Er is geen werk, of toch?
+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers
Pagina 12 van 18
Pagina 12 van 18 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18
Re: Er is geen werk, of toch?
Was Parel trouwens niet BBLer?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Dat ligt natuurlijk ook aan de regio. Onze boeren hebben geen bessen en asperges, maar gras en maïs.Sam schreef:Asperges steken of bessen plukken kan nu bij zo ongeveer elke boer.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Dat ligt natuurlijk ook aan de regio. Onze boeren hebben geen bessen en asperges, maar gras en maïs.Sam schreef:Asperges steken of bessen plukken kan nu bij zo ongeveer elke boer.
Moet zeggen dat ik daar nog nooit over heb nagedacht
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
hier wordt dat gedaan door al die 14 jarigen die nog niet in het wit mogen werken of door polen.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Ik besteed ook geen hele dagen aan solliciteren. Daarmee maak je jezelf alleen maar gek, en zoveel meer vacatures komen er in de loop van de week niet bij.
Heb op diverse sites m'n cv staan, mail-alerts aan staan en besteed 2-3x in de week een dag(deel) aan vacatures zoeken en werkmap van het uwv bijhouden.
Zojuist 3 brieven de deur uit gedaan. Weliswaar bij dezelfde organisatie, maar 3 verschillende functies en locaties. Zowel op mijn opleidingsniveau als eronder. Ben benieuwd!
Heb op diverse sites m'n cv staan, mail-alerts aan staan en besteed 2-3x in de week een dag(deel) aan vacatures zoeken en werkmap van het uwv bijhouden.
Zojuist 3 brieven de deur uit gedaan. Weliswaar bij dezelfde organisatie, maar 3 verschillende functies en locaties. Zowel op mijn opleidingsniveau als eronder. Ben benieuwd!
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Fortissimo schreef:
Mensen die bepaald werk niet willen doen, vind ik onwijs verwend.
En als het lichamelijk niet te doen is? Het facilitaire werk wat ik heb gedaan vond ik echt niet verschrikkelijk, maar dat ik avonden huilend op de bank zat van de pijn wel. daarom wil ik dus bepaald werk liever niet doen. Als het moet dan moet het, maar mocht er een keuze zijn dan liever niet. Ik vind mijn lichamelijke gesteldheid ook ontzettend belangrijk.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Verwend nog wel. Lekker veroordelend.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Maar hoe kijken bedrijven er nou tegen aan als je nu bv tijdelijk achter de kassa zit na een hogere baan gehad te hebben? Zal wel erg verschillen ook. Kijk voor 2 maanden is prima. Maar vorig jaar toen wij een sollicitatieprocedure op het werk hadden werden mensen die nu een jaar achter de kassa of in de schoonmaak zaten (waarschijnlijk onder het motto beter iets dan niets) eigenlijk meteen weggegelegd omdat ze afgezakt waren naar een lager nivo, "daar zal vast wel een reden voor zijn"
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Fortissimo schreef:
Ik wil geen kantoorwerk doen. Is dat ook verwend? Of werkt het maar 1 richting uit?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Zo gaat dat vaak wel.rapa nui schreef:Maar hoe kijken bedrijven er nou tegen aan als je nu bv tijdelijk achter de kassa zit na een hogere baan gehad te hebben? Zal wel erg verschillen ook. Kijk voor 2 maanden is prima. Maar vorig jaar toen wij een sollicitatieprocedure op het werk hadden werden mensen die nu een jaar achter de kassa of in de schoonmaak zaten (waarschijnlijk onder het motto beter iets dan niets) eigenlijk meteen weggegelegd omdat ze afgezakt waren naar een lager nivo, "daar zal vast wel een reden voor zijn"
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Ik ga misschien in september de ww in als ik pech heb. Maar echt niet dat ik dan meteen alles aanneem. De meeste banen die hier genoemd worden betalen veel slechter dan mijn ww, met 40 uur schoonmaken verdien ik nog niet wat ik in 28 uur nu verdien, en mijn cv wordt dan een drama.
Dus eerst zoek ik iets wat past. En als dat niet lukt, dán neem ik alles wel aan. Maar 1,5 jaar terug was dat al een drama, ik heb toen overal gesolliciteerd, van schoonmaak tot horeca en kassajuf bij de Appie, maar werd nergens aangenomen wegens te hoog opgeleid en bang zijn dat ik snel weer weg zou zijn.
Dus eerst zoek ik iets wat past. En als dat niet lukt, dán neem ik alles wel aan. Maar 1,5 jaar terug was dat al een drama, ik heb toen overal gesolliciteerd, van schoonmaak tot horeca en kassajuf bij de Appie, maar werd nergens aangenomen wegens te hoog opgeleid en bang zijn dat ik snel weer weg zou zijn.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Het UWV zegt ook dat je het eerste half jaar van je WW in je eigen werkveld en op dat niveau mag solliciteren. Pas daarna ben je verplicht ook te reageren op lagere niveau's of andere werkvelden. Na een jaar zijn alle banen passend volgens hen.
Dit eerste doe ik niet, reageer meteen ook op andere opleidingsniveaus omdat ik die diploma's ook heb en hopelijk daardoor de kans vergroot sneller iets te vinden. Wel zoek ik eerst binnen mijn werkveld en af en toe daarbuiten.
Dit eerste doe ik niet, reageer meteen ook op andere opleidingsniveaus omdat ik die diploma's ook heb en hopelijk daardoor de kans vergroot sneller iets te vinden. Wel zoek ik eerst binnen mijn werkveld en af en toe daarbuiten.
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Ik ben op 't moment ook werkloos en ben wel aan't rondkijken, maar wat hier in de buurt is, is vooral parttime en op 't moment heb ik meer inkomsten uit m'n WW dan die parttime banen. En ik heb gewerkt voor die WW, dus vind 't voor nu wel even goed en geniet van 't weer, ga ik niet over liegen.
Als m'n WW ophoudt, neem ik elke baan aan, maar 't is gewoon verdomde moeilijk. Da's geen 'ja maar'-mentaliteit, 't is gewoon de realiteit.
Als m'n WW ophoudt, neem ik elke baan aan, maar 't is gewoon verdomde moeilijk. Da's geen 'ja maar'-mentaliteit, 't is gewoon de realiteit.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Een kennis van mij heeft 1,5 jaar thuis gezeten omdat hij niets in zijn werkveld kon vinden. Sinds kort heeft hij een baantje bij een callcenter en ik begrijp serieus niet dat hij niet eerder zo iets heeft gedaan. 2 maanden terug ongeveer heeft mijn vriend hem nog een vacature binnen zijn bedrijf gestuurd, was ook niet helemaal in het werkveld van die kennis, maar beter dan thuis zitten. Dat wilde hij toen niet omdat hij wel beter kon krijgen.
Dat begrijp ik dan echt niet. Als je na een paar maanden niets kunt vinden, en moet leven van een bijstandsuitkering, grijp je toch iedere baan aan?
Dan vind ik het verwend dat je niets anders wil doen. Wanneer je door bepaalde redenen een andere richting niet uit kunt, is dat absoluut niet verwend.
Dat begrijp ik dan echt niet. Als je na een paar maanden niets kunt vinden, en moet leven van een bijstandsuitkering, grijp je toch iedere baan aan?
Dan vind ik het verwend dat je niets anders wil doen. Wanneer je door bepaalde redenen een andere richting niet uit kunt, is dat absoluut niet verwend.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Overigens kom ik nu net uit een ziektewetuitkering en heb ik nu een 0 uren contract gekregen. Daarom moest ik ook een WW uitkering aanvragen om eventueel gemiste uren op het werk te compenseren. (Wat ik verdien word van mijn uitkering ingehouden)
Nu had ik kunnen denken: Als ik thuis blijf zitten krijg ik net zoveel per maand, maar ik ga juist mijn best doen om zoveel mogelijk uren te maken zodat ik hopelijk meer dan mijn uitkering verdien. En op deze manier mijzelf te bewijzen zodat ze mij hopelijk over een paar maanden wel een vast contract kunnen geven. (Kan nu nog niet om financiële redenen)
En natuurlijk kijk ik ook rustig verder of ik een andere baan kan vinden met een vast contract. Wel als kok, maar mocht ik straks helemaal thuis komen te zitten, maakt het mij niet uit wat ik moet doen.
Nu had ik kunnen denken: Als ik thuis blijf zitten krijg ik net zoveel per maand, maar ik ga juist mijn best doen om zoveel mogelijk uren te maken zodat ik hopelijk meer dan mijn uitkering verdien. En op deze manier mijzelf te bewijzen zodat ze mij hopelijk over een paar maanden wel een vast contract kunnen geven. (Kan nu nog niet om financiële redenen)
En natuurlijk kijk ik ook rustig verder of ik een andere baan kan vinden met een vast contract. Wel als kok, maar mocht ik straks helemaal thuis komen te zitten, maakt het mij niet uit wat ik moet doen.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Mermaid schreef:Fortissimo schreef:
En als het lichamelijk niet te doen is? Het facilitaire werk wat ik heb gedaan vond ik echt niet verschrikkelijk, maar dat ik avonden huilend op de bank zat van de pijn wel. daarom wil ik dus bepaald werk liever niet doen. Als het moet dan moet het, maar mocht er een keuze zijn dan liever niet. Ik vind mijn lichamelijke gesteldheid ook ontzettend belangrijk.
Dit is een hele andere instelling dan 'ik wil dat werk gewoon niet doen, ik weet eigenlijk niet waarom'. Volgens mij wordt er vergeten wie die bijstandsuitkeringen allemaal op kunnen gaan hoesten.
Ik begrijp ook heus wel dat je niet direct gaat solliciteren onder je niveau (ik wel, werk is voor mij nog altijd gewoon werk), maar na 1,5 jaar en talloze afwijzingen verder, zie je toch ook wel in dat het niet gaat werken? En bij de meeste banen krijg je toch geen vast contract, dus je zit er niet direct muurvast. Je kunt altijd weer switchen als je wel de baan tegenkomt die je wil hebben.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
dit is toch echt een ja maar, leuk hoor dat je hebt gewerkt voor je ww maar dat is voor situaties als je geen werk kunt vinden. Maar als je parttime iets kunt vinden en eender van je ww aangevuld krijgt is dat toch ook iets? Leuk dat je van de zon geniet, dat willen we allemaal wel.Bazinga schreef:Ik ben op 't moment ook werkloos en ben wel aan't rondkijken, maar wat hier in de buurt is, is vooral parttime en op 't moment heb ik meer inkomsten uit m'n WW dan die parttime banen. En ik heb gewerkt voor die WW, dus vind 't voor nu wel even goed en geniet van 't weer, ga ik niet over liegen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Saga schreef:Een kennis van mij heeft 1,5 jaar thuis gezeten omdat hij niets in zijn werkveld kon vinden. Sinds kort heeft hij een baantje bij een callcenter en ik begrijp serieus niet dat hij niet eerder zo iets heeft gedaan. 2 maanden terug ongeveer heeft mijn vriend hem nog een vacature binnen zijn bedrijf gestuurd, was ook niet helemaal in het werkveld van die kennis, maar beter dan thuis zitten. Dat wilde hij toen niet omdat hij wel beter kon krijgen.
Precies, ik begrijp dan ook niet waarom bepaalde mensen er zo over vielen...
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Hoezo is dat 'Ja maar'? Ik kies er nu gewoon voor om géén parttime baan te nemen, omdat ik 't uitzing met m'n WW en van de zon wil genieten. Daarna pak ik alles aan wat ik kan vinden, desnoods ga ik krantenwijken lopen.
Er hoeft niet continue op 'maar' gelet te worden, vind ik :/ Als ik een baan zou hebben, zou ik ook niet eens een aanvulling hoeven, ik woon nog thuis...
Er hoeft niet continue op 'maar' gelet te worden, vind ik :/ Als ik een baan zou hebben, zou ik ook niet eens een aanvulling hoeven, ik woon nog thuis...
Bazinga- Ratel
Ik vind dat mensen wel erg makkelijk denken over een uitkering. Zelf heb ik nooit een uitkering gekregen. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat ik 600 euro verdiende per maand met een bijbaantje, naast mijn fulltime studie en dat ik met moeite rondkwam, maar een bekende streek in de tussentijd een bijstanduitkering op van 720 euro en werkte daarnaast zwart bij en had het een stúk ruimer... Tsja
Gast- Gast
Ik vind het trouwens ook wel uitmaken hoe lang je al werkloos bent. Ik raak in juli mijn baan kwijt, ben nu al aan het solliciteren, bezig met de opstart van een eigen bedrijf (wat het eerste jaar sowieso nauwlijks wat opbrengt). Ik ga echt niet gelijk de eerste week dat ik werkloos ben een baan aannemen waar ik mij niet op mijn plek ga voelen. Dan neem ik liever een risico van 2 maanden, waarin ik echt hard solliciteer naar een passende werkplek om vervolgens, mocht een passende baan niet lukken, alsnog een 'stomme' baan aan te nemen. Ik vind wel dat je mensen de tijd moet geven om wat passends te vinden. Het ligt natuurlijk aan de situatie per persoon, maar ik vind een maand of 3/4 ruimte wel eerlijk naar mensen die goed geschoold zijn en hun recht op ww gebruiken.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Bazinga schreef:Hoezo is dat 'Ja maar'? Ik kies er nu gewoon voor om géén parttime baan te nemen, omdat ik 't uitzing met m'n WW en van de zon wil genieten. Daarna pak ik alles aan wat ik kan vinden, desnoods ga ik krantenwijken lopen.
Omdat je op dit moment dus lekker in de zon zit op kosten van de staat. Daar is de ww niet voor bedoeld! Dat is mijn punt. Prima als je iets wilt zoeken binnen je studie biv en daarvoor de tijd neemt. Maar niet werken omdat je toch wel ww. Hebt (is algemeen spaarpotje niet voor jou persoonlijk) vind ik echt niet de bedoeling.
Voor de rest eens met Kim, mensen denken wel heel makkelijk oh ik heb recht op ww en zie dan wel weer verder. Maar werk vinden is gewoon heel moeilijk beter vroeg beginnen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik zit ook niet met de pootjes omhoog of zo, ik gooi er dagelijks sollicitaties uit, alleen niet voor de parttime banen, waar ik met tegenzin naar toe zou gaan.
Bazinga- Ratel
Artemis schreef:Zo gaat dat vaak wel.rapa nui schreef:Maar hoe kijken bedrijven er nou tegen aan als je nu bv tijdelijk achter de kassa zit na een hogere baan gehad te hebben? Zal wel erg verschillen ook. Kijk voor 2 maanden is prima. Maar vorig jaar toen wij een sollicitatieprocedure op het werk hadden werden mensen die nu een jaar achter de kassa of in de schoonmaak zaten (waarschijnlijk onder het motto beter iets dan niets) eigenlijk meteen weggegelegd omdat ze afgezakt waren naar een lager nivo, "daar zal vast wel een reden voor zijn"
Dat is toch krom? Iedereen weet dat er niet genoeg banen 'op niveau' zijn, aan de ene kant wordt gezegd dat je alles moet aanpakken en dat je beter kunt solliciteren vanuit een baan dan vanuit een uitkering en als je dan vervolgens alles aanpakt dan word je daar weer op afgerekend. Ik vind dat heel raar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik hoorde het ook via mijn netwerk in interieur/architectuur. Zij vonden het jammer dat ik nu een baan als receptioniste/customer service medewerker had en hoopte dat ik snel iets in mijn opleidingsrichting vond. Voor hun was het echt een dealbreaker als je tijdelijk een baan had die niets met de sector te maken had. Ze zagen nog liever dat mensen dan in een woonwinkel o.i.d. gingen werken (leen bakker, kwantum etc.) om nog iets met het vak te maken te hebben.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Pagina 12 van 18 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Werk afbellen voor morgen. Fikse keelpijn en geen stem
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» hartstikke leuk werk maar toch een depressief gevoel...
» pfff juiste keuze? (werk switchen of toch niet)
» baby's van 4 maanden mogen toch geen aardbei?
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» hartstikke leuk werk maar toch een depressief gevoel...
» pfff juiste keuze? (werk switchen of toch niet)
» baby's van 4 maanden mogen toch geen aardbei?
Pagina 12 van 18
Permissies van dit forum: