Er is geen werk, of toch?
+56
Cimic
Bolleke
Bacio
Artemis
Sam
Bay
Linda
TukTuk
Tabbert
Caroow
Mermaid
Kaboutertje
Taeda
Poubelle
Printje
Arwyn
Fortissimo
Antibes
GreenGrass
Starla
Pommes
eigenwijs
Atelier Madame
Susan
Marin
Caramba
Rush
meisjesmama
*Bloempje*
Alex
Paper Crown
Luce
*Lookie*
LDJ
Aoi
Blond
Shisha
Ragazza
xxjojootjexx
SarahKey
Elliot
Bazinga
ellibre
Sayuri
ekjir@M
Nyx
Sea of Trees
Saga
Rovine
Monte
Ibbeltje
Zininzon
rapa nui
Gizmo
Toet
Punk'd
60 plaatsers
Pagina 7 van 18
Pagina 7 van 18 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18
Re: Er is geen werk, of toch?
Lees jij je eigen reacties nog eens terug, misschien dat je dan begrijpt waarom jij geen werk kunt vinden. Tjonge jonge zeg.. Wat een houding, wat een manier van praten en dan heb ik het nog niet eens over hoe je schrijft.eigenwijs schreef:Starla schreef:Nou inderdaad Jojootje. En van opmerkingen over echt geen baan in de horeca/of zoiets willen, dan liever een uitkering, zakt mijn broek ook af.
Ik geloof heus dat sommige mensen moeilijk een baan kunnen vinden, dat ze weinig op gesprek mogen komen omdat ze liever een jongere aannemen/ er in die regio geen werk is etc.
Aan de andere kant hoor ik ook vaak zat dat mensen geen 'kutbaantje' willen, of dat ze een of andere onmogelijke studie hebben gedaan en daarmee niet aan de bak komen, maar vervolgens niet willen solliciteren op te simpele baantjes omdat die onder niveau zijn. Daar word ik echt kriebelig van.
moet je mijn reactie even goed lezen..heb bij kruidvat burger king action etc etc gesolliciteerd helaas vinden ze me daar re "hoogopgeleid" oja en ook nig kamermeisje die wilde mij ook niet
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ja voor sec 400 euro had ik inderdaad m'n huis zelf uit gemoeten, of nóg een derde baantje er bij had moeten zoeken (en vinden). Ik was natuurlijk in die tijd wel steeds op zoek naar iets beters, het is niet zo dat ik toen maar werk had en stil zat.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik hoor veel mensen klagen, ook in mijn omgeving, dat het moeilijk is aan werk te komen. Ik geloof ze ook graag, want in bepaalde sectoren is echt geen vraag naar nieuwe werknemers. Alleen zelf heb ik die ervaring totaal niet! In september 2012 ben ik afgestudeerd en eind augustus ben ik al rond gaan kijken. Half oktober had ik het eerste gesprek bij mijn huidige werkgever en eind oktober wist ik dat ik aangenomen was. Effectief ben ik dus 2 maanden werkzoekend / werkloos geweest.
Mijn vriend en ik hebben onlangs een huis gekocht, maar de hypotheek is wel zo dat ik hem in mijn eentje zou kunnen opbrengen. Hij kan hem op dit moment (werkt niet fulltime) nog net niet betalen. Maar in de toekomst geeft dit ons wel ruimte en hoeven we niet direct te stressen als een van ons beide zonder werk zit!
Mijn vriend en ik hebben onlangs een huis gekocht, maar de hypotheek is wel zo dat ik hem in mijn eentje zou kunnen opbrengen. Hij kan hem op dit moment (werkt niet fulltime) nog net niet betalen. Maar in de toekomst geeft dit ons wel ruimte en hoeven we niet direct te stressen als een van ons beide zonder werk zit!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Weg
Laatst aangepast door eigenwijs op ma 10 jun 2013 - 6:56; in totaal 1 keer bewerkt
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Je bewijst mijn punt alleen maar nog een keer. Ik geloof best dat de omstandigheden niet mee zitten, maar er mankeert ook het een en ander aan je houding. Ik ken je inderdaad verder niet, maar het blijkt uit elk bericht dat je in dit topic hebt geplaatst. Desalniettemin wens ik je veel succes met het zoeken naar een baan, want ongewenst werkloos zijn gun ik niemand.
ellibre- Prater
ellibre schreef:Je bewijst mijn punt alleen maar nog een keer. Ik geloof best dat de omstandigheden niet mee zitten, maar er mankeert ook het een en ander aan je houding. Ik ken je inderdaad verder niet, maar het blijkt uit elk bericht dat je in dit topic hebt geplaatst. Desalniettemin wens ik je veel succes met het zoeken naar een baan, want ongewenst werkloos zijn gun ik niemand.
Dat komt denk ik zo over irl ben ik te lief voor deze wereld
forum komt altijd anders over denk ik.maar bedankt
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Haha, dat kan natuurlijk ook
ellibre- Prater
Dubbel:
- ja er is werk
- nee er zijn minder vacatures dan werkzoekenden
- ja er zijn vooral kutbaantjes en veel mensen willen die niet
- ja er zijn ook mensen die kutbaantjes wél willen en niet krijgen (te hoog opgeleid is echt iets wat je vaker hoort)
- ja omscholen is soms een optie
- nee omscholen is niet altijd mogelijk
Conclusie: 't is niet zwart-wit, maar hartstikke grijs.
- ja er is werk
- ja er zijn ook mensen die kutbaantjes wél willen en niet krijgen (te hoog opgeleid is echt iets wat je vaker hoort)
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Dubbel:
- ja er is werk
50 tinten!
Je vergeet nog de mensen die de kutbaantjes best zouden willen maar daar niet van rond kunnen komen
Gast- Gast
+ Er is werk, omscholing is mogelijk, maar mensen willen het niet (te veel tijd in studie en weinig prive)Antibes schreef:Dubbel:
- ja er is werk
GreenGrass- Kletskop
En de mensen die door de werkgevers met liefde worden aangenomen, maar die te lui zijn om een poot uit te steken. Die de huidige situatie wel prima vinden. En geef ze eens ongelijk met onze enorme pamperstaat.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:En de mensen die door de werkgevers met liefde worden aangenomen, maar die te lui zijn om een poot uit te steken. Die de huidige situatie wel prima vinden. En geef ze eens ongelijk met onze enorme pamperstaat.
Misbruik heb je met alle dingen wel. Ik geloof niet dat het een heel groot deel van de werklozen betreft in ieder geval. Maar wellicht ben ik naïef.
Gast- Gast
Volgens mij hangt het ook wel een beetje af van de regio waar je woont.
Hier in het noorden loopt het inderdaad niet over van de vacatures. Ik heb ook een tijdje werk gezocht en werd eigenlijk altijd afgewezen. Ik was te hoog opgeleid of had niet de juist diploma's (want tja, tegenover mij 100 anderen die wel de juiste papieren hebben). Het was echt niet makkelijk om werk te vinden, ook kutbaantjes lagen niet voor het oprapen. Inmiddels werk ik op een klantenservice. De hele dag bellen. Niet bepaald droomwerk, maar ik ben allang blij dat ik een baan heb voor een vast aantal uren in de week. Dat vind ik inmiddels echt al luxe!
Hier in het noorden loopt het inderdaad niet over van de vacatures. Ik heb ook een tijdje werk gezocht en werd eigenlijk altijd afgewezen. Ik was te hoog opgeleid of had niet de juist diploma's (want tja, tegenover mij 100 anderen die wel de juiste papieren hebben). Het was echt niet makkelijk om werk te vinden, ook kutbaantjes lagen niet voor het oprapen. Inmiddels werk ik op een klantenservice. De hele dag bellen. Niet bepaald droomwerk, maar ik ben allang blij dat ik een baan heb voor een vast aantal uren in de week. Dat vind ik inmiddels echt al luxe!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ik woon trouwens ook in het noorden... Ik woon wel in provincie Friesland en werk in provincie Groningen (45 km reizen). Maar werk is werk
GreenGrass- Kletskop
Ik moet van Drenthe naar Groningen, haha.
Prima te doen gelukkig!
Prima te doen gelukkig!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het lastig, aan de ene kant vind ik dat iedereen die kan werken moet werken als de nood aan de man is zeg maar. Dus wanneer je niets anders kunt vinden dat je dan moet pakken wat je pakken kan qua baan.
Maar aan de andere kant zie je hier heel erg dat je OF te hoog bent opgeleid of dat er 1000 mensen op zo'n baantje reageren waardoor je volgens mij al vrijwel geen kans maakt. Wat ik hoor is bijv dat je voor achter de kassa al 15 jaar ervaring moet hebben, bij wijze van, maar neit ouder mag zijn dan 25 ofzo. Zo'n rare eisen schijnen er hier te zijn.
Ik weet niet wat ik zelf zou doen, ik zou er sowieso niet voor naar een andere provincie gaan want dan gaat niet eens gecombineerd kunnen worden met de kindjes.
Ben ik blij dat je in het onderwijs niet eens ontslagen kan worden
Maar aan de andere kant zie je hier heel erg dat je OF te hoog bent opgeleid of dat er 1000 mensen op zo'n baantje reageren waardoor je volgens mij al vrijwel geen kans maakt. Wat ik hoor is bijv dat je voor achter de kassa al 15 jaar ervaring moet hebben, bij wijze van, maar neit ouder mag zijn dan 25 ofzo. Zo'n rare eisen schijnen er hier te zijn.
Ik weet niet wat ik zelf zou doen, ik zou er sowieso niet voor naar een andere provincie gaan want dan gaat niet eens gecombineerd kunnen worden met de kindjes.
Ben ik blij dat je in het onderwijs niet eens ontslagen kan worden
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Nou Printje, idd zó fijn dat onderwijs!
Het is daar zo goed geregeld dat ik m'n bijbaantje van tijdens m'n studie weer heb teruggevraagd en rie de komende twee jaar hoogstwaarschijnlijk nog nodig zal bijven hebben omdat ik de vaste lasten anders niet kan betalen.
Ontopic: ik ben het eens met Antibes. Ik heb alrijd wel geluk gehad met werk zoeken en vinden, dit kwam vooral door een heel kort lijntje naar het UZB destijds. Heb stom werk gehad maar ik kon wel weer de huur en boodschappen betalen. Nu werk ik dus weer parttime in de horeca. Zou het liever ook niet doen maar goed, daardoor kan ik wel leuke dingen blijven doen.
Het is daar zo goed geregeld dat ik m'n bijbaantje van tijdens m'n studie weer heb teruggevraagd en rie de komende twee jaar hoogstwaarschijnlijk nog nodig zal bijven hebben omdat ik de vaste lasten anders niet kan betalen.
Ontopic: ik ben het eens met Antibes. Ik heb alrijd wel geluk gehad met werk zoeken en vinden, dit kwam vooral door een heel kort lijntje naar het UZB destijds. Heb stom werk gehad maar ik kon wel weer de huur en boodschappen betalen. Nu werk ik dus weer parttime in de horeca. Zou het liever ook niet doen maar goed, daardoor kan ik wel leuke dingen blijven doen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Poubelle schreef:Nou Printje, idd zó fijn dat onderwijs!
.
Het salaris is idd niet geweldig hoog voor datgeen je doet maar toch zou ik niets anders willen. Heb jij wel een vast contract?
Printje- Lady Post-a-lot
Het onderwijs is drama. Ik heb echt geluk dat ik op een ander gebied een baan heb gevonden. Veel meiden met een PABO diploma worden afgewezen, omdat het te specifiek is. Ik denk dat het inderdaad een heel grijs gebied is tussen niet (genoeg) zoeken of niet vinden.
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Taeda schreef:Het onderwijs is drama. Ik heb echt geluk dat ik op een ander gebied een baan heb gevonden. Veel meiden met een PABO diploma worden afgewezen, omdat het te specifiek is. Ik denk dat het inderdaad een heel grijs gebied is tussen niet (genoeg) zoeken of niet vinden.
Klopt, wanneer je nu nog geen vast contract hebt kom je er niet meer tussen.
Printje- Lady Post-a-lot
GreenGrass schreef:+ Er is werk, omscholing is mogelijk, maar mensen willen het niet (te veel tijd in studie en weinig prive)
Ik wil heel graag, maar ik kan het niet betalen. En er zijn vast meer mensen die om deze reden niet kunnen omscholen.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Daar haal je nog iets moois aan Printje; Kinderen. Met kinderen ben je ook nog eens minder flexibel. Je gaat niet zomaar verhuizen naar een andere provincie maar ook werk verder weg is lastiger. Je kunt niet zomaar voor een baan kiezen waarvan een enkele reis 1,5 uur. Je hebt ook nog andere verantwoordelijkheden... Voor iedereen zijn de mogelijkheden en beperkingen verschillend.
En over die omscholing. Ik vind het niet meer dan logisch dat niet iedereen daar zo even voor kan/ wil kiezen. Ik heb ontzettend veel tijd en energie in mijn werk moeten stoppen (qua studie, examens, opleidingen, cursussen) en nog steeds maar ik merkte dat toen ik met mijn ex was en daar ook nog een kleine bij die zorg nodig had, dat echt te veel werd voor mij. Natuurlijk zijn er vast genoeg supervrouwen die het wel doen maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.
En over die omscholing. Ik vind het niet meer dan logisch dat niet iedereen daar zo even voor kan/ wil kiezen. Ik heb ontzettend veel tijd en energie in mijn werk moeten stoppen (qua studie, examens, opleidingen, cursussen) en nog steeds maar ik merkte dat toen ik met mijn ex was en daar ook nog een kleine bij die zorg nodig had, dat echt te veel werd voor mij. Natuurlijk zijn er vast genoeg supervrouwen die het wel doen maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.
Gast- Gast
Precies zus, toen mijn man ontslagen werd toen R net geboren was ( ruim 3 jaar geleden dus) werd die procedure uitgelegd over hoe en wanneer je werk moest aannemen enzo. Toen ging het er al over dat je werk in een andere provincie dan moet aannemen maar met kinderen gaat zoiets echt gewoon niet werken.
Printje- Lady Post-a-lot
Jup.Alex schreef:GreenGrass schreef:+ Er is werk, omscholing is mogelijk, maar mensen willen het niet (te veel tijd in studie en weinig prive)
Ik wil heel graag, maar ik kan het niet betalen. En er zijn vast meer mensen die om deze reden niet kunnen omscholen.
Gast- Gast
Lennox schreef:Jup.Alex schreef:GreenGrass schreef:+ Er is werk, omscholing is mogelijk, maar mensen willen het niet (te veel tijd in studie en weinig prive)
+1!!! De wil is er, het geld alleen niet..
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Pagina 7 van 18 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Werk afbellen voor morgen. Fikse keelpijn en geen stem
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» hartstikke leuk werk maar toch een depressief gevoel...
» pfff juiste keuze? (werk switchen of toch niet)
» baby's van 4 maanden mogen toch geen aardbei?
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» hartstikke leuk werk maar toch een depressief gevoel...
» pfff juiste keuze? (werk switchen of toch niet)
» baby's van 4 maanden mogen toch geen aardbei?
Pagina 7 van 18
Permissies van dit forum: