jun 2013 - 8:35

L kan dat echt nog niet, Darius. Al bedenk ik me net dat het te maken kan hebben met zijn keel- en neusamandelen enzo. Evenwichtsorgaan etc.. Misschien dat hij nu snel leert fietsen dan Wink *hoop*
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Liadan di 11 jun 2013 - 8:40

Y. kan ook nog niet fietsen zonder zijwieltjes, is niet raar als ze dat op die leeftijd nog niet kunnen hoor Luce. Volgens mij is de gemiddelde leeftijd 5 jaar dat kinderen leren fietsen zonder zijwieltjes.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce di 11 jun 2013 - 8:44

Ooooh OK, we hebben dus nog even Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Darius di 11 jun 2013 - 9:11

Het zegt helemaal niets. Laurens kon pas met 3 jaar en 4 maanden 'trappen' met trappers. Daarvoor begreep hij het principe niet en deed hij alles op de loopfiets. Met precies 3 jaar en 11 maanden kon hij zonder zijwieltjes fietsen. De loopfiets heeft zeker bijgedragen aan zijn evenwichtsgevoel.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  *Lookie* di 11 jun 2013 - 9:35

Ik denk niet dat ik er heel gevoelig voor ben maar misschien op bepaalde punten ook wel. Je wilt toch het beste voor je kind. Zo heb ik bijvoorbeeld geen nannycarematje, of nutrilon tot de basisschool. Maar ik heb bijvoorbeeld wel een mamafiets maar dat is omdat ik dat echt veel fijner vind met opstappen. En ik koop ook wel eens kinderkoekjes maar of ik daarmee echt extreem ben, denk het niet.
Wat meerdere dames hier al zeggen: wat de een heel handig vindt, vindt de ander helemaal niks. Gelukkig kunnen we dat allemaal zelf bepalen, en waarom niet kiezen voor gemak als je daar het geld voor (over) hebt? Sommige aankopen worden misschien ook gedaan onder invloed van hormonen (ik spreek uit eigen ervaring) en verkopers weten daar ook goed op in te spelen. Maar hormonen of niet, ik heb over elke aankoop heel goed nagedacht: wat vind ik belangrijk, wat wil ik er aan uitgeven etc? Tweedehands maxicosi's schijnen niet veilig te zijn, dat wilde ik dus niet. Een tweedehands box en kinderstoel vond ik dan weer geen probleem. Ik vind het leuk om mijn kind leuk aan te kleden, maar koop ook gerust iets via Marktplaats en krijg ook wel eens kleding. Al met al denk ik dat ik zelf de meeste keuzes heb gemaakt en mij af en toe heb laten beinvloeden door commercie.
Ik kan mij wel voorstellen dat als je (nog) geen kinderen hebt, je denkt dat ouders erin doorslaan maar er zijn gewoon ook heel veel dingen die je wel echt nodig hebt (en inderdaad ook erg veel dingen die niet iedereen nodig heeft of nodig vindt.) Als je een kind krijgt, ga je je erin verdiepen en schaf je aan wat je denkt nodig te hebben. Misschien kan een kinderloos iemand er wel objectiever naar kijken, maar daarentegen: Iemand mét kinderen ervaart natuurlijk weer in de praktijk wat ze nodig heeft.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413

Bericht  Printje di 11 jun 2013 - 9:38

Lookie omschrijft het idd mooi. toen ik nog geen kinderen had keek ik tegen sommige dingen ook anders aan maar je merkt in de praktijk gewoon dat sommige dingen toch echt wel heel makkelijk zijn.

Ik trap ook echt niet overal in, vooral die opvolgmelk met bla bla bla, koekjes met weet ik wat voor geweldige zooi en zo meer dingen. Maar sommige dingen dragen echt wel bij aan meer veiligheid, al is het maar voor je gevoel.

Maar ik vind dit niet alleen iets voor moeders, met een nieuwe auto smeren ze je ook zoveel mogelijk aan, en dat kun je fijn vinden maar ook totale onzin. Is toch exact hetzelfde?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Twellie di 11 jun 2013 - 9:41

Ik heb de rest niet gelezen, topic is te lang smile. Dus bij voorbaat excuses als ik nu ga zeggen wat 25 anderen ook al hebben gezegd.

Ik was bij mijn oudste dochter echt koopgek en zij had bijvoorbeeld echt belachelijke hoeveelheden kleding. Maar bij de tweede ben ik een stuk zuiniger geweest en zij draagt voornamelijk kleding van haar zus (of die voor haar zus bestemd was, maar omdat ik zo veel had nooit aan toegekomen om de oudste überhaupt aan te trekken).

Eén uitzondering: op het gebied van veiligheid bespaar ik niet. Dus ik wil goede autostoelen, jongste heeft een Aerosleep enzovoorts. Dan maakt het me ook niet zoveel uit wat het kost, het moet gewoon goed zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  tweeling di 11 jun 2013 - 9:57

Ik heb een aerosleep, een joolz, een nieuwe babykamer, een babysteamer van avent, ik geef haar nutrilon te drinken en pampers om de billen...ik voel me er prima bij!

Trouwens pc ik vraag me wel af waarom jij een joolz en een bugaboo hebt....nou nou nou nou? Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Printje di 11 jun 2013 - 10:00

tweeling schreef:Ik heb een aerosleep, een joolz, een nieuwe babykamer, een babysteamer van avent, ik geef haar nutrilon te drinken en pampers om de billen...ik voel me er prima bij!

Trouwens pc ik vraag me wel af waarom jij een joolz en een bugaboo hebt....nou nou nou nou? Laughing

hahha wat een onzekere moeder ben jij, laat jij je zomaar alles wijsmaken ( grapje he, mocht dat nog niet duidelijk zijn)

Als jij je er prima bij voelt goed toch. Hier ook een aerosleep trouwens. Onzin of niet het voelt voor mij beter.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Paper Crown di 11 jun 2013 - 10:01

Surya schreef:
Darius schreef:
Paper Crown schreef:

Oh, bedoel 't echt niet slecht! Maar dan zie je zo'n kindje naast mama proberen te fietsen met die kleine wieltjes en dan heel snel trappelen. Heeft echt iets liefs maar ik vind 't altijd zielig. Ik vind fietsen over 't algemeen zielig. Als ik bij mijn moeder ben en mijn zusje moet naar school dan rij ik haar even. Omdat fietsen 'zielig' is haha. Ik haatte vroeger fietsen. Echt erg.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  tweeling di 11 jun 2013 - 10:02

Printje schreef:
tweeling schreef:Ik heb een aerosleep, een joolz, een nieuwe babykamer, een babysteamer van avent, ik geef haar nutrilon te drinken en pampers om de billen...ik voel me er prima bij!

hahha wat een onzekere moeder ben jij, laat jij je zomaar alles wijsmaken ( grapje he, mocht dat nog niet duidelijk zijn)

Als jij je er prima bij voelt goed toch. Hier ook een aerosleep trouwens. Onzin of niet het voelt voor mij beter.

Hihi ja ik ben een goede prooi voor de verkoopsters Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown di 11 jun 2013 - 10:02

Haha! De Bugaboo Bee heb ik, als buggy! Die gaat op vakantie mee. Vonden alle andere buggy's niet zo mooi.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  tweeling di 11 jun 2013 - 10:03

Paper Crown schreef:

Haha! De Bugaboo Bee heb ik, als buggy! Die gaat op vakantie mee. Vonden alle andere buggy's niet zo mooi.

Ohh oké, nee dat het even duidelijk is Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown di 11 jun 2013 - 10:06

tweeling schreef:
Paper Crown schreef:

Haha:) al stond ik wel op 't punt een bugaboo sahara te bestellen maar mijn man vroeg zich hardop af of ik al rijp voor 't gesticht was. Dus dat werd 'm toch maar niet. Jammer. Heb nog spijt dat ik hem niet heb kunnen overtuigen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  tweeling di 11 jun 2013 - 10:09

Paper Crown schreef:
tweeling schreef:
Paper Crown schreef:

Haha:) al stond ik wel op 't punt een bugaboo sahara te bestellen maar mijn man vroeg zich hardop af of ik al rijp voor 't gesticht was. Dus dat werd 'm toch maar niet. Jammer. Heb nog spijt dat ik hem niet heb kunnen overtuigen.

Verstandig van je man, af en toe even de rem er op Wink
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Artemis di 11 jun 2013 - 10:33

Luce schreef:Ooooh OK, we hebben dus nog even Wink
Die van mij is ruim 5,5 en fietst nog niet met zijwielen.
Volgens zijn dokter is dat geen probleem, 6 is wel een leeftijd waarop ze vond dat kinderen moesten kunnen fietsen zonder zijwielen, als hij het dan nog niet kon moesten we nog maar eens bellen p.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Lejow di 11 jun 2013 - 17:56

Artemis schreef:
Luce schreef:Ooooh OK, we hebben dus nog even Wink
Die van mij is ruim 5,5 en fietst nog niet met zijwielen.
Volgens zijn dokter is dat geen probleem, 6 is wel een leeftijd waarop ze vond dat kinderen moesten kunnen fietsen zonder zijwielen, als hij het dan nog niet kon moesten we nog maar eens bellen p.

Dus, is het nou met, of zonder zijwielen :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Artemis wo 12 jun 2013 - 0:00

Zonder smile met zijwielen fietst hij wel, maar zijn balans is niet heel goed dus zonder vindt hij eng. We zijn aan hef oefenen, en ik denk dat hij het binnenkort onder de knie heeft.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: