Waarom wel of geen borst voeding geven?
+17
xMarisax
Petteflet
snoezel
Tania
Printje
missmarm
Flip Fluitketel
meisjesmama
Coccinelle
Liadan
Teddyaapje
Darius
xxjojootjexx
Susan
maiadebij
Mamsie
Koeboe82
21 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Waarom wel of geen borst voeding geven?
Liva schreef:Ik ken dat printje, maar goed dat hoor je vrijwel altijd van mensen die niet verder kunnen denken dan hun eigen kruisje. De meeste mensen hebben er respect voor, net als ik respect heb voor mensen die borstvoeding geven.
ik ervaar nu wel dat wanneer mensen vragen of ik bv of fv geef en ik antwoord dat ik fv geef, altijd de vraag komt waarom ik fv geen en geen bv en dat mensen dan ook gaan vertellen dat zij máááánden bv hebben gegeven.
Gast- Gast
Liva schreef:Ik heb flesvoeding juist niet als 'gedoe' ervaren, bv daarentegen heel erg. Ik had van te voren er al geen goed gevoel over, maar probeerde het toch door een pushende omgeving. Dat is een fiasco geworden, ik heb nooit een knus momentje aan bv ervaren. Bij een tweede ga ik er ook niet meer aan beginnen wat mijn omgeving al zegt dus ik kies er idd bewust voor om niet weer bv te geven.
Flesvoeding is trouwens toch helemaal geen gedoe? Iedereen kan het overal geven, het is een minuut werk om het klaar te maken, geen boedelverdelingen en dat soort onzin. Nee prima oplossing!
Ik heb bij de 1e op een gegeven moment ook flesvoeding gegeven door omstandigheden, en dat is ook helemaal prima, ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf uit mag maken. Zal er nooit iemand op aanvallen ofzo.
Maar over die borstonstekingen, dat kun je zelfs krijgen als je wel de fles gaat geven. Ok, de kans is kleiner, maar het kan wel.
Gast- Gast
Dus even serieus: jij was net bevallen en je vertelde dat je flesvoeding gaf en toen zei iemand letterlijk tegen jou dat je dan wel een slechte moeder was?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nu ga ik misschien een hele discussie opgang brengen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat moeders die fv geven zelf denken dat andere hun een slechte moeder vinden? Ik heb het nog nooit van iemand gehoord in elk geval.
Dat je de vraag krijgt waarom je het niet doet vind ik eigenlijk niet zo heel vreemd, het lichaam is er als het ware voor gemaakt om bv te geven en eigenlijk is het iets heel natuurlijks en dus normaals. Als je het niet doet wijk je daarvan af en ik kan me voorstellen dat mensen dan vragen waarom je het niet doet.
Dat je de vraag krijgt waarom je het niet doet vind ik eigenlijk niet zo heel vreemd, het lichaam is er als het ware voor gemaakt om bv te geven en eigenlijk is het iets heel natuurlijks en dus normaals. Als je het niet doet wijk je daarvan af en ik kan me voorstellen dat mensen dan vragen waarom je het niet doet.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Susan schreef:Dus even serieus: jij was net bevallen en je vertelde dat je flesvoeding gaf en toen zei iemand letterlijk tegen jou dat je dan wel een slechte moeder was?
Ja dat was helaas serieus..... Het mooie is nog dat ze zelf geen kidneren heeft en niet eens wist waar ze over praat. Nu kan ik erom 'lachen' maar net bevallen en een doodzieke man was dit niet de opmerking die ik kon waarderen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Teddyaapje schreef:Nu ga ik misschien een hele discussie opgang brengen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat moeders die fv geven zelf denken dat andere hun een slechte moeder vinden? Ik heb het nog nooit van iemand gehoord in elk geval.
Misschien is dat deels wel waar, dat je dat zelf denkt. Ik voel dat zelf zo niet echt maar heb wel het gevoel dat ik me (ten onrechte) soms moet verdedigen waarom ik daarvoor gekozen heb. Wat ik overigens allang niet meer doe..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik geef flesvoeding. Voor mij was borstvoeding heel vanzelfsprekend maar het kwam gewoon niet op gang (na bijna twee weken heeel veel aanleggen,kolven, 2 lactatiekundigen enz. kwam er nog hooguit 2 ml. ofzo).
Maar ik vind juist helemaal niet dat mensen er sleht op reageren. Buiten internetforums kom ik bijna nooit mensen tegen die fanatiek hun mening geven over flesvoeding. Er zijn een heleboel mensen die zeggen "gelijk heb je, lekker makkelijk". Als ik dan uitleg dat ik veel liever borstvoeding had gegeven vinden ze dat eerder verbazend dan vanzelfsprekend.
Maar ik vind juist helemaal niet dat mensen er sleht op reageren. Buiten internetforums kom ik bijna nooit mensen tegen die fanatiek hun mening geven over flesvoeding. Er zijn een heleboel mensen die zeggen "gelijk heb je, lekker makkelijk". Als ik dan uitleg dat ik veel liever borstvoeding had gegeven vinden ze dat eerder verbazend dan vanzelfsprekend.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Printje schreef:Susan schreef:Dus even serieus: jij was net bevallen en je vertelde dat je flesvoeding gaf en toen zei iemand letterlijk tegen jou dat je dan wel een slechte moeder was?
Ja dat was helaas serieus..... Het mooie is nog dat ze zelf geen kidneren heeft en niet eens wist waar ze over praat. Nu kan ik erom 'lachen' maar net bevallen en een doodzieke man was dit niet de opmerking die ik kon waarderen.
Ik vind dat je serieus een paar basale sociale vaardigheden mist als je zoiets zegt tegen, nou ja, wie dan ook eigenlijk, maar helemaal tegen een pas bevallen moeder.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik krijg net zo goed opmerkingen als ik zeg dat ik nog borstvoeding geef aan mijn dochter, dat is een reden voor mij om niet meer te zeggen dat ze nog borstvoeding krijgt. Als iemand het me nu vraagt zeg ik het wel, maar iedereen om me heen gaat ervan uit dat ze geen borstvoeding meer krijgt dus vragen krijg ik ook nauwelijks meer.
Er zijn altijd mensen die commentaar geven op de keuze die je maakt, welke dat ook is.
Ik vind het wel erg lomp en veel te ver gaan om iemand een slechte moeder te noemen omdat ze geen borstvoeding geeft.
Er zijn altijd mensen die commentaar geven op de keuze die je maakt, welke dat ook is.
Ik vind het wel erg lomp en veel te ver gaan om iemand een slechte moeder te noemen omdat ze geen borstvoeding geeft.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Susan schreef:Printje schreef:Susan schreef:Dus even serieus: jij was net bevallen en je vertelde dat je flesvoeding gaf en toen zei iemand letterlijk tegen jou dat je dan wel een slechte moeder was?
Ik vind dat je serieus een paar basale sociale vaardigheden mist als je zoiets zegt tegen, nou ja, wie dan ook eigenlijk, maar helemaal tegen een pas bevallen moeder.
Hier ben ik het mee eens.
Liadan- Ratel
Daar heb ik ook wel commentaar op gekregen inderdaad. Ik vond het ook wel heel raar dat mensen vonden dat ze op langvoeden wel gewoon commentaar op konden geven. Dat is echt niet minder raar of vervelend dan commentaar krijgen op flesvoeding.Liadan schreef:Ik krijg net zo goed opmerkingen als ik zeg dat ik nog borstvoeding geef aan mijn dochter, dat is een reden voor mij om niet meer te zeggen dat ze nog borstvoeding krijgt. Als iemand het me nu vraagt zeg ik het wel, maar iedereen om me heen gaat ervan uit dat ze geen borstvoeding meer krijgt dus vragen krijg ik ook nauwelijks meer.
Susan- Lady Post-a-lot
Op dat lang voeden kan ik me ook voorstellen dat je daar commentaar op krijgt (hoewel ik dat zelf de grootste onzin vind). Je kunt het niet vaak goed doen. Eigenlijk moet je gewoon 6 maanden, 2 weken, 3 dagen borstvoeding geven en er dan mee kappen, langer ziet er natuurlijk niet uit en als je korter geeft ben je een ontaarde moeder
Gast- Gast
Dromertje schreef:Op dat lang voeden kan ik me ook voorstellen dat je daar commentaar op krijgt (hoewel ik dat zelf de grootste onzin vind). Je kunt het niet vaak goed doen. Eigenlijk moet je gewoon 6 maanden, 2 weken, 3 dagen borstvoeding geven en er dan mee kappen, langer ziet er natuurlijk niet uit en als je korter geeft ben je een ontaarde moeder
Whahahaha.. Goed verwoord!
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Ik voelde me niet een slechte moeder toen ik mijn oudste meteen een fles gaf en toen ik mijn jongste met 4 weken een fles gaf. Ik had bij mijn jongste graag nog langer willen geven want het ging super maar ze had net als haar zus kma.Teddyaapje schreef:Nu ga ik misschien een hele discussie opgang brengen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat moeders die fv geven zelf denken dat andere hun een slechte moeder vinden? Ik heb het nog nooit van iemand gehoord in elk geval.
Dat mensen vragen geef je bv of fv prima maar waarom moet je het onderbouwen als je flesvoeding geeft?
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Liadan en Susan en degene die ook nog lang borstvoeding (hebben) gegeven: hoe gaat dat nu? Als je kindje bijv 1,5 of 2 jaar is? Hoeveel voedingen geef je dan? En moet je ook afkolven als je een voeding mist?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Liadan en Susan en degene die ook nog lang borstvoeding (hebben) gegeven: hoe gaat dat nu? Als je kindje bijv 1,5 of 2 jaar is? Hoeveel voedingen geef je dan? En moet je ook afkolven als je een voeding mist?
Ik zit nu op 2 voedingen (ochtend en avond), 2 maanden geleden waren het er nog 3 als ik niet aan werk was. Als ik een voeding mis kolf ik niet meer af, dat is niet nodig, ik heb dan ook geen last van stuwing. (ik ben gestopt met kolven toen ze 1,5 jaar was).
Vanmorgen hoefde mijn dochter geen voeding, dus vandaag zit ik op 1 voeding. Ik hoop dat mijn dochter voor de bevalling uit zichzelf helemaal met de borstvoeding stopt want ik zie het eigenlijk niet zitten om te gaan tandemvoeden.
Liadan- Ratel
Ook ik heb bewust geen bv gegeven bij Luka. Bij een eventuele 2e wil ik dit wel gaan doen. In beide gevallen een gevoelskwestie.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Ik gaf op een gegeven moment drie voedingen per dag, 's morgens bij het opstaan, 's middags voor hij naar bed ging en 's avonds voor hij naar bed ging. Afkolven als hij een voeding miste hoefde niet, toen Ezra die leeftijd had was ik zwanger van Yrsa, dus toen was mijn productie minder, later heeft hij nog een tijd gedronken toen zij ook borstvoeding kreeg en toen was kolven uiteraard ook niet nodig. Ik zorgde toen altijd wel dat zij kort daarvoor had gedronken zodat hij niet teveel van haar wegdronk.Darius schreef:Liadan en Susan en degene die ook nog lang borstvoeding (hebben) gegeven: hoe gaat dat nu? Als je kindje bijv 1,5 of 2 jaar is? Hoeveel voedingen geef je dan? En moet je ook afkolven als je een voeding mist?
Susan- Lady Post-a-lot
meisjesmama schreef:Ik voelde me niet een slechte moeder toen ik mijn oudste meteen een fles gaf en toen ik mijn jongste met 4 weken een fles gaf. Ik had bij mijn jongste graag nog langer willen geven want het ging super maar ze had net als haar zus kma.Teddyaapje schreef:Nu ga ik misschien een hele discussie opgang brengen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat moeders die fv geven zelf denken dat andere hun een slechte moeder vinden? Ik heb het nog nooit van iemand gehoord in elk geval.
Dat mensen vragen geef je bv of fv prima maar waarom moet je het onderbouwen als je flesvoeding geeft?
Van mij hoef je het niet te onderbouwen hoor. En ik zeg ook niet dat jij je een slechte moeder voelt, maar dat je denkt dat andere dat van je vinden (jij en je = algemeen voor fvmoeders, niet naar jou toe bedoelt).
Ik moet trouwens zeggen dat mensen ervan staan te kijken dat ik bv geef. Ze vragen me niet waarom, maar kijken me wel verbaasd aan als ik dat zeg. Misschien dat hier in de omgeving fv "normaal" is geworden?!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Aan de vrouwen die hun kinderen erg lang bv hebben gegeven:
Gaf je dan gewoon de borst, of kolfde je het af en gaf en dan?
(deze vraag is overigens niet bedoeld om jullie te beledigen ofzo)
Gaf je dan gewoon de borst, of kolfde je het af en gaf en dan?
(deze vraag is overigens niet bedoeld om jullie te beledigen ofzo)
Gast- Gast
Gewoon de borst.
Susan- Lady Post-a-lot
Teddyaapje schreef:meisjesmama schreef:Ik voelde me niet een slechte moeder toen ik mijn oudste meteen een fles gaf en toen ik mijn jongste met 4 weken een fles gaf. Ik had bij mijn jongste graag nog langer willen geven want het ging super maar ze had net als haar zus kma.Teddyaapje schreef:Nu ga ik misschien een hele discussie opgang brengen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat moeders die fv geven zelf denken dat andere hun een slechte moeder vinden? Ik heb het nog nooit van iemand gehoord in elk geval.
Van mij hoef je het niet te onderbouwen hoor. En ik zeg ook niet dat jij je een slechte moeder voelt, maar dat je denkt dat andere dat van je vinden (jij en je = algemeen voor fvmoeders, niet naar jou toe bedoelt).
Ik moet trouwens zeggen dat mensen ervan staan te kijken dat ik bv geef. Ze vragen me niet waarom, maar kijken me wel verbaasd aan als ik dat zeg. Misschien dat hier in de omgeving fv "normaal" is geworden?!
Ik bedoelde het eigenlijk ook in het algemeen hoor net als jou. Ik hoorde heel veel "ohh geef je flesvoeding? Waarom?". Terwijl toen ik die 4 weken mijn jongste bv hoorde ik daar helemaal niets over. Dat vond ik wel frapant.
Ook bij mij stonden ze raar te kijken dat ik de jongste dus wel bv gaf want dat had de oudste toch niet gehad??
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Susan schreef:Gewoon de borst.
Hier ook.
Liadan- Ratel
Hier beide bv gegeven. Heb er eigenlijk nooit over na hoeven denken.
Vind het voor mezelf een vansprekend iets.
De oudste heb ik 6 maanden bv gegeven toen gestopt omdat het voeden na 4 maanden zeer begon te doen. En konden niet echt een oorzaak vinden. De jongste 10 maanden en toen gestopt omdat hij heel gemeen begon te bijten.
Straks ga ik er weer voor, minimaal 6 maanden en daarna zien we wel.
Vind het voor mezelf een vansprekend iets.
De oudste heb ik 6 maanden bv gegeven toen gestopt omdat het voeden na 4 maanden zeer begon te doen. En konden niet echt een oorzaak vinden. De jongste 10 maanden en toen gestopt omdat hij heel gemeen begon te bijten.
Straks ga ik er weer voor, minimaal 6 maanden en daarna zien we wel.
Gast- Gast
Teddyaapje, ik kom het alleen tegen op internetfora, dat mensen elkaar over en weer verwijten. Waar ik altijd de meeste kriebels van kreeg, was dat er dan gesuggereerd werd dat als je fv gaf je niet hard genoeg je best deed voor je kind of dat je niet het beste voor hebt voor je kind. En waar ik ook de kriebels van krijg is dat sommige mensen blijven doorhameren op vrouwen die bij voorbaat al voor fv hebben gekozen om het gevoel. Dat zou dan geen goede reden zijn. Nou ik geloof dat elke vrouw prima voor zichzelf kan beslissen of ze fv of bv gaat geven.
Maar persoonlijk heb ik me nooit een slechtere moeder gevoeld. Zou niet weten waarom.
Maar persoonlijk heb ik me nooit een slechtere moeder gevoeld. Zou niet weten waarom.
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoelang bezig met een voeding (borst)
» Aan de borst maar geen borstvoeding?
» Geen borstvoeding geven.
» waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
» Hoe lang na stoppen met BV geen voeding meer?
» Aan de borst maar geen borstvoeding?
» Geen borstvoeding geven.
» waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
» Hoe lang na stoppen met BV geen voeding meer?
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: