Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom wel of geen borst voeding geven?

+17
xMarisax
Petteflet
snoezel
Tania
Printje
missmarm
Flip Fluitketel
meisjesmama
Coccinelle
Liadan
Teddyaapje
Darius
xxjojootjexx
Susan
maiadebij
Mamsie
Koeboe82
21 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Waarom wel of geen borst voeding geven? - Pagina 6 Empty Re: Waarom wel of geen borst voeding geven?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 20:46

@ Minneke, oké 5 weken kan ook natuurlijk. Wij kregen als advies 8 weken. En heb er gelukkig geen problemen mee ervaren.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wel of geen borst voeding geven? - Pagina 6 Empty Re: Waarom wel of geen borst voeding geven?

Bericht  Bolleke wo 1 dec 2010 - 20:50

Heb 2 dagen bv gegegen en toen lag mijn zoon ondervoed en bijna uitgedroogd in het ziekenhuis omdat mijn kraamhulp zei dat het goed ging en het ging dus helemaal niet goed. Voor mijn bv meer. Flesje is echt net ze makkelijk lijkt me nog makkelijker zelfs, en mijn zoon is ook bijna nooit ziek dus net of alleen kinderen die bv krijgen minder ziek zijn, ligt gewoon aan de aanleg en of je ergens meer vatbaar voor bent.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 20:56

kruimelje schreef:Heb 2 dagen bv gegegen en toen lag mijn zoon ondervoed en bijna uitgedroogd in het ziekenhuis omdat mijn kraamhulp zei dat het goed ging en het ging dus helemaal niet goed. Voor mijn bv meer. Flesje is echt net ze makkelijk lijkt me nog makkelijker zelfs, en mijn zoon is ook bijna nooit ziek dus net of alleen kinderen die bv krijgen minder ziek zijn, ligt gewoon aan de aanleg en of je ergens meer vatbaar voor bent.

Hoe voelde je het zelf dan? Had je zelf wel het gevoel dat het goed ging of dat ook niet?

Gast
Gast

Bericht  Petteflet wo 1 dec 2010 - 21:42

Jetje schreef:
Petteflet schreef:Ook ik heb bewust geen bv gegeven bij Luka. Bij een eventuele 2e wil ik dit wel gaan doen. In beide gevallen een gevoelskwestie.

Dat had ik eigenlijk van jou niet verwacht. Maar gek genoeg heb ik hetzelfde gevoel een beetje.

Ik heb ook voor fv gekozen bij J.esper. Ik had gewoon geen goed gevoel bij het geven van borstvoeding. Maar als ik (ooit) voor een tweede zou gaan, zou ik het waarschijnlijk toch wel gaan proberen.

Had het van mezelf ook niet echt verwacht... Laughing

Net als bij jou was het gevoel gewoon niet goed toen ik van Luka was bevallen. Maar nu is dat gevoel weer verandert. Ach wij vrouwen zijn maar rare wezens!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638

Bericht  Thunder wo 1 dec 2010 - 21:44

Susan schreef:Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, ik zag het voor mezelf als heel vanzelfsprekend dat ik borstvoeding zou gaan geven.
+1

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke do 2 dec 2010 - 3:04

Gekje schreef:
kruimelje schreef:Heb 2 dagen bv gegegen en toen lag mijn zoon ondervoed en bijna uitgedroogd in het ziekenhuis omdat mijn kraamhulp zei dat het goed ging en het ging dus helemaal niet goed. Voor mijn bv meer. Flesje is echt net ze makkelijk lijkt me nog makkelijker zelfs, en mijn zoon is ook bijna nooit ziek dus net of alleen kinderen die bv krijgen minder ziek zijn, ligt gewoon aan de aanleg en of je ergens meer vatbaar voor bent.

Hoe voelde je het zelf dan? Had je zelf wel het gevoel dat het goed ging of dat ook niet?

Ik voelde zelf aan dat het niet ging, maar mijn kraamhulp zei dat het goed ging en vanzelf beter werd. Hij heeft uiteindelijk misschien maar een fatsoenlijke voeding gehasd. Ik zat met theelepeltjes te hannesen, maar het was mijn eerste en dan ga je toch af op het advies van de kraamhulp. Nu zou ik dat nooit meer doen en mijn eigen gevoel volgen en dan had ik denk ik toch een flesje gemaakt. Ook met kolven later in het ziekenhuis kwam er niets uit, tenminste misschien een druppel.
Ik heb daar echt een soort mini trauma aan over gehouden en ik veroordeel daarom niks, mensen die bv geven, ok, maar mensen die fv geven ook goed.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 19:59

Voordat ik zwanger was riep ik altijd stellig, ik geef geen bv, leek me helemaal niks.
Maar toen ik zwanger was, veranderde ik van gedachte, ik wou het beste voor me kindje.
Nu is mijn zoontje inmiddels 7,5 maand en ik geef nog steeds bv, ik ben daar best trots op.
De eerste weken waren heel zwaar maar ik heb toch doorgezet. Mijn zoontje groeit als kool op de bv, vooral de eerste weken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: