Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

+22
Sophiee
schuddebuikje
Star007
SparklingEyes
Alex
kwak
MissD
Dora
Aagje!
Happydobby
Poisongirl
Flower_L
Le Chat Noir
blondje1313
CCC
Paper Crown
Lindsya
SarahKey
Creabea_28
Luthien
Muis
Lejow
26 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Lejow wo 14 maa 2012 - 22:05

Ik sprak vanmorgen mijn schoonzusje, die in de medische molen zit voor een tweede kindje.
Als ik het goed begrijp is ze nu bezig met IUI (??)

Nu vertelde ze me dat deze ronde waarschijnlijk niet door kan gaan, omdat de spuiten (die gemaakt worden van de urine van zwangere vrouwen = via moeders voor moeders) OP!!!! zijn. Hierdoor lopen een hele hoop vrouwen deze ronde dus een kans mis.

Dus meiden echt, voel je je een beetje goed, doe dan alsjeblieft mee. Je kunt er zoveel vrouwen mee helpen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Muis wo 14 maa 2012 - 22:08

Ik ben nog niet zwanger, maar zodra ik het ben ga ik me aanmelden. Bij ons in de vriendenkring heeft ook iedereen mee gedaan. Zie er wel een beetje tegenop omdat het zo stinkt en ik kokhals makkelijk, maar goed.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Luthien wo 14 maa 2012 - 22:12

Pregnyl, wat gemaakt wordt uit de urine van moeders voor moeders is inderdaad momenteel niet leverbaar. Ik had zelf dinsdag een injectie met Pregnyl nodig, maar dit was dus niet voorradig bij de apotheek. Ik heb nu een synthetisch middel gekregen (Ovitrelle), maar hier zit een eigen bijdrage bij van zo'n 40 euro.

@ Lejow, misschien kan je schoonzusje hiernaar vragen (de Ovitrelle).

@ alle zwangeren die meedoen met Moeders voor Moeders, dankzij jullie hebben meiden als ik een kans om zwanger te worden. Hoewel ik er deze ronde dus geen gebruik van heb kunnen maken, ben ik jullie wel dankbaar dat jullie de moeite nemen om hieraan mee te doen.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Creabea_28 wo 14 maa 2012 - 22:13

Klopt inderdaad! Bij mijn ziekenhuis hebben ze er ook last van! 'gelukkig' hebben wij deze maand een pauzemaand maar anders hadden wij ook niet verder gekund. Dus ik sluit me aan bij Lejow: ben je zwanger, doe dan alsjeblieft mee aan moeders voor moeders. Dankzij jullie kunnen andere vrouwen, waarbij het niet vanzelf gaat, ook een kans hebben om zwanger te worden!
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 22:40

ja ik hoorde er ook al iemand over die heeft nog wel maar normaal krijgt ze geloof ik voor een half jaar en nu voor 2 maanden omdat er een tekort is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  SarahKey wo 14 maa 2012 - 22:44

In december 2010 toen ik meedeed van de MA was er al sprake van een te kort. Er zou daarom in 2011 een grote reclame compange komen maar ik heb niets gezien!!! En nu is er dus echt een te kort, jammer dat ze van mvm niet eerder wat mee gedaan hebben.

Ik heb dus wel meegedaan de eerste keer maar met de zwangerschap van Siem niet. Zou de volgende keer wel weer mee doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Lindsya wo 14 maa 2012 - 23:10

Lejow, wat goed van je dat je oproepje doet. Maar er is een plaatsvervanger voor de pregnyl misschien kan het ziekenhuis die voor schrijven aan je schoonzus. Ik krijg die namelijk ook ipv pregnyl. Maar mocht ik nog een keer zwanger worden doe ik zeker mee.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 23:16

k heb alle 3 de keren mee gedaan... vond het een kleine moeite :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Paper Crown wo 14 maa 2012 - 23:34

Ik heb Pregnyl gekregen. Toen ik mijn medicijnen ging halen zei de mevrouw die de echo had gemaakt dat er momenteel leveringsproblemen waren met Pregnyl, dus dat het maar afwachten was. Ze zei, begin maar gewoon met de andere medicijnen je hebt pregnyl nog lang niet nodig. Gelukkig kende ik het meisje bij de apotheek van de VU en die gaf 't me toch mee.. ze zei we hebben er een paar nog voor echt acute gevallen, maar neem maar mee want ik weet zeker dat 't straks op is! Maar ik kan me nog herinneren toen we infoavond hadden dat er door de arts gezegd was dat er straks helemaal niet meer pregnyl gemaakt zou worden en dat het door een synthetisch product zou worden vervangen.

Ik wil echt me doen met MvM. Zeker nu ik zo zelf het nodig heb, wil ook andere vrouwen helpen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  CCC wo 14 maa 2012 - 23:41

Ben blij dat ik mijn bijdrage heb kunnen leveren aan ze...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  blondje1313 wo 14 maa 2012 - 23:45

Ik vond het een hele kleine moeite om mee te doen. Ik moest zelf de flessen inleveren bij een inzamelpunt, maar dat vond ik geen probleem.
Gelukkig heb ik geen last gehad van de geur (mijn man vond het erger stinken dan ikzelf Wink).
Ik zou zeggen, probeer het in elk geval, elke fles is mooi meegenomen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Le Chat Noir do 15 maa 2012 - 1:45

Ik wilde altijd al meedoen, maar nu helemaal. Bij mij zei de apothekersassistente 2 maand geleden ook al dat ze gelukkig nog hadden, zij had al extra besteld eerder. Lijkt mij dat Pregnyl fijner is omdat het toch meer natuurlijk is? Gelukkig bestaat er wel de synthetische variant...maar blijkbaar kiezen niet alle ziekenhuizen daarvoor?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Flower_L do 15 maa 2012 - 1:50

Als iemand regelt dat ik zwanger wordt, doe ik mee smile als ik nu zwanger raak,meld ik mij aan. Tot hoeveel weken kun je meedoen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Poisongirl do 15 maa 2012 - 1:50

Ik mocht niet meedoen met mvm, baalde ik echt van. Evt volgende keer mag ik dat ook niet Sad maar meiden, doe idd mee, kleine moeite goed doel. Dat vind ik echt, al mocht ik het zelf niet...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Flower_L do 15 maa 2012 - 1:53

Waarom mag dat niet? Medicatie oid?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Poisongirl do 15 maa 2012 - 1:57

Flower_L schreef:Waarom mag dat niet? Medicatie oid?

Ivm bloedtransfusie die ik als prematuurtje heb ondergaan. Om dezelfde reden mag ik ook geen bloed doneren.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Flower_L do 15 maa 2012 - 2:00

Poisongirl schreef:
Flower_L schreef:Waarom mag dat niet? Medicatie oid?

Ivm bloedtransfusie die ik als prematuurtje heb ondergaan. Om dezelfde reden mag ik ook geen bloed doneren.

weer wat geleerd smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 2:01

Flower_L schreef:Als iemand regelt dat ik zwanger wordt, doe ik mee Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! 561177 als ik nu zwanger raak,meld ik mij aan. Tot hoeveel weken kun je meedoen?

je kunt meedoen tussen week 6 en 16!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Poisongirl do 15 maa 2012 - 2:02

Flower_L schreef:
Poisongirl schreef:
Flower_L schreef:Waarom mag dat niet? Medicatie oid?

Ivm bloedtransfusie die ik als prematuurtje heb ondergaan. Om dezelfde reden mag ik ook geen bloed doneren.

weer wat geleerd smile

Het stomme is dat ik eerst altijd bloed gedoneerd heb, en ineens mag dat dan niet meer. Snap wel dat dat ivm veiligheid is, maar vond het altijd een fijn idee mijn bloed te doneren, net als dat ik altijd riep dat ik dus mee zou doen met mvm, maar helaas...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Luthien do 15 maa 2012 - 2:07

Dan gok ik dat ik ook niet mee zou mogen doen als ex-kankerpatiënt. Nooit over na gedacht dat het dan niet zou mogen.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Paper Crown do 15 maa 2012 - 2:08

Le Chat Noir schreef:Ik wilde altijd al meedoen, maar nu helemaal. Bij mij zei de apothekersassistente 2 maand geleden ook al dat ze gelukkig nog hadden, zij had al extra besteld eerder. Lijkt mij dat Pregnyl fijner is omdat het toch meer natuurlijk is? Gelukkig bestaat er wel de synthetische variant...maar blijkbaar kiezen niet alle ziekenhuizen daarvoor?

Lijkt me ook. Het blijft sowieso troep, maar liever iets natuurlijks dan synthetisch ja.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Paper Crown do 15 maa 2012 - 2:09

Rejoy. schreef:
Flower_L schreef:Als iemand regelt dat ik zwanger wordt, doe ik mee Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! 561177 als ik nu zwanger raak,meld ik mij aan. Tot hoeveel weken kun je meedoen?

je kunt meedoen tussen week 6 en 16!

Waarom eigenlijk zo kort?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 2:15

2CKC2 schreef:
Rejoy. schreef:
Flower_L schreef:Als iemand regelt dat ik zwanger wordt, doe ik mee Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! 561177 als ik nu zwanger raak,meld ik mij aan. Tot hoeveel weken kun je meedoen?

je kunt meedoen tussen week 6 en 16!

Waarom eigenlijk zo kort?

omdat na week 16 het HCG-hormoon verdwijnt en het hormoon progesteron daarvoor in de plaats komt. HCG is het hormoon dat ervoor zorgt dat het kindje oa.a. goed in kan nestelen, het hormoon progesteron zorgt er o.a. voor dat het lichaam weker wordt. HCG-hormoon hebben ze nodig om de medicijnen te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Paper Crown do 15 maa 2012 - 2:33

Rejoy. schreef:
2CKC2 schreef:
Rejoy. schreef:
Flower_L schreef:Als iemand regelt dat ik zwanger wordt, doe ik mee Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! 561177 als ik nu zwanger raak,meld ik mij aan. Tot hoeveel weken kun je meedoen?

je kunt meedoen tussen week 6 en 16!

Waarom eigenlijk zo kort?

omdat na week 16 het HCG-hormoon verdwijnt en het hormoon progesteron daarvoor in de plaats komt. HCG is het hormoon dat ervoor zorgt dat het kindje oa.a. goed in kan nestelen, het hormoon progesteron zorgt er o.a. voor dat het lichaam weker wordt. HCG-hormoon hebben ze nodig om de medicijnen te maken.
Ah zo. Ik snap het. Vraag me altijd af hoe ze zoiets 'uitgevonden' hebben.
Anyway, er zijn echt 1000den liters urine nodig voor 1 vrouw.

wij hebben een kennis, ze wordt zelf erg moeilijk zwanger. Ze is nu zwanger van de 2de. Ze heeft zelf pregnyl nodig etc. Ik vroeg haar of ze mee deed. Zegt ze: 'Nee, dat vind ik zo'n gedoe..' ik vond dat zo bizar. Ik snap als je er niet goed van wordt en je voelt je al vreselijk ellendig door de hormonen, je dan niet meedoet, maar teveel moeite vind ik zoiets sufs als je zelf ook hulp nodig hebt gehad.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Happydobby do 15 maa 2012 - 3:21

@CKC, een vriendin van me ook, wel 2 x iui gehad maar meedoen ho maar.

Ze hebben 1 zwembad aan urine nodig voor 1 injectie.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders! Empty Re: Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum