Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang bezig met een voeding (borst)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  truestar do 16 feb 2012 - 16:54

Ik vraag me af hoelang jullie bezig zijn met een borstvoeding?
Ma.s doet er voor mijn gevoel vaak best lang over voor hij helemaal klaar is.

Ik leg hem aan en meestal hapt hij wel gelijk goed aan, maar daarna laat hij vaak los en ben ik zo nog 10 minuten bezig voor hij mijn tepel echt vast houdt. Vaak komt dat naar mijn idee ook omdat de melk eruit blijft stromen en m'n tepel + zijn mondje helemaa nat zijn, ik ben dan ook constant met een spuugdoekje in de weer om het enigzins droog te maken. Daarna drinkt hij de ene keer maar 5 minuten en de andere keer ruim 15 minuten. Als hij dan klaar is verschoon ik hem en krijgt hij de andere borst als "toetje" vaak wil hij niet of maar een paar minuten. Zodra ik hem dan terug leg in bed wil hij toch nog wel waardoor ik zo weer 20 minuten verder ben..

Al met al ben ik zo iedere voeding 1,5 uur bezig eer dat hij helemaal klaar is. Op zich niet erg maar na 2 uur begint het dan weer helemaal opnieuw..

Mijn borsten zitten voor m'n gevoel ook zo vol, soms verslikt ie zich gewoon al gelijk of geeft hij hartstikke veel terug terwijl ie nog aan de borst zit.

Kan ik hier wat aan doen?
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  Linda do 16 feb 2012 - 18:22

Het klinkt alsof je veel melk hebt. Laat je je TSR weglopen in een doekje of bakje? Dat kan al veel helpen. Hoe oud is je zoon trouwens?
Het kan erg per kind verschillen hoe lang ze over een voeding doen, daar is weinig over te zeggen. Dat hij niet wilt dat je hem teruglegd klinkt alsof hij wil clusteren. Ben je daar bekend mee? Anders kan je even googlen. Ik zit om mijn telefoon dus kan ff geen link plaatsen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  maiadebij do 16 feb 2012 - 20:30

N was ook altijd wel even bezig met een voeding, J was vaak met een minuut of 8 klaar. Dus ook erg verschillend.

Je zoontje kan inderdaad wat moeite hebben met de hoeveelheid melk die er komt en daardoor loslaten, wat druk eraf halen door wat melk te laten komen is een optie. Ik zou dit niet weg gaan kolven, hierdoor wordt je productie alleen maar meer.

Wil hij na elke voeding zo lang bij je 'drinken'? Of voornamelijk in de avond? J heeft in de avond heel veel geclusterd. Of misschien heeft hij nog zuigbehoefte?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 1:14

Anders pas je het gewoon aan aan wat hij wil: dus bij wakker worden de borst en het toetje net voor het slapen gaan.

Hij is ook nog heel jong, toch? Aanhappen zal vast nog wel beter worden.

Als je heel veel melk hebt, kun je er even wat uithalen voor de voeding. Dan spuit het niet zo de mond in en kan je zoon makkelijker drinken. Het kan namelijk ook zo zijn dat hij makkelijk loslaat de eerste tien minuten omdat de melk letterlijk zijn keel in spuit.

Verder merk ik hier ook dat er verschil in drinktijd zit: de oudste dronk wel een half uur, mijn jongste dochter is soms met tien minuutjes al klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  truestar vr 17 feb 2012 - 1:46

Hij is nog maar 2 weken en denk zelf ook wel dat het beter word, maar ik hen volgens mij zoveel voeding in m'n borsten zitten..

Als hij loslaat dan moet ik er meteen een doekje tegen aan houden want er spuiten echt flink wat straaltjes recht naar voren uit.. Na een voeding ben ik zelf ook gewoon vaak nat van de melk, t sijpelt gewoon op m'n buik. Maar hoe kan ik er het beste wat uit laten lopen? Hem laten aankappen en zodra die loslaat de voeding even laten stromen? Of voor ie drinkt wat af kolven?
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  meisje vr 17 feb 2012 - 1:49

Ik zou voor de voeding er wat uit laten. De 'achtermelk' is belangrijker voor kindjes.

De jongste dronk in het begin ook erg lang. Vaak wel een half uur of langer.
Nu drinkt ze ongeveer 10-15 minuutjes (soms zelfs korter) en dan is ze ook tevreden.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 1:58

Ik heb last van hyperlactatie, dus ik ken je probleem met melk die er wat te enthousiast uitkomt. Ik laat de melk er gewoon uitlopen door de toeschietreflex nadat mijn dochter heeft aangehapt, maar dat is puur omdat ik kolven drie keer niks vind. Je kunt gewoon doen wat je zelf het prettigste vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  truestar vr 17 feb 2012 - 2:16

Heb ook nog geen kolf, dus dan maar op die manier proberen.. Als ik ga douchen heb ik er ook veel last van, dan spuit het er ook gewoon uit.. Dan kan ik het ook niet stoppen. Vervelend te weinig is niet goed maar te veel ook niet..
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 2:47

Maar hij is ook nog heel erg jong en er moet nog een goede balans komen tussen vraag en aanbod.
Ik zou proberen om even de druk er af te kolven ( je kan ook met je hand kolven) en hem dan de borst aanbieden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  Linda vr 17 feb 2012 - 5:08

Twellie schreef:Ik heb last van hyperlactatie, dus ik ken je probleem met melk die er wat te enthousiast uitkomt. Ik laat de melk er gewoon uitlopen door de toeschietreflex nadat mijn dochter heeft aangehapt, maar dat is puur omdat ik kolven drie keer niks vind. Je kunt gewoon doen wat je zelf het prettigste vindt.

Zo deed ik dat ook. Volgens de LK was dat ook beter om te doen, dan kolven.

Truestar, als je straks wel een kolf hebt kan je ook 's ochtends je borsten helemaal leeg kolven, dan reset je ze als het ware. En blokvoeden was hier ook een uitkomst. Maar je kindje is nog erg jong, vraag en aanbod moet nog helemaal geregeld worden, ik zou het gewoon even afwachten en de ergste TSR in een doekje weg laten lopen zodra hij loslaat en het eruit spuit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met een voeding (borst) Empty Re: Hoelang bezig met een voeding (borst)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum