Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen broodkorstjes willen eten

+10
missthera
mirrie
aardbeitje
Mamsie
Darius
Rouge
Bruintje Beer
juffie001
TGR
Caresses
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:13

Zoon is 16 maanden en eet geen korstjes, pertinent niet. Ik zou niet weten hoe het komt, wij eten zelf altijd de korstjes op en we hebben hem vanaf het begin ook korstjes aangeboden. Hij lijkt het gewoon niet lekker te vinden...

Wat nu? Zin doordrukken? Dat helpt niet echt merk ik, maar wat dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Caresses za 22 jan 2011 - 22:27

Ik zou niet je zin doordrukken, het eten moet natuurlijk geen straf worden.
Ik zou het gewoon blijven aanbieden, en hoe erg is het dat je kindje het korstje niet eet, als hij de rest wel eet?

Eventueel kan je het korstje ook goed insmeren met beleg, bij sommige kinderen werkt dat (anderen likken dat eraf en laten het korstje alsnog staan).


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  TGR za 22 jan 2011 - 22:27

Eraf snijden en los erbij geven als "toetjesboterham" met zoet beleg dat hij lekker vindt om te proberen of hij het dan wel lekker vindt?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Caresses za 22 jan 2011 - 22:30

O ja ik heb trouwens ook wel op sommige kdv's (werk als invaller op kdv) dat het kindje 1 broodje op heeft maar de korsten niet wil, en het kindje mag dan pas een nieuw broodje als de korsten op zijn (want als ze het niet opeten hebben ze blijkbaar ook geen hele erge honger, is hun redenering). Voor mij voelt deze manier niet echt prettig, maar voor sommige kindjes werkt het wel dus eventueel is dit ook nog een optie (werkt wel pas op langere termijn).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:31

Hij eet de rest wel goed op, alleen de korstjes laat hij staan. Ik denk zelf dat hij de structuur niet lekker vindt.
TGR, dat zou ik eens kunnen proberen, maar ik wil dat hij gewoon de korstjes eet zoals ze zijn zeg maar, anders krijg ik er later misschien problemen mee :')

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:32

Caresses schreef:O ja ik heb trouwens ook wel op sommige kdv's (werk als invaller op kdv) dat het kindje 1 broodje op heeft maar de korsten niet wil, en het kindje mag dan pas een nieuw broodje als de korsten op zijn (want als ze het niet opeten hebben ze blijkbaar ook geen hele erge honger, is hun redenering). Voor mij voelt deze manier niet echt prettig, maar voor sommige kindjes werkt het wel dus eventueel is dit ook nog een optie (werkt wel pas op langere termijn).
Hij is nu nog te jong om dat te begrijpen denk ik, hij kan nog niet eens praten dus dit gaat hij niet snappen. Maar bedankt voor de tip smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Caresses za 22 jan 2011 - 22:33

Ja die optie van GTR vind ik ook het proberen waard (zelf was ik daar nog niet op gekomen).
Haha ja het ligt vast aan het structuur, dat slik je niet zo makkelijk weg he, (zie je ook vaak met fruit, daarom is banaan ook favoriet, daar hoeven ze veel minder moeite voor te doen dan een hard stukje appel smile.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:37

Hier at de oudste in het begin ook geen korstjes. Nooit een probleem van gemaakt, maar ze wel altijd aangeboden. Als ze ze liet liggen was dat geen probleem. Tegenwoordig eet ze de korstjes gewoon prima op.

Volgens mij is het gewoon moeilijk om de korstjes weg te krijgen als je bijna geen kiezen hebt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  juffie001 za 22 jan 2011 - 22:46

ik zou het niet gaan dwingen, werkt alleen maar averrechts.
Onze zoon at in het begin ook de korstjes niet, heb ze er wel altijd gewoon er bij gelegd.
sinds een maand eet hij vrijwel alle korstjes op, soms niet, dan laat hij ze liggen.
Ik denk dat het vanzelf gaat komen.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:56

Caresses schreef:O ja ik heb trouwens ook wel op sommige kdv's (werk als invaller op kdv) dat het kindje 1 broodje op heeft maar de korsten niet wil, en het kindje mag dan pas een nieuw broodje als de korsten op zijn (want als ze het niet opeten hebben ze blijkbaar ook geen hele erge honger, is hun redenering). Voor mij voelt deze manier niet echt prettig, maar voor sommige kindjes werkt het wel dus eventueel is dit ook nog een optie (werkt wel pas op langere termijn).
Zo doen wij het op m'n werk eigenlijk ook. Niet bij de hele kleintjes, maar wel bij de grotere kinderen (op mijn groep hebben we het dan over kinderen van 1,5-2jaar). We redeneren alleen niet zo als op jouw werk, bij ons is het zo dat op de peutergroepen ook verlangd wordt dat ze de korstjes eten, en daar beginnen wij alvast mee. Wat we wèl doen als een kindje moeite heeft met de korsten, is dat we ze dan brood van een dag oud geven. Wij hebben dagelijks vers brood van de bakker, met harde korstjes, maar een dag later zijn die korstjes zacht.
Overigens heb ik eigenlijk zelden tot nooit moeilijke korstjeseters op de groep gehad, dus misschien dat het geven van zachtere korstjes voor jou ook werkt, Storm?
Of ik ben een enorme voorbeeldfunctie, ik vind korstjes heerlijk en zit er dan ook volop van te smullen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:58

Haha mijn ervaring is dat van vers brood de korstjes juist zacht zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Bruintje Beer za 22 jan 2011 - 23:02

Hier eet ze ook niet altijd de korstjes op ook al zijn het zachte korstjes. Hangt geheel van haar bui af.
Ik dwing haar hier niet in.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:05

Storm schreef:Haha mijn ervaring is dat van vers brood de korstjes juist zacht zijn.
Dan moet je de zak van het aangebroken brood ook goed dichtdoen Wink Uitgedroogd brood is inderdaad kneiterhard smile Maar korsten van ouder brood ( een dag tot een paar dagen, niet een week) is echt zachter. Verse korstjes zijn knapperig en daar houdt niet ieder kind van idd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Rouge za 22 jan 2011 - 23:08

ik zou het niet al te veel doordrukken, eerlijk gezegd...gewoon af en toe eens proberen, maar ik zie ook niet zo heel erg het probleem van geen korsten willen eten. Geef ze maar aan mijn zoon, die wil JUIST de korsten en niet de binnenkant...weird!
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Darius zo 23 jan 2011 - 0:34

Caresses schreef:O ja ik heb trouwens ook wel op sommige kdv's (werk als invaller op kdv) dat het kindje 1 broodje op heeft maar de korsten niet wil, en het kindje mag dan pas een nieuw broodje als de korsten op zijn (want als ze het niet opeten hebben ze blijkbaar ook geen hele erge honger, is hun redenering). Voor mij voelt deze manier niet echt prettig, maar voor sommige kindjes werkt het wel dus eventueel is dit ook nog een optie (werkt wel pas op langere termijn).

Laurens eet thuis gewoon korstjes, altijd al gedaan, maar afgelopen woensdag weigerde hij op het kdv de korst op te eten. En toen kreeg hij geen nieuw broodje. En de week daarvoor heeft hij maar 1 broodje gehad omdat ze altijd eentje met zoet en eentje met hartig moeten eten. En meneer wilde niet met zoet.... Toen heb ik maar gezegd dat ik deze regels wel wat vroeg vind voor een kindje van 1 jaar en 9 maand, of ligt het nu aan mij?

Storm, ik zou gewoon de korstjes op zijn bord laten liggen, wel aanbieden maar als hij niet wil, nou dan niet. Laur.ens weigert de laatste maand opeens groente, maar nu hij weer gepureerd met aardappel wel groente eet, dan maar even zo erin hoor.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Mamsie zo 23 jan 2011 - 0:39

Darius, wat raar dat ze zoet moeten. Hier is het eerst hartig en dan mogen ze zoet maar als ze nog een hartig willen ook goed!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  aardbeitje zo 23 jan 2011 - 0:51

Bij mij op werk geven we dan eerst de stukken met de meeste korst eraan. Bij sommige kinderen werkt dit heel goed.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  mirrie zo 23 jan 2011 - 1:40

Mamsie schreef:Darius, wat raar dat ze zoet moeten. Hier is het eerst hartig en dan mogen ze zoet maar als ze nog een hartig willen ook goed!
nou dat dacht ik ook meteen. wat achterlijk zeg dat je zoet moeten. wij stimuleren hartig juist meer op mijn werk en ze moeten dan ook eerst een broodje hartig. toch zijn er kinderen die dit echt niet lusten. waaronder mijn dochter. die krijgt dan ook een broodje appelstroop. is ook gezond toch.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  missthera zo 23 jan 2011 - 2:49

Marie-José (21 maanden) eet nog altijd geen broodkorstjes. op het KDV eet ze netjes haar broodje op, maar de korstjes laat ze structureel liggen. Thuis geef ik haar vaak een boterham zonder korst. Ik kan me er overigens niet druk om maken. ze eet de rest van haar broodje bijna altijd op. (ze is geen grote eter en 1 boterham is meestal meeer dan genoeg). Of het nou hartig of zoet beleg is maakt haar niet veel uit.
missthera
missthera
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 19
Registratiedatum : 30-11-10
Woonplaats : zaandam

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:58

Hier eten ze beiden geen korstjes. Ik kan daar niet zo mee zitten eigenlijk. Als ze hele erge honger hebben dan eten ze wel de korstjes anders eten ze er omheen. Ik vind het belangrijk dat er boterhammen ingaan en de korstjes eten komt vanzelf wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Darius zo 23 jan 2011 - 9:25

mirrie schreef:
Mamsie schreef:Darius, wat raar dat ze zoet moeten. Hier is het eerst hartig en dan mogen ze zoet maar als ze nog een hartig willen ook goed!
nou dat dacht ik ook meteen. wat achterlijk zeg dat je zoet moeten. wij stimuleren hartig juist meer op mijn werk en ze moeten dan ook eerst een broodje hartig. toch zijn er kinderen die dit echt niet lusten. waaronder mijn dochter. die krijgt dan ook een broodje appelstroop. is ook gezond toch.

Ja ik vond het ook al stom. Zeker op deze leeftijd vind ik dit soort regels wat overbodig.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Mirror zo 23 jan 2011 - 9:33

Ik haalde dan de meest harde/stugge stukjes korst er vanaf en als hij het dan nog niet op at, dan was dat niet zo'n probleem. Hij eet nu soms ook z'n korstjes niet op als hij daar geen zin/trek in heeft. Als hij heel veel trek heeft eet hij het allemaal wel op, we maken er gewoon niet zo'n punt van maar blijven het wel geven met korst.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  sheila123 zo 23 jan 2011 - 20:39

Ik geef J. meestal de bovenste korst als ik haar brood aan het smeren ben ik de keuken. Dan heeft ze die al vast maar op. Hier is het de ene keer de korstjes allemaal netjes op en de andere keer niet. Zou er een niet al te groot probleem van maken. Komt vanzelf wel.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 18:52

Quinten heeft nog nooit de korstjes opgegeten. Ik maak daar geen probleem van. Komt vanzelf en anders maar niet...
Ik eet ze zelf trouwens ook niet altijd op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Thunder ma 24 jan 2011 - 20:50

De oudste heeft ze altijd wel gegeten, maar sinds een jaar ofzo wil hij het niet meer. De jongste eet pas sinds kort brood en eet het ook altijd zonder korsten. Ik druk het niet door, willen ze de korsten niet, dan maar niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen broodkorstjes willen eten Empty Re: Geen broodkorstjes willen eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum