Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

+19
Aoi
Paper Crown
Lolly's
Sea of Trees
Twellie
Happydobby
Teddyaapje
Fiwen
Sterrin_
*Lookie*
Annemie
Coco
Manderijn
Amber-
Sun88
Razz
Tikkie
Kamperseboekenwurm
blondje1313
23 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Sterrin_ vr 3 mei 2013 - 8:13

Lastig zeg.

Ik wil wel even zeggen dat mij het herstel van de ks hard is meegevallen. Ik wilde absoluut geen keizersnee, zag dat ech niet zitten met nog 2 peuters en daarna 2 baby's. Maar hier werd het spoed, dus ii had geen keus meer.
Ik kon al snel alles weer, natuurlijk wel opletten met echt zware dingen tillen, maar ik deed alles zelf weer na 2 weken. Dus het hoeft echt niet altijd tegen te vallen.

Verder weet ik niet wat ik zou doen. Ik zat met hetzelfde, hier lagen de meiden beide in stuit, maar hier adviseerde de gyn mij een natuurlijke bevalling.

Ik zou denk ik toch eerder neigen naar de mening van de gyn..

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Manderijn vr 3 mei 2013 - 8:15

Rejoy. schreef:
Manderijn schreef:Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zoveel. 4%. Of ligt dat aan mij?

nog minder toch? Als ik het goed lees heb je 12% kans op schouderdystocie. Als je dan bij die 12% hoort, hoor je dus eigenlijk weer tot de 100% en dáárvan hebben 4% van de kinderen een zenuwbeschadiging. Uiteindelijk kom je dan dus uit op een kans van 0.48% op zenuwbeschadiging na schouderdystocie. Of lees ik 'm nu verkeerd?

Nee zoals jij het zegt klopt het beter.
En ik snap wel dat wanneer je dus daadwerkelijk bij die 0.48% zit, dat je dan verschrikkelijk baalt. Maar die percentages zijn er niet voor niks.
Je weet niet waarom de vorige keer dit gebeurde, je weet niet waarom ze denken dat het nu weer gaat gebeuren, en je zit echt laag in de procenten. Tsjah..

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Fiwen vr 3 mei 2013 - 8:17

Razz_ schreef:Ik vind dat eigenlijk best veel en ik zou het mezelf nooit vergeven als hij dan toch net bij die 4 procent zit.

Ik zou er toch echt eens goed over nadenken en veel over praten. Succes met je keuze!

Maar de kans op zenuwbeschadiging is 'maar' 0,48% (4% van die 12%)

Ik weet niet wat ik zou doen, je moet een keizersnee gewoon echt niet onderschatten en ik zou zelf eerst willen uitzoeken wat de risico's van een geplande keizersnee zijn (zie de post van Rejoy) en wat de kans daarop is en op basis daarvan mijn keuze maken.
Er zijn tijdens een bevalling duidelijke tekenen die kunnen wijzen op een schouderdys en ook dingen waarmee je de kans erop verkleint als een arts hier alert op is kan er altijd nog tot een keizersnee worden over gegaan, laagdrempelig ingrijpen en zorgen dat alles klaar staat voor als het toch optreed (zorgen voor goede weeën, blaas voor het persen katheteriseren, iedereen goed instrueren etc.)
En ik heb genoeg gezien om te weten dat ze in het ziekenhuis ook niet altijd de keuzes maken die voor moeder en kind de beste is, maar ook vaak gewoon kiezen voor wat 'makkelijk' is.

Ik zou er dus goed over nadenken, eventueel een second opinion vragen en je eigen keuze hierin maken, het is tenslotte jouw bevalling. Als je op basis van goede argumenten je keuze maakt is alles prima, en vind ik je echt niet egoïstisch als je zou kiezen voor een vaginale bevalling.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Manderijn vr 3 mei 2013 - 8:25

Jij verwoord het beter Fiwen. Ik heb soms inderdaad het idee dat er snel met een keizersnee 'gestrooid' word. Vooral de laatste paar jaren zijn de regels daarvoor zo erg aangescherpt. Voor zover er regels zijn natuurlijk.
Nu zullen er ook ongetwijfeld meer vrouwen in het ziekenhuis bevallen dan 5 jaar geleden, dus grijp je misschien ook sneller naar een keizersnee.

Toen ik net bevallen was van de oudste vond ik de keizersnee ook best mee vallen, en lang niet zo pittig als iedereen me vertelde. Maar na de bevalling van de jongste, vaginaal, heb ik me wel goed beseft dat een keizersnee niet niks is. Je een lange herstelperiode hebt, en dat je eigenlijk een zware buikoperatie hebt gehad. Ik heb te kampen gehad met loslatende hechtingen aan mijn baarmoeder, en heb een aantal weken meerdere keren per week de huisarts op bezoek gehad. Achteraf gewoon niet prettig geweest die weken.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 8:26

Helemaal eens met Fiwen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Teddyaapje vr 3 mei 2013 - 8:30

Eens met Fiwen en Rejoy. Ik heb je een pm gestuurd Blondje!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Tikkie vr 3 mei 2013 - 8:35

En toch zou ik met wat ik nu weet toch die keizersnede willen. Als ik bovenstaande complicaties lees dan weegt dat nog niet op tegen wat mijn zoon bij zijn geboorte heeft doorgemaakt, hij was nog niet geboren of zijn bovenarm was al gebroken, heel hard aan het hoofdje getrokken om hem er maar uit te krijgen. En ik heb gesmeekt om een keizersnede maar kreeg hem niet omdat het volgens de Gyn makkelijk zou moeten kunnen. En hun voorstander waren van natuurlijk bevallen....

Weetje en ik heb er 0,0 schade aan overghouden en hij des te meer, nou echt ik roep nu nog naar 20 mnd hadden ze mij maar 'gepakt' of iets dergelijks want echt wat is dat een hel geweest en nog!

Tikkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 38
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Manderijn vr 3 mei 2013 - 8:38

Begrijpelijk Tikki, maar jij refereert van uit jou ervaring. Niet de goeie gyn gehad, want die had het moeten zien. Maar daar heeft jou kindje helaas niks aan.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Teddyaapje vr 3 mei 2013 - 8:39

Tikkie, maar dan zijn er eerder in de bevalling al dingen mis gegaan, waarschijnlijk door de gang van zaken in het ziekenhuis, waardoor ze aan je kindje hebben moeten trekken. Als ze je écht natuurlijk hadden laten bevallen was het hoogstwaarschijnlijk niet nodig geweest om aan m te trekken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Tikkie vr 3 mei 2013 - 8:44

Ja maar zijn hoofdje was geboren dat ging loeisnel in 7 min, hij was strak omstrengeld dus moest zijn navelstreng doorgeknipt worden. Maar ja normaal komt zo'n baby er redelijk snel dan uit. Bij mij gebeurde er niks hij zat muur en muurvast. Ik was zoals Fiwen al aan gaf er voor gecatheteriseerd en had goede persween, men was op de hoogte van mijn angst.
Ook ben ik 2 dagen voor de bevalling opgenomen geweest ivm een te trage hartslag van de baby, die dipte soms....



Laatst aangepast door Tikkie op vr 3 mei 2013 - 8:45; in totaal 1 keer bewerkt

Tikkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 38
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Amber- vr 3 mei 2013 - 8:45

Manderijn schreef:Begrijpelijk Tikki, maar jij refereert van uit jou ervaring. Niet de goeie gyn gehad, want die had het moeten zien. Maar daar heeft jou kindje helaas niks aan.

Hier ben ik het niet mee eens. Niets wees er bij mij op dat het bij mij fout zou gaan. De vacuumverlossing leek goed te zijn gegaan, de schouder bleek te blijven steken maar ondanks dat kwam hij er snel uit. Maar toch was zijn sleutelbeen geboren en heeft hij een zenuwbeschadiging.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Manderijn vr 3 mei 2013 - 8:46

Amber- schreef:
Manderijn schreef:Begrijpelijk Tikki, maar jij refereert van uit jou ervaring. Niet de goeie gyn gehad, want die had het moeten zien. Maar daar heeft jou kindje helaas niks aan.

Hier ben ik het niet mee eens. Niets wees er bij mij op dat het bij mij fout zou gaan. De vacuumverlossing leek goed te zijn gegaan, de schouder bleek te blijven steken maar ondanks dat kwam hij er snel uit. Maar toch was zijn sleutelbeen geboren en heeft hij een zenuwbeschadiging.

Maar ik zei het tegen Tikkie he, die geeft aan dat het voor haar bevalling al niet liep, en dat de gyn door heeft gezet terwijl het duidelijk was dat het niet kon.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Tikkie vr 3 mei 2013 - 8:48

Amber- schreef:
Manderijn schreef:Begrijpelijk Tikki, maar jij refereert van uit jou ervaring. Niet de goeie gyn gehad, want die had het moeten zien. Maar daar heeft jou kindje helaas niks aan.

Hier ben ik het niet mee eens. Niets wees er bij mij op dat het bij mij fout zou gaan. De vacuumverlossing leek goed te zijn gegaan, de schouder bleek te blijven steken maar ondanks dat kwam hij er snel uit. Maar toch was zijn sleutelbeen geboren en heeft hij een zenuwbeschadiging.

Ook bij mij wees er tijdens de zwangerschap niets op dat dit ging gebeuren, ja een risico op hoog geboorte gewicht (hij was 9 pond) maar volgens de groeiecho's was dit niet het geval.

Alleen had ik een enorme angst en afkeer van het kindje tijdens de zwangerschap alsof ik iets aanvoelde ofzo...

Ook tijdens de bevalling nog niet hoofdje is na 7 min geboren maar toen ging het fout.....

Tikkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 38
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Amber- vr 3 mei 2013 - 8:52

Manderijn schreef:
Amber- schreef:
Manderijn schreef:Begrijpelijk Tikki, maar jij refereert van uit jou ervaring. Niet de goeie gyn gehad, want die had het moeten zien. Maar daar heeft jou kindje helaas niks aan.

Hier ben ik het niet mee eens. Niets wees er bij mij op dat het bij mij fout zou gaan. De vacuumverlossing leek goed te zijn gegaan, de schouder bleek te blijven steken maar ondanks dat kwam hij er snel uit. Maar toch was zijn sleutelbeen geboren en heeft hij een zenuwbeschadiging.

Maar ik zei het tegen Tikkie he, die geeft aan dat het voor haar bevalling al niet liep, en dat de gyn door heeft gezet terwijl het duidelijk was dat het niet kon.

Oh oeps, sorry! Embarassed
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Happydobby vr 3 mei 2013 - 8:59

@blondje, ik zou dit eens lezen..
http://vroedvrouwenradicaal-rebekka.blogspot.nl/

Dit is een blog van een holistisch VK.
Waar het op neer komt is dat in het ziekenhuis gedacht/gehandeld word vanuit angst.

en vergeet niet dat bij jou de weg al vrijgemaakt is. smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Manderijn vr 3 mei 2013 - 9:00

Amber- schreef:
Manderijn schreef:
Amber- schreef:
Manderijn schreef:Begrijpelijk Tikki, maar jij refereert van uit jou ervaring. Niet de goeie gyn gehad, want die had het moeten zien. Maar daar heeft jou kindje helaas niks aan.

Hier ben ik het niet mee eens. Niets wees er bij mij op dat het bij mij fout zou gaan. De vacuumverlossing leek goed te zijn gegaan, de schouder bleek te blijven steken maar ondanks dat kwam hij er snel uit. Maar toch was zijn sleutelbeen geboren en heeft hij een zenuwbeschadiging.

Maar ik zei het tegen Tikkie he, die geeft aan dat het voor haar bevalling al niet liep, en dat de gyn door heeft gezet terwijl het duidelijk was dat het niet kon.

Oh oeps, sorry! Embarassed

Nee joh, geeft niks. Maar het werkt nu eenmaal zo dat je refereert naar je eerdere bevalling, indien aanwezig smile

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  blondje1313 vr 3 mei 2013 - 9:14

Happydobby bedankt, die had ik inmiddels zelf ook al gevonden, erg interessant!

Teddyaapje, pm terug.


blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Twellie vr 3 mei 2013 - 10:49

Sowieso geen ervaring ermee. Zelf zou ik wel geneigd zijn het advies van de arts te volgen. Zij heeft waarschijnlijk al honderden of duizenden bevallingen meegemaakt en zal een goede afweging tussen risico's / voordelen kunnen maken in jouw situatie.

En omdat je ook vraagt naar een keizersnede: ik vond het heel erg meevallen. Het herstel ervan ging vele malen vlotter dan van mijn natuurlijke bevalling. Dat komt ook wel omdat ik er niet opgebouwd ben grote, zware kinderen te bouwen en mijn lichaam echt een enorme klap heeft gekregen van de natuurlijk bevalling.

Zoals ik het me herinner was het de eerste drie dagen erg pijnlijk en kwam ik mijn ziekenhuisbed ook nauwelijks uit. Op de vierde dag ging het stukken beter en kon ik me ook weer douchen en ben ik naar huis gegaan. Daarna in de kraamweek heel er rustig aan gedaan en dan was het goed uit te houden. Ik ging ook echt niet naar onder of even een wasje draaien of iets dergelijks. Na vier tot zes weken kon ik de Maxi-Cosi met mijn dochter erin goed tillen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 19:53

Jeetje Rejoy, wat ben jij stuitend arrogant als het om dit soort dingen gaat, met twee normale bevallingen zonder complicaties, en maar hoog van de toren blazen over risico's alsof je een arts bent.... Niet normaal gewoon.

Een arts geeft niet voor niets een dergelijk advies, die heeft er namelijk voor geleerd en ze zullen niet snel een keizersnede adviseren als dat niet nodig is. Dat ze het wel adviseert maakt dat ik aanneem dat er een risico is bij een gewone bevalling en daarin zou ik eerder de arts geloven dan internet of een paar fanatiekelingen op een forum die zweren bij gewone bevallingen. Het is namelijk maar net welke info je aanhaalt van internet en degenen die zo tegen keizersnedes zijn hier halen wel erg eenzijdige info aan. Een arts weet álle informatie en maakt dus een gegronde beslissing, in tegenstelling tot een aantal doe het zelf verloskundigen hier.

Los daarvan: ik heb een keizersnede en een gewone bevalling gehad, en ik vond beiden prima. Een keizersnede vond ik niet zwaarder dan een gewone bevalling, ik had ook een dreumes van 1,5 thuis en dat ging prima. Voor mijn baby kon ik niet zorgen, die lag in het ziekenhuis, maar ik heb geen probleem gehad met de dreumes, ik liet haar bijv gewoon zelf in bed stappen, verschoonde op de grond of op bed, en als ik haar écht moest tillen ging dat prima. Ik reed ook na een week of 2/3 weer auto (en ja, dat mocht van de arts en de verzekering, heb ik nagevraagd) en het herstel duurde dus eigenlijk niet langer dan bij een gewone bevalling, want daar had ik ook weken last van hechtingen en lichamelijke klachten. Ik zou bij geen enkele complicatie eerder kiezen voor een gewone bevalling, maar zodra er een risico is ook zonder aarzelen kiezen voor een keizersnede, want dat is helemaal geen drama en lang niet zo erg als soms wordt voorgesteld hier. Bij en vaginale bevalling kan ook van alles misgaan, mensen met een totaalruptuur zullen bijv een gewone bevalling veel erger vinden dan een keizersnede. Het is maar net wat je wilt horen en wat je ervaringen zijn. En het kan best zo zijn dat in principe een keizersnede wat meer risico's met zich meebrengt, maar die risico's zijn echt niet van dien aard dat je een vreselijk gevaarlijk iets onderneemt. We zijn geen derdewereldland.

En het lijkt me niet dat je daarom het advies van een arts op eigen houtje moet gaan negeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 19:53

Happydobby schreef:@blondje, ik zou dit eens lezen..
http://vroedvrouwenradicaal-rebekka.blogspot.nl/

Dit is een blog van een holistisch VK.
Waar het op neer komt is dat in het ziekenhuis gedacht/gehandeld word vanuit angst.

en vergeet niet dat bij jou de weg al vrijgemaakt is. Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 561177

Weet je wel wat voor schade je kunt aanrichten met dergelijke propaganda?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Sea of Trees vr 3 mei 2013 - 19:56

Artemis schreef:
Happydobby schreef:@blondje, ik zou dit eens lezen..
http://vroedvrouwenradicaal-rebekka.blogspot.nl/

Dit is een blog van een holistisch VK.
Waar het op neer komt is dat in het ziekenhuis gedacht/gehandeld word vanuit angst.

en vergeet niet dat bij jou de weg al vrijgemaakt is. Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 561177

Weet je wel wat voor schade je kunt aanrichten met dergelijke propaganda?
Ik vind het echt een heel raar blog, als dit zo bij mijn bevalling was gegaan dan was ik waarschijnlijk nu niet meer in leven geweest. laughcry
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 20:06

Sea of Trees schreef:
Artemis schreef:
Happydobby schreef:@blondje, ik zou dit eens lezen..
http://vroedvrouwenradicaal-rebekka.blogspot.nl/

Dit is een blog van een holistisch VK.
Waar het op neer komt is dat in het ziekenhuis gedacht/gehandeld word vanuit angst.

en vergeet niet dat bij jou de weg al vrijgemaakt is. Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 561177

Weet je wel wat voor schade je kunt aanrichten met dergelijke propaganda?
Ik vind het echt een heel raar blog, als dit zo bij mijn bevalling was gegaan dan was ik waarschijnlijk nu niet meer in leven geweest. Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 394967

Nou, inderdaad. Ik ben erg voor natuurlijk bevallen en zo min mogelijk ingrijpen. Maar mensen vertellen dat ingrijpen sowieso onnodig is en dat angst je hele bevalling platlegt (oh, ging het niet? Eigen schuld, dikke bult..) zonder dat je gehinderd wordt door enige kennis van zaken vind ik echt veel en veel te ver gaan.

Ik heb in principe echt een voorbeeldige bevalling gehad van 7,5 uur, maar ik ben blij dat ze wel ingegrepen hebben, anders had mijn kind het niet overleefd. Dat konden ze aan de buitenkant niet zien, maar doordat ik aan een monitor lag gelukkig wel. Er leek niets mis met mijn zwangerschap en mjin bevalling, maar door controles bleek er wél iets mis te zijn. En ik heb ook weleens het commentaar gehad, van zo'n doorgeschoten rechtsdraaiend natuurlijk Beatrijs Smulders type, dat het zonder ingrijpen ook heus wel goedgekomen was, en dat het gewoon een beetje hysterisch was allemaal, want mijn kind had het ook wel gered zónder couveuse.

Uhuh... alleen omdat ze toevallig zelf een probleemloze thuisbevalling had gehad dacht ze ook dat ze bevorderd was tot bevallinggoeroe.

Zonder medische kennis geef je gewoon niet dergelijke adviezen, gewoon niet, want dat is gevaarlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Coco vr 3 mei 2013 - 20:09

Rejoy. schreef:Coco: moet je dan wel verhoogd risico op sterfte van de moeder lopen? Of verhoogd risico op ademhalingsproblemen bij de baby?
Ja.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 20:11

Annemie schreef:
Rejoy. schreef:Coco: moet je dan wel verhoogd risico op sterfte van de moeder lopen? Of verhoogd risico op ademhalingsproblemen bij de baby?

Hoezo heb je dan een verhoogd risico om te sterven bij een keizersnede???? Ik word er bang van.

Ik zit me echt kwaad te maken... een beetje mensen bang maken op basis van aannames, beetje door onderzoeken scharrelen en selectieve informatie het internet op slingeren.

Fijn Rejoy, je hebt iemand ongegrond bang gemaakt voor een keizersnede met je ongegronde uitspraken. Knap van je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Amber- vr 3 mei 2013 - 20:21

Artemis schreef:
Annemie schreef:
Rejoy. schreef:Coco: moet je dan wel verhoogd risico op sterfte van de moeder lopen? Of verhoogd risico op ademhalingsproblemen bij de baby?

Hoezo heb je dan een verhoogd risico om te sterven bij een keizersnede???? Ik word er bang van.

Ik zit me echt kwaad te maken... een beetje mensen bang maken op basis van aannames, beetje door onderzoeken scharrelen en selectieve informatie het internet op slingeren.

Fijn Rejoy, je hebt iemand ongegrond bang gemaakt voor een keizersnede met je ongegronde uitspraken. Knap van je!

+1.
Rejoy soms heb ik echt geen idee waar je het over hebt. Ik ben nou laten we zeggen was blij dat ik bij een volgende een geplande keizersnee krijg. Maar mede door jou opmerkingen is dat nu minder. Maar als er risico is voor weer zenuwschade bij mijn kind dan ga ik hem/haar dat toch niet aan doen. En darnaast zo'n start vol met ziekenhuisbezoeken en al die spanning daarbij wil ik niet meer mee maken.


Laatst aangepast door Amber- op vr 3 mei 2013 - 20:28; in totaal 1 keer bewerkt
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egoïstisch om geen keizersnede te willen? - Pagina 2 Empty Re: Egoïstisch om geen keizersnede te willen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum