Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+140
Viva
JustMeDaan
Tania
Engelse Drop
LDJ
Maple
Starla
L!ND@
Mermaid
Fjell
Char1
Willem
luisa
Urban Naked
Lejow
Darius
Paper Crown
luenca
Victoria-
Phileine
Pineco
Sadie_
Marsy28
Yvke
Charles
nijntje4
Sterre
Razz
Lady4
SDL
Shy
Biechtje
Jeanette
Coco
CCC
M@niek
Ilovethe90s
Lonely Goatherd
Arwyn
Plien84
Fayebella
Droopy28
MADDIE
Winegum
xxjojootjexx
Tabbert
slaatje
Filoria
rapa nui
Lynn_
Zonnetje
Auxo
Oasis
Mees
Vixen
Bacio
Nana
Zora
Takkie
Burn
Feline
Minx
Parisienne
Aimee
Atelier Madame
Pompoen
Caro
Roza
Bay
Aagje!
Evalynn
Surya
Sea of Trees
Stuiterbal
Gympie
Bazinga
Toet
Carra
Reva
Bolleke
Fortissimo
Aziraphale
Reeza
Benthe
Siem
Kannibaal
Chocoholic
Teddyaapje
Suus
Caresses
eigenwijs
ProudMom
Parel
Taeda
Zonneschijn
Blair
Pitufo
liesje
girli
Steep
Ella
Elliot
Mamsie
Exogenesis
Punk'd
RiLiJu
Printje
Sanne
Manderijn
Burgemeester Irene
Rush
Siamsa
Niene
TukTuk
SarahKey
mzcharlotte
nina
Bliss
Supertalentje
Dora
Luce
mauwmauw
Aletta
Pien
Stranger
VeryCherry
Artemis
snowflakes
SoGood
Susan
Derpy
Fred
Funk
Alex
Nyx
Marin
Cimic
Sure
Snoopy
SuperGrover
144 plaatsers

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 37 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje vr 9 aug 2013 - 1:39

Ik zie er wel tegen op ja..
Vooral omdat ie gisteren zo raar deed..
Hoop dat het tot hem door is gedrongen dat het zo niet gaat en mijn besluit accepteert..

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  nina vr 9 aug 2013 - 1:43

Biechtje schreef:Ik zie er wel tegen op ja..
Vooral omdat ie gisteren zo raar deed..
Hoop dat het tot hem door is gedrongen dat het zo niet gaat en mijn besluit accepteert..
 Snap ik. Ik hoop ook voor je dat hij niet weer begint met zulke dingen te zeggen, maar dan zou ik het gesprek ook snel afkappen.
Ik denk wel dat het belangrijk is dat je nog één keer belt. Denk je zelf niet? Of bel je het liefst helemaal niet meer?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Biechtje vr 9 aug 2013 - 1:45

Het liefst bel ik helemaal niet meer.
Ben gisteren erg geschrokken van zn reactie.
En ook omdat ie erg probeert mij over te halen om deze relatie voort te zetten..
Ben bang dat ik er weer keihard intrap..en dat wil ik niet meer...

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  L!ND@ vr 9 aug 2013 - 1:53

Begrijpelijk. En als je het nu eerst een paar dagen laat rusten en het dan weer eens opnieuw probeert? Dan heeft hij het inmiddels ook wat meer kunnen laten bezinken, zodat hij hopelijk anders reageert?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Lady4 vr 9 aug 2013 - 2:23

Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik zeker niet met hem afspreken. Hij klinkt behoorlijk manipulatief en het moet niet zo zijn dat hij jou toch weet om te praten om toch samen verder te gaan. Ik zou inderdaad contact opnemen met de woningbouw en het verhaal voorleggen. Wellicht kunnen zij je helpen met nieuwe sloten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Starla vr 9 aug 2013 - 2:27

Ik zou ook niet afspreken. Wat is de meerwaarde ervan voor jou, afgezien van die sleutel? (Net wat Maple zegt, die ook al lang nagemaakt kan zijn.) Je geeft al aan dat je al liever helemaal niet meer belt. Hij komt zoals je hem omschrijft ook (wat Lady al zegt) manipulatief over, daar zou ik heel snel klaar mee zijn. Dan maar andere sloten hoor. Vervelend dat je iets wat leuk begon zo moet afsluiten.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Artemis vr 9 aug 2013 - 2:36

Susan schreef:Misschien heeft ze er wel haar redenen voor om het niet face to face uit te maken.

Ik zou de woningbouwvereniging of verhuurder bellen over die sloten, het lijkt mij dat het wel zou moeten kunnen, maar sommige huurhuizen/kamers hebben wel van die speciale sloten met geregistreerde sleutels die je niet zomaar kan laten bijmaken, ik kan me voorstellen dat het dan wel een dure grap kan worden. Maar ik zou het dan toch wel doen. Ik denk trouwens dat zo'n verhuurder er ook niet blij mee is dat de sleutel ergens rondslingert en zelf ook wel wil dat je een nieuw slot laat plaatsen.
 Bij mijn woningbouw was het zo dat ze een stapel sloten hadden, als je verhuist lever je je sleutel in, halen ze het slot uit de deuren, zetten er een ander slot in van een andere woning en jouw slot komt ook weer in een andere woning. Dit om te voorkomen dat mensen met hun bijgemaakte sleutel in hun oude woning kunnen.

Ik denk dat als je het uitlegt ze best bereid zijn, eventueel tegen betaling, om het slot te vervangen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Susan vr 9 aug 2013 - 2:42

Ja, dat klinkt ook wel logisch. Waar ik op kamers woonde waren het geregistreerde sleutels, die kon je niet zomaar bij laten maken, alleen bijbestellen, en dat duurde dan zes weken. Maar ja, dat was ook niet echt een waterdicht systeem, je kon weliswaar niet eindeloos sleutels laten bijmaken, maar je kon natuurlijk wel doen alsof je er eentje kwijt was terwijl dat niet zo was en bij het opzeggen van de huur de zogenaamd zoekgeraakte sleutel houden. Dus tenzij ze de sloten vervangen is er nooit 100% zekerheid over de sleutels die in omloop zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Blair vr 9 aug 2013 - 2:45

Artemis schreef:
Susan schreef:Misschien heeft ze er wel haar redenen voor om het niet face to face uit te maken.

Ik zou de woningbouwvereniging of verhuurder bellen over die sloten, het lijkt mij dat het wel zou moeten kunnen, maar sommige huurhuizen/kamers hebben wel van die speciale sloten met geregistreerde sleutels die je niet zomaar kan laten bijmaken, ik kan me voorstellen dat het dan wel een dure grap kan worden. Maar ik zou het dan toch wel doen. Ik denk trouwens dat zo'n verhuurder er ook niet blij mee is dat de sleutel ergens rondslingert en zelf ook wel wil dat je een nieuw slot laat plaatsen.
 Bij mijn woningbouw was het zo dat ze een stapel sloten hadden, als je verhuist lever je je sleutel in, halen ze het slot uit de deuren, zetten er een ander slot in van een andere woning en jouw slot komt ook weer in een andere woning. Dit om te voorkomen dat mensen met hun bijgemaakte sleutel in hun oude woning kunnen.

Ik denk dat als je het uitlegt ze best bereid zijn, eventueel tegen betaling, om het slot te vervangen.
Zo doen ze dat hier inderdaad ook. Het kost hier €50,00 om het slot door de woningbouw te laten vervangen. Duur grapje, maar koop je een nieuw slot bij de bouwmarkt dan valt dat ook vies tegen, en dan moet je hem nog zelf erin zetten (alhoewel dat niet zo moeilijk is).
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Biechtje vr 9 aug 2013 - 22:52

Ik snap het even niet zo goed.

Eind mei ben ik met de pil gestopt. Mijn eerste cyclus duurde 35 dagen en toen heb ik drie dagen heel licht bloedverlies gehad, allemaal oud bloed. Ik zit nu in mijn tweede cyclus inmiddels op dag 38. Op dag 28, 29 en 30 had ik ontzettend gevoelige tepels en op dag 30 daarbij buikpijn. Ik heb die dag negatief getest. Op dag 33 had ik een heel klein beetje oud bloedverlies en op dag 34 echt menstruatiekrampen. Ik was ervan overtuigd toen ongesteld te worden, maar dit heeft niet doorgezet. Gisteravond hebben mijn vriend en ik seks gehad en daarna heb ik wat helderrood bloed verloren. That's it, wederom lijkt mijn menstruatie niet door te zetten.

Zou ik wel een eisprong hebben gehad wanneer er telkens zo weinig (oud)bloed komt en ik gisteravond na de seks wel iets helderrood bloed verloor maar dit uiteindelijk niet doorzet tot een echte menstruatie? Ik blijf nu ook wat baarmoederkrampen houden.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Biechtje za 10 aug 2013 - 5:07

Graag wil ik advies over het volgende:
Ik kan per 1 september een andere baan krijgen.
Van mn oude werk krijg ik nog loon tot en met november.
Nu is het zo dat ik bij mn nieuwe baan niet genoeg uren ga maken in de maand november.
En ik eigenlijk t loon van mn oude werk nodig heb om deze maand door te komen..
Officieel moet ik bij mn oude baan doorgeven dat ik ander werk heb zodat ze het stopzetten.
Ik ben heel boos op mn oude bazin dat ze me zo de deur uit heeft gegooid.
 Dat ik het eventueel op emotionele schadevergoeding wil gooien (mochten ze er achterkomen)
omdat ik slecht slaap,eet en ik inmiddels kilo's ben afgevallen door dit hele gedoe..

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Gast za 10 aug 2013 - 5:12

Dus als ik het goed begrijp ben je ontslagen, maar krijg je nog loon tot november, tenzij je een andere baan vindt. Hoe is dit wettelijk geregeld? Als je oude bazin zo aardig is om je vrijwillig door te betalen, zou ik haar niet oplichten door niks te zeggen. Maar als je opzegtermijn nog loopt tot november, maar je bazin niet meer wilde dat je kwam werken, dan moet ze je wettelijk doorbetalen. Dan zou ik er dus niks van zeggen.
Ik zou het trouwens echt niet netjes vinden om niks te zeggen als ze je vrijwillig doorbetaald. Dat je niet genoeg uren kan maken en geen spaargeld achter de hand hebt om die maand te overbruggen is in principe natuurlijk jouw probleem, niet dat van je oude bazin, hoe onaardig ze ook is geweest.

Gast
Gast

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 5:13

Die emotionele schadevergoeding ga je niet krijgen, ook gerechtelijk gezien niet, denk ik. Dus die aanklacht zou ik vergeten. Hoe het verder wettelijk gezien zit, weet ik niet.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Biechtje za 10 aug 2013 - 5:17

Mijn opzegtermijn loopt tot november.
Ik ben uitgesteld van werkzaamheden.
Ik moet het officieel aangeven als ik ander werk heb gevonden.
ik krijg deze maanden loon mee zodat ik zeker ben van ww mocht het niet lukken

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Artemis za 10 aug 2013 - 5:18

Raar verhaal. Werk je nu nog bij je oude werk? Dan krijg je toch nog loon? 

En emotionele schadevergoeding? Really? Nou, dat wordt een advocaat inschakelen en een  rechtszaak aanspannen. Civiel. En dat kost waarschijnlijk meer dan je maandloon. Succes!

Edit: oh en je wilt frauderen door de ene baan niet op te zeggen en te starten met de andere? Niet doen. En waarom ben je daar ontslagen?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 5:21

Ik vind het heel netjes dat ze je in deze tijd loon meegeven, dat ik niet zo goed begrijp waarom je het op emotionele schade zou willen gooien als dit, met je nieuwe baan, uitkomt. Dat komt op mij over dat ze je één vinger gegeven hebben, maar jij gelijk de hele hand pakt. Wat zeg ik, twee. Ik zou trouwens niet eens weten wat de belasting ervan zou gaan zeggen.

Ik snap dat je het geld goed kan gebruiken, maar wat eerder gezegd is: geldtekort is jouw probleem, niet van je oude werkgever. Dat maandje overleef je wel, dan zet he nu alvast geld opzij.
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  Gast za 10 aug 2013 - 5:25

Waarom ben je ontslagen en op wat voor vreselijke manier dan?
Iemand ontslaan moet een reden hebben, dus je bent niet 'zomaar' ontslagen. En er zijn wel meer mensen die ontslag krijgen, maar om daar nu een emotionele schadevergoeding voor te eisen? Of is het op een hele extreme manier gegaan en wat was de reden daarvoor dan?

Gast
Gast

Bericht  Biechtje za 10 aug 2013 - 5:36

Reden van ontslag is verschil van mening over het uitvoeren van de functie.
Ik mocht op staande voet mn werkzaamheden neerleggen en ben de deur uit gestuurd.
Omdat ik er langer dan 10 jaar werkte waren ze verplicht mij 4 maanden loon mee te geven.
Dit staat zo in de cao.
Zodat ik recht heb op ww mocht het niet lukken om een andere baan te vinden.
Ik vroeg me af of mijn plan onder frauderen valt,dus vandaar dat ik het bespreek.

Dat loon tot en met november heb ik voor gevochten met behulp van r.echtsbijstand

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Artemis za 10 aug 2013 - 5:42

Ok, als ze jou evengoed 4 maanden loon mee moeten geven vanwege ontslag dan hoef je niet door te geven dat je ander werk hebt. Dat staat dan gewoon vast, ander werk of niet.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Gast za 10 aug 2013 - 5:44

Biechtje schreef:Dat loon tot en met november heb ik voor gevochten met behulp van r.echtsbijstand
Maar wat is de afspraak dan? Als de afspraak is dat je moet melden als je een nieuwe baan hebt, dan moet je dat dus doen. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zou overwegen om je oude baas op te lichten. Als dat uitkomt kan het misschien nog wel consequenties hebben die dat ene maandloon niet waard zijn.
En wat Artemis zegt; als je het geld sowieso krijgt hoef je het niet te melden. Maar dan nog snap ik niet waarom je het niet zou doen als het de afspraak is en je het geld toch krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 5:46

Als je het al uitgevochten hebt met rechtsbijstand dan zou ik het helemaal volgens de regels doen, anders kan je oude werkgever jou weer volledig 'terug pakken'. Ik bedoel, jij verlangt dat zij dingen volgens de regels dien, dan verlangt je oude werkgever dat van jou ook. Ik zou het dus niet doen. Wél zou ik rechtsbijstand bellen en vragen of er nog een andere optie is om die maand te compenseren, niet geschoten is altijd mis. Maar eerlijk is eerlijk zou ik voor die ene maand de moeite niet willen doen en kijken hoe ik het red. Als je toch al ene nieuwe baan in het vizier hebt dan ga ik ervan uit dat de inkomsten de maanden daarna wel weer op orde komen.
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  Biechtje za 10 aug 2013 - 6:16

Meiden bedankt voor het advies.
Ik heb mn papieren nog es nagelezen en daar in staat dat ik verplicht ben om het te melden.
Er zit niks anders op dan die regels na te leven.
En ik weet niet meer wie het zei,maar het is het niet waard om dit op het spel te zetten.
Wil graag verder met mn leven en mn oude baan laten voor wat het waard is..

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Ella za 10 aug 2013 - 6:46

Het gaat om de maand november. Heb je niet nu de mogelijkheid om elke maand iets opzij te leggen om november door te komen?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Lynn_ za 10 aug 2013 - 9:10

Dat lijkt me inderdaad de juiste keuze, Biechtje! Veel succes met je nieuwe baan!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Biechtje za 10 aug 2013 - 11:12

Dit gaat een lang verhaal worden. Ik zal ook vast herkent gaan worden, maar ik wil dit niet onder mijn eigen naam hebben staan. Mijn eigen naam dan ook aub niet noemen.

Al zolang als ik mij kan herinneren hebben mijn ouders regelmatig ruzie. 
Maar de afgelopen maanden lijkt er geen einde aan te komen.
En ik, ik sta er midden in. Mijn vader zegt glashard dat wanneer mijn moeder niet veranderd ze haar spullen moet pakken. Maar het ligt niet alleen aan mijn moeder, het ligt echt aan beide. Ze zijn te verschillend. Rustig praten kunnen ze niet (meer) hierover.

Ik ben zo bang voor wat komen gaat. Ik zie mijn ouders veranderen, ze slapen geregeld apart (nu ook, de bom is zojuist weer ontploft). 
Mijn vader redt zich alleen wel, maar mijn moeder? Ze kan het niet aan om fulltime te werken, heeft geen sociale kring, is onzeker en heeft totaal geen weet van papierenkraam, verzekeringen en bankzaken.

Ik merk dat ik er zelf ook onder lijd. Ik sluit me af van de buitenwereld, ben niet geconcentreerd op mijn baan (en ik werk er pas net), ik slaap slecht, ben doodmoe, heb huilbuien en loop gigantisch op mijn tenen.

Ik wil dat dit stopt. Ik wil ouders die van elkaar houden, die blij met elkaar zijn. 
Ik kan dit niet..

Nu zit ik alweer in tranen buiten een half pakje sigaretten weg te roken.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende