Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom wel of geen borst voeding geven?

+17
xMarisax
Petteflet
snoezel
Tania
Printje
missmarm
Flip Fluitketel
meisjesmama
Coccinelle
Liadan
Teddyaapje
Darius
xxjojootjexx
Susan
maiadebij
Mamsie
Koeboe82
21 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Waarom wel of geen borst voeding geven? Empty Waarom wel of geen borst voeding geven?

Bericht  Koeboe82 di 30 nov 2010 - 8:57

Ik ben benieuwd of er dames zijn die bewust kozen voor geen borst voeding, en waarom niet?

Waarom wel borstvoeding.. lijkt meestal wel logisch..

Laatst aangepast door Koeboe82 op di 30 nov 2010 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wel of geen borst voeding geven? Empty Re: Waarom wel of geen borst voeding geven?

Bericht  Mamsie di 30 nov 2010 - 9:00

Whoe gewaagd onderwerp haha

Wel, gewoon omdat het het beste is.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Waarom wel of geen borst voeding geven? Empty Re: Waarom wel of geen borst voeding geven?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:01

Koeboe82 schreef:Ik ben benieuwd of er dames zijn die bewust kozen voor geen borst voeding, en waarom niet?

Je wil niet weten waarom mensen bewust wél voor bv hebben gekozen angel ?

Gast
Gast

Bericht  Koeboe82 di 30 nov 2010 - 9:02

gewaagd ja?
Ik ben gewoon benieuwd, Er zijn zoveel mensen die er bewust voor kezen om het niet te doen,het zelfs niet eens proberen,

Dat vind ik zo jammer!

Ik vind het zo'n knus momentje samen.
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:03

Daar gaan we weer Very Happy :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:06

Koeboe82 schreef:gewaagd ja?
Ik ben gewoon benieuwd, Er zijn zoveel mensen die er bewust voor kezen om het niet te doen,het zelfs niet eens proberen,

Dat vind ik zo jammer!

Ik vind het zo'n knus momentje samen.

Dat dus. En ik hoef niet te prutsen met poeder etc. Maar wat ik het fijnste vind, is dat ik nooooit hoef na te denken of ik hem nog wel mag laten drinken (met KV zit je toch op een gegeven moment aan een max, en dat lijkt me frustrerend als je denkt dat je kindje nog honger heeft). Als Thije huilt (en dat doet hij niet vaak) leg ik hem aan en is alles goed I love you

Gast
Gast

Bericht  Koeboe82 di 30 nov 2010 - 9:06

Minneke schreef:
Koeboe82 schreef:Ik ben benieuwd of er dames zijn die bewust kozen voor geen borst voeding, en waarom niet?

Je wil niet weten waarom mensen bewust wél voor bv hebben gekozen angel ?

Mag ook hoor;)

Ik heb er uit eindelijk wel voor gekozen, Ik twijfelde heel erg, dacht kijk op dat moment zelf wel, Maar omdat ik spoed keizersnede heb gehad onder gehele narcose dacht ik ik probeer gewoon, het is het enige natuurlijke wat ik kan doen, Ik heb het niet lang vol gehouden, veel stres wond ontstoken ed,

Ik ga het nu weer proberen maar niet het gevoel van het MOET,
In het ziekenhuis met de rooming in is gewoon gedwongen om bv te geven, en het lukte maar niet, heb s avonds echt gejankt!

Nu ga ik er een stuk rustiger in, hoop dat het lukt en het goed blijft gaan!
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:07

Bij de oudste heb ik kort bv gegeven, na de bevalling was ik helemaal geloopt en lag ik aan een bloedtransfusie en de ic. Helaas waren hierdoor de eerste bv. dagen al om en kwam het nooit goed op gang. Ik ben niet gaan kolven en heb helaas geen goede voorlichting gehad. Hier heb ik altijd spijt van gehad en toen de jongste werg geboren kwam de bv. ook niet op gang pas op dag 5 maar ik heb me helemaal suf gekolfd waardoor en toen voeding op gang kwam en daar ben ik nu erg blij mee omdat hoe je het ook went of keert het de beste voeding voor je kindje is.

En een knus moment ? Nee, dat heb ik nooit zo ervaren. Soms is een flesje maken gewoon even makkelijker dan de bv.

Laatst aangepast door Mama_van2 op di 30 nov 2010 - 9:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  maiadebij di 30 nov 2010 - 9:07

Haha ja een gewaagd onderwerp, ik heb hem vaker voorbij zien komen!
Maar om eerlijk te zijn vraag ik het me ook af, veel mensen om me heen kiezen er bewust voor geen borstvoeding te geven (en dat moeten ze helemaal zelf weten!) maar echt snappen doe ik het niet. Mij werd verteld dat het niks voor hun is, maar hoe weet je dat als je het nooit geprobeerd hebt?

Ik geniet zoooo van de borstvoeding! Toen ik zwanger was van J keek ik er echt naar uit om weer borstvoeding te gaan geven. Naast dat het beter is voor je kindje, vind ik het ook een heerlijk momentje en het maakt me erg trots dat ze het zo goed doet op enkel en alleen mijn melk angel

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan di 30 nov 2010 - 9:08

Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, ik zag het voor mezelf als heel vanzelfsprekend dat ik borstvoeding zou gaan geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij di 30 nov 2010 - 9:11

Susan schreef:Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, ik zag het voor mezelf als heel vanzelfsprekend dat ik borstvoeding zou gaan geven.

+1 Mijn man en ik hebben het er ook eigenlijk nooit over gehad samen, ook hier vond ik het vanzelfsprekend.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  xxjojootjexx di 30 nov 2010 - 9:13

Ik heb gekozen om bv te geven, omdat het totaal tegen mijn gevoel indruist om het niet te doen.
Waarom zou je een baby voeding geven wat gefabriceerd is terwijl er ook helemaal natuurlijke voeding beschikbaar is.
Kirsten heeft 16 maand bv gehad, en ik hoop Tristan minstens zolang bv te geven.

*moet er ook echt niet aan denken om 's nachts mijn bed uit te moeten om een flesje warm te maken
*zou het ook echt lastig vinden als ik niet overal waar ik maar wil mijn kindje kan voeden

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Darius di 30 nov 2010 - 9:15

Ik vond het ook gewoon vanzelfsprekend dat ik borstvoeding ging geven. Daarbij was ik zo enorm nieuwsgierig hoe dat nou was, een kind aan je borst, dat ik dat graag geprobeerd wilde hebben.

Ik vind het wel eens jammer dat er bijna alleen voordelen van bv tov fv worden genoemd. Een echt nadeel van borstvoeding geven vind ik dat je wel weer wordt beperkt in je vrijheid. Je hebt of een baby mee, of je moet kolven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan di 30 nov 2010 - 9:15

xxjojootjexx schreef:
*moet er ook echt niet aan denken om 's nachts mijn bed uit te moeten om een flesje warm te maken
*zou het ook echt lastig vinden als ik niet overal waar ik maar wil mijn kindje kan voeden
Inderdaad, flesvoeding lijkt me een veel groter gedoe, zeker als ik die topics lees over hoeveel cc je maximaal per dag mag geven, verdeeld over hoeveel flessen, en of je een extra schepje melkpoeder erbij mag doen of niet. Met borstvoeding hoef je dat allemaal niet te bedenken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje di 30 nov 2010 - 9:15

Ik heb er WEL voor gekozen omdat mijn vriend heel veel allergieen heeft (hooikoorts, huisstofmijt, kerstbomen, huisdieren enz) en daarbij ook nog astmatische bronchitis. De kans dat T. het krijgt is minder als hij bv krijgt. Mocht hij het toch krijgen dan heb ik er in elk geval alles aan gedaan om het te voorkomen en kan ik me achteraf niet schuldig voelen.
Daarbij is het ook erg fijn dat de zwangerschapskilo's er sneller afgaan en dat je de voeding altijd bij de hand hebt.

Mijn moeder heeft vroeger geen bv gegeven omdat ze het teveel gedoe vond...ik denk dat er best veel mensen zijn die daarom voor fv kiezen, terwijl ik het helemaal niet als "gedoe" ervaar.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  xxjojootjexx di 30 nov 2010 - 9:16

Susan schreef:
xxjojootjexx schreef:
Inderdaad, flesvoeding lijkt me een veel groter gedoe, zeker als ik die topics lees over hoeveel cc je maximaal per dag mag geven, verdeeld over hoeveel flessen, en of je een extra schepje melkpoeder erbij mag doen of niet. Met borstvoeding hoef je dat allemaal niet te bedenken.
Bij elk topic denk ik dan * oh wat fijn, daar hoef ik mij iig niet druk om te maken..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Darius di 30 nov 2010 - 9:16

xxjojootjexx schreef:Ik heb gekozen om bv te geven, omdat het totaal tegen mijn gevoel indruist om het niet te doen.
Waarom zou je een baby voeding geven wat gefabriceerd is terwijl er ook helemaal natuurlijke voeding beschikbaar is.
Kirsten heeft 16 maand bv gehad, en ik hoop Tristan minstens zolang bv te geven.

O, wij plaatsten tegelijk. Borstvoeding is inderdaad handig snachts en het is ook erg handig dat je niets hoeft mee te nemen, maar wat ik al zei, het is wel eens irritant dat je je terug moet trekken op bijvoorbeeld een gezellig feestje om te gaan kolven of om te gaan voeden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mamsie di 30 nov 2010 - 9:17

Susan schreef:
xxjojootjexx schreef:

Jaa echt he! Pas waren wij ook een dag weg en we moesten een eind met de auto. S kreeg honger en toen zijn we gewoon even langs de kant van de weg gestopt en heb ik hem eten gegeven. Zo handig.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie di 30 nov 2010 - 9:20

Darius schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik heb gekozen om bv te geven, omdat het totaal tegen mijn gevoel indruist om het niet te doen.

O, wij plaatsten tegelijk. Borstvoeding is inderdaad handig snachts en het is ook erg handig dat je niets hoeft mee te nemen, maar wat ik al zei, het is wel eens irritant dat je je terug moet trekken op bijvoorbeeld een gezellig feestje om te gaan kolven of om te gaan voeden.

Dat is ook een keuze natuurlijk ( oke of het moet lastig gaan ). Ik trek me nooit terug. Ik voed overal en bij iedereen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:20

Darius schreef:

Dat vind ik dus ook, met name een voorbeeld dat ik een flesje maken even makkelijker vind. Maar als je gewoon thuis bent of in de nacht is het wel erg makkelijk. Soms zit ik er aan te denken om weer eens 2 weken te relacteren voordat ik ga werken om te kijken of er meer voedingen in de vriezer kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Koeboe82 di 30 nov 2010 - 9:21

Darius schreef:

Ik denk dat het meer jouw gevoel is, mensen om je heen kijken amper na je als je borst geeft merk wel dat het steeds normale gevonden word

Mij bekruipt altijd een naar gevoel als mensen zwanger zijn en dan al zeggen dat ze geen bv willen geven, probeer het op zijn minst denk ik!
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Susan di 30 nov 2010 - 9:22

Mamsie schreef:

Dat is ook een keuze natuurlijk ( oke of het moet lastig gaan ). Ik trek me nooit terug. Ik voed overal en bij iedereen.

Ik ook. Nou ja, tot een bepaalde leeftijd dan, maar als ze groter worden, mogen ze in het openbaar ook gewoon limonade.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  xxjojootjexx di 30 nov 2010 - 9:23

Darius schreef:Ik vond het ook gewoon vanzelfsprekend dat ik borstvoeding ging geven. Daarbij was ik zo enorm nieuwsgierig hoe dat nou was, een kind aan je borst, dat ik dat graag geprobeerd wilde hebben.

Ik vind het wel eens jammer dat er bijna alleen voordelen van bv tov fv worden genoemd. Een echt nadeel van borstvoeding geven vind ik dat je wel weer wordt beperkt in je vrijheid. Je hebt of een baby mee, of je moet kolven.

Ik vind juist niet dat het mij beperkt in mijn vrijheid.. Als wij de deur uit willen pakken we tristan op en gaan. Ik hoef niet te bedenken hoeveel poeder ik mee moet nemen. Als we besluiten toch wat langer bij iemand te blijven, dan kan dat gewoon, want voeding genoeg. 2 jaar geleden kon ik niet naar huis dankzij de sneeuw en moest ik onverwacht bij iemand blijven logeren met Kirsten (terwijl zij 4 maand was), dit gaf geen problemen, want ik gaf bv. Maar bij fv was dat dan wel een probleem geworden. Want ik neem aan dat je wel extra voeding mee neemt, maar niet extra voeding voor een hele dag en waar haal je op zondag voeding vandaan?
Voeden kan en doe ik overal en ik hoef niet opzoek naar een magnetron etc.. Dus voor mij alleen maar gemak.

Het enige lastige van bv ondervond ik vorige week.. Ik was ziek en wilde dolgraag alleen maar slapen, maar dit ging niet, want Tristan moest toch gevoed worden.. Toen heb ik uiteindelijk een hele dag met Tristan op bed doorgebracht. Als Tristan fv had gedronken, dan had hij naar mijn moeder gekund, maja dat ging niet.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:23

Bij mij gaat de bv vanwege haar ziekte wel ongemakkelijk en steeds met aanhappen weer moeizaam vandaar dat ik mezelf echt wel terug trek, ook vanwege de rust voor haar maar goed dat is ieder zijn keuze.

Gast
Gast

Bericht  Liadan di 30 nov 2010 - 9:25

Voor mij is borstvoeding geven heel vanzelfsprekend. Ik heb geen moment getwijfeld of ik het wel of niet zou geven, mijn dochter zou gewoon borstvoeding krijgen. Het is de beste voeding die je je kindje kan geven dus waarom zou ik haar dat dan niet geven. Ik vind het een heerlijk moment van mijn dochter en mij. Het helpt bij een goede hechting. Ik ben ervan overtuigd dat ze nog maar weinig ziek/verkouden geweest is omdat ik antistoffen doorgeef via de borstvoeding. Voor mijzelf vind ik het ook belangrijk omdat het de kans verkleint op het krijgen van bepaalde soorten kanker.
Ik vind het ook erg fijn dat ik het gedoe met flesjes en elke keer het nadenken over hoeveel je kindje wel of niet moet/mag drinken niet heb. 's Nachts was het simpel, als ze honger had pakte ik haar uit de wieg, liet haar drinken en legde haar weer terug, geen gedoe met flesje maken.
Ergens naar toe gaan was ook altijd makkelijk, ik had altijd voeding bij me.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: